[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:52

evdpanne schreef:
Jan: Wat een leuke foto's weer zeg! Amistoso blijft echt super schattig! Komt er nog een veulenkijkdag als ze er allemaal zijn :P?

Dan ben ik ook weer van de partij :D

zasread

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:53

angela: Ojeej, gelukkig kan een veulen veel hebben en zijn ze erg flexibel, maar zo'n mama is natuurlijk niet handig. Je moet haar maar even influisteren dat ze volgende keer wat voorzichtiger moet zijn ;)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 17:18

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 19:17

Nou... ik heb wel leuk nieuws!

1) Vandaag een goed gesprek gehad met mijn manueel. Mijn gehele bovenrug (tussen de schouderbladen) zit vast, zowel wervels als banden als spieren, waarbij de spieren ook verkort en verkrampt zijn. Maar, ik rij niets kapot en mag dus ook gewoon rijden. Hij verwacht wel dat het nog zeker t/m zomervakantie (ergens in juli) duurt voor hij alles weer goed heeft. Vandaag weer twee wervels losgekraakt (T4 en T7 geloof ik) en de weke delen opgerekt. Daarna wilde hij nog wat kraken maar dat ging gewoon nog niet, zit veel te vast. :+

2) Win blijft dus! Sinds gisteren gaat het beter, hopelijk blijft dit zo. Maar aangezien ik niks kapot rij, waar ik zo bang voor was, hoeft Win van mij ook niet weg. Dan rij ik wel iets minder ipv iedere dag. ;)

3) Ik ga morgen geheel onverwacht naar een paardje kijken... :o Ben helemaal niet op zoek, maar hij voldoet aan mijn criteria én hij lijkt leuk. Daarbij komt dat het een halfbroertje van Vajnic is... ook een Weltino! Een 4jr ruin. 1.63. Er zijn vandaag wel mensen wezen kijken die interesse hebben, maar die moeten volgens mij hun andere paard nog kwijt. Ze zijn dus wel voor, maar ik ben wel welkom om vast te kijken voor als het met hen niet doorgaat.

Ben heel benieuwd.... willen jullie duimen?! ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:14

Ben blij dat er wat dat betreft weer goed nieuws komt van jou kant. Moet vast een hele opluchting zijn!!

En mijn duimen draaien voor je :j

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:19

Shanna, wat fijn!
Wat is een weltino? Misschien dom van mij hihi..

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:11

Met zo'n nieuw veulen als Amistoso zou je bijna vergeten dat onze Tesora alweer 10 maanden is.
Ook van Halley, maar dan uit Lagartera.

Afbeelding

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:12

Shanna: Dat is echt super nieuws zeg :D :D. Ik duim mee ;).

Jan: Ook al zon mooierd zeg :D.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:27

soeske schreef:
Shanna, wat fijn!
Wat is een weltino? Misschien dom van mij hihi..

De vader, dus de afstamming.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:05

Shanna! Spannend! maar hoe gaat dat dan met je plannen naar engeland?
Ik ga voor je duimen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:39

BrankaZ schreef:
borderjay schreef:
Ziet er lekker ontspannen uit Branka! Ik ben jaloers op die heerlijke rustige galop!

Die galop zit doorgaans ook goddelijk. Hier neig ik wat naar verlichte zit omdat hij in eerste instantie niet helemaal lekker losliet in zijn rug, maar zodra Frío dat doet is het zitten, rug ontspannen en lekker meegaan.

frankiej schreef:
branka: lekker ontspannen idd. maarre is je zadel niet wat te klein voor je? je zit nogal ver op de lepel vind ik en zo fors ben je nou ook niet.

Zadel is 17,5 inch, dus groot zat. Gooi alleen mijn onderbenen te ver naar voren waardoor ik te ver achterin het zadel kom. Kan als ik op het diepste punt zit een hand achter mijn billen leggen.

idefix4 schreef:
Branka: filmpjes gekeken en tof! Zit je zadel wel lekker? Het oogt wat klein voor je? En idd kun je in je houding goed zien welke kant jouw 'stijve' kant is. Je hangt een beetje naar rechts. Mooi om in het laatste filmpje dan idd te horen dat hij dat ook benoemd. Je draait je linkerteen ook behoorlijk naar buiten. Waarschijnlijk forceer je daarmee om je houding recht te krijgen. Als je er weer eens les hebt, zou ik het heel graag weten, dan kom ik kijken! :o Ziet er heel interessant uit. Je hebt Frío wel heel netjes aan het lopen! Ik heb dan weer geen vergelijk hoe het was, maar toch ziet het er heel netjes uit!

Wat betreft mijn zadel: zie reactie op Frank. Zadel zit heerlijk.
Wat betreft 'mijn stijve' kant: ik word naar rechts gezet omdat Frío een linksgebogen paard is. Antoine zegt het tijdens de filmpjes ook. Beiden kanten moet je trainen, maar omdat Frío de rechterteugel meer aanneemt doe ik meer rechtsom. Meer aanleuning op rechts is kenmerkend voor een linksgebogen paard.
Ik corrigeer alleen niet goed op de linkerhand. Ik moet dan mijn lichaam recht houden en gewicht op de binnenbeugel zetten, maar ga links inknikken en mijn rechterschouder naar voren brengen. Ofwel als een wokkel zoals Brenda zegt. Voor haar waren deze filmpjes erg handig om mij eens te kunnen laten zien hoe de fout eruit ziet. En er wordt hard aan gewerkt in de les. Erbuiten probeer ik dat trouwens ook ;)
Wat betreft het uitdraaien van mijn tenen: klopt helemaal. Bij mij o.a. het gevolg van te extreem mijn hakken uitdrukken. Of eingenlijk uitzakken want het is een kwestie van te ontspannen onderbeen (ben hypermobiel) waardoor ik geen mooie beenligging heb. Als ik mijn hak wat optrek ligt mijn onderbeen wat meer naar achter en draai ik ook minder mijn tenen af. Maar ja, dat blijven doen is best lastig :o
Heb geen volgende les bij Antoine de Bodt in de planning staan, maar als het weer eens zover is laat ik het weten.

Gekke opmerking van je bij Frank. haha Bij mij gaan dan de alarmbellen rinkelen... :+ Boom te smal? Maar je zal het zelf wel het beste weten. Je hebt er vast al grondig naar laten kijken. ;) Wel geinig dat Frank en ik los van elkaar hetzelfde denken. Wel dank voor je uitleg en toelichting en je snapt dan vast ook de reden, waarom ik graag gewoon de les in het echt zou zien. Dat maakt het makkelijker te begrijpen hoe de waaroms enzo zijn. Dan zie je de hele les en hoor je het commentaar volledig. Op zo'n filmpje moet je scherp luisteren om echt goed te horen wat ie zegt hè? Ik heb nog nooit een les van hem gezien vandaar mijn opmerkingen. Maakt het al wel begrijpelijker, maar idd, ik zou het graag gewoon zien.

Jan: HIJ is zoooo mooi!! Ben ook wel benieuwd naar hoe Baldomero er nu uitziet hoor. En Amistoso is ook een plaatje! Je mag idd wel zeggen dat jullie fokken met passie voor het ras! Privaron is heel erg mooi! Heel erg mooi, maar ook bij hem geldt: Eerst staatsloterij... Hij voldoet verder wel helemaal aan mijn droomeisen!
Tesora mag je idd niet vergeten. Ze ziet er goed uit!

Wanda: Die WWZH van jou is me er ééntje. Doet me qua karakter zeer aan onze WWWH denken... :+ (Despi)

Angela: Gelukkig zijn veulens erg flexibel blijkt maar weer!

Shanna: Is dat wel wijs? Kun je dat paard meenemen naar Engeland? Ik zal voor je duimen om de juiste beslissing te nemen. ;) En ik snap heel goed wat een Weltino is hihi. Wij KWPN volk praten wel raar hè? :+

Sharon, was dat vandaag in Lunteren? Ik was nog wel vlakbij!

Nou ik heb vandaag weer flink geknutseld in de werkplaats! Had zat om handen. Als het meezit ga ik donderdag ook een paar uurtjes nog. 8-) Welterusten!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:42

idefix4 schreef:
Gekke opmerking van je bij Frank. haha Bij mij gaan dan de alarmbellen rinkelen... :+ Boom te smal? Maar je zal het zelf wel het beste weten. Je hebt er vast al grondig naar laten kijken. ;) Wel geinig dat Frank en ik los van elkaar hetzelfde denken. Wel dank voor je uitleg en toelichting en je snapt dan vast ook de reden, waarom ik graag gewoon de les in het echt zou zien. Dat maakt het makkelijker te begrijpen hoe de waaroms enzo zijn. Dan zie je de hele les en hoor je het commentaar volledig. Op zo'n filmpje moet je scherp luisteren om echt goed te horen wat ie zegt hè? Ik heb nog nooit een les van hem gezien vandaar mijn opmerkingen. Maakt het al wel begrijpelijker, maar idd, ik zou het graag gewoon zien.

Gekke opmerking? :? Als ik in het diepste punt van mijn zadel zit heb ik achter in nog ruimte. Zoals gewenst is dat een handbreedte. Zadel ligt naar mijn weten goed.

Les wordt gegeven met 'oortje' in. Dat is ook een reden dat je Antoine slecht kan horen (als ruiter hoor je het prima ;)). Als mensen hun mond houden wil hij nog wel eens wat langer langs de kant blijven staan zodat er meegeluisterd kan worden, maar wordt er te veel gekletst dan blijft hij daar uit de buurt.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:20

JeanleGrand schreef:
Met zo'n nieuw veulen als Amistoso zou je bijna vergeten dat onze Tesora alweer 10 maanden is.
Ook van Halley, maar dan uit Lagartera.

Afbeelding

Afbeelding

Zo :wow: die is verandert!!! Die had ik nooit herkent!
Wat een plaatjes is het toch <3

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:28

Ik kom even iedereen jaloers maken hier :D. Heb gister zo'n heerlijke buitenrit gehad! Het was hardstikke mooi weer dus ik zat met een vriendin op msn en vroeg of ze ook zin had om naar buiten te gaan. En dat hebben we dus gedaan :).

We zijn bij ons duin in gegaan, daarna strand op tot aan de wassenaarse slag. Lekker galopje gedaan en heerlijk drafje aan de lange teugel :). Bij de wassenaarse slag weer duin in gegaan en richting Meijendel gereden, daar zijn we toen langs gekomen en weer richting wassenaar gereden. Ik was daar nog nooit geweest maar was echt super mooi rijden! Duin was wel zwaar, maar we hebben lekker rustig aan gedaan. Terug vanuit wassenaar moesten we nog een stuk langs de weg, maar gelukkig met een goede berm :D. Was echt een heerlijke rit! Heb weer genoten!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:03

Ben niet jaloers op buitenrit, maar wel dat je in de duinen heb gereden ;)
Heb gister ook hele lange rit gemaakt, binnenkort maar ff naar t strand denk ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:12

tis er ook wel het perfecte weertje voor he!!
hm, als ik toch eens geen verplichtingen had dan zaten we nu alweer in de bossen. strand is echter maar beperkt tot een vennetje en een vijver genaamd ijsbaan. (10 meter strand)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:17

Strand was echt heerlijk, lekker rustig ook! Was alleen een kitesurfer bezig met grondoefeningen. En die vlieger was wel heel eng groot. Maar ze gingen er netjes langs :D. Zwinnetjes moet je ook voor op de rem gaan :P. We hebben echt weer gelachen :).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:58

Heey

Esther: Fijn dat je weer heerlijk buiten in de duinen hebt gereden :D. Wil ik ook wel :P. Wij kunnen hier alleen door de polder of over de dijk.

Shaddy loopt weer in der oude paddock. Hier heeft ze meer ruimte, want Shaddy vond de kleine paddock niet zo leuk meer. Nouchka word lekker brutaal, ze durft al 2 a 3 meter bij mams vandaan.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:20

Shanna is wel een groot verschil een weltino of een PRE , maar 1,63 is wel een mooi maatje persoonlijk hou ik niet van te grote paarden tot 1,65 vind ik goed.

Lief hoor al die veulentjes en Amistoso ziet er uit als een stoer mannetje.

De ritten tussen duinen , bossen en strand mis ik hier wel hoor in deze omstreek is het echt oliebol voor buitenritten en Anouk je moet met Sam gaan crossen ziet eruit dat hij dat leuk vind.

En nu mijn goede nieuws Gallo heeft zondag zijn eerste wedstrijd gewonnen was gewoon vriendschappelijk maar was wel een verassing vooral voor de ruiter mijn nichtje is altijd supernerveus het ergste vond ze om de ereronde te doen. Jury vond het een mooie combinatie en vonden hem mooi in de aanleuning lopen , deze zondag hebben we een oficiele kijken hoe dat gaat.

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:51

Lebber
Afbeelding
Gekke Goya
Afbeelding

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:08

Das tenminste een echte goeie tongzoen :9

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:11

Jus, haha, inderdaad.. Dat kannie wel ;)
Gefeliciteerd met jullie winst trouwens! Had er nog niet op gereageerd haha

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:13

whahaha gave foto's suus!!

jus: je bedoelt vera? die lijkt me toch niet zo'n stresskip. mooie foto

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:14

Prachtig !! En Goya is ook heel leuk. :+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:37