[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:30

Heidi: Dat is eng, dat ie zo de sloot in sprong met kar en al. Hoe is het met die ene verzorgster die dr been op lag?
Wat een gave pony. Met al die stippels. Geweldig. :D

Nies: Ik hoop niet dat het "in" is om de sloot in te springen met kar en al. Wij zijn net weer begonnen met de kar en wij rijden ook best veel langs sloten. 8)7

Zilfstar: Ik vind Ladyhawk echt geweldig, zo romantisch. Ik ga hem binnenkort weer eens kijken. Weer helemaal zin in. Atlas is een fries en idd die uit de film ook. Atlas is van mij. :o
Die van mij was ook altijd zo gek met merries, maar ook met andere ruinen. Maar hij bleek later een klophengst te zijn, dus sorrie ik weet niet of het normaal gedrag is.

Jolynn: Wat een leukerd en wat is Tommy lief. Die doet gewoon helemaal niets. :P

Jel: Met friezen kan je van alles doen. Eigenlijk de dingen die je schrijft dan.
Hoe oud is Flanna?

Petra: Wow, wat een verhaal. Wat hebben die beesten allemaal met sloten. Wel een geluk dat het nog zo goed is afgelopen. Wat maf dat er maar eentje komt helpen!! Dat verwacht je toch ook niet? Hoe is het nu met het andere paard? :(:)

Anouk: Helemaal mee eens.
Leuk hoor dat Sabrina ook een beetje verslaafd raakt aan het paardenvirus. :P

Benthe: Wow, wat hebben jullie allemaal enge dingen meegemaakt. Wat een verhaal zeg. Wat is Utixo dan een braaf paard. Ik denk dat Atlas gewoon door was gerend.

Saida: Wat ik altijd met Atlas doet als hij slechte bespiering heeft achter en dan zo plat door de bochten gaat in de galop. Dan geef ik hem iets meer lengte en doe mijn binnenhand wat verder van zijn hals af. Bij Atlas werkt het. En hoe krachtiger hij dan word, hoe meer ik de lengte weer inneem, totdat hij weer op de juiste lengte zit.

Denise: Haha. Ik ben niet zo’n cleaner. Deed het vroeger wel hoor, maar werd er wat makkelijker in. Oja, en ik moest het in mijn eentje doen. 3 Wow!! :wow:

Laura: Ik kan me goed voorstellen dat je kwaad bent. Het is toch niet de eerste keer voor hem dat hij dit doet. Had hij wel wat beter kunnen voorbereiden.
Wat een …….. |o ^)

Tm 282 :P

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:05

Ik heb gister haar gezien en ze heeft mij haar wond laten zien
was echt 1 lange schaafwond vanuit haar lies zo naar haar knie.
ze had er wel wat last van maar niet zo erg dat ze niet meer kan rijden.

ene Macho is geen pony _-:( maar een PAARD :P :D :o 8-) hahahaha grapje :+
Nee Macho is een mini paardje en wel lachen op de manege snappen sommige mensen dat niet :P
alles wat klein is is een pony en groot een paard.
Macho is 87 cm en echt een mini paardje :P en dan snappen ze het echt niet meer hahahaha :P

Baron is maar 1.52 valt ook onder de paarden :D
maar mijn verzorgster vind het leuk om mensen te pesten om te zeggen ik heb een verzorg paard van 87 cm en een pony van 1.52 hahaha
dan snappen ze het helemaal niet meer :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:29

Vanmorgen bij fysio geweest. Heb een elastiek meegekregen om oefeningen mee te doen. Hij verwacht goed herstel en dat ik tzt weer kan rijden.

Iemand noemde hier (NAV het bekap-verhaal avn Jippe) dat haar paard achteraf een klophengst bleek te zijn. Nu ben ik middels email bezig om meer info te krijgen omtrent wanneer het ruinen van Jippe geweest is. Mocht daar nou niks duidelijk uit worden, hoe kan je dan achteraf ontdekken of hij klophengst is? Bloedje trekken ofzo?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:41

Snowy Flanna is ongeveer 14. Ze is ingevoerd uit Ierland en was verder weinig van bekend. Friezen zijn ook prachtig. Heb vroeger ook geregeld op een Fries gereden in de les. Die had veel moeite met de galop. Merk jij daar wat van? Over tinkers zeggen ze dat ook weleens ook maar Flan doet t heel makkelijk.

Zilfstar, dat is wel fijn om te horen dat t goed zal herstellen..

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:08

Zilfstar schreef:
Mocht daar nou niks duidelijk uit worden, hoe kan je dan achteraf ontdekken of hij klophengst is? Bloedje trekken ofzo?

Ik heb het zelfs twee keer meegemaakt dat een paard wat ik als ruin kocht, cryptorch bleek te zijn. Een PRE (die éénzijdig gecastreerd bleek, er zat dus nog 1 bal in) en een quarter (die heb ik terug gedaan naar verkoper dus weet ik niet of er 1 of twee zaten). Je kunt er door bloedonderzoek achterkomen, hoeveelheid testosteron. Het meest betrouwbaar is een dubbele test: Bloed trekken, daarna hcg spuiten en dan weer een aantal uur later nog een keer een bloedje trekken.
Deze twee paarden waren beduidend agressiever als een "normale" hengst naar andere paarden. De PRE was na de operatie een prima sociaal paard maar in de meeste gevallen schijnen klophengsten dus inderdaad agressiever te zijn als gewone hengsten.
Dekkende ruinen is absoluut niet abnormaal, ik heb ruinen gehad van 20 die al 18 jaar ruin waren die nog steeds dekten. Ik vind het nog wel wat hebben dat mijn ruin een sexleven heeft :D .
Mijn american miniature hengstje is dubbelzijdig cryptorch... helaaaaaaaaaaas, want hij is ooit met de bedoeling om dekhengst te worden uit Amerika geimporteerd door mijn ouders, maar hij is prima te handhaven zo omdat ie bij mij bij ruinen loopt, dus van mij mag ie z'n binnen-ballies lekker houden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:33

Vandaag op stal was Jippe weer helemaal gek aan het doen. De wei ernaast staan 2 jonge merries waarvan 1 zo te zien hengstig (In elk geval urineerde ze vlak voor zijn neus en bleef lang met de staart omhoog staan zeg maar.) Jippe bleef draven en galoperen langs die draad en was niet rustig te krijgen. Toen bleek dat het stroom eraf was. Dus stroom er weer op gezet en toen maakte hij ineens een pirouetje :Y)

Helaas lag even later zijn grote vriend in de sloot (en daar lag ie nog toen ik weg moest de kinderen halen). Jippe had door niet bij die merries te kunnen komen en werd wat rustiger, maar was dus daarna zijn vriendje kwijt. Bleef wat rondlopen en in het rond hinneken.

Wat betreft het herstel van mijn schouder. Ik was vanmorgen even kort, want moest het even laten bezinken. Ik kan vermoedelijk de komende maanden niet rijden en ook niet longeren. Zolang het pijnlijk is die schouder, beter van niet voor goed herstel |( Heb zonet even een potje zitten janken toen ik mijn man belde, want ik zag nog meer 1 optie en dat is Jippe verkopen |( Zat er echt even helemaal doorheen. Vond het zo ontzettend oneerlijk naar Jippe toe. Die staat maar in die wei en ik kan alleen wat rondhobbelen in de wei en los in de paddock werken. Grondwerk was leuk zo lang ik dacht: het is nog voor een paar weken en dan kan ik langzamerhand meer. Maar die fysio zag het dus somberder in.

Nou ja, met manlief gepraat. Die snapte mijn frustratie wel en mijn depri gevoel. Maar hij had zoiets van: Dan zoek je toch een bijrijder zolang? Ja maar waar vind je die en een goede. Ik hoef er geen 12 jarige op die wel eens even lekker gaat rondcrossen. Voor het eerst was hij positief over Bokt (Zit er volgens hem te vaak en te lang op hahaha) en zei: dan zet je daar toch een oproepje? Dus dat ga ik zometeen maar doen denk ik.

Is voor mijn gevoel nog steeds niet fijn, doe het liever zelf, maar ja... Jippe verkopen is ook nogal rigoreus en dat weet ik ook eigenlijk zelf ook wel.

moppielover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:44

Heey
Dankjulliewel allemaal :).

Iloon : Jeetje das balen zeg :(:). Hopenlijk vind je optijd nog een trailer.
Esther : Beetje laat maar heel veel plezier :D
Zilfstar: Fijn dat de fysio denkt dat het helemaal goed komt :). Balen dat je nog lang niet kan rijden :(:). Waar woon jij want ik zoek tijdelijk een bijrijdpaardje.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:47

Helaas Moppielover is Maarssen denk ik te ver weg voor jou... :D Maar lief dat je het vraagt

Heb zojuist een oproepje gezet op het Forum Verzorgpaarden. Ben benieuwd.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:56

Tamara: Welkom op dit forum. Welke afstamming heeft jou fries?

Ilona: Ik voel me niet verplicht hoor, maar ben erg nieuwsgierig hoe het met iedereen gaat. Ik wil eigenlijk niets missen. :P
Ik zal dr een knuffel van je geven. :(:) Thnks.
Jeetje, das balen. Bij ons is dat makkelijk, wij hebben een ruitershop die een trailer verhuurd en een stal die trailers verhuurd. Het is dan wel een kostenplaatje.
Waarom kan die nu niet mee dan?
Ach, ik zie het al. Dat is ook raar. Eerst zeggen dat het kan en nu kan het niet doorgaan omdat hij vol met troep staat. Troep eruit en meenemen zou ik zeggen. ;)
Ik heb dit probleem ook eens gehad. Alles was geregeld. De kliniek, de trailer, een auto, iemand die de auto zou besturen en een paardenfluisteraar om hem erin te krijgen.
Op een middag vraag ik aan die mensen of ik de volgende ochtend de trailer gewoon kon pakken en of er al stro in lag. Toen zeiden ze dat ik hem niet mocht lenen. Ik dacht dat ik dood ging. Alles geregeld (hoop kosten ook). En dan er zelf niet mee komen, maar op het allerlaatste moment dat doen. Ik kon ze wel killen. Gelukkig kon ik op het allerlaatste moment toch nog een trailer reserveren. Het was de laatste.
Ik hoop voor je dat het allemaal nog op zijn pootjes terecht komt. :(:)

Borderjay: nee hoor, nog steeds niet zat, maar waar is je hoofd gebleven. Paard staat er wel mooi helemaal op. ;)

Annick: Dank je. ;)

Zilfstar: Als je arm uit de kom is geweest, moet je er toch niet zoveel napijn aan hebben? Of heb ik dat mis.
Ik had Atlas al 9 jaar toen ik van stal ging veranderen. Hij reageerde ook zo ontzettend raar op zijn nieuwe omgeving. Maar hou in gedachten, het komt allemaal weer goed. ;)
Ben benieuwd wat de fysio gaat zeggen. Sterkte.
Welke afstamming had jou fries?
Ow, ik lees het al. Het kan er weer uit schieten. Bah, echt irritant. Ik zou dan zeker die 3 maanden in acht houden. Nogmaals sterkte. :(:)
Dat was ik met mijn klophengst. Je kan het met een bloed/hormonentest laten bekijken, maar die was bij Atlas negatief. In Utrecht kwamen ze erachter toen ze tijdens een koliek kijkoperatie vanaf de flank een bal zagen zitten in zijn lies. Er waren altijd al verhalen dat het zo was en de boer was ook zo stellig. Nou had Atlas ook echt hengsten gedrag, hij zat dagelijks op een merrie die in het land er naast stond en kon ook goed showen. Zodra er een merrie bij hem in de buurt komt worden ze spontaan hengstig van hem. :P

Heidi: Ik ben gewoon erg nieuwsgierig. Daar staan Katwijkers om bekend. :P
Zulke foto’s heb ik ook van Rowena laten nemen toen ze 6 maanden was. Wil binnenkort weer nieuwe. Ze doen het zo ontzettend leuk. Welke fotograaf hadden jullie?
Haha, wat een verhaal. En hoe ze het schrijft. Geweldig! :D
Weet je, ik weet geeneens waar de grens ligt. Pony of paard.
Vroeger wist ik het wel. Toen veranderde ze het ineens. Nou weet ik het niet meer.
87 cm weet ik zeker dat het een pony is. :+

Malin: Zo, dat is een tegenvaller. Nou, jij ook veel sterkte. :(:)

Angela: Beterschap. Maar met zo’n griep kan je beter thuis blijven, krijg je ook niet van die lage cijfers.

Jell: Bedankt.
Niet te hard over die Rammstein kaartjes, anders wil mijn man dalijk ook. ;)
Sterkte met je verzorgfjordje, ik zal voor jullie duimen.
Mijn fries wordt 22 jaar en heeft artrose in zijn rechter achterknie. Zijn bespiering is nu arm, dus ja hij heeft nu moeite met de rechter galop. Linksom dus echt niet. Toen ik Atlas net ging doen kon hij maar 2 gangen. Slenterstap of rengalop. Geen draf!!! Voor een fries!! Uiteindelijk heeft hij nu wat meer gangen, maar dat is in de jaren gekomen. *D

Esther: Ik mis je nu al….. ;(

Michelle: Bedankt.
Gefeliciteerd met je pownie. Hoe oud?

Denise: Bedankt.
Misschien moet je Heike wat lieve woordjes influisteren. Of het hem gewoon zeggen. Je weet maar nooit of het helpt. ;)
Atlas was vroeger ook heel snel afgeleid. Ik kreeg toen de tip om dan heel veel figuren te gaan rijden. Bij Atlas hielp het. Succes.

Saida: Bedankt.
Sorrie, ben het spoor even bijster. Wat heeft Jorick?
In ieder geval succes straks.

Karina: Wat je zegt klopt bij de mijne. Atlas is ook erg agressief naar andere ruinen zodra er merries aan te pas komen. Ook is hij erg dominant naar paarden en naar mensen.
Hij heeft een jaartje alleen elke week een uurtje met een ruin doorgemaakt en daar ging hij onwijs leuk mee spelen.

Yes, ik ben bij. Ik dacht dat het nooit meer ging lukken. :o

Maandag had ik een super les. Ik begon met de pad, maar die schoof steeds naar achteren. Toen heb ik die er maar weer vanaf gehaald en ben weer op de blote rug gaan rijden. Wow, merk ik ineens dat er wat vet onder mijn kont zit (niet van mij hoor ;) ).
Dus hij is nu lekker aan het aankomen.
De rest van de les ging hij heerlijk ontspannen lopen en nageven.
Dinsdag heeft hij zijn enting en adequan spuit (voor artrose) gehad en heeft hij even wat rustiger aan gedaan. Ik denk dat ik nu een bommetje heb, maar hij moet nog even rustig aan doen. :o
Dinsdagavond ging het vriendinnetje, wei en stalgenoot van Atlas naar de kliniek. De volgende ochtend toen ik kwam, heel zijn boks omgewoelt. De vlas kwam nu boven het stro uit. Heel apart om te zien. :Y)
Toen ik hem in het land zette, ging hij meteen zoeken. Die avond kwam ze pas weer terug en ze begonnen meteen te hinniken naar elkaar. Echt lief. :+:
Wat ze alleen niet wisten, is dat zijn vriendinnetje de dag erna weer geladen werd om op kamp te gaan t/m maandag. Ik hoop dat Atlas niet te depri word.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:59

Zilfstar: Echt ze zijn er hoor. Ik heb het ook al 2 keer getroffen met mijn verzorgsters.
Ik heb ook een advertentie gezet en heb er inmiddels 19 reactie's mee gehad.
Gewoon doen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:00

@ snowyDankje, Ik weet alleen of het echt griep is of griep gevoel want opzich voel ik me niet zo slecht als wanneer ik echt griep heb.
Super dat atlas vet krijgt :D En dat je heerlijk gereden hebt :D

@ zilfstar : Dat is idd te ver weg. Veel succes met verder zoeken ;).

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:07

Angela: de griep heerst wel. Mijn dochter en man zijn er allebei goed ziek van. Ik ook een beetje, maar bij mij gaat het wel. Misschien zijn wij gewoon sterker. :D ;)

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:10

Ilona, wat balen zeg van die trailer!! ik weet eigelijk ook niets, ja alleen wat je zelf al aan geeft, een trailer huren.

zilfstar, balen zeg dat het nog steeds niet goed gaat met je schouder. goed dat je een bijrijder gaat zoeken, je vind vast wel een goede hier op bokt, succes!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:10

Dat is bij mij dan wel voor het eerst :P. Normaal ben ik degene die het eerst ziek is en dan ook meteen goed. Maar nu is het veel minder :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:11

Machonito schreef:
_Saida_ schreef:
Heidi -> Ik vind het wel erg onverantwoord hoor, dat je Jesse zo op zo'n wilde hengst zet zonder cap op! :P

Maar echte stoere cowboys dragen toch een stoere cowboy hoed en geen cap toch :P :+

Afbeelding

_O- _O- _O-

Jellie -> Een C.I. is een cochleair implantaat, en die heeft Jorick idd.
2 maanden geleden heeft hij een nieuwe processor gekregen (aan de buitenkant) en die moest nu wat fijner afgesteld worden.

Ilona -> Jee dat is idd vet balen van die trailer!
Ik hoop voor je dat je nog snel wat kan regelen!

Heidi -> Ik vind dat de meiden zich super heldhaftig hebben gedragen!
Zoals ze zonder aarzelen de sloot in sprong om te helpen, ze had ook van schrik aan de grond genageld kunnen staan.
Je kan trots zijn op 2 van die super verzorgsters!

Eline -> Rintske krijgt alle ruimte, mijn teugels hangen heel losjes en ik begeleid haar idd met m'n binnenteugel naar binnen toe.
Ik vond het al een vooruitgang dat ze niet meer zo bokte, maar dat plat gaan mag er ook nog wel uit.
Bij m'n vorige paardje vond ik het altijd doodeng, die deed dat ook, maar bij Rintske vind ik het gek genoeg helemaal niet eng.
Jorick is doof en heeft een implantaat in zijn oor/hoofd waarmee hij samen met een spraakprocessor toch nog redelijk kan horen.
De spraakprocessor is 2 maanden geleden vervangen voor een nieuwe en die moest vandaag nog iets fijner afgesteld worden.

Wanda -> Door bloedonderzoek kan je laten testen of hij nog klophengst is.
Jeetje wat een rotnieuws over je schouder!
Kan me goed voorstellen dat je ff een potje hebt zitten janken uit frustratie.
Nu duurt het nog langer voor je je droom werkelijkheid ziet worden.....
Kop op hoor meis!
Denk maar aan hoe het gaat worden straks als je het even niet meer ziet zitten, en dat het allemaal echt wel weer goed komt! :(:)

Karina -> Bij honden wordt het aangeraden om een niet ingedaalde bal weg te laten halen ivm eventueel kankergezwel later.
Is dat bij klophengsten ook niet zo?

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:21

Saida: O, toch geen vervelende ingreep voor Jorick?
Ik vind dat plat door de bocht wel doodeng, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat Atlas toen ik hem nog verzorgde. Jaren en jaren geleden, toen is hij uitgegleden. Ik heb toen ook een poos geen motor meer durven rijden. Ik had toen een zware hersenschudding, gebroken sleutelbeen en heel wat kneus, snij en schaafwonden. Wat een tutje ben ik he?! ;)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 17:23

Saida: ik lees net je stukje bij Karina. Bij klophengsten is dat ook zo.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:13

Snowy2004 schreef:
Saida: ik lees net je stukje bij Karina. Bij klophengsten is dat ook zo.

Daar is veel discussie over binnen de veterinaire wereld ;) .
Niet ingedaalde testikels hebben niet zo heel veel meer kans op tumor ontwikkeling. Het is wel zo dat het sperma niet goed ontwikkeld op die wat hogere temperatuur. In elke testikel kan theoretisch kanker ontstaan, en bij een niet ingedaalde testikel kom je daar dan pas in een veel later stadium achter. Dat is de belangrijkste gedachte erachter.
Maar als je dan meeneemt dat tumorweefsel in testikels in ca.80% van de gevallen goedaardig is en niet uitzaait, dan kun je over het geheel stellen dat, als de cryptorchidie verder geen problemen geeft t.a.v. gedrag, het risico van de buik-operatie (zeker bij een paard) vele malen groter is als het risico dat nou net dit dier teelbalkanker zou ontwikkelen in een later stadium.
Maar bij paarden wordt er dus toch vaker wel gekozen voor operatie omdat het gedrag grotere problemen geeft.
Daarom heb ik er bij de PRE wel voor gekozen om te opereren, maar slaat de balans bij Nugget nu wat mij betreft door naar laten zitten.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:29

Zilfstar, balen van je schouder, maar nou niet meteen je paard weer willen verkopen hoor. Niet leuk dat het zo in het prille begin meteen erg tegen zit, maar wen er maar aan, er is altijd wel wat, of je hebt zelf ergens last van, of je paard :D . Kan ik ook nog verklappen dat de meeste paarden er geen enkel probleem mee hebben om lekker in de wei te staan, dus daar hoef je je niet schuldig om te voelen.
Doktoren overschatten vaak de kracht die je nodig zou hebben in je armen om wat met je paarden te doen. Maar kijk maar wat Elize doet met twee gebroken sleutelbenen ;) . Niet dat het nou helemaal onder de categorie "try this at home" valt wat Elize doet, maar het is geen krachtsport hè? Niet meteen te negatief denken en zeker niet de moed opgeven. Bijrijder is al een goed begin.
Als ik naar doktoren luister zou ik eigenlijk niet mogen paardrijden, zo slecht is mijn rug. Maar eerlijk gezegd wordt ie slechter van niet rijden als van wel rijden... dat merk ik nu weer eens goed. Je eigen gevoel volgen... als het goed voelt, is het goed. Voelt het minder, even rustiger aan.

Had je nog wat aan mijn info over de bloedtesten? Overweeg je die nog te laten doen?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:38

@ Karina: dankje! Ach ja zat er echt even doorheen. Sinds die val ben ik gewoon boos op mezelf dat ik niet beter heb aangesingeld. Heb verdorie ook een heel huishouden, 2 kids en een eigen kantoor en dan moet ik zo nodig zo stom zijn om... En dan dat langdurige herstel, pijn en frustratie erbij. En dat dus 5 weken opgekropt. Voelde me vandaag gewoon even geen paard waardig en dacht dat ik hem een groter plezier zou doen bij een ander (niet zo stom) baasje :o

Dat potje janken heeft wel opgelucht. Ben eigenlijk niet zo van de bijrijders (genoeg gezien op stal waar ik niet blij mee was) al ben ik dat al wel 2 jaar zelf geweest. Tsja als ik mijzelf nou eens vond als bijrijder :P Nee ga Jippe echt niet zomaar verkopen (maar ja zijn gedrag bij bekappen en vandaag op de wei sprak ook even tegen hem :Y) ) Alles kwam echt gewoon even bij elkaar. en ja, ik geef eerlijk toe: als meneer zich zo druk staat te maken ben ik onder de indruk en denk ik: moet ik DAAR ooit weer op? :D

Dat bloedonderzoek hou ik even in gedachten. Hij staat pas 6 weken op de wei, had altijd wel inetresse in zijn buurvrouwen en nu stond de stroom er dus niet op! Toen die er eenmaal op stond was ie vrij snel weer in de kudde en zijn vriendje geintereseerd. Dus misschien een storm in een glas water en wordt ie vooral zo "heet" als er dus een mogelijkheid is dicht in de burut te komen en dan dus net niet (muurtje, touwtje). Er heeft hoorde ik vandaag, ook een aantal ancten een merrie bij de kudde gestaan en dat ging prima. Dus we houden het in de gaten.

Oja, het gaat niet zo zeer om kracht die je nodig hebt, maar meer om welke richting die kracht op werkt. Een beweging achterwaards mag ik nog niet maken en een plotse ruk voorwaards (bijv aan longe) kan de kop ook weer eruit trekken. Ook ging het niet om de krachten op het paard met rijden dat het nog niet mocht, maar meer de draaibeweging bij op en afstijgen en het risico van vallen en weer uit de kom. Dat risico blijf ik overigens mijn leven lang houden heb ik vandaag wederom begrepen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:44

@ zilfstar : Het kan zijn dat ie tijdens het rijden wel gewoon normaal doet. Moppie kon in de omgang ook heel moeilijk zijn ( vooral in het begin toen ie bij zijn shet vriendje weg moest). Maar tijdens het rijden was ie een stuk makkelijker.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:46

Karina daar heb je helemaal gelijk in. Het vreselijk vervelende is, dat nu het gips eenmaal om mijn been zit, ik het gevoel heb dat het daar helemaal niet beter van wordt omdat er nu constant druk op dat punt wordt uitgeoefend wat ik dus steeds zelf ontlastte. Ik kan op het loopgips ook niet zelf bepalen hoe ik mijn voet houd oid, dus wordt gewoon ook die binnenkant belast tijdens het lopen, die ik zelf nou net kon ONT-lasten toen er geen gips omheen zat. Verder raken alle spieren etc nu helemaal slap, waardoor mijn enkel dalijk nog zwakker is als het gips er weer af mag. Ik weet dat ik eigenwijs ben maar na een dagje zo met gips weet ik zo net nog niet of het wel goed is. Lopen gaat slechter en niet meer zonder pijn, en zonder gips had ik helemaal geen pijn terwijl ik er nu toch best vaak last van heb.

Verder ben ik gewoon echt heel erg chagarijnig dat ik niet verder kan met Suev. Ik kreeg net een uitnodiging voor de clinic van Piet Bakker van 4 juli, oh wat zou ik daar graag heen gaan maar ja dat kan niet. Ik kan echt wel janken |( Tis net wat je zegt: of jij hebt wat of je paard hebt wat. Ik begin er nu toch onderhand echt wel een beetje sch.ijtziek van te worden. En dan al jullie vragen over hoe dat nu met de paarden moet. Ik word er echt depri van, want er is geen oplossing ;( Niet dat Suevo nou zo zal zitten met 4-6 weken vrij maar we gingen net zo lekker. En het feit dat ik ze niet zo vaak kan zien als ik zou willen.... ik kan zelfs niet eens meer lekker naar stal om hem daar te poetsen en een beetje te rommelen. Ik zie mn vrienden voorlopig allemaal denk ik even niet, want die wonen allemaal daar. Sorry voor mijn zelfmedelijden maar ik ben echt even niet blij nu :(

En dan te bedenken dat ik dus eigenlijk 2 weken met een barst in mijn bot heb gelopen. Allejezus wat ben ik blij dat ik naar mijn lijf heb geluisterd en nix belastends heb gedaan wat pijn deed. Maar wat nou als ik het erger heb gemaakt, zit ik dalijk nog langer aan huis gekluiserd. En bedankt huisarts! -O-

Misschien moet ik me niet zo aanstellen, er zijn veel ergere dingen en bv Ellis was veel langer uit de running. Triest hoor en ik ben het na 1 dag al helemaal zat ^)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:52

Malin : Ik vind niet dat jij je aanstelt hoor :(:).
Ik snap heel goed dat je hier depri van word.
Ik hoop dat het heel snel beter gaat, en dat je maar snel weer naar je paard kan :(:)
Je krijgt van mij ook nog een dikke knuffel :(:)
Laatst bijgewerkt door moppielover op 18-06-09 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:53

@Dinkey: Zullen we samen een zeiktopic openen :D :D

Lekker van ons afschrijven hoe kl*te we ons voelen. Echt erg lijkt me dat zeg, gips! Ook hoe je er nu over hebt. En niet naar stal kunne, dat geluk heb ik wel weer.

Nou van mij krijg je uit dit tranendal nogmaals een KNUFFEL hoor :(:)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:54

Zilfstar: Hè, gelukkig, je klinkt inderdaad een stuk opgeluchter. Iedereen doet wel eens iets wat niet zo handig bleek achteraf, dat heet dan een leermoment, dus gewoon loslaten dat gevoel daarover. Gebeurd is gebeurd, nu weer verder, het kan alleen maar leuker worden weer!

Ik weet ongeveer hoe het werkt je, met je schouder, kennisje van me had dit ook. Die kon 'm op een gegeven moment zelf gewoon weer terug proppen ;) .
Maar overal is een oplossing voor, echt waar. Vooral bewust blijven van je houding als je een paard vasthebt. Misschien ook over een poosje wat krachttraining gaan doen op een sportschool waar een sportarts aan verbonden is? Leren op- en afstappen met een verhoging, er zijn mogelijkheden genoeg om het risico straks te beperken. Succes!