[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 06:45

Absolem schreef:
Dennenboom schreef:
Iemand nog leuke friese hengsten namen suggesties? :D

Wil graag een beetje normale naam waar iemand anders later ook mee uit de voeten kan _O-

Komt jouw hengstveulen te koop toevallig?

Ja die komt te koop! Letters zijn T U V

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 06:47

Ketly schreef:
T U V toch? :D

Tonger
Vender
Tidde
Tjerre
Ulmar
Vander
Valdemar
Theron
Twirrewyn

Niet allemaal even fries, maar sommige wel :+

Dankje, zal ze ook even aan mijn vriend voorleggen :D

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:18

Dennenboom schreef:
Absolem schreef:

Komt jouw hengstveulen te koop toevallig?

Ja die komt te koop! Letters zijn T U V

Kans dat er een bokker je een pbtje doet of al gedaan heeft die een beetje verlegen is *D

Dennenboom

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 11:08

Oke helemaal goed :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:51

Gaan er morgen nog mensen naar Oosterland? Hoop dat het een beetje weer is...

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 08:43

Wij hadden Oosterland op de planning staan om te gaan kijken maar ik heb nog een wedstrijd gepland :+ Veel plezier voor diegene die wel gaan!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:00

Heeft iemand ooit gehad dat een jury bevooroordeeld was? Heb net een super fijne proef gereden, netjes. Kreeg commentaar vanaf de kant dat de proef er erg fijn uit zag. Krijg ik mn protocol terug 169,5. Jury maakte met iedereen een praatje behalve met mij. Vind het echt diep triest dat sommige jury’s zo werken

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:34

Was de wedstrijd tussen de Friezen of ook andere rassen?

Wel eens gezien dat een jury minder fan was van een bepaald ras...

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:34

Horseloverl schreef:
Heeft iemand ooit gehad dat een jury bevooroordeeld was? Heb net een super fijne proef gereden, netjes. Kreeg commentaar vanaf de kant dat de proef er erg fijn uit zag. Krijg ik mn protocol terug 169,5. Jury maakte met iedereen een praatje behalve met mij. Vind het echt diep triest dat sommige jury’s zo werken

Gevoel is belangrijker dan de punten! Op naar de volgende :j

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 13:45

Wat jammer Horselover..zeker als je ervan overtuigd bent dat je een fijne en nette proef gereden hebt. Heb je geen mogelijkheid om het alsnog te gaan vragen aan de jury? En kon je iets met het commentaar op je protocol?

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 14:29

Dat is jammer Horselover!
Precies wat Denneboom zegt: gevoel is belangrijkste, gauw vergeten en blik op voorruit.

Wij zijn vandaag naar de opfok geweest bij onze jaarling <3 nog altijd even lief en knuffelig

Afbeelding

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:17

Afbeelding
Progressie :) er komen voorzichtig steeds meer fijne stukjes bij. Tussen alle ik loop graag als een lama momenten.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:26

Jinthe1 schreef:
Wat jammer Horselover..zeker als je ervan overtuigd bent dat je een fijne en nette proef gereden hebt. Heb je geen mogelijkheid om het alsnog te gaan vragen aan de jury? En kon je iets met het commentaar op je protocol?

@denneboom. Zeker waar! Maar had gehoopt dit weekend mn punten te halen voor de L1. Was ook nog een B proef en heb nog nooit onder de winst gereden dus wel ff lichte klap in mn gezicht. Bij 178 had ik nog ff kunnen nadenken van oké er ging wat fout.

Geen naam van jury op protocol en waren druk dus kon niet. Als je zo punt had ik graag geweten waarom. Ook bijna geen commentaar bij de 5en dus dat vind ik ook flauw. Zelfs een 4,5 voor rechtgerichte en ontspanning. Ontspanning kan in inkomen omdat de muziek keihard stond, ook nog hardstyle en ze heeft op keuringen gelopen dus daar werd ze wat heet van. Maar het is B. Van de 30 onderdelen heb ik 9x een voldoende gekregen. Dus 6 of hoger. Rest allemaal 5 en dus een 4,5. Ff huilen en maandag gaan we zo weer haha

Andere proef dikke winstpunt met super veel commentaar dus daar kunnen we wat mee

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:36

Horseloverl schreef:
Jinthe1 schreef:

@denneboom. Zeker waar! Maar had gehoopt dit weekend mn punten te halen voor de L1. Was ook nog een B proef en heb nog nooit onder de winst gereden dus wel ff lichte klap in mn gezicht. Bij 178 had ik nog ff kunnen nadenken van oké er ging wat fout.

Geen naam van jury op protocol en waren druk dus kon niet. Als je zo punt had ik graag geweten waarom. Ook bijna geen commentaar bij de 5en dus dat vind ik ook flauw. Zelfs een 4,5 voor rechtgerichte en ontspanning. Ontspanning kan in inkomen omdat de muziek keihard stond, ook nog hardstyle en ze heeft op keuringen gelopen dus daar werd ze wat heet van. Maar het is B. Van de 30 onderdelen heb ik 9x een voldoende gekregen. Dus 6 of hoger. Rest allemaal 5 en dus een 4,5. Ff huilen en maandag gaan we zo weer haha

Andere proef dikke winstpunt met super veel commentaar dus daar kunnen we wat mee

Die had ik toch even onthouden en de volgende keer met een liefste glimlach even gevraagd wat hun namen waren. En dan een klacht indienen als ze de tweede keer nog zo'n belachelijk protocol geschreven hadden.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:23

Wat jammer dat er dan ook niet de moeite is genomen om commentaar bij de punten te vermelden. Dan had je er wellicht nog iets mee gekund maar nu weet je niets. Probeer het maar snel te vergeten en op naar de volgende. Heb je de mogelijkheid om het een keer te laten filmen? Dan kun je het zelf wel terugkijken. Ik heb soms ook dat mijn gevoel heel anders is dan dat het eruit zag. Ik voel mijn paard soms erg opspannen en de proef voelt dan niet goed. Toch blijkt de omstander en jury daar niets van te zien. Ik ga daardoor nu met meer vertrouwen de ring in en dat helpt natuurlijk wel. Laat je je vertrouwen niet afpakken door deze jury en gewoon volgende keer weer lekker gaan!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:47

Dankjewel allemaal! Was ook meer frustratie. Ik weet hoe mooi ze is en ben super trots. Ze is 12 en pas een jaar ohz, daarvoor alleen veulens gehad. Had het nog niet eerder meegemaakt maar goed. Morgen mag ze weer mee en we gaan er weer volle moed tegenaan!

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:33

Wedstrijden en jury vind het altijd erg vervelend maar helaas moeten we het er mee doen succes van de week en wat je zelf al zegt komt vast goed!!

Iemand enig idee hoe lang van te voren je merrie aan moet geven voor een keuring ?

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:29

Nou positief nieuws! Vandaag een jury die ons wel leuk vond en met 3 winspunten naar huis. Super blij!

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 07:17

Yes! Dat is een mooi opsteker! Gefeliciteerd *\o/*

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 09:11

Super gefeliciteerd!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:36

Ik ben toch wel benieuwd wat jullie zouden doen.

Ik wou perse mijn merrie in de veulenhengstigheid insemineren om volgende jaar wat eerder uit te komen. Nou heeft de dierenarts weer de eisprong gemist waardoor ze niet geïnsemineerd is in de veulenhengstigheid. De dierenarts wil haar nu hengstig spuiten volgende week maar dat zie ik niet ziten omdat ik de merries daar nog nooit drachtig mee heb gekregen en met hun eigen cyclus wel.

Inmiddels is het al 2 juli en begin ik te twijfelen of ik haar nog wel ga insemineren.. Ik heb al wel een hengst gereserveerd maar dus nog geen sperma afgenomen.

Wat zouden jullie doen?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:05

Dennenboom schreef:
Ik ben toch wel benieuwd wat jullie zouden doen.

Ik wou perse mijn merrie in de veulenhengstigheid insemineren om volgende jaar wat eerder uit te komen. Nou heeft de dierenarts weer de eisprong gemist waardoor ze niet geïnsemineerd is in de veulenhengstigheid. De dierenarts wil haar nu hengstig spuiten volgende week maar dat zie ik niet ziten omdat ik de merries daar nog nooit drachtig mee heb gekregen en met hun eigen cyclus wel.

Inmiddels is het al 2 juli en begin ik te twijfelen of ik haar nog wel ga insemineren.. Ik heb al wel een hengst gereserveerd maar dus nog geen sperma afgenomen.

Wat zouden jullie doen?

Gust laten dit jaar.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:58

Hoe oud is de merrie?

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 15:23

5 jaar

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 16:59

Als het de laatste nakomeling zou zijn om te fokken en de nakomeling zou thuis blijven of verkopen dan had ik het geprobeerd. En ook als het al een oude merrie was.

Maar als veulen naar de opfok gaat, of als je graag nog door wil fokken jaren erop, dan wordt het allemaal erg laat. Je blijft dan ieder jaar zo laat in het seizoen. Het is nog een jonge merrie, dus je hebt nog met een beetje geluk een hoop jaren.

Met dat hengstig spuiten ben ik zelf ook niet direct gecharmeerd van.