Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suusenmalvin schreef:Nou.. daar ben ik weer..
Even een verslagje van gisteren van de osteopaat.
Positief: Fem is nog aardig goed, voor een paard van 14 wat op dat niveau heeft gelopen!Ze heeft ze veel slechter gezien iig.
Haar rug zat idd vol met blokkades. Fem vond het ook echt niet fijn als ze aan haar rug zat. Helaas is Fem echt een hard paard en gaat tot het gaatje voordat ze aangeeft dat ze last heeft. Ze heeft een manier gevonden om haar rug en bekken te ontlasten (en dat is dus het wegdrukken van haar rug). Plus dat ze natuurlijk altijd op die manier is gereden![]()
Bekken is niet helemaal stabiel meer, daarom staat ze vrijwel altijd op rust.
Maar haar hals is nog wel een dingetje. Ze heeft natuurlijk een prachtige hals, met zo'n enorme boog erin. (Die wij zo vreselijk mooi vinden haha). Helaas is die boog een niet natuurlijke boog en doet ze dat om bepaalde wervels te ontlasten. Als ze haar hals helemala naar voren strekt, dan zie je twee bulten. Dat zijn wervels!! Echt bizar.. Zit dus gewoon niet helemaal goed/is vergroeid.
We gaan nu oefeningen doen met haar hals, om die wat op te rekken en soepeler te krijgen. Buigen gaat haar prima af, maar strekken niet. (daarom ook de 4-en op ons protocol voor halsstrekken).
Nu een week stappen, dan langzaam gaan rijden.
Of we haar echt nog helemaal om moeten gaan scholen, zodat ze lang en laag kan gaan rijden.. tsja, dat moeten we ons af gaan vragen. Ze heeft haar lijf zo geprogrammeerd dat ze dit vol kan houden. Wil je dat nog helemala gaan veranderen?!
We gaan kijken tot hoever we komen, zonder dat ze pijn heeft.
Recreatief kan ze altijd nog bereden worden en dressuurmatig gaan we het zien. In ieder geval een correcte training en veel oefening.
SOrry voor de ego-post
Jenny_S schreef:Suus heftig zeg. Wat heb je eigenlijk voor haar betaald als ik mag vragen?
Laura. Heel veel succes morgen !!!
Suusenmalvin schreef:Jenny_S schreef:Suus heftig zeg. Wat heb je eigenlijk voor haar betaald als ik mag vragen?
Laura. Heel veel succes morgen !!!
Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties!
Jenny; ik betaal 80,- voor Ruth.
Er is nog wel een tweede behandeling nodig, want ze durfde niet alles in 1 keer te doen.
Jamiejoyce; er is een kans ja, maar B/L niveau zal ze iig wel kunnen blijven lopen. We gaan haar gewoon weer lekker oppakken en we kijken naar haar mogelijkheden. Als zij aangeeft dat ze pijn heeft of ongemak, dan houdt het gewoonweg op.
De kans is ook aanwezig dat ze, doordat ze spieren nu op de juiste wijze kan gaan gebruiken, juist wel lekker kan gaan lopen.
We zien het wel. Het welzijn van mijn paard gaat boven alles en we kijken waar we komen.
18 en 19 april hopen we L te starten in Houten op de koudbloedwedstrijd van het NSvT.
Geniet allemaal van het weekend en succes met eventuele wedstrijden!
maralyn schreef:Suus, getsiederrie!!
Eigenlijk hebben ze je een paard verkocht uit onwetendheid, of met leugens.
Bah zeg!
Als je nou 1500 exc. had neergelegd Ok... Maar 4500 euro. Ga maar uit van een harnachement van 1000.
Is nog 3500 euro.
Persoonlijk vind ik dat best wel veel.
Jammer... dat mensen zo on eerlijk zijn tijdens de verkoop.
Jammer genoeg ben je niet de enige.
Onze dame is ook verkocht aan ons.
En een half jaar later, kwamen er hele rare verhalen om de bocht, die ze nooit met de verkoop gemeld hadden...
Jenny_S schreef:Suus ok ik vind 4200 niet heel veel voor een leerpaard maar natuurlijk wel als ze niet in orde is. Jammer dat je hier nu mee zit en hoop van harte dat je haar weer zo goed als gezond krijgt. Heb je haar nu langer dan 6 maanden? Geloof dat dit de grens is voor eventueel terug brengen naar eigenaar.