[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:14

Hoi allemaal.

Tis weer een tijdje geleden dat wij op het forum geweest zijn. Frank heeft het enorm druk gehad met zijn zaak en ik moest natuurlijk iedere dag naar de paardjes fietsen om daar alles draaiende te houden. Sinds kort hebben we ook weer twee Witte Zwitserse Herder puppies die trouw in een fietskarretje meegaan naar de paardjes. En natuurlijk kwam Frank dan de avonduurtjes het onderhoud doen op wei, bak en stallen. En moesten de paardjes ook weer getraind worden en vele knuffels ontvangen. Gelukkig blijft het weer wat langer licht en wordt het weer wat beter. Dat scheelt enorm veel want we zijn nu eindelijk weer een beetje bijgewerkt.

Ik ben dan ook niet in de gelegenheid geweest om de laatste weken alles door te lezen en iedereen te complimenteren met de behaalde resultaten, veulentjes en andere zaken. Hoop morgen eindelijk weer eens wat bij te kunnen lezen...

We hebben de meeste zorg met de merries gehad (en nog steeds veel werk). in 2010 hopen we de kudde uit te breiden met 4 nieuwe PRE veulentjes. De laatste twee weken hebben we in de kantine geslapen omdat de merries op springen staan en we er natuurlijk wel bij wilde zijn op het moment dat het nodig was. Dus weinig slaap en veel op en neer lopen...

De stand tot nu toe:

Baronesa was drachtig van onze zwarte hengst Danzarin.
Altanero (hengstje) is geboren om 08.30 uur op 24 april 2010. Nog muisgrijs, maar dat zal snel veranderen in zwart. 3 witte voetjes, klein wit kolletje en wit snepje (wat op een bliksemschicht lijkt). Mooie lange benen en een bijzonder lief koppie. Stond al binnen 10 minuten, nog wel uiterst wankel, naast mama te pronken en al snel natuurlijk de lekkere melk te proeven. Binnen het uur kwam Altanero al uit zichzelf (met goedkeuring van mama) een knuffel halen.
Op de foto was Altanero pas twee uur oud. Joyce helemaal links en de nieuwe trotse eigenaresse daarnaast die al op voorhand Altanero gekocht had.

Afbeelding

Inmiddels is Altanero al weer drie weekjes oud en groeit als kool! Samen met mama heeft hij al enkele marathons gelopen *D
En zoals op de foto wel te zien is, beweegt hij nu al enorm lekker!

Afbeelding

Met dank aan Esmee die dit weekend wat foto's voor ons gemaakt heeft.

Afbeelding

Fedra was ook drachtig van onze zwarte hengst Danzarin.
Danzarina (merrie) is geboren om 22.30 uur op 17 mei 2010. We hadden net hooi gevoerd en een nieuw stukje grasland afgezet voor een lekker toetje van vers gras. Tegen de duisternis aan zag Joyce dat onze Fedra ging liggen. Voorzichtig en vooral rustig liepen we naar Fedra toe met onze maglite en ja hoor, we hoorde haar al hard zuchten, puffen en kreunen. Om 23.15 stond onze nieuwe aanwinst eindelijk op haar spillepootjes bij de trotse mama te drinken. Uiteraard de volgende morgen er weer vroeg uit en de onderstaande foto´s gemaakt.

Afbeelding

Merrie, schimmel? of toch bruin? De tijd zal het leren.
Net zoals alle nakomelingen van Danzarin zal ook Danzarina (uiteraard naar papa vernoemd) ook aan de hoge kant en barok worden. Net zoals halfbroertje Altanero staat ze nu al hoog op de (spille)beentjes. Haar andere broers en zusters zijn immers allemaal > 1.65+ geworden. Ben benieuwd hoe ze eruit zal gaan zien als ze ontkreukt is en hoe haar bewegingen zich gaan ontwikkelen. Mama Fedra en papa Danzarin beschikken immers allebei over prachtige bewegingen.

Afbeelding

Onze logeerpartij op stal is nu gelukkig over. We hebben het dekbed met ons zelf erin weer naar huis gebracht en heerlijk geslapen. Nou ja, heerlijk? Onze Maravilla (drachtig van Grelo) was gisteren uitgeteld maar heeft al een week een Birth Alarm om met anti rolbeugel en gsm melding. Dus nu weten we ook uit ervaring dat zij het heerlijk vind om midden in de nacht te gaan rollen wat het alarm doet afgaan ( weg nachtrust ~~}> ). Snel uit bedje, in de auto gesprongen en binnen 5 minuten na het alarm kwamen we erachter dat Maravilla ons (weer) voor de gek gehouden had. Gelukkig kan ik het alarm met de gsm vanuit bedje resetten. Meestal gaat ze na de 1e rolpoging toch weer staan en gaat het alarm niet weer af.

Ibera is pas 11 juni 2010 uitgeteld. Maar vorig jaar was ze ook twee weken te vroeg. Dus ook die moeten we iedere dag goed in de gaten houden.
Ibera is drachtig van Ketama de JH, een andere kampioenshengst. We zijn dan ook erg nieuwsgierig hoe haar veulen eruit zal komen te zien...

Zo, een lang verhaal maar had dan ook veel in te halen. Hoop jullie allemaal weer snel te spreken en ga hierna alvast de nodige pagina's doorlezen.

Prinslover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:48

Rijthof, gefeliciteerd met het kleine grut :D !

Jan, wat wordt die dame al groot :oo . Net als Sanne had ik haar bijna niet herkent :P .

Suus, hahaha! Wat een foto's, heel leuk, lekker spontaan!

Esther, mogen jullie overdag nog het strand op dan? Hier tot 15 mei, vanaf dan alleen nog na 19.00 uur! Maar heeeerlijk hoor :D

Denise, hoe is het nu met jou? En je vriend? Al beter? Hoe kon dit allemaal zo gebeuren?!

Angela, veulen maakt het goed lees ik hihi. Leuk zo'n beidehandje ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:55

Rijthof, leuke fotos zeg! Leuk al dat grut!
Iloon, thnx :D

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 00:02

Soeske, Prinslover, thanks. We hebben het er maar druk mee maar het is toch ook wel geweldig om te genieten van al dat moois...

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:51

mooie veulens Rijthof.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:25

Soeske leuke fotos *D

Rijthof wat een prachtig jong spul!! <3

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:44

Rijthof gefeliciteerd met de veulentjes! :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:12

Shanna, wat spannend trouwens met dat paardje! Wanneer ga je kijken :) ?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:24

Ik ben gisteren al geweest. :)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:30

Annash schreef:
Ik ben gisteren al geweest. :)

en en en????

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:33

Jaa ennn?! :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:34

Niet mijn droompaard, maar ik moet reeel blijven want dat kan ik van zijn lang zal ze leven niet betalen!!!
Ik vond het wel een érg leuk paard, met wat zo lijkt een fijn, vriendelijk karakter, was braaf in het werk. Correct gangwerk. Combinatie van gangwerk + goed karakter, denk ik dat het nog wel eens een leuk sportpaard kan worden.
Maar dat moeten we even afwachten...........

Anyway. Ik heb hem gereserveerd! Ik wil morgen/overmorgen nog met iemand mee terug kijken. Als die 'm ook goedkeurt, dan wordt ie gekeurd. Zowel klinisch als op de foto. Moet gewoon goed zijn, anders komt het er bij mij niet in. ;)

Ik wil nog niet al te enthousiast doen, omdat ie er nog niet staat etc., maar eigenlijk loop ik best wel te :):) hoor :o

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:36

:wow: ! Gaaaf Shanna. Snap het hoor, pas écht blij zijn als hij op stal staat! ;)

Maaaar, wel jammer, geen knappe Anda voor jou dus.. :(:) . Maar dit paard zal ook vast leuk zijn :D ! Blijft Win alsnog?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:39

Prinslover schreef:
:wow: ! Gaaaf Shanna. Snap het hoor, pas écht blij zijn als hij op stal staat! ;)

Maaaar, wel jammer, geen knappe Anda voor jou dus.. :(:) . Maar dit paard zal ook vast leuk zijn :D ! Blijft Win alsnog?

Dat weet je nog niet, of er hier geen PRE komt. Zoals gezegd, hij staat er nog niet ;)
En ik heb altijd gezegd als ik een leuke KWPN'er of Duitser tegenkom, ga ik 'm niet laten staan... hahaha.
Maar een PRE komt er sowieso een keer. Ik heb voor dit paard ook nog geen vastomlijnde plannen. Wel een idee, maar is toch afwachten hoe 't gaat.

Ja, Win blijft in principe ook gewoon tot aan Engeland.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:47

Wanneer ging je nou naar Engeland? En hoe doe je dat met je nieuwe paardje?
* ik ben echt niet nieuwsgierig hoor :') *

Weet dat je dat altijd hebt gezegd hoor, over KWPN of Duitser. ;) Maar toch jammer, al is er idd niets 100% zeker. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:52

September.
Hoe ik dat doe vertel ik als ie ook echt hier staat ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:57

gaat ie mee? :p

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:31

Soeske schreef:
Gaat ie mee? :p

Annash schreef:
September.
Hoe ik dat doe vertel ik als ie ook echt hier staat ;)

:)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:43

Shanna: Spannend hoor!! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat ;).
Ilona: Wij hebben een stuk vrij strand waar je altijd op mag, al wil je dat 's zomers ook niet doen als het druk is :D. En verder bij temperaturen onder de 16 graden mogen we op het hele strand.
Rijthof: Wat een schattige veulens! Altijd heerlijk om te zien :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:44

Ik ben ook heel benieuwd!
Morgenavond ga ik weer kijken en dan neem ik nog iemand met heeeeeeeeeeeeeel veel kennis mee. ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:48

Altijd fijn zo iemand, die kan echt objectief oordelen want zelf ben je toch vaak op slag verlieft :D. Een vriendin van mij had ook iemand mee (was vroeger ook handelaar geweest) en daar heeft ze ook veel aan gehad. Die was of fjordjes jacht... Fjord 1, lief koppie op slag verlieft. Eigenaar zegt dat ze hem uit het land mag halen maar wel over het gras lopen want hij was pas bekapt. Die man tegen haar volgende bocht laat je hem even over de stenen lopen, hij liep gelijk kreupel op vier benen.... Dus daar heeft ie gelijk maar van gezegd je kan hem wel weer terug zetten op het land. Fjord 2 werd ze zelf tijdens het rijden naast gegooit, zat ze zelf al van die neem ik nooit. Hij het woord doen, we denken er nog even over na (zei in dr hoofd vloeken). 3de fjord is het al geworden :P. Maar ja zo'n man kijkt naar heel veel dingen wat jij niet ziet als je al in de wolken bent :D.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 12:54

Flauw hoor Shanna ;)
Heb nog wel een mooie van Goya, ipv al die gekke hihi
Afbeelding

Van t weekend fotos met de jurk :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:00

evdpanne schreef:
Altijd fijn zo iemand, die kan echt objectief oordelen want zelf ben je toch vaak op slag verlieft :D. Een vriendin van mij had ook iemand mee (was vroeger ook handelaar geweest) en daar heeft ze ook veel aan gehad. Die was of fjordjes jacht... Fjord 1, lief koppie op slag verlieft. Eigenaar zegt dat ze hem uit het land mag halen maar wel over het gras lopen want hij was pas bekapt. Die man tegen haar volgende bocht laat je hem even over de stenen lopen, hij liep gelijk kreupel op vier benen.... Dus daar heeft ie gelijk maar van gezegd je kan hem wel weer terug zetten op het land. Fjord 2 werd ze zelf tijdens het rijden naast gegooit, zat ze zelf al van die neem ik nooit. Hij het woord doen, we denken er nog even over na (zei in dr hoofd vloeken). 3de fjord is het al geworden :P. Maar ja zo'n man kijkt naar heel veel dingen wat jij niet ziet als je al in de wolken bent :D.

Hahahaha ja maar ik ben niet op slag verliefd hoor! Dat gebeurt niet zomaar met mij.
Maar vind hem wel leuk, denk wel een klik te hebben en ik zie er wat in. Een band moet je toch opbouwen.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:18

Wanda - echt een leuk penney verhaald

Jan - wat een heerlijke foto's weer :9

Angela - ág gos gelukkig heeft het veulen er niks aan over gehouden maar mama moet idd wat voorzichtiger gaan doen haha

suus - wat een heerlijke foto's weer

Shanna - ik stuiter met je mee spannend en ook ik duim voor je dat die binnenkort bij je staat :j

Ilona - met vriendje lief gaat het een stuk beter het hoe en wat wordt op dit moment nog onderzocht omdat ze het ook raar vinden dat je op die leeftijd een beroerte kan krijgen, dus ben ook wel benieuwd hoe het heeft kunnen gebeuren

en wanneer staat nou je debuut gepland?

Mies - wanneer staat jou l debuut gepland of heb je die al gehad ?

esther- heerlijke buitenrit gemaakt dus, ja ik ben idd jaloers :D

hier verder niks te melden hard aan het trainen met heike en voor de rest aan het geniet van alles :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:56

Shanna ben wel benieuwd naar het paard , en eigenlijk heeft een goed paard geen ras of kleur , ik heb 3 totaal verschillende paarden en ben gek op allemaal moet wel zeggen dat de PRE het makkelijkste is kwa rijden.

Leuk al dat kleine spul en aan de fotos te zien is het weer goed in NL.

Frank ja inderdaad Vera die lijkt cool in de training is ze dat ook maar bij de wedstijden is ze dokter bibber.we blijven van het weekend slapen bij de manege waar de wedstrijd word gehouden dus dan kunnen ze wat wennen aan de bakken daar.

Heike fijn om te horen dat het zo goed gaat met je vriend.