Jeetje, allemaal positief nieuws hier gelukkig Fijn dat Angela's behandeling door kan gaan en dat je buitenrit zo fijn ging, dat Liesbeth's weekeind goed ging en dat de boel weer lekker opdroogt bij Ellis! Jolijn, pakt gewoon iemand anders even Mo zodat je toch lekker bezig kunt? Ingrid, wat heerlijk dat jij ook weer naar buiten ging. Laura, welkom, leuke fries erbij! Gisteren was echt een tractatie voor een buitenrit he?!
Maar nee, ik ging naar Rotterdam.... Naar Ahoy,.... naar paarden kijken.... naar Lippizaners van de Spaanse rijschool uit Wenen wel te verstaan!!!!!! SUPER gaaf Echt helemaal verliefd op die paarden zeg, wat een talent! En die ruiters ook hoor, tsjonge wat een houding, wat een evenwicht en wat een rust en controle! Echt geweldig! En super gezellig want ik was met nog 5 dames van stal dus we hadden een vollle mini-van en zijn lekker 1.5 uur heen en 2.5 uur terug gereden... (File in Rotterdam... Feyenoord, Holiday on Ice en onze club is best druk!!) Lekker nog even met z'n allen wat gegeten en toen terug naar huis. Super dagje geweest! (zal nog even wat foto's uploaden binnenkort, die paarden, die halzen! wooooow) Vanavond ga ik er voor de 3e keer op in de binnenbak, dit keer weer met wat andere paarden erbij. Woensdag ga ik namelijk al mee doen met de groepsles!! Spannend Gelukkig is de groep door mijn aanwezigheid weer permanent door tweeen gedeeld, dan hebben we twee groepen na elkaar van beiden rond de 4 mensen dus dat is goed te doen. Ik moet wel echt enorm wennen aan het 'delen' van de bak! Haha
Jaaaaaa daar ben 'k ook geweest, afgelopen vrijdagavond. Inderdaad die rust en controle hebben ook groooote indruk op mij gemaakt Heb ook foto's gemaakt
Had je mooie plaatsen? Wij zaten echt precies op de a-c lijn op rij 7, dus nog mooi vooraan... Super hoor! Echt heel gaaf dat ook al die sprongen zonder stijgbeugels werden uitgevoerd he?! Heel mooi. En die spieren zeg, kleine dikke paardjes? Echt aaaaallemaal spier, geweldig!! Zo lenig, zo veel concentratie, zo veel inzet, echt mooi. Die friezen waren er bij jullie dan ook? Dat zijn natuurlijk zwaar indrukwekkende verschijningen, maar bij ons ging dat toch echt in vergelijking met de Weense rijschool behoorlijk slordig.. En dat terwijl dat ook gewoon mooi was om naar te kijken
sOja, je had ook goeie plaatsen Ik had n flut camera mee, dus heb een stukje opgenomen maar alles was super donker ... jouwe zien er duidelijk beter uit! Mag ik ze 'Jatten' voor facebook?
Jaaaaaaaaaa, enorm veel bespiering!! Heb ook een foto van zo'n sprong recht van achter, niet erg charming Maar die kónt!!! Niet normaal gewoon, zo gespierd! Kan ook niet anders. Heb echt zoveel respect voor paard en ruiter...
Jup Friezels waren er ook Ohh bij ons waren de Friezen wel netjes, maar die Lippizaners waren natuurlijk inderdaad veel geconcentreerder
En deze moet ik even snel tussendoor plaatsen hoor Vanmiddag voor de 2e keer serieus gereden op Jetje, daarvoor alleen buitenritten met lang teugeltje, donderdag voor het eerst opgepakt met mn dressuurzadel en vandaag ook weer Mama meegesleurd om foto's te maken, zodat ik wat meer weet waar ik aan moet werken, maar vind het toch al wel een fijn beeld Dit was redelijk op het eind, dus ze was al lekker los en warm
vanmorgen voor 't eerst sinds tijden weer een rondje duin gedaan met Fifi, ze vond het prachtig na zo'n lange tijd, keek haar ogen uit! het was ook prachtig!
daarna tandarts voor beide paardjes, dus ze kunnen er weer even tegen aan!
Pfff.. Op die foto's Ik hang echt naar voren... Maar 't zadel zit niet helemaal goed, hij is te smal, dus kantelt naar achter, dus ik ga heel snel in stoelzit zitten.. En dat probeer 'k op te heffen door naar voren te gaan hangen ofzo Ziet 'r niet uit.. Ga binnenkort ff een breder zadel passen, want dit is ook niks
En deze nog even wat lichter
Nog 'n hooooopp werk aan de winkel, maar ik vind het super hoe ze 't nu al doet.. Voor de 2e keer serieus rijden!!!
Lekker bezig allemaal zeg! Ik ook weer lekker gereden, vandaag en gisteren ook gegaloppeerd, dus dat voelde fijn! Gisteren alleen rechtsom gedaan, vandaag links er ook bijgepakt. Beide keren was er een ander paard in de bak dus er was wel afleiding. Madam is heerlijk soepel, komt snel naar beneden maar in de galop knalt ze er wel even uit Drukte makertje. Morgen ga ik mee doen met de groepsles, normaal zijn we dan nu met 4 in een les, best netjes dus... alleen kregen we vandaag te horen dat er een stalgenoot een ongeluk met de auto had gehad, foto's gezien, niet normaal, auto echt volledig in puin, de veroorzakers zijn gevlucht en door speurhonden in het bos terug gevonden. Heeel erg geschrokken allemaal!! Ze had echt dood kunnen zijn... frontaal er op geklapt, de tegenliggers zijn veel te hard door de bocht gevlogen en op haar weghelft terecht gekomen... ziekelijk dat ze haar hebben laten zitten en zelf zijn gevlucht!! Zo, dat moest ik nog even kwijt
dat was even schrikken Geeske, gelukkig is ze er nog. Mis ik iets Jolijn?? Natasja, ik vind het wel meevallen dat je naar voren zit, alleen de laatste foto is qua zit niet zo mooi, maar als je zadel niet goed ligt gou laten aanpassen of een andere. Ik ga zo ff rijden het is hier nu heerlijk weer. straks even binnenhalen voor een hapje hooi en dan trainen.
liesd
Geplaatst: 14-11-12 13:27
Angela, goed om te horen!
Jolijn, we gaan elk jaar in het tweede weekend van november, dus volgend jaar ga je gewoon mee, als je daar zin in hebt!
De Spaanse Rijschool ziet er best wel indrukwekkend uit! Hier staat ook een Lippizaner, maar die is zeg maar niet zo in conditie als die op de foto's
Natasja, je houding is niet barslecht hoor, inderdaad eventjes naar je zadel laten kijken, en dan komt dat helemaal goed.
Ellis, gaat Fifi weer goed?
Geeske, vluchtmisdrijf is echt laag. Is alles goed met je stalgenootje?
Ohh jeetje Geeske! Dat is heftig zeg!! Maar die mensen die haar hebben aangereden zijn nog wel aangehouden? Wat een geluk dat ze er zo vanaf is gekomen.. Wel fijn dat je fijn hebt gereden!
Dankje Hosante, maar ik steek mn benen echt naar voren en ga zelf ook nog 's voorover hangen Dit zadel is eigenlijk van Tammetje, dus ik kan hem niet op maat laten maken voor Jetje. Ooit komt 'r vast een mooi zadel voor Jetta zelf
Dankje Lies Haha zullen niet veel paarden zijn die in zo'n conditie zijn.. Man man, niet normaal zeg!
Jaaa kijk maar Denk dat ze voorlopig nog wel bij me is. Stiekem staat ze te koop, maar ze gaat alleen weg naar 'n perfect baasje.. En eigenlijk ben alleen ik dat natuurlijk Dus kijk maar wanneer het goed voelt! Lijkt me juist weer bijzonder om voor jou te kunnen doen .
Als Mo buiten gewoon braaf/rustig is, zou ik het denk ik gewoon doen..
xXutopiaXx
Geplaatst: 14-11-12 18:13
Normaal zit ik zo, dus dan valt het mij wel tegen als ik mijzelf dan zo op de foto's terug zie wanneer ik op Jetta rij haha.
Nou das ook fijn toch Jolijn? t zekere voor t onzekere nemen nu maar...
Ja t ongeluk was echt super heftig. die bestuurders hadden idd een borrel op dus wilden vluchten voor een alcohol controle. Hebben haar frontaal geraakt! Buiten heel veel beurse plekken en een enorme stijve nek en een vervelende schrik gaat het goed met haar... Ze deed natuurlijk niet mee in de les vandaag, maar haar moeder is langs geweest en ze is gewoon thuis gelukkig. Mijn les ging trouwens super! Ik reed zoooo lekker, en Chimanga had juist enorm de gang er in maar in plaats van inhouden ben ik haar door gaan rijden en dat ging heerlijk! Behalve dat ze een keer schrok waardoor ze struikelde, op haar knieeen viel met haar neus op de grond en dus bijna een koprol maakte met mij er op!! Maar daarna weer lekker door gegaan en dat was wel fijn
Natascha, ik vind jouw houding ook duidelijk beter dan die van vele ruiters hoor, inclusief die van mijzelf