Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:37

Wat een knapperd! En wat fijn dat je met hem wel een goede klik hebt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:40

Bedankt!

Jaa zeker speels en onbevangen, lekkere puber is het...

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:40

Jeetje wat groeit Valoroso hard. Eerste foto toen ik hem net kreeg eind september en de 2de foto is van nu. Knappie :+:

Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:45

Wow, wat een verschil :wow: ! En wat een knapperd!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:53

Zo wat een verschil!

Chica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:30

Escada, wat een knapperd! Hoe oud is hij nu?

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:31

Wat een leuke paarden komen hier voorbij! Wij zijn zelf ook opzoek naar een paard, eventueel een PRE/Andelusiër. Maar nu hebben wij gemerkt dat het best wel lastig is om een goede, betaalbare PRE te vinden. Hebben jullie advies qua stallen in Nederland waar je een jonge, correcte en betaalbare PRE kan kopen?
Laatst bijgewerkt door CathyTBP op 11-05-20 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Chica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:35

Hier sinds 3 weken in het bezit van een knappe man uit Spanje. Hij is nu 9 weken in Nederland.
Hij is op zich heel braaf, kijkt maar van weinig dingen op, maar er zit zeker rijtechnisch nog veel werk aan.

Vanmiddag komt er een bitfitter. Hij gooit zijn tong over het bit en zet het dan op een lopen, de boef.
Donderdag komt er iemand lesgeven. Ik hoop dat het klikt en we dezelfde visie op het rijden hebben.
Mijn doel is om hem wat meer te leren ontspannen met rijden en wat minder rond te rennen als een kip zonder kop.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:24

CathyTBP schreef:
Wat een leuke paarden komen hier voorbij! Wij zijn zelf ook opzoek naar een paard, eventueel een PRE/Andelusiër. Maar nu hebben wij gemerkt dat het best wel lastig is om een goede, betaalbare PRE te vinden. Hebben jullie advies qua stallen in Nederland waar je een jonge, correcte en betaalbare PRE kan kopen?

Wat zoek je precies? Hengst, merrie ruin? Budget? Leeftijd?
Lid worden van de PRE groepen op fb kan ook helpen. :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:57

Wat groeit hij hard Escada! Gaaf kleurtje heeft hij nu <3

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:19

Het is hier actief geweest de laatste tijd!!

Ik heb wel nog meegelezen hoor :+

@Serenity, die springfoto's! Geweldig, zeker die laatste :')

@Escada, oh wat fijn!! Ja dat is wel vermoeiend, zo'n hele verhuis! Wel fijn dat je er nu zit :D
Wat is Valoroso inderdaad al hard gegroeid!!! Wat een prachtige kleur heeft die ook!!
Is hij nog hengst? En zoja, ga je dat zo laten }> ? Kwestie van te weten waar ik Jenara later eens per ongeluk in de weide laat :+

@Buitenzinnig, Aww spijtig natuurlijk, maar wat fijn dat je nu terug een nieuw vriendje hebt dat wel bij jullie past :D Hij ziet er leuk uit!! Veel succes met de opvoeding van je nieuwe puber, zal inderdaad een leuke uitdaging zijn :+

@Antje12, oh proficiat met je aankoop! Heb je foto's? :D En oei, dat is inderdaad niet de bedoeling! Hopelijk krijg je het snel goed opgelost :)

@CathyTBP, wat leuk! Veel succes met de zoektocht, ik weet zeker dat er een hoop anderen hier je verder kunnen helpen :) zelf heb ik geen verstand van verkoop :+

Verder zijn er nog superveel leuke foto's voorbij gekomen!! Castellon, vind het altijd heerlijk ook om de jouwe voorbij te zien komen op insta :D Wat fijn dat je weer mag rijden!!

Ga nu niet op iedereen antwoorden, anders wordt het hier pagina's lang :D

Hier gaat het best goed!! Rustig aan het trainen op die achterhand, veel lateraal, veel overgangen enzo :)
Juist de voorwaartse "go" zijn we weer wat kwijt ... dan is ze in het begin van de lente zo'n voorwaarts stoomtreintje geweest, is Jenara nu terug mijn lekker tamme knol :+ Wel fijn voor mijn vertrouwen, want ze is zelfs te lui om weg te springen als ze schrikt momenteel xD

Ik ben met één van haar weidegenootjes al eens gaan uitstappen net wat buiten ons terrein en dat ging goed, dus het plan is om komend weekend eens een wandelingetje te gaan doen :D Hopelijk kunnen we dan buiten, rechtdoor, eens wat galop doen! In de piste laat ik het even terug achterwege, want ik krijg er een boos, heel rond gezet paard van :/ Aan de longe zie ik wel echt al een grote verbetering in de galop, steeds netjes juist aanspringen en redelijk ontspannen lopen ook :) Dus zo werk ik er verder ook wel aan.

Wat beeldmateriaal van de laatste tijd :)

Met 1 van haar nieuwe vriendjes, die ze de eerste dag een beetje opdringerig vond :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook aan een projectje gewerkt op stal, ik had denk ik een tijdje geleden al eens een tekening gepost van een kast die ik ontworpen had voor bij ons op stal. Mijn lesgeefster vond het ontwerp zo leuk, dat ze vroeg of ik het niet voor een aantal kasten wou voorzien ... Zoveel weken later, hebben we er nu een heel weekend al aan gewerkt en zitten de onderverdelingen er overal in :D De deuren maken staat voor komende weekend op het programma.

Afbeelding

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:31

CathyTBP schreef:

Ik ben ook op zoek dus kan je best wat namen geven van fokkers met een goede naam. Zoek je zadelmak of onbeleerd?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:34

Leuke foto’s Jenara! En haha, jij bent de schrijnwerker van de stal. Knap gedaan zeg!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:11

Maartje_M schreef:
Hahaha die laatste foto :+ wel heel gaaf!

Delphi heb je ook wat moois uitgekozen? O:)

Het wordt een El Campo, ik heb er nog niet mee gereden op mijn eigen paard, wel een keer bij een vriendin. Ik ben mijn merrie nu aan het inrijden, maar ze heeft nog wat spanning in de bak. Dus zodra het rijden wat meer bevestigd is ga ik er nog een keer mee rijden en kan ik bestellen. Nu nog even dubben over de kleur, dat is nog best lastig op een donkere valk.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:16

@Escada, wat een knappe vent is dat, mooie kleur!

@Antje12, mijn eerste Spaanse merrie kwam ook uit Spanje, zaten in het begin ook wat rijtechnische uitdagingen aan en was ook wel even zoeken naar een bit waar ze fijn op liep.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:38

Escada, hij ziet er goed uit! <3 Hoe groot wordt hij? Hij is wel bijzonder van kleur! Erg licht. Blijft hij een valk?

Jenara, leuke foto's van Nara!

Cortado afgelopen week verhuisd naar plekje waar hij op de weide staat met nog 2 hengsten. Lekker opgroeien. En dan rond oktober naar huis en rustig met hem beginnen. :D

Afbeelding

Hij wordt wel echt hengst.. := Lekker aan het brullen. :')

Afbeelding

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:26

MightyJoe schreef:
CathyTBP schreef:

Wat zoek je precies? Hengst, merrie ruin? Budget? Leeftijd?
Lid worden van de PRE groepen op fb kan ook helpen. :j

Lukasje schreef:
CathyTBP schreef:

Ik ben ook op zoek dus kan je best wat namen geven van fokkers met een goede naam. Zoek je zadelmak of onbeleerd?

Wij zoeken een beleerde hengst of ruin, van ongeveer 3 tot 6 jaar. Correct bewegen, dus niet het "zwaaien" waar pre's om bekend staan. Minimaal 1,63 hoog. Budget is rond de 7500 euro.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:33

Delphi2 schreef:
Het wordt een El Campo, ik heb er nog niet mee gereden op mijn eigen paard, wel een keer bij een vriendin. Ik ben mijn merrie nu aan het inrijden, maar ze heeft nog wat spanning in de bak. Dus zodra het rijden wat meer bevestigd is ga ik er nog een keer mee rijden en kan ik bestellen. Nu nog even dubben over de kleur, dat is nog best lastig op een donkere valk.

Oh gaaf! Ben benieuwd straks!
Mijn zadel ligt nu weer goed, twijfel nog steeds wat ik er mee ga doen...

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:07

Knappe Cortado <3

@ Jenara, ja hij blijft hengst. Zal hem wel even achter slot en grendel zetten ~~}>

@Antje12 Hij is nu 14 maanden, in maart is hij 1 jaar geworden :D

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:15

@Escada ... nouu, als Nara er niet aan kan, ga ik wel even bij MightyJoe en Cortado langs :p

Haha, nee even serieus, babies zijn zeker nog niet voor de eerste jaren hier! Niet voor Nara en niet voor mij :p

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:09

We willen wel met hem naar de keuring en zo lang mogelijk hengst laten. Zijn aparte kleur valk geeft vast mooie babies <3

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:18

Leuk dat er weer mensen zoeken naar een Pre!
Ik weet nog wel een paar leuke te koop mocht iemand zoeken, dan kun je een pb sturen.

Cortado is zo mooi geworden!

Mooie kasten Jenara. Daar past wel wat in!

Hier staat er 1 bijna op knappen:

Afbeelding

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:43

Wat is het druk in het topic :) Even alles bijgelezen!

Mooie foto's komen er langs <3

@Escada, wat is hij mooi zeg!

@Jenara, fijn dat het steeds beter gaat met Jenara weer, en echt knap hoe je die zadelkasten maakt!

Heerlijk voor Cortado @MightyJoe, kan je daar af en toe langs?

En hopelijk is het veulen er snel @zsazsa

Ik ben de afgelopen week bijna elke dag met Milky Way naar het bos geweest, ook een keer zonder mijn vriend ernaast gegaan en dat ging echt super. Van de week hebben we ook onze eerste galop buiten gedaan!
Gisteren heb ik geprobeerd te springen in de bak. Mijn houding is niet zo goed, ik heb vroeger eigenlijk nooit gesprongen en we hebben een dressuurzadel. Voor mij voelde dit dan ook al als een hele hoge sprong :') Viel toch een beetje tegen met hoe hoog het was toen ik het terugkeek := Maar het was wel leuk!

Afbeelding

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:53

@Lukasje, dankjewel :) ik moet wel zeggen dat het meeste effectieve boren/zagen door mijn vriend is gebeurd, maar heb wel meegeholpen zodra we een 2e boormachine hadden en ik heb alles afgetekend enzo ;)
Dus meer de architect van stal :+

@Escada, Ik denk dat die prachtige babies gaat geven als het zo ver is!! Hou me op de hoogte van hoe het gaat op de keuring ;) Op (heel) lange termijn is er hier wel een droom van een eventueel veulentje.

@Zsazsa, Dat is inderdaad een héle dikke babybuik!! Wat een mooie kleur vos is ze wel zeg <3

@mingming, Haha, heb die foto's/filmpjes net zien voorbijkomen op insta ook :D Ziet er wel supergoed uit zeg!! Lekker vlotjes :) Vind het ook geweldig dat zowel je dekje als de balk roze zijn :D Je matcht gewoon met je hindernis! Jullie gaan wel echt super!!

Hier gisteren een beetje een "setback" gehad .. Ik had, naar aanleiding van jouw foto's/filmpjes mingming, ook gedacht van eens een mini-sprongetje te proberen, ze had al balkjes gelopen aan de longe en heb haar ook wel eens vrij laten springen, dus het was niet totaal onbekend.
Balkjes lopen was inderdaad totaal geen probleem, maar toen we dat een ieniemienie beetje omhoog zetten, merkte ik al snel dat ik totaal geen voorwaartse "go" had en bij beenhulp echt flink protest kreeg. Lekker boos bolletje iedere keer ik haar wat omhoog wou krijgen in tempo en activiteit :+
De "spring-pogingen" dan ook vrij snel gestaakt en echt even dat voorwaartse aangepakt. Vorig jaar heb ik een tijdje ook dat probleem gehad, ze is dan volledig gecontroleerd geweest door fysio, dierenarts, zadelpasser, ... kerngezond en soepel paard was de diagnose, dus dit keer heb ik gewoon echt eventjes doorgepakt }> Maakte wel een flink verschil! Zelfs zoveel dat ik er weer een stukje galop uit kreeg! In mijn voorzichtigheid om ze niet te overbelasten of overvragen is mevrouw duidelijk wat gaan profiteren ... Goed dat ik het weet nu }> Komende sessies zullen veel oefeningen op "vooruit" worden :p

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:56

Ik ga binnenkort ook balkjes lopen en een sprongetje wagen (lees: kruisje op het 2e gaatje zodat ze er overheen kan stappen) ik vind het zelf echt dood eng...
Maar eerst dit weekeind even les en juf een keer kritisch mee laten kijken baar het zadel. Ben er na gister toch weer minder happy mee..