[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:28

furia, dank je! Cool

regine, wat balen zeg!
heel veel sterkte... Ach gut

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:31

Regine, sterkte!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:36

regine sterkte..das balen je pols gebroken,hoe heb je dat voor elkaar gekregen??

en yenneke,echt zeer onprofessioneel..om zoiets te lezen zeg!

overigens toen net slash dood was heb ik eens op zijn naam gezocht,en er werd overal en nergens over zijn dood geschreven,maar ook van mensen die het belachelijk vonden dat hij zo was dood gegaan,en die het wel beter wisten..

toen ik ze erop aansprak ging het over een ander paard natuurlijk...

echt knap dat wij volwassen mensen moeten horen van jonge lui die weet ik veel waar wonen,hoe het nu echt gebeurd is...

heb het maar gelaten voor wat het was,we hadden al genoeg verdriet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:18

Nee, dat meen je niet! Heb je zoveel verdriet over zo'n beestje en dan is er een stelletje apekoppen dat er zo nodig iets over te zeggen heeft....!!! Extreme duivel

Ze had toen hier in dit topic een berichtje gezet dat ze barokke hengsten zocht om te mogen fotograferen voor in haar portfolio. Volgens mij hadden een paar van jullie ook een berichtje bij haar achtergelaten. Ze is 17 jaar.

Ik zou nog 10 foto's gemaild krijgen, heb ik nog niet ontvangen. Heb haar ook nog niet aangesproken over die berichtjes. Daarnaast moest ik ook de reiskosten vergoeden, dat wilde ik niet dus van mij hoefde de hele shoot niet meer door te gaan. Ze vroeg of we anders de kosten konden delen, dus ik dacht dat ze hem wel heel graag op de foto wilde zetten. Dus toen had ik gezegd dat het goed was. Ik zou haar dan €6,- geven, maar omdat ik niet kleiner had dan een tientje heb ik haar dat gegeven.
Ben gewoon veel te goedgelovig geweest denk ik...

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:25

Femke het is jammer dat het penny gehalte hier op bokt behoorlijk hoog ligt, met allemaal kleine kindjes die het allemaal al weten, het doet natuurlijk wel pijn, ook al weet je dat het door onnozelen is geschreven

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:32

regina strekte met je pols meid hou kwma het nou??

en wat een gezuer om die fotoshoot zeg wat een mutZ
ik denk dat ze niet veel mensen van hier zal krijgen

makkelijk om ook nog eens het wisselgeld te houden die wordt daar straks rijk van
Boos!

zou er wel ene mee willen praten als ze dat mij geflikt heeft

vanmiddag ga ik naar ene karretje kijken
ik wil in de loop van het jaar een kar kopen vor ong. 6 personen
ik ben benieuwd leuk hoor tsjillie lekker op het land gegooid Haha! is zo lekker weer wel zijn deken weer op want gisteren heb ik hem zonder gedaan en hij stond later op de dag toch weer te schuren en ik ben toch wel trots op zijn manen

verder hoop ik niet dat ik teveel vergeten ben sorry anders daarvoor meiden weet niemand hoe we/en waar we kunnen vragen of we trg kunnen scrollen lijkt me veel beter iemand mss een idee!!!!!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 14:48

leuk peet een kar!!

kan tjillerd al voor een kar lopen?of moet hij dat nog leren??

en ja,mensen begrijpen denk ik niet hoe kwetsend ze kunnen zijn,door bepaalde dingen te zeggen,ik weet dat slash best veel besproken was,en had wel reacties verwacht,maar mensen die ik echt niet ken die dan "zo hun ideeen" er wel over hebben...

ben dan altijd wel nieuwschierig naar wat voor ideeen,zeker als ze niet eens wisten hoe en wat hier de situatie is/was..

maar ja..zo gaat dat nu eenmaal..

en yenneke,zou toch even haar berichtje quoten en zeggen dat dat vooral heel onvolwassen en onprofessioneel overkomt.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:34

Wat erg dat mensen dat soort dingen allemaal gewoon op internet zetten.. Vooral als je paardje net gestorven is.
Gaaf een kar Peet Haha! Succes ermee.

Vanmiddag met Dizo en mn vriend en een vriendin met haar 2 hondjes naar t maalwater (een heerlijke plek voor honden) geweest! Moest toch even wat foto'tjes met jullie delen Bloos

Dizo en zn vriendinnetje Breezer.
Afbeelding

En ja, hij is helemaal gaan zwemmen! Echt zwemmen dit keer en hij ging diep! En vond het leuk Haha! Zo knap dat hondjes dat zomaar kunnen.
Afbeelding

En deze laatste foto, was ie alweer wat opgedroogd, maar vond het een erg mooie foto Lovers
Afbeelding

En het was super, want het is nog vrij lastig om te zorgen dat Dizo komt als ie weer eens een andere leuke hond zag, maar deze keer ging het na een tijdje goed (het enige wat moeilijk is bij hem)! Pling

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:42

het is een tijdje geleden maar ik ben er weer. ben weer terug van vakantie in italie was geweldig weer. heb nog lang niet alles weer bij gelezen. wie gaat er 1 september nog naar hengelo de friese keuring?? met mijn eigen paard en nog twee paarden die ik heb getraint Haha!

Furia: dat zijn leuke hondjes

nou ik begin maar eens met bijlezen

groetjes sanne Doei!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:23

wat een lieve foto weer van je hondje hij groeit echt mooi en zwemmen is heel goed voor je hondje wordt hij mooi sterk van

nou de kar die woprdt het niet er moest toch te veel aan gebeuren
nieuwe rem
nieuwe bekleding op de banken
verfen
hij was ook gelijk met honderd euris gezakt toen ik een tijdje niks zei wel snel verdiend maar dan nog ik zoek mooi nog even verder heb geen haast tsjillert moet nog beleerd worden dus heb geduld
heb er nog wel een paar gezien dus genoeg om te bekijken

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:54

Ja, dat zei mijn vriendin ook al, dat het goed is voor ze Lachen Ik ben dus blij dat ie het leuk vind.
Jammer van de kar, succes met zoeken nog!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:58

mijn hond zwemt de laatste twee jaar pas
hij heeft altijd show`s gelopen ne toen had ik zoiets van nee niet doen
maar nu hij klaar is gaat hij helemaal los lachu hoor de eerste keer wou meneer na 4uur nog het water niet uit
en ik maar wachten hahhah gelukkig was het lekker warm dus was het niet eens zo erg Haha!

maar goed laten zwemmen en straks ook naast de fiets is ook heel goed voor honden rechtuit en in een mooi tempo draf wel opbouwen hoor

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:50

Wij hebben de honden altijd laten zwemmen, ook al liepen ze shows. En toen mijn ouders nog vlak bij zee woonden lieten we ze daar zwemmen. Worden ze lekker fris van.
En als we naar show gingen wasten we ze een dag van te voren, waren ze ook lekker schoon.
Ouders wonen nu en Drenthe dus met Finn wordt het lastig om hem in zee te laten zwemmen. 1 voordeel is wel dat ze nu een bad hebben, dus dat wast makkelijker als hij naar show gaat.

Met naast de fiets lopen voorlopig wachten! Pas als een hond een jaartje oud is, is ie daar aan toe.

Spannende Peet, kar zoeken en Tsjillert beleren. Kan jij al mennen of moet je dat ook nog leren. Lijkt mij heel gaaf om te kunnen. Vriendin van mij ment met haar Welsh Cobs en de foto's van Ellis (Nouvel) vind ik ook altijd zo gaaf!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:35

regina sterkte met je pols, had er over heen gelezen

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:35

@ Angg --> Welkom hier!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:36

@ Nouvel --> Wat een prachtdier is jouw paard!
Mooie foto's!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:42

FunkyMistiC schreef:
Ze zeggen ook dat ze wat voller worden als ze ingevlochten zijn, maar goed.. Ik weet er verder niet zo veel van Tong uitsteken

Het nadeel van ingevlochten manen is dat vliegjes dat erg prettig vinden zo'n warm en iets vochtig plekje en er hun eitjes in leggen die er zo niet uitgeschud kunnen worden en lekker stevig blijven liggen.
Hierdoor heb je een grotere kans op staart- & maneneczeem.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:59

saida, dank je! Pling

Ik denk ook dat als je manen altijd gevlochten laat dat je dat vrij los moet doen, denk dat het anders gaat trekken en irriteren en dat maakt ook de kans op schuren groter...
en dan verlies je juist je manen weer... Clown

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:15

Gisteravond had ik eigenlijk een privé-les, maar Trijntje liep kreupel...... Verdrietig
Met hoeven uitkrabben zette ze haar achterbeen al vreemd neer en had ik het idee dat haar been ietsje dikker was.
Maar ze liep verder goed dus toch maar opgezadeld.
Instappen ging prima maar toen ik aandraafde ging ze meteen protesteren; hoofd omhoog, oren plat naar achteren.
Het was meteen te voelen dat ze niet goed liep en mijn instructrice zei het ook meteen.
Na 3 rondjes op de volte te hebben gedraafd zat er nog geen verbetering in dus zijn we gestopt.
Vanmiddag haalde ik haar van het land en toen liep ze niet meer kreupel maar hield haar been nog wel stijf.
Ik heb haar even kort gelongeerd om het wat los te laten lopen en dat ging prima.
Morgen een dagje rust want er zijn wedstrijden op de manege en maandag probeer ik haar weer op te pakken.
Misschien even een rustige buitenrit.

Ik had nog een gigantische meevaller afgelopen week! Go jij! Go jij!
Ik kijk regelmatig op MP voor leren rijlaarzen.
Ik wilde voor deze winter graag van Mountain Horse de Sportive High Riders aanschaffen en keek regelmatig of ik ze daar 2e hands kon vinden.
Zo kwam ik bij een advertentie waar de laarzen er op de foto nog erg goed uitzagen en heb daar een bod op gedaan van € 30,=
De volgende dag had ik een mailtje ontvangen dat hij akkoord ging met mijn bod! Mail Ja Ja
De laarzen waren van zijn zus geweest die een bevlieging had, op paardrijles was gegaan en die laarzen had gekocht.
Ze vond het toch niet zo leuk en de laarzen mochten worden verkocht.
Ik heb het meteen afgehandeld en gisteren de laarzen ontvangen.
Ze zijn echt nog zo goed als nieuw en ze zitten zalig!!! Go jij! Go jij!
Scheelt me mooi € 150,=! Ja

Zo ben ik ook aan een Pikeur wedstrijdjasje gekomen voor een prikkie.
Nu wil ik graag nog van die Petrie leren rijlaarzen, maar ik heb geduld.
Ik rij toch (nog) geen wedstrijden en misschien duurt het nog een hele tijd voordat het zo ver is.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:24

Nouvel schreef:
saida, dank je! Pling

Ik denk ook dat als je manen altijd gevlochten laat dat je dat vrij los moet doen, denk dat het anders gaat trekken en irriteren en dat maakt ook de kans op schuren groter...
en dan verlies je juist je manen weer... Clown

Dat lijkt mij ook, ga jezelf maar eens na als je een strakke staart in je haar hebt.......
Ik vlecht de manen nooit in, ik vind het persoonlijk mooier als ze lekker loshangen.
Wel trek ik er af en toe wat te lange haren tussenuit omdat het anders niet zo mooi gelijk loopt.
Net als de sokken, die knip ik ook nooit bij.
Behalve langs de hoeven, daar heb ik laatst wat lange uitstekende plukjes weggeknipt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:24

Wat zonde van je les zeg...
Hopen dat het snel weer over is!
Fijn dat het nu in ieder geval alweer wat beter leek!

Jeetje, wat een mazzel van die laarzen zeg!
Dat zijn altijd leuke dingen! Knipoog

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:41

er loopt hier om het huis een ponie waarvan niemand weet of er ooit iemand op heeft gezeten. wel braaf dier en ze hadden er wel eens op gehangen maar allemaal te zwaar om echt op te zitten. dus ik zei nouja als jullie dr echt vasthouden wil ik wel proberen. dacht kleine pony, d pony denk ik, wat kan er nou gebeuren? anyway beetje poetsen en doen en inderdaad heel braaf dier. darrna keer hangen bleef braaf staan niks aan handje. maar goed geen zadel dus ik dacht hmm... maarja van andere kant kan ik me er wel makkelijker af laten glijden mocht ze iets doen... Koe voorzichtig gaan zitten met opstapje nah echt braaf niks aan de hand en zo vanuit niks net toen ik dacht ga er weer af begon ze te bokken en ik val er voorover af. me been is blauw van me knie toit me enkel en tja pols dus gebroken. heb met die losse pols uur in d auto 2 bergen over naar ziekenhuis man man dah was nie grappig. uiteindelijk hier geopereerd en nu gaat het. pijn zakt iets af per dag geluklkig en heb vanmiddag liggen bruin bakken veel meer kan ik niet maar tja in de zon liggen is geen straf. balen maarja is niet anders. voor me opereatie zat ik tot half me bovenarm int gips nu alleen een brace tot half onderarm omdat die pinnen t zaakje verder bij elkaar houiden. dus das een groot voordeel!! hopelijk nog paar dagen hier beetje zonnen en vakantiehouden, toch maar beetje nog wat van maken he Cool

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:18

wat een geluk met je laarzen zeg gaaf hoor

en brankaz als ik ieder week mijn hond zou moeten wassen voor de show pfffffffff
hij is maar zo groot als een shetlander Bloos staat nog net niet in een stal die hond

was ook niet goed voor zijn vacht geweest hij hoort nl.een harde structuur te hebben en van dat wassen zou hij te zacht zijn geworden vandaar dat ik hem niet liet zwemmen
Haha!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:20

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:25

Ligt er ook een beetje aan wat voor hond het is Peet Knipoog En geloof mij, keurmeesters waarderen een schone hond. Een vieze hond (dus 1 waarvan zij vieze handen krijgen) wordt echt een opmerking over gemaakt.
Wat voor ras hebben jullie eigenlijk?

Kar spreekt mij niet zo aan. Lijkt mij ook erg oncomfortabel. Vriendin van mij heeft een marathonwagen/recreatiewagen met kussens en dat zit toch wel erg prettig.