evdpanne schreef:Jan: Wat een leuke foto's weer zeg! Amistoso blijft echt super schattig! Komt er nog een veulenkijkdag als ze er allemaal zijn?
Dan ben ik ook weer van de partij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BrankaZ schreef:borderjay schreef:Ziet er lekker ontspannen uit Branka! Ik ben jaloers op die heerlijke rustige galop!
Die galop zit doorgaans ook goddelijk. Hier neig ik wat naar verlichte zit omdat hij in eerste instantie niet helemaal lekker losliet in zijn rug, maar zodra Frío dat doet is het zitten, rug ontspannen en lekker meegaan.frankiej schreef:branka: lekker ontspannen idd. maarre is je zadel niet wat te klein voor je? je zit nogal ver op de lepel vind ik en zo fors ben je nou ook niet.
Zadel is 17,5 inch, dus groot zat. Gooi alleen mijn onderbenen te ver naar voren waardoor ik te ver achterin het zadel kom. Kan als ik op het diepste punt zit een hand achter mijn billen leggen.idefix4 schreef:Branka: filmpjes gekeken en tof! Zit je zadel wel lekker? Het oogt wat klein voor je? En idd kun je in je houding goed zien welke kant jouw 'stijve' kant is. Je hangt een beetje naar rechts. Mooi om in het laatste filmpje dan idd te horen dat hij dat ook benoemd. Je draait je linkerteen ook behoorlijk naar buiten. Waarschijnlijk forceer je daarmee om je houding recht te krijgen. Als je er weer eens les hebt, zou ik het heel graag weten, dan kom ik kijken!Ziet er heel interessant uit. Je hebt Frío wel heel netjes aan het lopen! Ik heb dan weer geen vergelijk hoe het was, maar toch ziet het er heel netjes uit!
Wat betreft mijn zadel: zie reactie op Frank. Zadel zit heerlijk.
Wat betreft 'mijn stijve' kant: ik word naar rechts gezet omdat Frío een linksgebogen paard is. Antoine zegt het tijdens de filmpjes ook. Beiden kanten moet je trainen, maar omdat Frío de rechterteugel meer aanneemt doe ik meer rechtsom. Meer aanleuning op rechts is kenmerkend voor een linksgebogen paard.
Ik corrigeer alleen niet goed op de linkerhand. Ik moet dan mijn lichaam recht houden en gewicht op de binnenbeugel zetten, maar ga links inknikken en mijn rechterschouder naar voren brengen. Ofwel als een wokkel zoals Brenda zegt. Voor haar waren deze filmpjes erg handig om mij eens te kunnen laten zien hoe de fout eruit ziet. En er wordt hard aan gewerkt in de les. Erbuiten probeer ik dat trouwens ook![]()
Wat betreft het uitdraaien van mijn tenen: klopt helemaal. Bij mij o.a. het gevolg van te extreem mijn hakken uitdrukken. Of eingenlijk uitzakken want het is een kwestie van te ontspannen onderbeen (ben hypermobiel) waardoor ik geen mooie beenligging heb. Als ik mijn hak wat optrek ligt mijn onderbeen wat meer naar achter en draai ik ook minder mijn tenen af. Maar ja, dat blijven doen is best lastig
Heb geen volgende les bij Antoine de Bodt in de planning staan, maar als het weer eens zover is laat ik het weten.
idefix4 schreef:Gekke opmerking van je bij Frank. haha Bij mij gaan dan de alarmbellen rinkelen...Boom te smal? Maar je zal het zelf wel het beste weten. Je hebt er vast al grondig naar laten kijken.
Wel geinig dat Frank en ik los van elkaar hetzelfde denken. Wel dank voor je uitleg en toelichting en je snapt dan vast ook de reden, waarom ik graag gewoon de les in het echt zou zien. Dat maakt het makkelijker te begrijpen hoe de waaroms enzo zijn. Dan zie je de hele les en hoor je het commentaar volledig. Op zo'n filmpje moet je scherp luisteren om echt goed te horen wat ie zegt hè? Ik heb nog nooit een les van hem gezien vandaar mijn opmerkingen. Maakt het al wel begrijpelijker, maar idd, ik zou het graag gewoon zien.