[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:04

Ik kom ook weer even zwaaien. :wave:
Ik zag leuke lieve veulentjes voorbij komen van Rijthof, Gefeliciteerd!
En Shanna heeft heel wat plannen las ik; Engeland - eigen paard..... Spannend!

Rintske staat ondertussen al weer bijna 3 weken op haar nieuwe stal samen met haar vriendin.
Ze hebben het prima naar hun zin daar, en m'n vriendin en ik ook!
Afgelopen zondag hebben we een buitenrit gemaakt en dat was heerlijk genieten van de omgeving en van Rints zelf die super relaxed was.
Normaal reageert ze panisch op grootverkeer, maar bij het passeren van een lijnbus en een trekker met vracht voorop waar wapperend wit plastic om zat ging het heel goed.
Ze reageerde wel, maar niet meer zo paniekerig en alleen door even te trappelen op de plaats en een klein spurtje van een paar passen.
Dat is al een flinke overwinning en ik was dan ook megatrots op haar!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:59

jus schreef:
Shanna ben wel benieuwd naar het paard , en eigenlijk heeft een goed paard geen ras of kleur , ik heb 3 totaal verschillende paarden en ben gek op allemaal moet wel zeggen dat de PRE het makkelijkste is kwa rijden.

Tja ik heb wel een filmpje? :+

Als iemand die wil zien, graag even een PB. Zet ik niet openbaar op een forum (ook al staat ie ook gewoon op internet).
Niet zolang er niks gekeurd is en ie niet hier staat. Ben ik heel makkelijk in. :')

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:06

Shanna: Heel verstandig ;). Als je al gelijk helemaal verlieft bent en hij wordt niet goedgekeurd wordt je ook niet echt blij... Vriendin van mij is daar zo handig mee geweest... Ze had het paard een maand op proef gekregen en zou hem bij ons op stal laten keuren. Na twee weken kwam de dierenarts en werd het paard niet goed gekeurd. Maar ja dan ben jij al helemaal weg van hem... Hadden de eigenaren weer slim gedaan. Uiteindelijk hebben hun de behandelingen betaald die nodig was, maar zij wel al stalgeld. Na twee maanden ofzo issie gelukkig wel goedgekeurd (klinisch dan). Maar ik zou een paard dus gewoon bij de eigenaren laten keuren ;). Onafhankelijke dierenarts is daar ook wel te vinden en eigenlijk moeten ze dat toch al standaard zijn....

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:12

Ja ik kijk wel uit... naar de kliniek rijden met t paard, keuren. Goed? Betalen en meenemen. Eerder niet. :+

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:16

Heey:

Rijthof : Mooie veulens :D. Nouchka ( ons veulen) is ook op 17 mei geboren :P.

Saida: Super zeg :D

Shanna: Leuk joh :D. Spannend.

Vandaag heb ik de uitslag gekregen van het hartfilmpje, de longfoto's en het bloedprikken. Het hart en de longen zijn goed :D. Daar is niks verkeerds aan te vinden :D.

De Qkoorts is niet gronisch *\o/* *\o/* Ik kom dus helemaal van de Qkoorts af *\o/* Wel gaat het lang duren.

Pfff, Shaddy neemt mama zijn wel erg serieus. Ze is vandaag echt te beschermend. Ik wou Shaddy vast pakken maar ze dacht waarschijnlijk dat ik Nouchka moest hebben. Dus ging ze mij maar even tegen de stal pletten en mij heel boos aankijken.

Nu heeft ze dus op mijn grote teen gestaan. Die is nu dik, blauw en pijnlijk ( het is dezelfde voet als waar ze eerst ook op heeft gestaan). Nu loop ik dus weer met krukken rond.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:17

Wat fijn!!! Van de Q koorts. Dat is nog eens goed nieuws!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:25

Angela.. := ahh nee, nu dit weer! Maaar goed nieuws van je Qkoorts :D ! Beter zeg!

Denise, hopelijk kunnen ze wat vinden, toch wel eng dit van je vriend :(:) .

Suus leuke foto :D !

Esther, zoo dat is nog eens goed geregeld daar op t strand :)) . Zouden ze overal moeten doen!

Jus, aah Gallo :~ Knappe vent. Goed ook zeg, 1e!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 21:32

Angela -> Wat een goed nieuws! Echt top dat het niet chronisch is!
Beterschap met je voet!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:26

Saida – fijn dat jij en rints het naar jullie zin hebben op de nieuwe stal, en super dat de buitenrit zo goed ging lekker zo doorgaan

Shanna – ik duim zo voor je dat die binnenkort bij jou op stal staat, en ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe die eruit ziet

Angela – balen van je voet hopelijk is het snel over. En fijn dat je Qkoorts niet chronisch is.
Ik duim voor je dat je er ook snel vanaf bent

Ilona – ik hoop ook dat ze de oorzaak kunnen vinden waar het vandaan kwam, want ik ben zelf nog niet helemaal gerust gesteld. En ben iedere keer bang dat die er weer een krijg.
Maar hij wordt gelukkig goed in de gaten gehouden.

gisteren samen met vriendlief op de brommer naar heike gereden we hebben er 35 min over gedaan. en hebben heike toen gelongeerd met balkjes echt leuk om die 2 samen aan het werk te zien <3
vanavond maar weer flink trainen onder het zadel

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:38

Annash schreef:
Niet mijn droompaard, maar ik moet reeel blijven want dat kan ik van zijn lang zal ze leven niet betalen!!!
Ik vond het wel een érg leuk paard, met wat zo lijkt een fijn, vriendelijk karakter, was braaf in het werk. Correct gangwerk. Combinatie van gangwerk + goed karakter, denk ik dat het nog wel eens een leuk sportpaard kan worden.
Maar dat moeten we even afwachten...........

Anyway. Ik heb hem gereserveerd! Ik wil morgen/overmorgen nog met iemand mee terug kijken. Als die 'm ook goedkeurt, dan wordt ie gekeurd. Zowel klinisch als op de foto. Moet gewoon goed zijn, anders komt het er bij mij niet in. ;)

Ik wil nog niet al te enthousiast doen, omdat ie er nog niet staat etc., maar eigenlijk loop ik best wel te :):) hoor :o

Ik stuiter dan stiekem een klein beetje met je mee. Ik zal me nog even inhouden en hoop voor je dat de keuring goed verloopt.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:40

Angela: Dat is fijn nieuws!!

Shanna: Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het filmpje! Zou je hem mij willen sturen?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:19

Shanna, duim dat vandaag doorslaggevend naar de goede kant is. En ben best benieuwd naar het filmpje ;)

Vandaag eindelijk mijn bestelling van Epplejeck binnen. Had een nieuwe pk pad besteld. Paars, compleet tegen wat ik voorgenomen heb in want ik heb al een ander paars dekje. Maar ja, als het je favoriete kleur is en pk pads bevallen goed... :o Kreeg er gratis pk kousen bij, ook een hele goede reden om toch aan te schaffen natuurlijk :+ Uiteraard paarse uitgekozen.
En stijgbeugels met dwarshaak erop. Had die bij een stalgenoot gezien en leken mij wel erg prettig. Epplejeck lijkt de enige te zijn die ze verkoopt.
Door de beugels duurde het even voor ze het bezorgden, dus nu erg blij dat alles binnen is :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:55

Jij blij dat je binnen zit... :oo

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:38

Altijd grappig die amerikanen, o my god :P. Maar daar wil je inderdaad niet in staan :D.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:31

Shanna -> Djiez! Hagelstenen zo groot als mandarijnen!
Die wil je echt niet voelen!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:52

Heey

Dankjulliewel :).

Is het normaal dat een veulen de poep van de moeder eet? Nouchka eet namelijk de poep van Shaddy op.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:32

ja hoor, niks lekkerder dan poep toch ;) volgens mij eten ze het niet echt, maar sabbelen ze er meer op
Seveilla deed het in het begin ook..is ze vanzelf mee gestopt!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:58

wow shanna, is dat bij jou in de achtertuin??
enenenen??

branka: oei dat wordt weer werken om de boel gefinancierd te krijgen haha.

anouk was gister met d'r concoursmaatje de drunense duinen ingegaan. sam had gehoopt op een stevige galop maar zij vond dat niet verantwoord voor het paard. dus hebben ze veel gestapt en af en toe een drafje gedaan. maar goed dat ik niet mee was want een dd-rit op sam is niet compleet zonder een rengalop }> . dit was de route:
http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&gl= ... 6&t=h&z=15

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:57

frankiej schreef:
branka: oei dat wordt weer werken om de boel gefinancierd te krijgen haha.

Lang leve het vakantiegeld! *\o/* Gelukkig is mijn salaris al gestort want vandaag ook langs de ruitersportzaak voor een bodyprotector geweest. Vind het springen n.l. wel leuk maar merk dat ik toch wat terughoudend ben. Niet vreemd als je bedenkt dat ik geen held ben doordat ik door een rotklap al eens een wervel heb gebroken.
En als je dan een mooie grijze rijbroek ziet hangen die ook nog eens goed past.... En vanaf nu dus hand op de knip!!!! :+ :+ :+

Vandaag trouwens voor het eerst bitloos op Frío gereden. Wilde ik graag eens proberen en mijn instructrice heeft bitloos hoofdstel dat ik mag lenen. Had les, wel zo prettig als je dingen uitprobeert.
Ging super. Rijtechnisch eigenlijk geen verschil. Hooguit tussen je oren omdat je met een ander soort hoofdstel rijdt. Maar Frío reageerde er eigenlijk niet anders op. Enige is dat je nog minder moet gaan doen omdat je op bijna het hele hoofd inwerkt i.p.v. via het bit alleen de mond.
Ga er zeker vaker mee rijden.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:58

Shanna - dan ben je idd blij dat je binnen zit

Angela - toen heike klein was (goh wat gaat de tijd hard) at die ook de poep van zijn moeder maar zoals mies al zij dat ging ook vanzelf over

branka - lekker geshopt zo te lezen. lang leve het vakantie geld :D ik heb het ook binnen gekregen en wil nog zo graag bandages bij mijn dekje dus ja binnenkort ook maar shoppen :D
fijn dat het rijden bitloos lekker ging ik heb het ook al een paar x met heike gedaan en vondt het ook wel lekker rijden :j

net ook weer lekker gereden met heike ga hem steeds beter aan voelen heb er maar 3 kwartier opgezeten vondt het erg warm, morgen ochtend weer les ben benieuwd

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:30

Heey

Dankjulliewel voor de reactie's :).

Branka: Fijn dat het bitloosrijden goed ging :D. Shaddy schijnt met een touwhalster ingereden te zijn dus zij moet ook bitloos kunnen.

Ik kan nu toch wel aardig uit de voeten met de krukken :). Alleen mijn evenwicht is echt knudde. De teen is nog steeds dik blauw en enorm pijnlijk.

Nouchka heeft vandaag voor het eerst een halstertje om gekregen :D. Ze liet het redelijk braaf toe :). Shaddy doet ook weer normaal :D. Donderdag is er waarschijnlijk iets gebeurd want een paaltje ( plastic) van de omheining was kapot aan Shaddy's kant. Shaddy vond het prima dat we het halstertje om deden bij Nouchka <3. Nouchka vind het wel erg raar maar ze maakt er geen groot probleem van <3

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:53

Ik zie net dat die ene undercouveruitzending morgen toch uitgezonden wordt.... (over verkoop van slachtpaarden)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:17

Zoooow, ik heb het druk gehad en ik moet mijn profiel weer aanpassen. Sam heeft er ondanks de gladdigheid van het terrein in Schijndel weer een winstpuntje bij vergaard voor mij! Ik was daar nog nooit geweest en als het aan mij ligt, was het ook meteen de laatste keer. Het was keiharde zandgrond met nieuwgezaaid gras. Echt zelfs in een kalm drafje gleden zijn benen onder zijn buik vandaan, zo glad was het daar. Ik in mijn dommigheid dacht nog dat je daar wel op kon rijden zonder ijzers en dus zonder kalkoenen. Maar Sam vond de grond zooo glad, dat hij echt heel voorzichtig liep. Hij liep zo super aan het teugeltje én verzameld tijdens het loswerken en ook in de ring, als de ondergrond gewoon goed was geweest, had hij 2 keer dik in de winst gelopen, maar nu was het ook weer ruim één. Nu hield hij zijn tempo nogal in, omdat hij echt bang was om te vallen. Ik heb ergens op mijn coupon ook een 6 staan met als commentaar: Glijdt uit. Duh! Maar ja, nog 5 te gaan! Ik heb inmiddels ook gevonden waar hij het allerbeste op loopt: Het ongebroken trensje van Despi. Ligt fijn stil in zijn mond en hij knabbelt er op en neemt het goed aan. Werkt echt subliem! Dubbelgebroken ervaart hij overduidelijk dus als zeer storend. *D

Esther, voor mij was het donderdag de 20e een beetje feest. Toen ben ik met een vriendin de drunense duinen ingegaan. Jammergenoeg waren er veel muggen. Daar hadden we behoorlijk last van. Mijn vriendin stapt het liefste. En Sam vond het jammer dat mijn vriendin een galopje in het zand niet verantwoord vond. Sam en ik hebben daar andere ideeën over. :+ Het leest wel dat jij en Shaggy ontzettend veel lol hebben samen. <3 geweldig hè? Een eigen paardje! Mss was de kite-surfer mijn neef. Die doet dat ook elke vrije minuut van zijn leven. Ik vind het altijd heel knap wat ze doen, maar Shaggy vertrouwt jou zo te lezen genoeg om zich er niet al te druk om te maken.

Judith: Jaah, sam is vast gek op crossen. Ik vind springen over vaste hindernissen alleen een heel enge gedachte. Zowiezo ben ik zelf niet zo'n springer. Endurance staat zeker wel op het verlanglijstje en ik ga op zoek naar een ervaren endurance ruiter om eens te kijken of ik het ook kan enzo. Mijn vriendin haar paard kan de snelheid in elk geval niet aan. Ze was beledigd dat ik dat zei, maar who cares? Soms moet je gewoon eerlijk zijn tegen elkaar en andersom komt veelvuldig voor. :D
Mooie foto van de combi. Ik vind het ook een mooie combi om te zien! Gallo ziet er goed uit!
En uhm, ik ben het wel deels met je eens dat een PRE zeker niet boven de 1.64 m uit mag komen. Vind ik ook niks, maar Sam is 1.72 en zijn hoogte misstaat ook niet hoor. :P

Suus: Met zo'n liefde in je leven heb je geen vent meer nodig! Haha. Mooie foto's! Wat heeft hij ontzettend vriendelijke ogen! Ik ben benieuwd naar foto's van Goya in een jurk. :+

Joyce: Mooi verslag en 2 beauty's van veulens! Wouw. Hartelijk gefeliciteerd! Het is maar goed dat ik geen plek en geen geld heb. Wat een mooie beesten. Ben benieuwd naar de andere 2 veulens.

Shanna: Nou hopelijk keurt deze kennis je keuze goed en gaat het hem worden! Objectiviteit is wel super als je een paard wil aanschaffen hè? Zo tussen de regels door word je heel blij van dit paard. Dat betekent toch wel dat je het een kans moet geven hè? Super! En ik deel je mening en visie omtrent een anda. Nu is daar bij mij ook nog niet de tijd voor, maar ooit komt ie er, net als bij jou. Met Sam was het overigens bij mij ook geen liefde op het eerste gezicht. Hij was alles wat ik niet zocht. Maar nu, na bijna 10 jaar, is die band zo diep, dat ik hem niet zo maar zou kunnen laten gaan. Dat van die band klopt. Toch heb ik dat 'klik' gevoel ook eens meegemaakt met een ander paard. Met die kon ik lezen en schrijven om maar te zeggen. Een Pretendent. Maar inmiddels kan Sam behoorlijk tippen aan dat paard! Zegt dus helemaal niks. Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar het filmpje van de hit. Een vriendin van mij heeft een jonge Winton hengst staan. Die is nu 2. Jammergenoeg gaat ie E blijven, maar volgens mij wordt dat ook een mooitje.

Esther: Dat vrije strand, is dat een naaktstrand? Haha, daar heb ik eens een heel mooi verhaal over gehoord. Iemand ging er in volle galop over heen, omdat die dacht dat je er als amazone ook alleen mocht komen zonder kleren aan... :+

Judith, dus Vera is ook al één en al zenuwen op de wedstrijd! Ik ken nog zo iemand! Heel herkenbaar! haha. Mij zou het kennen van de bak me niet helpen hoor, maar ik hoop dat dat voor Vera anders is. :o

Saida: Jij geniet van je nieuwe plekje! Wat vliegt de tijd. 3 weken alweer verhuisd. Nog iets gehoord van het oude pension of is alle contact verbroken?

Wat betreft keuren, tja, wij hebben tot nu toe altijd ons hart gevolgd. Samaranch is van Kimberley. Van Kimberley is inmiddels bekend, dat die nogal eens op de foto's niet goed zijn. Maar ja, ik heb hem als jaarling gekocht en hij heeft me toen zo weinig gekost, dat we er geen foto's van gemaakt hebben. Na 10 jaar heeft ie zijn geld wel opgebracht, dus zo lang ie van mij is, geen foto's. En kennissen van mij hebben een paard helemaal laten keuren en toen brak het paard een been en was het toch afgelopen. Keuren zegt dan zo weinig. En uit wetenschappelijk onderzoek is ook al naar voren gekomen, dat een paard kan worden afgekeurd op iets, waar ie zijn hele leven geen last van kan hebben, maar ook andersom. Desperado hebben we ook fotoloos gekocht en Princie ook... 8-) 't Is maar hoe je het ziet. Mijn lief is ook niet klinisch gekeurd en die is ook al 15 jaar naar believen hihi.

Angela: Tjonge, die Shaddy! En goed nieuws dat je niet chronisch ziek zult zijn!

Denise: Jullie zijn met jullie drietjes ook goed bezig. Hopelijk was het bij je vriend een éénmalige ervaring en zal hij nu nog jaren in goede gezondheid doorbrengen. Moet hij nog voor controles o.i.d.?

Sanne: Is er bij jou ook een nieuw viervoetertje in beeld dan?

Shanna: Wowow, wat een weertje...

Branka: Bodyprotector? Hmm, Sabrina is nu nog de enige op de ponyclub zonder en hij komt er bij mij niet in. Ik heb teveel blessures gezien met dank aan die dingen. :+ We doen het al eeuwen zonder...
Welke bitloze variant heb je geprobeerd? Ben ik wel benieuwd naar dan weer. Ik heb jaren geleden veel gereden met een Meroth-hoofdstel. Maar ik vond het niet echt een verbetering.

Esther: Ik ga ook kijken idd!

Vandaag is Frank met Despi de bossen ingegaan. Omdat die altijd heel relaxed is in de duinen, mocht Sabrina mee op Prince. Kon ze het ook eens proberen. Dat ging heel erg goed in het begin, tot Prince zich een hoedje schrok van een mountainbiker die met veel geweld van een duin af kwam zetten. Prince ging er in volle galop vandoor en Despi ook. Sabrina was geschrokken afgestapt. Ze is er tijdens de galop keurig op blijven zitten! Kort daarna schrok Prince weer van een jongen die met veel kabaal achter zijn bal aan rende. Toen is ze weer afgestapt en kreeg Frank haar niet meer zo moedig om er weer op te stappen. Gelukkig waren ze toen bijna bij mij, want ik was met de jongste 2 naar een ontmoetingsplek gewandeld. Op de rug van Prince heeft ze toen nog een paar rondjes door het zand gewandeld en daarna heb ik de kinders en de pony meegenomen naar de trailer weer.Als ik hem vasthield, durfde ze er wel op te gaan zitten. Valt niet mee om én een pony met ruiter én 2 kleine kids in het bos te sturen. Ze slapen er wel goed van en ikke ook!
Ik had Frank gezegd dat hij maar lekker nog een stuk alleen moest gaan. Despi weet nu ook wat rengalop is, maar ja, Sam blijft superieur natuurlijk! Het was ook een heel grote geruststelling dat Sam niet uit de wei is gesprongen tijdens onze afwezigheid. Sam kan namelijk niet tegen alleen zijn op de wei. Hij is al eens de wei uitgesprongen, maar nu was ie toch netjes achter het hek gebleven.
Op het moment zelf knikten de knietjes van Sabrina vanwege die galop, maar toen we het daarna analiseerden en tot de conclusie kwamen, dat ze er dan gewoon op is blijven zitten, vond ze zichzelf toch wel heel erg stoer. haha. Dus ik zei al: Volgend keer bij Rian vragen of je een keer in de les mag proberen of je het dan ook kan... Daar wordt nu over nagedacht...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:52

Tja Anouk, ik heb helaas mijn rug al een keer te veel gebroken dus ga ik tijdens het springen wel met zo'n ding rijden ;) Al is het maar voor het gevoel van zekerheid.

Heb bitloos gereden met een kaakgekruisd systeem. Dat werkt iets sterker in dan een meroth, dat is volgens mij n.l. kingekruisd. Maar volgens mij is er hier op Bokt ook wel het 1 en ander over terug te vinden.
Heb wel bewust gekozen om de 1e keer er in de les mee te rijden om toch even met de juf te werken aan het gevoel. Maar het was een kwestie van het idee over het verschil uit mijn hoofd zetten en gewoon gaan rijden. Alleen dan met kleinere hulpen omdat het op een groter oppervlak inwerkt.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:35

goh wat is het hier rustig...

vanavond kijken dus naar sbs6!!

ff voortbordurend op anouk...: het was verders een enerverend tochtje, des was best vurig. we kwamen nog een ree tegen ook. mooi hoor in het hartje natuur.

hier een paar plaatjes:

Afbeelding
ja en dessie moest op dit moment mooi bij mij blijven staan, das toch wel een hard gelag voor hem

Afbeelding

Afbeelding