[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anniick

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:03

ach wat een schaaaatig katje! echt heel lief :D
en inderdaad, mijn hondje zal ook meteen er op af rennen om te spelen :P (doet hij nu ook al, als hij de kans krijgt glipt hij naar boven om mijn katje ter plagen) :P
zilfstar-wat vreemd dat verhaal over het bekappen!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:10

Welkom marielle :D
Aach wat een schatig katje zeg :D. Ons hondje zou er ook meteen op af gaan alleen dan niet om te spelen maar te jagen. ( tja.. het is en blijft een jackrussel)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:20

Jellie Welkom hier!
Jammer dat je paardje artrose heeft :(:)
Vallen Tinkers trouwens onder barokke paarden?
Wat dat betreft zit ik er echt niet in...dacht ook altijd dat Friezen koudbloeden waren :o

Jolyn Wat een leuk katje! Van het baasje van Aran?

Net lekker op mijn drachtige merrie gerden :D
Leuk om dat zo te zeggen.
Ben nu alweer zenuwachtig voor de volgende scan...
Als we die eerste 3 maanden maar door komen.
Vorige keer verwierp ze op 75 dagen.. mijn vriendin ving het zo op.
Maar toen was er droes op stal helaas.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:24

Tinkers vallen niet onder barokke paarden :n
Maar... ik meende uit het verhaal te halen dat ze op zoek was naar een nieuw paardje en vroeg zich af of een barok paard geschikt zou zijn.... (toch?)

In ieder geval welkom Jellie

En Kelly, in friezen zit ook Andalusierbloed en vandaar dat ze geen koudbloeden zijn.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:26

Thanx moppie. JR's kunnen idd fantiek zijn :D WIj hebben een teckel maar die wil meer spelen. Die heeft een kattenvriendje gehad dus die ziet soms t gevaar niet met wat agressievere katten..

Kelly_Taco, bedankt. Bij mij weten vallen tinkers niet onder de barokke paarden. Ik heb trouwens ook een verzorgfjordje. Momenteel kan zij niet worden bereden ivm osteonecrose maar binnenkort gaat ze terug naar de kliniek voor controle. Ben erg benieuwd, ze is enorm opgeknapt.
Gaaf dat je merrie drachtig is! Hopelijk gaat het dit x allemaal goed :j

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:27

Kelly, zeker weten dat het door de droes kwam? Anders zou je haar nog op regumate kunnen zetten de eerste 3 maanden?

Harry is leukkkkkk!!
Hier lopen nu na twee dagen de 2 kittens en 5 honden zonder probleem bij elkaar, echt hardstikke leuk.
Laatst bijgewerkt door Karina op 16-06-09 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:27

zasread schreef:
Tinkers vallen niet onder barokke paarden :n
Maar... ik meende uit het verhaal te halen dat ze op zoek was naar een nieuw paardje en vroeg zich af of een barok paard geschikt zou zijn.... (toch?)

In ieder geval welkom Jellie

En Kelly, in friezen zit ook Andalusierbloed en vandaar dat ze geen koudbloeden zijn.

Ja dat klopt. Ik heb alleen even een plaatje van ons erbij gezet zodat jullie een beetje een beeld over ons hebben.

bedankt!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:36

Kelly, Harry komt inderdaad bij Monique vandaan!!!

Mijn hond is katten gewend en doet ze dus niets.
Ik houd hem nu wel een beetje in de gaten omdat Harry nog zo bang is voor hem!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:06

nou meiden heb weer wat meegemaakt vanvaaf

we gingen heerlijk naar stal en hebben een stukje gewandeld met tsjil, nu was er een stalgenootje die haar paard niet de rechterkant op kreeg
dus ik mee niks aande hand tot na een tijdje lopen dat de andere fries wat drukker werdt
we draaide maar om en tot slot kwam er nog een lig fiets aan
tja daar schrokken ze dus erg van
stalgenootje ging skieen naast haar paard en tsjil trok het touw uit me handen
dus los ................ :( kwaad want op dat moment kwamen er nog een groep van die super leuke wielrenners aan die natuurlijk gewoon door moeten fietsen :( :(
tsjil op een moment vol in de remmen voor een bocht..........
hij glijd uit valt op zijn zei en rolt naar bene ........
zo over zijn kop de sloot in .....
koppie onder .....
schrik dus .....
hij kroop eruit ......
rent de sloot uit zo het weiland in ...
gelukkig was bijna iedereen op stal en enige man van stal sprong van zijn paard af en over de sloot naar tsjil toe
gelijk zijn deken af gedaan want hij zat er in met zijn been

bij aankomst op stal goed nagekeken en gelukkig was de DA op stal
hij heeft wonder bover wonder twee schaafplekjes
alleen hij zat van zijn oren tot zijn puntje van zijn staart ondr het kroost

afgewassen en deken op en later ook ff deken op en nog wat gestapt

allles is weer rustig bij me kanjer dus komt wel goed

andere paardje heeft een ijzere hek eruit gelopen en is nu wel kreupel en hopen dat hij snel weer goed gaat lopen
maar tjeetje het had veel erger kunnen aflopen
met die drukke weg erbij pfffffffff
we zullen zo heerlijk t bedje opzoeken en bijkomen

tstreeeeeeeee

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:07

Karina Zeker weten doe je het nooit maar we hadden toen droes en ernstige griep op stal dus ik denk het wel.
En nee... geen troep meer in het lichaam van Perla!
Ze is 2 jaar geleden heel ziek geweest van de regumete en hengstig spuiten...
Maar toen wilde ze geen groot ei aanmaken dus moest het wel.
Nu is alles lekker natuurlijk gegaan.

Jolynn, ik had ook al foto's van ze gezien op Fjordenwereld, echt hele mooie katjes!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:10

Jeetje wat gaat iedereen snel hierzo zeg.

tsjillert; Alleen maar 2 schaafplekjes, dat is dan ngo aardig goed afgelopen zeg! Je schrikt je dan echt kapot
Dus je had nou een groen paardje?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:11

Tsjiller Jeetje dat is schrikken zeg!
Morgenochtend even bij hem kijken hoor of hij niet verzuurd is.
Gelukkig dat het nog goed is afgelopen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 23:53

Gab Mooi paard! Is het een Lusitano of een PRE?

Anniick Tjonge Flip kan ook bij het gekke bekkies topic. :D Wat staat het gras hoog daar!

Niesje Die melanomen heeft het paard van een vriendin van mij ook. Bij haar paard zijn er nu meer. volgens haar heeft het te maken met het wit worden. Althans dat denkt ze. Iedere keer dat ie witter wordt, heeft ie er weer één bij. :+ Zij doet er ook weinig mee. Soms gaan ze open en knijpt ze ze uit. HAar paard is een arabisch volbloedje en hij is al dik in de 20 en spierwit!
Wat een verhaal zeg! Over haar achtergrond. Stonden daar nog meer paarden? Je zou zo iemand moeten aangeven bij de dierenbescherming! Zo iemand moet gewoon niet meer kunnen handelen in levende dieren! :(
En wat een geduld heb je gehad zeg. Je hebt er al vast veel voor teruggekregen. Sam is ook niet makkelijk met voetjes geven. Hij heeft ook nog eens een hekel aan mannen. Waarom? Waarschijnlijk met dank aan mijn lieve schoonpa. die kan nogal lomp zijn en Sam is hypergevoelig en heeft een geheugen als een olifant. Het is ook domweg geen mannenpaard.
Bah, slootgevoel? Dat is niet zo mooi! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en ben je er alleen maar heel vies van geworden!

Kelly Zo te lezen gloort het plezier weer bij je! Geniet ervan hoor! Taco geniet ook!

Denise (knorknor) Dat klinkt allemaal positief, die Heike! Waar ga je starten de 28e? Wordt het B?

Laura Ja, Sam mag dan geen P.R.E. zijn, voor een KWPN is ie ook erg mooi. :+: Hij heeft ook veel manen en een dikke staart (meestal). Maar ja, op concoursen moet ie dan weer knotjes in, dus zodoende heeft hij kort haar.
Fijn dat je die scriptie bijna af hebt. Volgens Frank is het echt bezigheidstherapie! HAha. Ik heb er nog nooit één hoeven maken (gelukkig).

Heidi Die honden had ik wel gezien, maar ik heb er, net als de rest gewoon niet op gereageerd. :+ Dus alle moeite was voor niks. Dat van die foto's wisten wij hier ook niet. Oeps, ik mag ook niet namens mijn echtgenoot praten. Heb ik ook al eens een berisping op gehad. :+ 8-) Maar hij zit nu gemakshalve met mij mee te lezen, dan hoeft ie niet in te loggen.
Waar mijn paard staat, staan voornamelijk dressuurmutsen. De pensionhoudster klaagde al, dat dat de grootste slopers van de bak zijn. De woorden waren nog niet koud of één van de paarden liep weer een (kunstof) bakpaal omver. Ik moet het afkloppen, natuurlijk, maar Sam en ik zijn nog niet zo ver, dat we dat al kunnen. Daarvoor moet je op zijn minst Z rijden namelijk. Zulke vallen makkelijker over de buitenhand. :z
Heb even je trouwboek besnuffelt hoor! Wouw, wat een mooie foto's! Ja, ik heb maar weer eens goed geluisterd hè? haha. Hij vertelde al dat je er zo uitzag en toen dacht ik héé, dat moet dan de jurk zijn! Heel mooi! En je kunt hem op andere gelegenheden nog eens aantrekken. De mijne hangt al 8 jaar aan de kast....
Wat voor werk zoekt Marcel?
Tjonge balen dat dit gebeurt is zeg, maar idd wel netjes dat ze altijd eerlijk blijven en netjes bellen. Hopelijk is haar been snel genezen. Zou het het weer zijn? Prince was ook nogal schrikachtig vandaag. Gelukkig niet toen er een kind op zijn rug zat.

Djemo Hihi, dat sjabrak! Duidelijk iets te groot... Heerlijk hè? zo'n brave kinderpony!

Ilona Dat broekplassen viel mee. De meesten waren zindelijk en ze moesten allemaal net toen de juf er één aan het helpen was, dus ik heb ze vrolijk naar de juf doorverwezen. Er moet er immers ook één bij de rest blijven... :+ Na het fruit besloot er één zijn maaginhoud na te kijken en dat was meteen een emmer vol! Over een kindje naast hem heen. Kijk dat was minder leuk. Maar ja, met 3 honden, 3 paarden en 3 kinderen kan ik wel zeggen dat mijn maag best sterk is geworden. En wederom droeg de juf zorg voor de schoonmaak, want ik wist natuurlijk niet waar alles lag. :+
Zalig, zo'n braverik buiten en kindvriendelijk beest! Dessie is ook al zo'n kindervriend. Als ze met Prince bezig zijn, hangt ie ook altijd met zijn snuffert in de buurt om mee te kijken. En op zijn rug vindt ie ook al best. Mijn pownie vind dat niet zo leuk hoor. Die is als de dood voor ze op zijn rug. Voor alle vreemden eigenlijk. (Hè Jasmijn?)

Goh, kun je dat goed? Longeren met 2 lijnen? Ik zou het met Sam ook wel eens willen proberen. Hij zou het moeten kunnen zo. Hij is zo beleerd, maar ik kan het helemaal niet. Althans nooit gedaan.

Karina Goed joh! Extravaganza zwart. Wow!
Jammer dat het met Rico en Veludo niet beter gaat. Je zou bijna aardstralen gaan zoeken zeg! Rare grond hoor. Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Snowy Tot nu toe heb ik altijd een 7 of 8. ooit zelfs een 9 gehad met mijn schimmeltje. Gewoonlijk maakt me dat punt niet eens veel uit. Mijn vorige wedstrijdpaard vlocht ik op een eind niet eens meer. Vond het die ene punt niet waard. Al die moeite voor één puntje... pfff. Maar nu in de regen had het best wat guller gekund en doen ze het niet. Verkeerde zuinigheid noem ik dat.
Men zegt dat dieren altijd op hun baasje gaan lijken... *D Ik kan het weten: Hier is dat namelijk ook zo.

Saida Ik ben een vrouw met ADHD (Alle Dagen Heel Druk. :Y) )
Klinkt als een vooruitgang. Ik merkte vandaag dat Prince ook nogal nerveus was. Sam is dat ook meestal als er onweer in de lucht hangt. Mss heeft Rintske daar ook wat last van? Paarden staan natuurlijk dichter bij het magnetisme van de wereld dan mensen. Hopelijk is het iets tijdelijks, maar ik vind wel dat je het goed oplost. Het op zijn beloop laten is natuurlijk ook niet de bedoeling. Vaak leren paarden dan, dat ze gewoon over je heen kunnen walsen. Dat doen ze toch al zo graag hihi.

Jippe Ik denk ook dat ie je onzekerheid heeft geroken en er van heeft geprofiteerd. Jippe moet nog een boel manieren leren? Gelukkig is het allemaal goed gegaan, maar ik zou in jouw schoenen als je weer helemaal fief bent wel eens flink wat situaties opzoeken dat ie goed flipt, maar zodanig dat ie ervan leert dat ie daar helemaal niks mee kan bereiken. Dit is zuivere verlatingsangst. Samaranch heeft dat ook gehad. Gelukkig is ie daar nu overheen gegroeid. Hij kan alleen op stal staan als de anderen weg zijn. Leuk vind ie anders, maar het kan!

Jolynn :~ :+: :~ Mooie foto's van Harry!!! Gaaf! En Tommy went vast wel. Harry is nog jong hè?

Jellie Welkom! En ja, Barokke paardjes zijn zeer veelzijdig! Idra hier is iemand die altijd een leuk paardje voor je weet in Spanje en dat voor je kan importeren en Lisenka heeft een paar jonge paardjes staan die alles nog moeten leren. Ze zijn echter heel schaapmak en leergierig. Een beetje tinker, maar dan veel eleganter. Onze Desperado komt bij haar vandaan en mijn man heeft hem alles zelf geleerd. Een vriendelijker paard dan Des hebben we nog nauwelijks gehad. Ja, prince van ons, maar dat is onze kinderpony. Ook bij Desje kan mijn zoontje van 2 met de loopauto onder zijn buik door en dat vindt ie allemaal best. Mijn moeder is voorzitter van het Irish Cob stamboek. Ik heb er zelf helemaal niks met Tinkers, ik vind ze echt niet mooi en tja, over mijn moeder is al veel gedebateerd. Mijn moeder en ik zijn niet hecht met elkaar, dus ik sta los van dat stamboek. Dat wil ik wel even heel duidelijk stellen, om er niet in betrokken te worden. Ben al 20 jaar fan van de P.R.E. en heb een KWPN'ertje. Ik zou zeggen: Lees mee en wordt verliefd op de barokke paarden! Hele verhalen zijn we hier gewend. Dit topic gaat heel snel.. haha
Ik heb 2 Jackies en die zijn de rust zelve. haha. Teckels zijn overigens de voorouders van de Jack, wist je dat?

Kelly Volgens mij vallen tinkers niet onder de barokke paarden. Dat zijn wel echte koudbloeden. :D En Tinker is een scheldwoord in het iers. Als je dat bij een Ier zegt, kun je een peut op je neus krijgen. haha. Hoe zit dat eigenlijk met Fjordjes? :+

Peet Jij ook al? Ik had al geen goed gevoel bij vandaag en heb Sam nog maar een extra dag rust gegeven. Je bent al de zoveelste hier met slootavontuur! Gelukkig voor jou met een sisser afgelopen. Hopelijk herstelt de andere fries ook snel! Beterschap!

Nou vandaag heb ik Desperado eens flink gepoetst toen de kids op bed lagen. Zelfs vlechtjes gemaakt in zijn manen. Ze zijn dun momenteel. Wat denken jullie? Is het wijsheid om het eens flink in te korten, zodat het weer bij kan groeien? Volgens mij heeft hij behoorlijk manen ingeleverd na het ruinen. Frank is het nog niet met me eens. :Y) Desje was eerst verbaasd dat het vrouwtje eens kwam poetsen, maar hij genoot intens. Frank vind één borstel altijd meer dan voldoende, maar ik gebruik er meestal een stuk of 3. De rosborstel vond ie zalig! Na een drie kwartier poetsen en rommelen met hem heb ik hem weer netjes op stal gezet. Frank is daarna de stal nog ingelopen en had de vlechtjes wel gezien. Toen ie belde was ie verbaasd dat ik dat net gedaan had haha!

Sam had nog een dag vrij vandaag. Mijn benen doen nog zeer van zondag. Die regen heeft me een jas gekost hoor. Pfff, het kost mijn lijf echt moeite om dat te verwerken. Ik heb me nog nooit zo verzopen gevoeld! Na al die schrikverhalen van jullie ben ik er niet rouwig om dat Sam niet hoefde. hihi, die kan ook van die dagen hebben.

's Middags verkoos Sabrina ponyrijden boven spelen bij een vriendinnetje! Daar heb ik dan ook grif gebruik van gemaakt. Ze heeft een heel stuk gedraafd en op eigen initiatief liet ze hem ook boven zijn tempo draven! Hij sprong bijna aan in galop! Ze vond het echt leuk. Prince was ook in een schrikbui. Hij was nogal kijkerig, dus ik heb er wel een paar keer naastgelopen om hem bij de les te houden. Sabrina is daar net niet mans zat voor. MAar uiteindelijk is het dus super gegaan. Ook Michelle en Bas hebben hun rondjes gestapt op Prince en na dik een uur was ie pas klaar. Toen ik Desje aan het poetsen was stond Prince opeens verstijfd in zijn stal van schrik. Er was een muis langsgehold! Haha! En die domme Jack Russell Rakker van mij had hem niet eens gezien. Idéfixje pakt ze meestal wel, maar ze wordt nu echt oud. Ze is al bijna 14 en niet meer zo fief. Het liefste slaapt ze. Ook vandaag ging ze liever naar haar mandje in huis. Dat is eigenlijk onze muizenvangster. Haar dochter RAkker heeft er geen kaas van gegeten. Als zij de stal in komt hoor je de muizen dubbel liggen van het lachen. Dat is dus onze domme Jack Russell... :D Dus als Idéfix besluit om de naar de hondenhemel te gaan (wat hopelijk nog een poosje duurt) heb ik wel weer een goede muizenvanger nodig.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 07:13

tsjillert, dat is echt schrikken zeg.. gelukkig is t met jouw paardje goed afgelopen.
Hopelijk gaat t met het andere paard snel beter.

Kelly_Taco, door wie is Perla gedekt?

Idefix, bedankt voor het welkom en je tips waar wat barokke paardjes te 'vinden' zijn.
Wereld is wat klein. Je ma heeft Flan ooit opgenomen voor t stamboek.
Is een hoop gedoe in die tinker/IC wereld maar daar hou ik me afzijdig van.
T gaat mij om t plezier met mijn paardje en fokken doe ik niet.
Jij hebt iig een andere smaak :D Dat van de teckels en JR's wist ik niet.
Lekker in de weer geweest met Desperado. Je dochter echt een paardenmeid haha.. leuker dan met een vriendin spelen.
Rakker dus niet zo handig :)) Hopelijk kun je je hondje nog lang bij je houden.
Onze teck is ook al weer 10 jaar. even een linkje van zijn koppie http://www.mijnalbum.nl/Foto-H8BF7BJB.jpg

Ik heb hier al wat mooie paarden in profielen gezien.

Fijne dag allemaal!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:15

Vanaf 280

Marielle: Leuk leuk! Hoe heet het dier?
Anouk: Respect voor jouw manier van reageren, echt.
Jolynn: Staat hem seksy! En is Harry er al? :+
Gab: Hij lijkt wel weer donkerder nu, of word ik gek?
Annick: Hij lijkt op die eerste foto op Malle! Je weet wel, het beste paardje van de hele wereld!
Denise I: Succes. Ik ben nu dat friesje aan het inrijden/doorrijden, maar het is echt verdomd moeilijk om ze lang en laag te laten lopen. Friesje vind het veel leuker om zichzelf op te kroppen :j
Laura: En, ga je het redden met je eindscriptie?
Karina: Ik vind die naam zo tof he! En balen van Rico, sterkte :(:)
Marielle: Hij ziet er braaf uit!
Kelly: Serieus? Dan moeten we elkaar daar vast wel eens gezien hebben. Kom er met regelmaat. Wanneer werk je deze week? Ik moet van het weekend nog even wat halen voor de Veluwe.
Heidi: Pff, dat is schrikken! Mijn vader (de Frank in questi) belde me ook op met de mededeling dat de paarden in de sloot hadden gelegen. Ik wilde het niet weten. Zijn idiote rijstijl, zijn paarden.
Saida: Utixo is heel lang als de dood voor vrachtwagens geweest. Het heeft bij hem geholpen om er heel hard achteraan te rennen. Belangrijk is wel dat ze goed aan de commando's staan, anders denderen ze vrolijk over je heen.
Zilfstar: Als een merrie goed hengstig is, kunnen ze zelfs andere merrie's gek krijgen.
Jolynn: Wat een droppie!
Jellie: Welkom!
Kelly: Je zal blij zijn als je die 3 maanden door bent zeker.
Peet: Ieuw, eng. Gelukkig is alles goed afgelopen!

Zo, ben er doorheen. Zal ik ook nog even een spannend avontuur vertellen?
Ik heb enkele maanden geleden van iemand een amerikaanse hackamore gekocht. De Amerikanen houden natuurlijk van knopen, en niet van vastnaaien. Volgens de stalgenoot kon het niet breken of los gaan, en het is oerdegeleijke kwalitiet. Dus ik heb er vrolijk mee gereden, zo ook gister. Ik was heerlijk alleen met Utixo, dus via Madestein naar Ockenburg en daar de strandopgang genomen. Vervolgens vol gas terug naar huis. En we gingen echt vol gas. teugels wel kort, zodat hij er niet in kon stappen, maar geen spanning erop. Na enkele meters in galop opeens helemaal geen spanning meer, was de veter van de hackamore geknapt, die de neusband en de scharen bij elkaar hielt. Met als gevolg dat de hackamore ergens aan de bakstukken onder zijn kaak bungelde, we in volle galop over het strand gingen, en ik dus zeer weinig controle meer had. Oops...
Maar goed, Utixo zou Utixo niet zijn als hij in zeer benarde situatie's weer ontzettend braaf luisterde, dus na heel hard gevloekt te hebben riep ik "Hoooooo!", ging ik zitten en stond mijn superknol stil. Was wel nog iets aan het draaien, maar hij was gestopt!
Ik eraf, paard aan de frontriem vast. We hadden beide zoiets van, en nu? Gelukkig had ik pas mijn hackamore hoofdstel vervangen voor mijn oude Kieffer, met gedeelt kopstuk. Ik kon dus mijn keelriem eraf halen, die over de neus, door de hackamore heen doen, en zo vastgespen. Helemaal ideaal was het niet, maar ondertussen was er een stalgenoot onderweg met de fiets en een halster.
Maar men, wat ben ik geschrokken zeg. Ieder ander paard was vol gas naar huis gerent.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 08:55

Idefix Kom jij bij Moravita?
Taco geniet zeker.
Had voor hem echt niet beter kunnen doen hoor!

Volgens mij kun je gewoon het beste helemaal niks doen aan de manen.
Ik doe met de voorpluk en de staart van mijn fjorden ook nooit wat. Behalve Riders Magic erin smeren dat het niet in de klit gaat.
Ben er nog steeds van overtuigd dat je haren verliest door Equistar spuitbende.

Jellie Perla is gedekt door de in Duitsland goedgekeurde bewegingstopper Drafur.
Hij is in eigendom van www.bvandenberg.nl maar dekt onder het Duitse stamboek.
Ik moet er dus Duits papier bij aanvragen of het wordt in Nederland een hulpboeker.
Maar dat geeft niet, ik wilde alleen deze hengst.

Utixo Ik werk er iedere dag!
Jemig wat een verhaal zeg!!!
Ik snap dat je je helemaal een hoedje schrikt!
Gelukkig is het goed afgelopen!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:04

Moreno is inderdaad al weer donker..dat verandert echt in een paar weken :D
Ik had ook nog wat rijfoto's:

Afbeelding

en rond banjeren in de wei;

Afbeelding

actief achterbeen :D

Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:06

Heidi -> Gelukkig dat het goed is afgelopen met Macho en de meiden!

Wanda -> Hoe lang is het geleden dat Jippe is gecastreerd?
Het kan nl nog wel een maand of 3 duren dat de hormonen in zijn lijf blijven.
Wat je ook kan doen is even informeren of er echt 2 ballen zijn verwijderd en Jippe niet een klophengst blijkt te zijn.
Desnoods, als je blijft twijfelen, het laten onderzoeken door de VA.
En dan zijn er idd ook nog ruinen die nog denken hengst te zijn en nog erg opgewonden kunnen raken van een merrie, of zelfs nog regelmatig blijven dekken.....

Debby -> Wat een moppie is Harry!
Die zal gerust snel wennen, voor je het weet is hij Tommy de baas! ;)

Jellie -> Welkom hier! :+
Ik denk dat je met een barok paard ook goed aan je trekken kunt komen, hoor!
WestBest heeft nog een heel veelzijdige lusitano te koop staan, als ik me niet vergis.

Petra -> Zo! Wat een avontuur weer!
Gelukkig dat het allemaal met een sisser is afgelopen, hopelijk houdt het kreupele paard er ook niets aan over.

Anouk -> Mocht je eindelijk met Frank zijn oogappeltje tutten en lekker poetsen? :P

Benthe -> Ik kan wel zeggen dat Rintske behoorlijk goed onder commando staat bij mij, ze luistert altijd super, en zeker als ik naast haar sta of loop.
Het is echt alleen het moment dat er een auto langs/naast haar komt, dan heeft ze een heel kort momentje dat haar angst overheerst.
Dit is heviger wanneer het een trekker of vrachtwagen betreft.
Ze bouwt al spanning op op het moment dat ze het hoort of ziet aankomen, en wanneer het langs/naast haar komt heeft ze een kleine 'ontploffing' wat zich uit in een spurtje van 1-2 passen of op de plaats.
Gelukkig zet ze het niet op een lopen!
Jee, dan schrik je idd ook ff flink wanneer dat gebeurt terwijl je in volle galop bent!
Superfijn dat Utixo zo goed luistert naar je hulpen!

Gisteren weer lekker gereden op Rintske.
We zijn al zijwaarts de hele bak rond gegaan, dat gaat ons steeds soepeler af, ook in de bochten.
Alleen in draf vindt ze nog wel erg moeilijk en krijg ik telkens een paar slordige pasjes, maar elke pas is er één denk ik maar!
Overgangen rijden ging ook al stukken beter, ze wacht al veel beter op mijn hulpen en luistert direct naar mijn stem en zit en het knijpen van mijn bovenbenen wanneer ze te snel dreigt te gaan.
Volgens mij ziet dat er wel erg komisch uit, want we gaan steeds heen en weer (snel, wat sneller en weer rustiger) en lijken wel zo'n hortent en stotent autootje! :D
Toen nog de galop meegepakt, oftewel plat door de bochten gescheurd.
Dit vindt ze ook errug moeilijk en heeft hier nog een stuk kracht tekort.
Ik probeer haar steeds wat terug te nemen en haar met wat meer binnenstelling te laten lopen, en met m'n zweep steeds haar achterbeen aantikken dat ze die er meer onder moet zetten, maar ik kan nog niet echt zeggen dat ik verbetering voel.
Wel deed ze weer ontiegelijk haar best, en meer kan ik niet van haar vragen, de rest komt vanzelf ga ik van uit! :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:01

Benthe: Ai ai, schrikken hoor :oo . Utix is een super knol, gewoon stoppen!

Saida: De galop is vaak wel lastig voor jonge paarden denk ik! Chico doet het prima linksom, maar rechtsom is voor hem ook nog errug lastig merk ik.
Gewoon lekker blijven oefenen, komt vanzelf! *D Merk wel dat buitenrijden veel helpt voor het sterker worden!

Kelly: Spannende 3 maanden dus := . Ik ga voor je duimen!

Anouk: Haha, jaa, je was tenslotte ook op vrijwillige basis, dan weet je niet waar alles ligt om schoon te maken :+ . Sam zal het ook vast niet erg vinden, 2 dagen vrij hihi!
Wat goed van Sabrina, die krijgt het vast snel helemaal te pakken :j . Actie foto's! En ik heb Chico zelf 'beleerd' aan de dubbele longe, hij pakt alles heel makkelijk op!
Ik vind dat hij lekker loopt dan! Maar de echte experts zien er denk ik wel dingen aan ;) .

Frank: Hey waar blijf je nou? Druk met de champies?

Wanda: Bekappen ging dus goed, op hitsige jippe na dan.. Ik ga mee met Saida's antwoord! Als hij nog niet lang ruin is, kan dat nog even blijven rommelen met de hormonen!

Debby: Knappe Harry! Zo'n mooie kat die dan Harry heet :D . Ik vind het wel komisch hihi. Leuke foto's!

Jellie: Welkom!

Petra: Jeetje mina, wat een avontuur zeg!! Jij bent nr. 3 al die in de sloot beland deze week.. Getver! Gelukkig niks aan de hand...........

Gab: Morenooo :+: . Wat een mooie foto's!! Die rijfoto is gaaf gemaakt zeg zo!! En wat issie barok geworden zeg, die hals :D

Karina: Gaaf! Een zwart veulen :~ . Dat is nog best byzonder met een schimmel mama! Dat is toch vaak overheersend toch? Gaan we nog meeten ergens volgende week? Ben heel benieuwd naar je stekkie met kanjers! Balen van Rico trouwens ;( ... Het zal denk ik heel moeilijk zijn om positief te blijven zo?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:05

Laura – het is niet mijn eerste wedstrijd heb er al een paar gestart maar ik ga nu weer beginnen na een rust van 4 maanden
Fijn dat het met hincapie zo goed gaat lekker hoor

Heidi – ja ik ben benieuwd hoe we het gaan doen op wedstrijd kijken of het geholpen heeft die rustpauze :D
En wat erg van macho gelukkig hebben de meiden hem goed en wel op de kant gekregen en wat super dat ze je gelijk op bellen mag je idd blij mee zijn

Ilona – ja ik vindt het nu ook weer spannend worden kijken wat we er van bakken hopelijk komen nu wel de wp’s :P
Fijn dat het buitenrijden zo heerlijk gaat ik weet zeker dat jij echt super zal genieten op de veluwe (de andere natuurlijk ook ;) )

Denise – (best raar om je eigen naam te schrijven) zo te lezen heeft die van jou een hoop meegemaakt gelukkig heeft ze nu een super baasje en wordt ze lekker vertroeteld.

Karina – fijn om te horen dat het veulentje het zo goed doet maar balen van rico en veludo ik duim nog steeds voor je dat alles goed komt

Gab – die foto is echt gaaf zo vindt ik hem echt meer van een fries weg hebben
En die andere foto’s zien er ook goed uit zeg

Marielle – leuke foto’s van je dochter

Eline – nou als ik op wedstrijd gaat is alles 2 keer gepoets hoor en mijn grooms (ja erg he ik heb er 3 :o ) die doen er nog een schepje boven op :P

Saida – fijn dat jullie vorderingen maken tijdens het wandelen het komt vast en zeker goed met naar buiten gaan rintske gaat dadelijk steeds meer op jou vertrouwen,
En schrikken kunnen ze altijd maar het moet wel reëel blijven van heike weet ik 1000% dat hij mak is buiten maar toch soms als die wat gespannen is en hij vindt iets engs schiet die ook opzij om er dan vervolgens weer vrolijk langs te lopen :+
En super dat het rijden zo lekker gaat mag ik vragen hoe jij dat zijwaarts oefent want ik heb het nog niet echt gedaan ?

Wanda – die van mij is ook een ruin maar maakt zijn eigen ook zo druk om merrie’s die van mij brult ook net zo als een hengst dus het kan wel degelijk ;)

Debby – ik vindt hem zo geweldig dat koppie die erop zit echt om op te eten

Marielle – welkom

Kelly – friezen zijn toch ook koudbloeden ik heb er zelf ook een maar volgens mij is het echt een koudbloed al hoewel die van mij doet als een warmbloed :+
En dat spul wat je erin smeert is dat gewoon een soort gel ?

Sanne – ik wist dat echt niet van friezen kan je nagaan ik heb er zelf een :o

Petra – tjee wat een verhaal ‘’gelukkig’’ heeft die alleen een schaafwond eraan over gehouden vertroetel hem maar lekker die mooie kanjer van jou, en hopelijk heeft die morgen geen spierpijn

Anouk – tuurlijk wordt het B we hebben nog geen ene wp gehaald dus voorlopig zitten wij wel in de B en ik ga 28 september pas starten in Zwijndrecht dus ben benieuwd
En een extra dagje vrij kan heus geen kwaad kan je vandaag weer lekker uitgerust met hem trainen

Benthe – ik weet er ook alles van ik heb er ook zo’n moeite mee en zelf ben ik al zo klein en heike zo groot dus het kost mij nog eens extra moeite om hem bij elkaar te rijden
Zo wat een verhaal ook van jou tjee dat is schrikken gelukkig is het bij jou ook nog goed afgelopen maar wat je zeg ieder ander rent heel hard naar huis

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:21

Benthe: als jij zo kunt stoppen dan kun je ook wel met alleen een touwtje om de hals het strand op :D . Who needs hoofdstellen :+ .

Saida: straks hier lekker lange paden galloperen met Rintske, dan komt het vast goed. En als je de kans hebt zou ik zeker eens een schriktraining van het Balingehof doen, ze leren je niet eens zozeer je paard niet te schrikken, maar jou hoe je omgaat met situaties zoals je nu beschrijft.

Hitsige ruinen: Ik heb ook een dekkende ruin, all the way gaat ie, en toch al meer dan een jaar gecastreerd. Dat is Veludo. Die had als hengst nooit gedekt. Rico is tot zijn 11e ofzo hengst geweest en is ook echt dekhengst geweest, maar die taalt er niet naar. Je kunt er dus niet veel van zeggen.

Anouk: kan heel goed zijn hoor, dat zijn manen dunner worden na het castreren. Ben het eens met Kelly, geen equistar, wel riders- of cowboymagic.

Ilona: ja, vaak overheerst schimmel wel, maar het hoeft niet. Ik geloof het pas dat ze zwart blijft als ze 2 is hoor haha, het kan soms best heel lang duren voordat je het ziet. Maar nu is het nieuwe vachtje inderdaad hardstikke zwart.
Ik heb inderdaad best wel wat motivatie-probleempjes ja, met al dat getob met de jongens. Met Rico kan ik zoals ie nu is echt helemaal niks, met Veludo heb ik gelukkig wel best een hoop lol aan de lange teugel, die barst ook van de werklust op zich dus dat gaat wel. Maar met al dit mooie weer en al dat mooie bos om je heen toch niet leuk allemaal. Zou zo graag ook eens lekker plannen maken.
Zeker langskomen volgende week hoor!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:24

Allemaal bedankt voor t welkom in t topic +:)+

Utixo - wat een geluk dat je paard zo braaf was en stopte.. pfft.. je moet niet denken aan wat er had kunnen gebeuren.

Kelly – mooi. Kan dus goed bewegen. Speelt zijn kleur ook mee in je keus? Die is volgens mij toch t zelfde als die van Perla?

Saida – Lekker gereden? Is Rintske nog niet zo lang onder t zadel? Prachtige foto in je profiel!

heikedenise zie dat je in de buurt woont. Kom zelf van oorsprong uit Papendrecht. Heb mijn paardje een tijd bij Stal Smits in Sliedrecht gehad. Nu staan we in Hoornaar. Heb heel vroegah bij de Beerwijkhoeve gereden :D

Zag in wat profielen foto's van werken met de kaptoom (moet iedereen een beetje leren kennen :)) ).
Wij krijgen 1x per maand les van Monique Blijenbergh. Link van haar site met foto's van een clinic die we gehad hebben, toen we er mee begonnen http://www.basisrijkunst.nl/workshopHoornaar.html

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:27

Kom even heel ego reageren....

Ik ben namelijk flink kwaad!!!

We moeten morgen ons meesterstuk inleveren bij de opleiding.
Ik dus het afgelopen weekend flink zitten werken om het op tijd af te krijgen. En vandaag heb ik het af gekregen! Wanneer we het uiterlijk donderdag in zouden leveren zouden we maandag op eindgesprek mogen komen om ons meesterstuk te verdedigen..
Krijg ik toch vandaag een mailtje van de desbetreffende leerkracht dat hij het deze week te druk heeft om alles na te kijken en dat dat pas maandag weer gaat worden.... Weg eindgesprek, wat een gigantische zak is dat zeg! Als je toch weet dat iedereen het die week inlevert maak je toch niet te veel afspraken. Haal ik door hem direct mijn meesterstuk niet op tijd! Wat een gigantische kwal is die vent!!!
Heb meteen de opleidingscoördinator gemaild dat ik dit echt niet vindt kunnen! Wat een &$#^&%$*@ is die vent!
Nu wachten op een mail van de coördinator....

Zo dat moest er effe uit! Mijn excuses haha...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:27

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:33

heidi wat een leuke foto jesse op macho. Jesse is wel groot al :) the cowboy men