Sinds 3 weken ben ik de erg trotse
eigenaar van Padrino, een 4 jarige friese ruin.Het lijkt me erg leuk om me bij dit topic aan te sluiten en met jullie mee te kletsen.
Groetjes,
Tamara
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kleine Jesse!! Wat onwijs schattig!!
Ik heb inderdaad ook met hem gereden toen hij nog hengst was en was eigenlijk meteen verkocht. Omdat ik geen plannen had om met hem te gaan fokken heb ik hem laten ruinen en dat maakt een stalling vinden ook makkelijker.
Jij hebt uiteindelijk besloten om Jippe te kopen?

en wat toevallig dat je paard nu al bekend is op dit topic, haha.
Dat zeg ik heel eerlijk. Ik had meteen een beter rustiger gevoel bij Jippe. Jippe is ook wat kleiner geloof ik dan Padrino (1,58) en heeft ook prima gangen.
En mijn ouders ach, die maken zich dan meteen weer zorgen om mij dus vertel hen er ook maar weinig over. En ja, dan sta je toch niet helemaal lekker in je vel te wezen. Ben er momenteel best een beetje depri van en zie het soms echt niet meer zitten. Jippe is superbraaf en als ik bij hem in de wei of paddock sta denk ik: het komt wel goed. Maar als ik dan weer thuis ben en vooral 's avonds als ik moe ben, dan komen de muizenissen weer. Zo nou, ik durfde het eigenlijk eerst niet hier neer te zetten, bang voor typisch Boktcommentaar. Maar moest het gewoon effe kwijt en ik denk dat dit een fijn topic is daarvoor. Ik hoop dat alles goed gaat komen, morgen fysio starten! Dus ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
jij je best doen om alles op tijd af te krijgen en hij
grrrrrrrrr geen woorden voor
Grappig dat je Pieter en Janet (zelfs nog beter) ook kent! Heb je zelf ook een fries paard? Tamara81 schreef:@ Zilfstar: Ik kan helemaal begrijpen dat je dan voor Jippe bent gegaan, het gevoel dat je bij een paard hebt is natuurlijk het allerbelangrijkst. Bij Pieter heb ik ook nog op een paar andere paarden gereden maar er was er niet 1 waar ik me meteen net zo veilig voelde als Padrino. Jippe is inderdaad ook wat kleiner dan Padrino want hij is 1.65.
Wel balen dat je al zo snel nadat je hem had van hem af bent gevallen en je dan redelijk ernstig hebt bezeerd! Ik kan me voorstellen dat de schrik er dan even goed in zit. Is het misschien een idee om je arm zoveel mogelijk rust te geven terwijl je toch lekker met Jippe bezig bent door bijvoorbeeld veel los te werken met hem of als je wilt rijden vragen of iemand je kan helpen met opzadelen en dan gewoon lekker rustig met hem stappen? Hopelijk heeft de fysio ook nog goede tips voor je...
Succes morgen in ieder geval!
Niet eens vanwege de rij-bewegingen maar meer het op en afstijgen (als ik mijn arm naar achter beweeg kan de schouder theoretisch weer uit de kom schieten
) en het risico niet stabiel te zitten (door pijn etc) en niet goed terug te kunnen nemen (door pijn) en er dan weer af te kukelen... En als binnen 3 maanden die schouder er weer uitgaat kan je volledig herstel wel vergeten zei hij.
) Dus dat mocht ik proberen in de straat. Dus met rechts sturen en dat ging prima. Langzamerhand kon ik links er ook weer bij gebruiken. Dus ben vanaf de tweede week mooi zelf naar Jippe gereden (is allemaal via rustige weggetjes) en dus ben ik zeker 5 keer per week aan het grondwerken met hem in de wei. Kan sinds deze week Jippe ook zelfstandig uit de wei halen en doe nu dus ook in de paddock grondwerk. Afgelopen maandag longeerzweep erbij en huppa meneer ging keurig op de volte draven en galoperen! 
ja dat zei ik twee weken terug zelf al. Conclusie van de foto: scheurtje onderin het bot en pootje moet in het gips voor minstens 4 weken
Heb nu smufenblauw loopgips maar kan nu dus niet meer autorijden (dat kon ik in ieder geval tot vanmiddag nog wel) dus kan nu ook niet meer zelfstandig naar Suevo en Dinkey
Volgende week moet ik terug naar het ziekenhuis, ik baal er echt van! Tamara81 schreef:@ Machonito: thnx, ik vind het zelf ook echt een mooierd![]()
Grappig dat je Pieter en Janet (zelfs nog beter) ook kent! Heb je zelf ook een fries paard?
zie profiel
) die ik heb gehad heb ik moeten verkopen wegen geen klik.
Ja is idd rot maar ik ga toch niet meer over dus qua punten maakt het niet meer uit. 
Hij was 22 jaar dus ik denk dat dat idd van ouderdom was.