[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:01

Branka: Ook ik ben eigenlijk blij verrast met je filmpjes, jullie zijn echt vooruitgegaan! Helemaal top!

Angela: Gefeliciteeeeeeeeeeeerd! Wat een super gaaf uberschattig veulentje en Shaddy heeft echt een mama-blik in haar ogen :+:

Pfff: Rare regel-dingen vandaag.. We hebben dus nu 2 maanden gestaan op een stal waarvoor we het eea hebben moeten investeren (aanhangwagen, vorken, kruiwagen etc). Waren ruim 250 euro kwijt en dat was nog Low-budget. Omdat de paarden echter heel weinig het land op kunnen gaan we ze verhuizen, geen probleem. Komen nieuwe mensen op ons oude plekje, en die hebben evt wel interesse om alles over te nemen. Krijg ik een smsje van ze, met echt heeeel weinig geld wat ze er voor wilde neer tellen... Echt heel onrealistisch, echt vreemd. Ons maakt het niet uit, evt willen we de spullen zelf houden of via MP los verkopen, brengt t nog best lekker geld in het laatje.

En eerst werkte ik via een uitzendbureau, nu ben ik door het bedrijf overgenomen. Ik miste een week salaris, en had dit aangegeven. Kreeg ik vandaag de terugkoppeling (van het bedrijf) dat het uitzendbureau dit wel aan mij uitbetaald zou hebben. Terwijl ze toen ik belde zeiden de uren nooit ontvangen te hebben :')

Nogmaals loonstrookjes opna gezocht en ditmaal met uitzendbureau contact gehad, en inderdaad, ze zag dat het niet klopte. De uren waren toch wel over die week binnen gekomen, maar op de een of andere manier verrekend waardoor ik dus niets kreeg.. Nou gaan ze uitzoeken, ben benieuwd.

Lang verhaal zeg! Ben weer wat meer aan het meelezen hier, sfeer is gelukkig weer helemaal top +:)+

Over anderhalve week lekker naar Rhodos! (als er nog gevlogen wordt tenminste := )
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 17-05-10 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:02

Ziet er lekker ontspannen uit Branka! Ik ben jaloers op die heerlijke rustige galop!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:54

angela gefeliciteerd! mooi veulentje. had ik het dus misgeschat

madelief: je poot stijf houden hoor bij het uitzendbureau. zij hebben meer centen dan jij dus niet te flauw mee omgaan. ik zou het spul ook proberen te verkopen zeker als het net nieuw is. bokt EA al aan gedacht?

branka: lekker ontspannen idd. maarre is je zadel niet wat te klein voor je? je zit nogal ver op de lepel vind ik en zo fors ben je nou ook niet.

denise: goed om te horen dat het allemaal goed gaat.

lobke: tja de plek he. klinkt erg goed in elk geval

ilona: anders eens een telefoontje naar petra vlasblom plegen? tis misschien een kleinigheidje waar ie op reageert

Barroco

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:58

@Branka, Frio is bijgetrokken hoor, ziet er goed uit!! Heel verschil zeg, hij heeft nu echt veel meer rust in zich.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:51

Shanna: Zoo 11 maanden naar Engeland! Da's een paardendracht!

Ilona: Ja, Sam toont heel groot in de bossen, dan maakt ie zich groot. Hij is 1.72 m. Des is 1.52 m en dat zwartje is 1.56 m en het andere bruintje is 1.64 m. Dus ook zonder opblazen was Sam al de grootste. Maar als ie uitblaast is Sam ook maar een perdje hoor.
Haha, Chico duwt zelfs de neus omlaag om niet gevonden te worden! whaha!

Branka: Zeker interesse! Zou je filmpje graag zien, want ik heb veel gehoord over die methode, maar nog nooit wat gezien.
Idd was de boxervereniging ook present.

Angela: Het is Noushka geworden hè? Toch aardig om mij een beetje te vernoemen. Ik word regelmatig noukie genoemd. :P Mooi paardje hoor! En mama's kleur! Wel zo snel mogelijk zorgen voor een chip hè? Dat moet volgens mij binnen 3 mnd ofzo? Mijn zus had het daar over, die chipt, vandaar. Ze vertelde dat veel veuleneigenaren het regelmatig te laat doen of vergeten. Dat kan in de toekomst problemen geven met het paardje i.v.m. registratie.

Hosante: Ik ken er helemaal niks van en gevoelsmatig zou ik n.a.v. de site er niet mee in zee gaan, maar ja, da's mijn gevoel, dus niks aanvallends bedoeld. Ik heb te vaak mensen leren kennen die zeiden zo te leven en dat toch een beetje ten koste van een ander te doen. Dus met zo'n intro krullen mijn tenen al krom. Paard verkopen is nu helaas gewoon een heel slechte tijd om te doen.

Martine: Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje en dat je maar heel snel wel internetten kan daar! We willen nu natuurlijk dagelijks verslag van je paardjes als ze aan je huisje staan.

Wanda: Wanneer ben je ook al weer thuis??? We komen allebei!

Lobke: Oeh! klinkt heel erg goed, maarrrr skimmel... Ik houd de oren open. Ik heb wel laatst iemand gesproken die iets dergelijks zocht, maar ik kan me even niet meer herinneren wie.

Branka: filmpjes gekeken en tof! Zit je zadel wel lekker? Het oogt wat klein voor je? En idd kun je in je houding goed zien welke kant jouw 'stijve' kant is. Je hangt een beetje naar rechts. Mooi om in het laatste filmpje dan idd te horen dat hij dat ook benoemd. Je draait je linkerteen ook behoorlijk naar buiten. Waarschijnlijk forceer je daarmee om je houding recht te krijgen. Als je er weer eens les hebt, zou ik het heel graag weten, dan kom ik kijken! :o Ziet er heel interessant uit. Je hebt Frío wel heel netjes aan het lopen! Ik heb dan weer geen vergelijk hoe het was, maar toch ziet het er heel netjes uit!

Madelief: Hopelijk heb je snel een meevallertje!

Sam heeft vandaag vrij gehad. Zijn flanken waren toch wat opgetrokken van de buitenrit. Dus lekker rustig dagje in de wei en hij heeft een paar zandbadjes genomen! Hij zag er uit! Frank heeft hem met de bezem geprobeerd af te vegen, maar dat vond hij heel spannend en dat terwijl hij de bezem gewoon kent hoor. Ik borstel hem gewoonlijk gewoon op de 'penny' manier met borsteltjes, maar nu was hij zoooo vies, dat Frank hem in de bak wilde afdoen, zodat het zand dáár zou blijven en niet in zijn stal zou vallen. Na een rukje aan het halstertouw riskeerde Sam het om te blijven staan. :P Prince nam het direkt over van Sam: Bezem is 'eng!' Whaha!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:15

borderjay schreef:
Ziet er lekker ontspannen uit Branka! Ik ben jaloers op die heerlijke rustige galop!

Die galop zit doorgaans ook goddelijk. Hier neig ik wat naar verlichte zit omdat hij in eerste instantie niet helemaal lekker losliet in zijn rug, maar zodra Frío dat doet is het zitten, rug ontspannen en lekker meegaan.

frankiej schreef:
branka: lekker ontspannen idd. maarre is je zadel niet wat te klein voor je? je zit nogal ver op de lepel vind ik en zo fors ben je nou ook niet.

Zadel is 17,5 inch, dus groot zat. Gooi alleen mijn onderbenen te ver naar voren waardoor ik te ver achterin het zadel kom. Kan als ik op het diepste punt zit een hand achter mijn billen leggen.

idefix4 schreef:
Branka: filmpjes gekeken en tof! Zit je zadel wel lekker? Het oogt wat klein voor je? En idd kun je in je houding goed zien welke kant jouw 'stijve' kant is. Je hangt een beetje naar rechts. Mooi om in het laatste filmpje dan idd te horen dat hij dat ook benoemd. Je draait je linkerteen ook behoorlijk naar buiten. Waarschijnlijk forceer je daarmee om je houding recht te krijgen. Als je er weer eens les hebt, zou ik het heel graag weten, dan kom ik kijken! :o Ziet er heel interessant uit. Je hebt Frío wel heel netjes aan het lopen! Ik heb dan weer geen vergelijk hoe het was, maar toch ziet het er heel netjes uit!

Wat betreft mijn zadel: zie reactie op Frank. Zadel zit heerlijk.
Wat betreft 'mijn stijve' kant: ik word naar rechts gezet omdat Frío een linksgebogen paard is. Antoine zegt het tijdens de filmpjes ook. Beiden kanten moet je trainen, maar omdat Frío de rechterteugel meer aanneemt doe ik meer rechtsom. Meer aanleuning op rechts is kenmerkend voor een linksgebogen paard.
Ik corrigeer alleen niet goed op de linkerhand. Ik moet dan mijn lichaam recht houden en gewicht op de binnenbeugel zetten, maar ga links inknikken en mijn rechterschouder naar voren brengen. Ofwel als een wokkel zoals Brenda zegt. Voor haar waren deze filmpjes erg handig om mij eens te kunnen laten zien hoe de fout eruit ziet. En er wordt hard aan gewerkt in de les. Erbuiten probeer ik dat trouwens ook ;)
Wat betreft het uitdraaien van mijn tenen: klopt helemaal. Bij mij o.a. het gevolg van te extreem mijn hakken uitdrukken. Of eingenlijk uitzakken want het is een kwestie van te ontspannen onderbeen (ben hypermobiel) waardoor ik geen mooie beenligging heb. Als ik mijn hak wat optrek ligt mijn onderbeen wat meer naar achter en draai ik ook minder mijn tenen af. Maar ja, dat blijven doen is best lastig :o
Heb geen volgende les bij Antoine de Bodt in de planning staan, maar als het weer eens zover is laat ik het weten.

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:51

Amistoso, zoon van Halley, is vandaag 2 weken.

Afbeelding

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:52

Soh, die wordt al groot!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:55

Wat een ontzettend stoer en mooi veulen <3

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:11

Branka, jouw filmpjes zien er erg fijn uit, zo rustig en ontspannen, mooi beeld! Ik heb vroeger ook wat lessen gevolgd bij Antoine (er staat nog een foto van ons op zijn site). Zijn lessen zijn erg goed om je eens volledig op dat rechtrichten te concentreren, heel belangrijk!

Wow, Amisto is prachtig :9

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:31

Bedankt. Het is ook heel ontspannen. Heb les van een leerling van Antoine de Bodt en het af en toe is het leuk om dan van hem les te krijgen. Hij waardeert het zelf ook als leerlingen hun eigen leerlingen mee durven te nemen.
Frío heeft rechtrichten nodig. Zijn scheefheid is niet meer zo extreem als in het begin toen hij niet eens in de rechter galop kon aanspringen en je van een afstand kon zien dat hij links gebogen is. Maar als hij b.v. moe is valt hij heel snel terug in zijn oude houding. Het niet recht zijn gaf in het begin ook veel spanning.
Hij zet mij regelmatig nog wel snel op rechts (is in de filmpjes ook te zien). Aanleuning is gelukkig wel flink verbeterd, hij neemt nu ook de linker teugel aan. Eigenlijk is dat gelijk op op beide teugels, tot hij b.v. weer moe wordt.
Het was trouwens erg leuk om te horen dat Antoine erg enthousiast over hem was.

Jan, Amistoso groeit als kool! Hij is en blijft enorm leuk! Strikje is nog steeds niet nodig! :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:43

Angela gefeliciteerd met je veulen.

Verder zie ik een hoop mooie foto's voorbij komen maar ik heb even weinig tijd om zelf te reageren maar lees wel lekker mee.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:09

Jan doe maar een stik om Amistoso dan kom ik em halen <3

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:55

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:01

Goedemorgen! :)

Leuke fotos Frank! :)

Angela; gefeliciteerd! En wauww wat een leuk veulen zeg! :) Wat ga je er mee doen ? Hou je dr ?

Branke; mooie filmpjes! :)

JeanleGrand; wauww ook al zo'n mooi veulen, jammer dat jullie hem/haar verkopen! Mooi ding is het! :D

Mijn vriend is gelukkig weer thuis, die ging vrijdag naar Turkije, maar het was gister nog maar de vraag of ie terug kon ivm die aswolk.
Eerst zou hij om 17.00 uur vliegen, daarna om 20.00 uur, daarna om 23.00 uur en uiteindelijk pas om 00.15, dus hij was pas kwart voor 6 thuis! Maar ben allang blij dat ie weer hier is :D
Ennn nog een paar dagen, en dan zaterdag de keuring van tjarda, erg spannend :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:45

Jeanlegrand, super mooi veulen hoor, als ik dat zo zie heb ik er wel weer zin in om mijn paardjes te laten dekken.

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:52

Hosante,

Breng je merrie maar langs, Halley maakt er wel iets moois van.
Bijgaand foto van een Halley-zoon, wiens moeder hij extern gedekt heeft.
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:13

Halley in het bruin... :9

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:52

Jan: Wat een leuke foto's weer zeg! Amistoso blijft echt super schattig! Komt er nog een veulenkijkdag als ze er allemaal zijn :P?

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:04

Nu moet ik wel zeggen dat ik een Fries en een Gelderse heb.
En de Gelderse is echt wel barok gebouwd om zo maar te zeggen. (Niet te groot en niet lang in de rug, maar wel lekker zwaar gebouwd)
Ik zal vanavond eens proberen wat foto's te plaatsen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:27

Jaa, een amistoso ITP :D !

Branka, ik zei het toch ;) Toppie hoor :D .

Angela, aaah wat een schatje van een veulen :D ! Super leuke bles ook. Kan zijn dat ik het gemist heb hoor :o . Maar houden jullie het veulen?

Sharon, jaa rot aswolken he.. :( . Fijn dat je vriend weer veilig thuis is!

Madelief, pff, wat een geregel! Ik zou het niet gaan "weggeven" hoor, ze betalen maar wat meer! Beetje raar ook.. Maar goed, straks geen last meer van ;) .

Frank, nou mocht het idd niet meer lukken moet ik dat maar is doen := .

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:43

shanna: míjn gedachten over die amistoso foto haha

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:43

Madelief – balen zeg dat jullie de paarden moeten verhuizen, maar ze gaan er wel op voorruit.
En wat raar van je salaris maar gelukkig wordt het nou geregeld :D

Anouk – sam lekker een dagje vrij gehad wel lekker gereden in het bos zo te lezen

Jan – weer heerlijke plaatjes van de mooie knapperd

Sharon – fijn dat je vriend weer thuis is

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:04

Heey

Dankjulliewel :D.

Denise: Fijn dat het weer goed gaat met je vriend :D.

Jan: Wat groeit ie hard zeg :D.

Ilona en Sharon: Misschien blijft ze, we weten nog niet zeker of we haar gaan houden of dat we haar verkopen. Ligt er ook aan hoeveel plek er over blijft op de stalling waar we staan ;).

Shaddy heeft gister op Nouchka's beentje gestaan. Gister liep ze wat kreupel en was de kogel dik maar nu loopt ze weer normaal en is het ook niet meer dik.

Straks komen waarschijnlijk weer wat leuke foto's.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 16:15

Ik kwam vandaag op stal om mijn wilde woeste zwarte hengst te gaan vangen... Hij lag lekker in het zonnetje in de wei <3 En bleef liggen toen ik bij hem kwam. Heb lekker geknuffeld en pas toen een vriendje zich ermee kwam bemoeien stond ie op. :D Halster erom heen en meenemen maar... Wat heb ik toch een fijn paard. Durf het soms bijna niet te vertellen als ik de problemen hier (op diverse topics) lees. :o
Afijn Wilde Woeste Zwarte Hengst in de paddock gezet en los hoefjes gekrabd. Clicker erbij en beetje geoefend. Achteruit ging goed, ook zonder zijn borst aan te raken. :D Rondje draaien (ik loop met hem mee, moet met achterbenen om voorbenen heen zeg maar) ging prima. Halt houden ook, maar niet toen ik achteruit weg wilde lopen. Dan volgt ie meteen. En de target erbij gehaald. Dat vindt ie leuk!!! En zelfs een paar afstandjes behaald (metertje of 4 a 5).

Alles opgeruimd en hem de opdracht gegeven lekker te rollen. Kom ik uit de stal, zie ik aan het zand op vacht en halster dat ie het nog gedaan had ook :P terwijl hij niet eens zweette ofzo. }:0 Bak met appeltjes en biksjes gemaakt en dat heeft ie lekker opgegeten. De trekker kwam langs en hij bleef staan, schuin oogje op dat grote enge ding. Ik dacht nog: Als er nou nog eten in zijn bak zit heb ik grote kans dat ie blijft staan. Want voor eten doet ie ALLES :Y) ook zijn angsten opzij zetten denk ik. En idd. Toen de trekker vlakbij hem waqs nam hij zijn laatste hap en galoppeerde weg. Bak was leeg...

Nog even lekker gekroeld en geknuffeld en toen Wilde Woeste Zwarte Hengst weer mee naar de wei genomen waar ik zij halster af deed en hij op mijn "Daaag Jippe. Toe maar!" op zijn bekende tempo de wei in stoof..... Oftewel welgeteld 4 passen in sukkelstap deed om vervolgens met 1 achterbeen op rust de wei in te staren. Jahaaaa! DAT is mijn "WEilde Woeste Zwarte Hengst" oftewel een zacht eitje... Zwart: Dat ist'ie maar Wild??? :z Woest??? :Z En zeker geen Hengst meer!!! :+