Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
My_Chimanga schreef:Ja, dan zoeken ze ineens een ander maatje op he!
Ik ga maandag weer verhuizen met Chimanga iets eerder dan gepland maar nu de klok ook nog eens verzet is kom ik er steeds niet aan toe, t is al donker als ik thuis kom en vaak sochtends te koud/slecht weer om haar de deken af te doen en buiten te rijden! (denk aan half 9 sochtends dan) dus ik ga dan maar wat eerder daar heen...
Komend weekeind ben ik eerst met de familie naar de Veluwe dus dan heeft ze even vrij, en dan maandag is het zo ver! En haar maatje gaat naar een andere stalling dus dat zal ook wel een gigantische schreeuw bende wordenHoop alleen dat ze zich dit keer iets makkelijker laat leiden daar, dat ze niet constant door ALLES afgeleid is en er weer vandoor schiet!
Maar vraagje, want ze is heel trapperig naar andere paarden naast haar in een stal, dan gaat ze tegen de wand slaan en vorig jaar heeft ze zich daar dus behoorlijk kreupel door geschopt, dit jaar ben ik bang dat ze eerst weer zwaar geirriteerd gaat raken, zal ik haar de eerste dagen (wel met check natuurlijk) om de achterbenen de transportbescherming om kunnen laten? Dat ze niet weer gelijk haar kogels kapot kan schoppen? Of is dat geen goed ideee,,,?????
Martine en Angela, veel sterkte met jullie verliezen nog, ieder op een eigen manier, maar beide heel vervelend!
martinique schreef:Bescherming is in principe echt heel slecht om om te laten... Ze kunnen daarmee blessures oplopen en het wordt warm en gaat jeuken en dergelijke, dus denk dat je daar problemen mee gaat maken. Maar zichzelf kreupel schoppen is ook echt heel vervelend.... Misschien goed bezig proberen te houden, lekker veel hooi enzo? Je ziet ook wel eens van die wandplaten ofzo die zacht zijn, maar dat zal niet zomaar kunnen. En eens flink op d'r donder geven als ze loopt te schoppen? Ik heb echt een mega hekel aan trappen tegen deuren en schrapen uit ongeduldigheid enzo, en ik probeer ook vanaf het begin ervoor te zorgen dat ze dat niet doen. En soms is even boos worden dan nodig, maar wie weet werkt het een beetje..
LiesbethDW schreef:Geeske, succes met de verhuis! Ik zou ook gaan voor deels blinderen, denk ik, en eventueel stalbandages omdoen.
Angela en Martine, allebei veel sterkte nog!
En zoals beloofd, hierbij een vergelijkingsfoto van Figo. De eerste is van half september, de tweede van gisteren. Vriend zegt dat hij niet erg veel verschil ziet, maar ik zie toch wel duidelijk meer vlees op de achterhand en zijn flanken beginnen goed opgevuld te raken. Er zijn nog wel wat ribbetjes zichtbaar, maar dat is ook goed aan het minderen... Best okee voor anderhalve maand?
[ Afbeelding ]
Robijntjah schreef:Vanavond komt de zadelmaker trouwens bij Mo! Ben benieuwd!
Hosante schreef:Ik zou best een PRE willen hoor, maar ben bankroet op het moment.