Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:49

Ja zo denk ik er ook wel over eigenlijk. Paarden zijn amper hier en worden doorverkocht en geschiedenis is nauwelijks bekend. Zo weet je niet wat je koopt. Liefst zou ik een onbeleerde hier gefokte kopen maar anderzijds weet ik niet of ik daar nu nog de geknipte persoon voor ben.
Lastig ...

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:58

Lukasje schreef:
Ja zo denk ik er ook wel over eigenlijk. Paarden zijn amper hier en worden doorverkocht en geschiedenis is nauwelijks bekend. Zo weet je niet wat je koopt. Liefst zou ik een onbeleerde hier gefokte kopen maar anderzijds weet ik niet of ik daar nu nog de geknipte persoon voor ben.
Lastig ...

Als je dat doet, kan het mss ook minder duur dan een beleerde en dan kan je hem eventueel wel in training doen bij iemand waar je achter staat?

Ik zou ooit heel graag een veulentje van de mijne willen, als opvolger, maar die ga ik niet meer zelf beleren, tegen dan ga ik "te oud" zijn en al helemaal geen held meer :p

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:03

De volgende die hier komt, wordt wel een jonkie. Nog helemaal groen bij voorkeur of misschien net zadelmak. Maar die komt pas als Cheetah er niet meer is en dat kan in theorie nog best lang duren :+

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:18

@ Jenara: ik begin nu ook wat richting “te oud” te worden en ik ben door een lelijke val ook niet meer zo zelfzeker als vroeger. Zadelmak laten maken en wat laten doorrijden zou mijn voorkeur genieten maar dan moet je erg zeker zijn dat het paard wel braaf is. Het is en blijft een jong paard. En de vraag is: hoe weet je van een onbeleerde 3jarige dat het een brave onder het zadel wordt?

@ Maartje_M: ik hoop voor jou dat dat nog heel lang duurt! Ik vind die zoektocht alles behalve fijn.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:41

Ja maar hij heeft geen eeuwig leven meer en daar ben ik me heel bewust van. Ppid, eorth, en in het najaar valt hij ieder jaar verder terug...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:44

Rot is dat he, je paard ouder zien worden.

Hier gaat toch de da komen, ik denk dat Mo er komend jaar ook uit ligt.
Vriend begon over een veulen gisteren dus wie weet gaan we daar nog wat serieuzer over babbelen ;)

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:49

@Robijntjah; hea, das niet zo goed, wat is er met Mo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:55

Stond een paar weken terug met een dik onderbeen, 1 dag kreupel geweest. Hoef was warm dus smid gebeld, minimale hoef kneuzing. Erna niet meer kreupel maar een wat overvulde kogel. Blijft mij te lang op en neer gaan dus ga dinsdag bellen om te scannen.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:58

Ik denk al 4 jaar dat cheetah het niet gaat redden := dus ik heb me er al heel erg mentaal op voorbereid hoe dat het dan moet etc. maar als je hem nu dan ziet dan is hij weer topfit. Hij heeft hier natuurlijk ook niks te lijden, loopt lekker buiten en hoeft niet te werken...

Oei toch niet goed met Mo dus?

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:59

Oooh, ik besef me nu dat ik het verkeerd gelezen had. Ik dacht dat je bedoelde dat je dacht dat ze het volgend jaar niet zou halen. Dus toen je de kreupelheid beschreef dacht ik; nou nou, zo snel valt een paard niet om. :')

Maar inderdaad, goed dat je er meteen even verder naar laat kijken voordat het erger wordt en voorkomen had kunnen worden, sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:02

Hahaha neen dood gaat ze (hopelijk) voorlopig niet maar ik denk wel dus dat we uitgereden zijn voorlopig.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:20

Oh dat is jammer Robijntjah! Wat zonde.
Hopelijk geneest het goed!

Hier baal ik dat er geen APTO keuring is voorlopig want heb een merrie die ik daarheen wil doen.
Anders had ik haar ook aangedekt dit jaar.

Zijn er meer mensen die dit jaar weer hun merrie dekken?
Ik zit zelf nu te twijfelen tussen Armas Zelindo en Poeta de Susaeta. Poeta is €600,00 duurder dan Zelindo maar ze hebben in mijn ogen wel dezelfde kwaliteit. Voor Poeta zou je op bijna €2000,00 uitkomen incl btw en verzenden. Flink prijskaartje.

Hier ook nog steeds geen veulen, de uier is al flink maar nog geen druppels te zien helaas.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:24

_Zsazsa_ schreef:

Hier baal ik dat er geen APTO keuring is voorlopig want heb een merrie die ik daarheen wil doen.

Ik zit zelf nu te twijfelen tussen Armas Zelindo en Poeta de Susaeta. Poeta is €600,00 duurder dan Zelindo maar ze hebben in mijn ogen wel dezelfde kwaliteit. Voor Poeta zou je op bijna €2000,00 uitkomen incl btw en verzenden. Flink prijskaartje.

Hier ook nog steeds geen veulen, de uier is al flink maar nog geen druppels te zien helaas.

Wachten op veulens duurt altijd lang, ammehoela, ik vind de 21 dagen wachten op kuikens al lang. :')

Over de merries kan ik niet meepraten, heb alleen maar mannen rondlopen. :+

Over veulens gesproken, ik heb in het kader van de verjaardag van mijn grote zwarte beste vriend maar eens een topic aangemaakt met foto's en filmpjes van toen naar nu. Bedacht me ineens dat ik echt nog een paar super schattige veulen en naarling foto's van hem had liggen. :)) En daarin ook maar eens uitgelegd hoe ik nou bij hem terrecht gekomen ben, want dat ging best toevallig allemaal. Voor wie dat interessant lijkt en een kijkje wil nemen: [ITP] Van slungelige gup naar stoere zwarte hengst. :o

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:29

Hier geen verstand van hengsten, denk dat ik Elevada nooit laat dekken maar dat we een veulen/jaarling aankopen.
Ben wel benieuwd naar jouw baby!

We zitten even niet lekker in ons vel, ze heeft duidelijk ergens last van. Dus de osteopaat en de zadelmaker staan voor de komende dagen op de planning. Ben echt bang dat haar zadel niet goed is voor haar. Het schuift een beetje van links naar rechts nu ze zo veel bijgekomen is dus ben ook bang dat het niet meer passend te maken is :=

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:24

Ah beterschap voor Mo @Robijntjah

Benieuwd wanneer het veulentje komt @zsazsa!

@Serenity, wat een leuk topic :) Leuk om hem ook te zien als veulentje, zo schattig <3

@Maartje_M, succes! Fijn dat de zadelmaker en osteo zo snel kunnen komen.

Ik ben met dit weekend voor het eerst naar het bos geweest terwijl ik erop zat :) Mijn vriend liep mee ernaast. Ben zonder zadel gegaan zodat ik er snel kon afspringen als er iets was, maar hij was zo braaf! We zijn 2 dagen op rij geweest en hij schrok nergens van, terwijl er op gegeven moment zelfs een hert voor ons langsschoot, omdat een hond achter hem aan zat. Alleen op zondag, toen ik net zei 'goh wat was hij braaf', schrok hij ergens van :')

Zodra het weer lekker weer is dan gaan we weer, dan met hoofdstel en zadel zodat mijn vriend hem niet hoeft vast te houden :)

Afbeelding
Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 22:36

Echt heel knap hoor! Je bent goed met hem aan het werk gegaan!

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:49

Maartje_M schreef:
Hier geen verstand van hengsten, denk dat ik Elevada nooit laat dekken maar dat we een veulen/jaarling aankopen.
Ben wel benieuwd naar jouw baby!

We zitten even niet lekker in ons vel, ze heeft duidelijk ergens last van. Dus de osteopaat en de zadelmaker staan voor de komende dagen op de planning. Ben echt bang dat haar zadel niet goed is voor haar. Het schuift een beetje van links naar rechts nu ze zo veel bijgekomen is dus ben ook bang dat het niet meer passend te maken is :=

:(:) Is ze ronder geworden van de vetjes of heeft ze meer spieren opgebouwd?

@Mingming: Dankjewel! En wat een gave foto zo zeg, super tof en wat een fijne ervaring! Mooie man is het!

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:14

_Zsazsa_ schreef:

https://hengstpoeta.nl/?utm_source=hoef ... lion_poeta

Kan nu stuk goedkoper vanaf donderdag kan je voor 200 per rietje bestellen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:29

Serenity350 schreef:
:(:) Is ze ronder geworden van de vetjes of heeft ze meer spieren opgebouwd?

beide :+ Niet dat ze nu te dik is hoor, maar toen ik haar kocht, was ze wat schraal en vorig jaar in de winter heeft ze flink ingeleverd. Voor mijn gevoel ziet ze er nu goed uit. En er is best flink spier bijgekomen en dat mag in mijn ogen nog veel meer worden dus ze zal alleen maar ronder worden
Krijg haar momenteel niet sexy op de foto alleen. Hier is ze net een berggeitje met haar voeten op 1 m2 :')
Afbeelding

Mingming wat gaaf zeg! Jullie zijn echt lekker bezig

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:28

Leuk topic! Mag ik ook mee kletsen? Wij hebben sinds gister een andalusier ruin van 10 jaar staan :D

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:29

Leuk Milo! Heb je een foto? :) wat zijn je plannen met hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:32

Welkom Milo!

Leuk topic Serenity.

Ronde Elevada :=

Wat knap Ming, ik durf dat echt niet meer. Op een groot paard zonder zadel is voor mij na mijn ongeluk niet meer gelukt :=

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:34

Dankjullie :)
Wij gaan lekker recreatief aan de slag ons doel is vooral lekker buiten rijden :)

Afbeelding

Afbeelding

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:35

<3 <3 <3 Wat een knapperd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:41

Mooi dier zeg!