[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:38

Hallo allemaal,

Sinds 3 weken ben ik de erg trotse :D eigenaar van Padrino, een 4 jarige friese ruin.

Het lijkt me erg leuk om me bij dit topic aan te sluiten en met jullie mee te kletsen.

Groetjes,
Tamara

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:51

Effe snel voor ik de kids ga halen: Jippe is echt al jaren geleden geruind. Hij is nu 6 en is geloof ik met anderhalf a 2 jaar geruind. Zal het eens precies navragen. Maar ja hij heeft altijd in kuddes gestaan en bij andere paarden en daarna 2 weken niet (alleen 2 schapen) en nu dus sinds 5 weken weer wel. Staat nu in ruinengroep dus dan is een merrietje wel interesant denk ik. Ga eens navragen of de vrouw die hem ingereden heeft het weet van die 2 ballen of niet. Ja onzekerheid ruiken ze idd goed. Ik was heel zeker tot hij zich druk ging maken. Daar sta je dan met 1 arm en moet je het aan een ander overlaten. Die dus toch niet zijn baas is. Ze heeft superveel ervaring met paarden, maar toch... Ach daarna liep hij weer rustig mee. Die merrie was hem gewoon te veel met toch het spannende van bekapt worden.

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:28

Hier 2 foto's van mijn paardje

Afbeelding

Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:32

Dit MOET Padrino S zijn van Pieter Wijbenga!!! Ja toch??? Op hem heb ik gereden de dag voordat we naar Jippe zijn gaan kijken (6 weken terug geloof ik). Een heerlijk paard, mooie gangen, lekker galop, prima aan de handhulpen. Was echt geweldig. Zo te lezen heb je hem laten ruinen! Ik heb op hem gereden toen was ie nog hengst. Jij ook?

Voor mij was ie nog echt te jong en de klik was er niet helemaal. Zag later dat ie verkocht was en was wel benieuwd. En nu komt ie hier dus gewoon effe langs hahaha.

Veel plezier met hem.

Edit: en Welkom natuurlijk!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:33

Jolynn: Zoals ik het zo zie heb jij het zelfde borsttuig als de mijne. De mijne is een westernborsttuig. Die zat bij mijn zadel. :?

Anouk: Je hebt het er maar druk mee, met de kids. ;)
Ik vind jou paardje een plaatje. Ziet er pittig uit!!

Borderjay: Mooi die foto’s, vooral die met die mooie lucht. Lijkt wel een schilderij. *D

Annick: Lachen man die foto’s. :D

Kelly: Leuk hoor meerijden in een show. Heel veel plezier, maar dat gaat denk ik wel lukken. :P

Denise: Lekker dat het zo super gaat. Ik kan me voorstellen dat je zin hebt in die wedstrijden. Hou dit vast. ;)

Laura: Zo, dat is een fijn idee. Is ie al af nu?

Heidi: Zo, die foto’s zien er echt gaaf uit.

Nies: Ik denk, nou jij hebt een handelaar die wel goed is. Ik ken alleen maar verhalen van handelaren die vreselijk zijn en altijd nog een keer moeten uitmesten, terwijl er mest van een paar weken ligt. Maar je had er zo één. :r
Fijn dat ze jou heeft getroffen. Jullie hebben mekaar denk ik gevonden. Het zal waarschijnlijk liefde van 2 kanten zijn. Gaaf! +:)+

Karina: Kan je ze niet een beetje achter hun hol aanzitten. Het zou wel fijn zijn als je eindelijk weet waar je aan toe bent.

Marielle: Wat een leuk gezicht die foto’s. En dat dekje. Heeeelemaal niet te groot. Haha. :D

Tm 280
Sorrie als ik kort door de bocht ben en niet op iedereen reageer, maar ik loop een beetje achter.
Mijn dochtertje Rowena is ontzettend ziek en wil alleen maar vast gehouden worden, vandaar dat ik er nu niet veel ben.
Ik loop echt ontzettend veel achter, maar morgen ga ik weer mijn best doen. :D ;)

Prinslover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:54

Eline, voel je niet verplicht hoor! Het is niet erg als een niet overal op kan reageren!! Gewoon weer mee kletsen wanneer je tijd hebt, dan blijft het voor jou ook leuk!

Geef Roweno een knuffel, beterschap voor de kleine!

Tamara: Kicke foto's !!

Heidi :D :D :D Kleine Jesse!! Wat onwijs schattig!!

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:15

Hoi Zilfstar,

Dit is inderdaad Padrino S van Pieter Wijbenga! Ben ik even blij dat je hem niet gekocht heb ;) Ik heb inderdaad ook met hem gereden toen hij nog hengst was en was eigenlijk meteen verkocht. Omdat ik geen plannen had om met hem te gaan fokken heb ik hem laten ruinen en dat maakt een stalling vinden ook makkelijker.

Hij staat nu sinds 3 weken bij mij en het is echt zo'n schatje, super braaf en erg nieuwsgierig. Ik ben echt helemaal blij met hem :o Jij hebt uiteindelijk besloten om Jippe te kopen?

Groetjes,
Tamara

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:43

spam spam....zijn jullie hem al zat? :D

Afbeelding

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:27

Heidi-wat een leuke foto's toch weer :D :P
Tamara-gave fries heb je :D en wat toevallig dat je paard nu al bekend is op dit topic, haha.
Eline-beterschap met je dochtertje...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:34

Tamara:

Ja we zijn de volgende dag naar Jippe gaan kijken. Hij is 6, langer onder het zadel en was superlief en heel nieuwsgierig. Klikte meteen beter dan met Padrino. Jippe was meer met onze kids bezig dan Padrino al vond ik Padrino wel veel mooier. :D Dat zeg ik heel eerlijk. Ik had meteen een beter rustiger gevoel bij Jippe. Jippe is ook wat kleiner geloof ik dan Padrino (1,58) en heeft ook prima gangen.

Eigenlijk hadden we meteen zo iets van: we moeten voor Jippe gaan, al deed het wel zeer. Want Padrino is zo mooi. Maar die klik he, had ik met Jippe dus wel.

Eenmaal bij ons op stal was het de eerste week even slikken want meneer was duidelijk minder rustig dan waar we hem bekeken hadden. Nieuwe stal, weer paarden om hem heen... Nu hebben we hem 6 weken en hij is nu aardig tot rust gekomen, al is het erf nog wat eng. Maar dat komt ook omdat ik na 5 dagen van hem afgevallen ben (zadel was te los) en mijn schouder uit de kom heb gehad en dus de eerste weken niks met hem buiten de wei kon doen. Nu kan ik zo zoetjes aan meer met mijn arm en kan ik hem weer uit de wei halen.

Het valt me soms niet mee allemaal, want die arm dat zit me gewoon niet lekker. Doet nog steeds pijn en kracht zetten kan ik er echt nog niet mee. Ik ben zooooo bang dat het niet goed herstelt en ik nooit meer mag/kan rijden. Als ik hier thuis zoiets roep dan komt mijn man meteen met oplossingen (echt een man haha) en heeft zoiets van: ach joh, komt wel. Over een jaar rij je weer rond. :( En mijn ouders ach, die maken zich dan meteen weer zorgen om mij dus vertel hen er ook maar weinig over. En ja, dan sta je toch niet helemaal lekker in je vel te wezen. Ben er momenteel best een beetje depri van en zie het soms echt niet meer zitten. Jippe is superbraaf en als ik bij hem in de wei of paddock sta denk ik: het komt wel goed. Maar als ik dan weer thuis ben en vooral 's avonds als ik moe ben, dan komen de muizenissen weer. Zo nou, ik durfde het eigenlijk eerst niet hier neer te zetten, bang voor typisch Boktcommentaar. Maar moest het gewoon effe kwijt en ik denk dat dit een fijn topic is daarvoor. Ik hoop dat alles goed gaat komen, morgen fysio starten! Dus ben benieuwd wat dat gaat opleveren.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:34

borderjay: we zijn hem ontzettend zat :+

Tamara81 Welkom je heb echt een mooie fries
ik ken Pieter Wijbenga ook nou ja hem een beetje maar Janet ken ik persoonlijk erg goed :D
haar vader zit ook in de friezen .
en mijn fries logerde altijd bij hun op het land.
en ik bleef vaak slapen bij hun :D
ik hielp vaak mee met het hooi seizoen om hooi binen tehalen en ging vaak mee naar keuringen.
ik heb voor hun jonge paarden bereden met de keuring met best gaant rijpaard :D
is wel weer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel wat jaartjes geleden toen woonde Janet nog in
monster waar ik ook woonde :D
en ze was toen nog politie agent 8-)

Snowy2004 je hoe niet altijd te reageren hoor ;)
ik hou het zelf ook niet eens meer bij :D

laulau85 rare leraar zeg :( jij je best doen om alles op tijd af te krijgen en hij _-:( :( grrrrrrrrr geen woorden voor :(

Benthe; zooo dat is echt eventjes goed schikken :(:)
Nou je paard heeft een pluim verdient dat ie op jou reageerde en stopte het had ook anders af kunnen lopen :o
Ja ik weet hoe je vader met de kar rijd 8)7

idefix4 Ik past nu eventjes niet meer mijn jurk ;(
Maar ze zeggen 9 maanden ontzwangeren en als ik dan nog niet mijn figuurtje terug heb wat ik ook denk van niet ga ik het vermaken. :D

tsjillert Jeetje dat is ook goed schikken gelukkig is het goed afgelopen.
hij zal wel stijf worden :(:)

Zo net bij een baby fotograaf geweest :D
leuk hoor
Jesse moest van alles doen zoals in een mandje zitten en op schapen vel liggen en in een emmer en in een ronde houte tonnentje enz enz
echt leuk.
Ja je zal wel afvragen van waarom een baby fotograaf jullie hebben toch ook fototoestellen.
Ja dat hebben we maar het is toch anders zij hebben andere flitsters van die staande en mooie achtergrond.
Over 2 weken heb ik de foto,s :D

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:57

@ Zilfstar: Ik kan helemaal begrijpen dat je dan voor Jippe bent gegaan, het gevoel dat je bij een paard hebt is natuurlijk het allerbelangrijkst. Bij Pieter heb ik ook nog op een paar andere paarden gereden maar er was er niet 1 waar ik me meteen net zo veilig voelde als Padrino. Jippe is inderdaad ook wat kleiner dan Padrino want hij is 1.65.

Wel balen dat je al zo snel nadat je hem had van hem af bent gevallen en je dan redelijk ernstig hebt bezeerd! Ik kan me voorstellen dat de schrik er dan even goed in zit. Is het misschien een idee om je arm zoveel mogelijk rust te geven terwijl je toch lekker met Jippe bezig bent door bijvoorbeeld veel los te werken met hem of als je wilt rijden vragen of iemand je kan helpen met opzadelen en dan gewoon lekker rustig met hem stappen? Hopelijk heeft de fysio ook nog goede tips voor je...
Succes morgen in ieder geval!

@ Machonito: thnx, ik vind het zelf ook echt een mooierd :o :D Grappig dat je Pieter en Janet (zelfs nog beter) ook kent! Heb je zelf ook een fries paard?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:37

Tamara81 schreef:
@ Zilfstar: Ik kan helemaal begrijpen dat je dan voor Jippe bent gegaan, het gevoel dat je bij een paard hebt is natuurlijk het allerbelangrijkst. Bij Pieter heb ik ook nog op een paar andere paarden gereden maar er was er niet 1 waar ik me meteen net zo veilig voelde als Padrino. Jippe is inderdaad ook wat kleiner dan Padrino want hij is 1.65.

Wel balen dat je al zo snel nadat je hem had van hem af bent gevallen en je dan redelijk ernstig hebt bezeerd! Ik kan me voorstellen dat de schrik er dan even goed in zit. Is het misschien een idee om je arm zoveel mogelijk rust te geven terwijl je toch lekker met Jippe bezig bent door bijvoorbeeld veel los te werken met hem of als je wilt rijden vragen of iemand je kan helpen met opzadelen en dan gewoon lekker rustig met hem stappen? Hopelijk heeft de fysio ook nog goede tips voor je...
Succes morgen in ieder geval!

Nou ben vorige week op controle geweest en mocht nog zeker 4 weken niet rijden. :( Niet eens vanwege de rij-bewegingen maar meer het op en afstijgen (als ik mijn arm naar achter beweeg kan de schouder theoretisch weer uit de kom schieten _-:( ) en het risico niet stabiel te zitten (door pijn etc) en niet goed terug te kunnen nemen (door pijn) en er dan weer af te kukelen... En als binnen 3 maanden die schouder er weer uitgaat kan je volledig herstel wel vergeten zei hij. :(

Maar heb niet stil gezeten hoor die 5 weken. Eerste week kon ik niks en ben ik elke dag door manlief naar stal gereden om toch met Jippe bezig te kunnen zijn. Daarna was er weer controle en ik mocht niet autorijden. MAAR ik heb een automaat (kan wel schakelen hoor, dus heb automaatje niet nodig. Maar deze tweedehands was eenmaal :D ) Dus dat mocht ik proberen in de straat. Dus met rechts sturen en dat ging prima. Langzamerhand kon ik links er ook weer bij gebruiken. Dus ben vanaf de tweede week mooi zelf naar Jippe gereden (is allemaal via rustige weggetjes) en dus ben ik zeker 5 keer per week aan het grondwerken met hem in de wei. Kan sinds deze week Jippe ook zelfstandig uit de wei halen en doe nu dus ook in de paddock grondwerk. Afgelopen maandag longeerzweep erbij en huppa meneer ging keurig op de volte draven en galoperen!

Dinsdag is ie bekapt en vandaag heb ik hem daarom maar even rust gegeven. Ga morgen weer! Maar eerst om 10 uur fysio.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:47

Zilfstar ik kan me jouw frustraties goed voorstellen hoor! Ik heb zelf mijn enkel geblesseerd tijdens een val twee weken geleden, Suevo viel bovenop mij tijdens mijn les. Ik kan sindsdien ook niet veel en begin er aardig gefrustreerd over te worden :(

Verder even ego, mijn enkel bleef tijdens het belasten toch steeds pijn doen dus vandaag ben ik terug gegaan naar de dokter. Ik moest toch maar naar het ziekenhuis voor een foto :roll: ja dat zei ik twee weken terug zelf al. Conclusie van de foto: scheurtje onderin het bot en pootje moet in het gips voor minstens 4 weken -O- Heb nu smufenblauw loopgips maar kan nu dus niet meer autorijden (dat kon ik in ieder geval tot vanmiddag nog wel) dus kan nu ook niet meer zelfstandig naar Suevo en Dinkey |( Volgende week moet ik terug naar het ziekenhuis, ik baal er echt van!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:53

Voor Dinkey :(:) je bent er nu erger aan toe dan ik....

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:02

Tamara81 schreef:
@ Machonito: thnx, ik vind het zelf ook echt een mooierd :o :D Grappig dat je Pieter en Janet (zelfs nog beter) ook kent! Heb je zelf ook een fries paard?

nee niet meer ik heb nu een mooie anda hengst :D zie profiel :P
en een kleine pitbul paardje met spikkels :P

Maar ik heb 2 friezen gehad waarvan mijn eerste een andalusier opa had :D
de andere fries (heb ik helaas niet via Janet gekocht :o ) die ik heb gehad heb ik moeten verkopen wegen geen klik.
Het was een zeer moeilijk paard die erg dominand was ook tegen over mij.
Ik had hem groen gekocht en was op zijn knappe koppie gevallen.
een goede les voor mij ik kijk nooit meer alleen naar knappe koppie,s ik kijk nu voortaan ook naar de karakter.
Deze heb ik moeten verkopen voor dat er ongelukken mee gebeurde hij was gewoon te voor mij :o
Daarna kwam ik Baron tegen en daar heb ik nog nooit spijt van gehad :D
vanaf begin voelde ik dat het goed was :D
en nu zijn we onafscheidelijk :D

Zilfstar en DinkeyGirl :(:) :(:) :(:) :(:)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:06

Heey
Malin : Jeetje das balen zeg, veel beterschap :(:)
Zilfstar : Ook beterschap :(:).

Sorry ik heb wel bijgelezen maar door de griep weinig onthouden.

Ik ben dus nog steeds grieperig :(.
Ben wel naar school geweest en heb een 3,5 voor wiskunde proefwerk

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:16

Moppielover :(:) Beterschap! En rot zeg die 3,5 voor wiskunde!

Machonito: bedankt :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:21

Dankje :) Ja is idd rot maar ik ga toch niet meer over dus qua punten maakt het niet meer uit.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:25

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:16

Leuke foto's Machonito!

Tamara welkom :)

Beterschap voor je dochtertje Snowy.

Zilfstar succes bij de fysio morgen..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:16

@ Moppielover: Mooi topic meid en wat een mooi paardje, zo grijs op zijn hoofd. Was dat van ouderdom? Het maakt hem heel apart.

Snap goed dat je niet zomaar een topic kon maken. :(:)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:18

Dankje :) Hij was 22 jaar dus ik denk dat dat idd van ouderdom was.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:22

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:45

:wave:

kom even zwaaien, kan het niet mee bijhouden... :+

malin, wat balen joh, ik weet hoe vervelend het is om aan huis gekluisterd te zitten met een gipspootje!
sterkte :(:)