[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:39

Ok, is goed! Jullie zitten op nr 22, wij op 28a!

Als je een donkerblauwe opel corsa ergens ziet staan ben ik er wel!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:40

Ah, leuk!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:11

My_Chimanga schreef:
Ja, dan zoeken ze ineens een ander maatje op he!
Ik ga maandag weer verhuizen met Chimanga iets eerder dan gepland maar nu de klok ook nog eens verzet is kom ik er steeds niet aan toe, t is al donker als ik thuis kom en vaak sochtends te koud/slecht weer om haar de deken af te doen en buiten te rijden! (denk aan half 9 sochtends dan) dus ik ga dan maar wat eerder daar heen...
Komend weekeind ben ik eerst met de familie naar de Veluwe dus dan heeft ze even vrij, en dan maandag is het zo ver! En haar maatje gaat naar een andere stalling dus dat zal ook wel een gigantische schreeuw bende worden :') Hoop alleen dat ze zich dit keer iets makkelijker laat leiden daar, dat ze niet constant door ALLES afgeleid is en er weer vandoor schiet!
Maar vraagje, want ze is heel trapperig naar andere paarden naast haar in een stal, dan gaat ze tegen de wand slaan en vorig jaar heeft ze zich daar dus behoorlijk kreupel door geschopt, dit jaar ben ik bang dat ze eerst weer zwaar geirriteerd gaat raken, zal ik haar de eerste dagen (wel met check natuurlijk) om de achterbenen de transportbescherming om kunnen laten? Dat ze niet weer gelijk haar kogels kapot kan schoppen? Of is dat geen goed ideee,,,?????

Martine en Angela, veel sterkte met jullie verliezen nog, ieder op een eigen manier, maar beide heel vervelend! :(:)

Succes met de verhuizing! je bent ondertussel al verhuisd denk ik?

martinique schreef:
Bescherming is in principe echt heel slecht om om te laten... Ze kunnen daarmee blessures oplopen en het wordt warm en gaat jeuken en dergelijke, dus denk dat je daar problemen mee gaat maken. Maar zichzelf kreupel schoppen is ook echt heel vervelend.... Misschien goed bezig proberen te houden, lekker veel hooi enzo? Je ziet ook wel eens van die wandplaten ofzo die zacht zijn, maar dat zal niet zomaar kunnen. En eens flink op d'r donder geven als ze loopt te schoppen? Ik heb echt een mega hekel aan trappen tegen deuren en schrapen uit ongeduldigheid enzo, en ik probeer ook vanaf het begin ervoor te zorgen dat ze dat niet doen. En soms is even boos worden dan nodig, maar wie weet werkt het een beetje..

Bescherming op stal worden de pezen ook slap van, waardoor je sneller blessures kan krijgen.
Je hebt inderdaad van die zachte stalplaten, maar wel erg kostbaar!

LiesbethDW schreef:
Geeske, succes met de verhuis! Ik zou ook gaan voor deels blinderen, denk ik, en eventueel stalbandages omdoen.

Angela en Martine, allebei veel sterkte nog!

En zoals beloofd, hierbij een vergelijkingsfoto van Figo. De eerste is van half september, de tweede van gisteren. Vriend zegt dat hij niet erg veel verschil ziet, maar ik zie toch wel duidelijk meer vlees op de achterhand en zijn flanken beginnen goed opgevuld te raken. Er zijn nog wel wat ribbetjes zichtbaar, maar dat is ook goed aan het minderen... Best okee voor anderhalve maand?

[ Afbeelding ]

wauw die is al opgeknapt! :D Ga zo door!

Robijntjah schreef:
Vanavond komt de zadelmaker trouwens bij Mo! Ben benieuwd!

Ben benieuwd! hoe was het gegaan??

Hosante schreef:
:Y) Ik zou best een PRE willen hoor, maar ben bankroet op het moment.

Dan gaat dat niet :(:)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:25

Liesbeth, lekker weekendje weg met de paarden, nu maar hopen op droog weer.
Geeske al lekker droog op je nieuwe stal?

Ik heb van het weekend niet veel gedaan, kreeg gisteren wel de vraag of ik vanavond wou lessen, maar dat wordt helaas niets of het moet zwemles worden. (Hoewel Bram niet veel om plassen geeft, de vraag is of hij zo wie zo wel eens ergens een probleem van maakt :Y) ).
Gisteren tot 2 keer toe de appels stelen die op het kastje liggen en gewoon niet de zak willen loslaten. :D
Als Boukje het al zou doen zou ze ze gelijk laten vallen als ik alleen haar naam al roep, maar hij niet.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:27

Haha, wat een deugniet :)
Ik heb mijn les van deze avond ook maar afgezegd, bak is een zwembad...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:29

Bij ons was de bak gisteren ook een zwembad!
Dus ik kan voorlopig ook even niet rijden ben ik bang.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:11

Ik ben inmiddels verhuisd, kom net thuis en moet zo werken dus wordt even een beetje kort ;-)
Eerst is ons stalmaatje verhuisd, dus Chimanga was al behoorlijk heet omdat ze alleen was... maar uiteindelijk ging ze direct de trailer op... alleen ook direct er weer uit en toen werd ze even lastig. Heb haar rustig maar duidelijk terug gezet en de kans gegeven zelf weer de trailer op te lopen, dit deed ze vrij makkelijk weer! Toen de stang er achter ging kregen we wel weer protest en werd ze heel onrustig en draaierig, voor dus maar aan de zijkanten en aan de voorkant vast gezet, met drie touwen dus, beetje overdreven maar was echt bang dat ze ging draaien! Toen ze rustig werd zijn we gaan rijden, ik reed er achter en zag dat ze na een minuut ontspande en wat met haar hooi begon te klooien...
Daar aangekomen niet gelijk de klep los gegooid maar even gewacht tot ze rustig stond, klep open gedaan, gewacht tot ze rustig stond, stang weg, gewacht tot ze rustig stond en er toen aan haar staart naar buiten gevraagd. Braaf netjes recht van de plank gelopen :D Braaf ding is t soms wel!
Daar even stevig laten lopen buiten, dan valt de spanning er af en inmiddels staat ze heerlijk in haar stal te eten naast twee andere paarden. Een shetlander waar ze niet bij kan komen en een tinker die ze al kende. Heerlijk neus aan neus zonder enig gegil!
Ik ben tevreden... geen bescherming om gelaten, die schopt hoop ik gewoon niet!! <3

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:33

Fijn dat het zo goed is gegaan!

Jolijn, jij woont wel ideaal he, lekker alle ruimte om buitenritjes te maken.... Hier gaat dat niet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:52

Haha ik woon daar niet helaas :')
Maar wel een hele fijne stal plek idd!
Jammer dat ik er nu zo weinig mee kan :+

Fijn dat de verhuizing goed gegaan is Geeske.

Mo is vandaag geschoren, ze was echt superbraaf :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:39

maar als je paard daar staat kom je er wel regelmatig! En zul je wel in de buurt wonen. Hier is het alleen maar auto's, huizen, polder, huizen, huizen, auto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 01:16

Haha das waar! Ik woon zelf midden in Tilburg, heerlijk dus om af en toe aan de drukte te ontsnappen!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 01:37

Ja ben blij dat t goed ging! En heb nu gelukkig nog geen bericht gehad dat ze daar de boel aftuigd, dus ga er vanuit dat het goed gaat... morgen snel maar weer kijken ;-)

Ja zeker een mooie omgeving om te rijden Jolijn!
Ik woon eigenlijk precies tussen allerlei verschillende stukken landschap... Een super groot bos, de polder, de weerribben en Giethoorn (en de stad, maar daar ga ik niet rijden natuurlijk)... Eigenlijk perfect dus! het enige nadeel is dat ik altijd eerst over een stuk weg moet waar men ± 80 rijdt en dat met een paard dat de eerste paar honderd meter onwijs staat te stuiteren of weer terug wil... De tweede optie is om met de trailer een stukje weg te rijden, dat gaan we binnenkort maar eens proberen, dat was natuurlijk ook eerst geen optie ;-)

Wat een rotweer dames! Verschrikkelijk... Hoe graag ik ook buiten rijd en de paarden bij huis heb, ik ben blij dat ze nu gewoon lekker echt binnen staat en ik daar met haar aan de slag kan!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:33

Ja bah rotweer! Onze bak is helaas een zwembad :(

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:53

Onze valt heel erg mee, maar hij is ook goed gedrijneerd en we zitten precies op een bult, dus het water kan goed weg... maarja ;-) Ik heb hier nu geen paarden meer bij huis staan!
Heb gelukkig van een stalgenootje al een berichtje gehad: 'Ze staat (en lijkt) rustig, eet veel, schopt en stampt niet en krijgt van iedereen aandacht en snoepjes, ze trekt echt de aandacht!'
Nou das toch een fijn berichtje! :D Ga t vanmiddag zelf maar eens bewonderen, en dan gelijk even aan de slag! Hoop dat de rust er is dat ik ook even kan rijden, anders gaan we wandelen en logeren... Zoals het nu klinkt had ik het nooit durven dromen! Dat ze zo 'makkelijk' ging! De drama queen *D

Hoe ziet Mo er geschoren uit? (foto!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:00

Euh ik zal zo eens kijken of ik de foto hier geplaatst krijg! Ze heeft iig deken patroon!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:04

Dat is inderdaad een fijn berichtje zeg!

Ja ik ben ook benieuwd naar een geschoren mo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:29

Zie je het slecht maar je ziet een beetje haar dekenpatroon!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:42

Haha, ik krijg deze melding: Sorry, die pagina is niet gevouden.
Way to go Picasa! Staat dat ding op Zuid-Afrikaans ofzo.........?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:00

Ik probeer het later wel nog een keer :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:20

Ja hij doet het hier ook niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:25

Stomme picasaweb!
Vanavond nieuwe poging, nu mijn zadel ophalen en naar vaders toe!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:32

Haha idd, hij doet t niet... nouja ben nog steeds benieuwd ;-)

Vanmiddag even lekker gespeeld met Chimanga. Ze was heerlijk rustig toen ik aan kwam dus ze staat echt prima. Stal nog mooi netjes en ze stond lekker met de buurvrouw (shetlander) van het hooi te eten ;)
Paar stalgenootjes hadden net een heel parcour opgezet met een grote bal, een zeil, kleine hindernisjes, en een groot blok waar ze op kunnen staan. Heel leuk, dus eerst met hun paarden daar langs geweest. De ene heeft een veulen, dus ik had mams en eigenaresse had veulen, zo schattig! Alleen Chimanga zag het veulen vanuit haar stal en werd echt ineens H E L E M A A L gek joh! Niet normaal!! haha, die zou de baby zo opeten of dood knuffelen geloof ik ;-) Dus maar even gewacht tot veulen weer weg was en toen mijn dame aan touwhalster meegenomen. Eerst een flinke tijd gepoetst, ze bleef al vrij goed stil staan dus dat was fijn. Daarna de bak in gegaan, flink door laten stappen, overal eens langs gelopen en toen op een open stuk even lekker laten rennen... ze had even flink wat idiote sprongen maar door dat te negeren en haar gewoon verder aan het werk te zetten was dat vrij snel over *\o/* Een dikke primeur dus,
Nou toen alles lekker los en rustig was zijn we over het sprongetje gegaan, hebben we een aantal keren op het zeil gestaan en zelfs er overheen gedraafd, is ze met haar voorbenen op het blok gaan staan en verder gewoon lekker met mij bezig geweest. <3 Ben helemaal blij, zo fijn als ze dus kennelijk ook gewoon nog helemaal op mij gefocust kan zijn!!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:46

Fijn dat de verhuis goed ging, Geeske!

Figo en Quadro krijgen zo dadelijk nog een hengstenmaatje op de paddock, eens benieuwd: Devoto, een prachtige PRE schimmelhengst van 4 jaar met nu al een schofthoogte van 1m70. Daarnaast zal mijn paardje nog een mini lijken :) Quadro heeft deze week al samengestaan met hem, en dat ging goed, dus we verwachten niet echt problemen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:56

heey

Jolijn: Super dat Mo zo braaf was :D Ben benieuwd hoe ze eruit ziet :P

Geeske: Knappe chim :D Super dat de verhuizing goed is gegaan :D

Liesbeth: Leuk, nog een maatje :D Hopelijk gaat het goed.

Hier is de bak echt een ramp. Nat maakt mij echt niks uit maar hij is enorm zwaar en glad. Zelfs in stap is het nog vragen om blessures. Ik rijd dus ook niet in de bak voorlopig. Dan maar 1 of 2 x per week naar buiten.

Nikita heeft vrij, lig met griep op de bank te kijken.