[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

martinique

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:37

Ze trekt op het moment erg naar het Belgisch trekpaard veulen van een stalgenoot, dus dat is erg lief, hebben ze ook in box naast elkaar gezet. Maar ze mist Oba wel, ze loopt veel te hinniken en zeker als Belg weg is is het één en al gesteiger en gehinnik. Maar naar mij toe is ze wel wat relaxter. Was zondag aan het poetsen en ze stond gewoon stil, eindelijk! Ging zelfs na een tijdje staan smakken enzo, nou dat heeft ze nog nooit eerder gedaan.. En van de week wat gevoetbald, vindt ze maar raar, dan loop ik achter die bal aan te rennen en te schoppen, en zij rent achter mij aan haha. Moet echt komisch zijn om te zien, ze volgt echt iedere beweging van mij dan, dus gaan we samen slingerend de bak door :+

Hmm ja die grote paarden kunnen wel lekker lomp zijn zeker..... Als die mij achterna zouden zitten zou ik 's avonds ook van slag zijn :Y)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:35

Dankjulliewel :)

Martine: Klopt, maar daarna hebben we haar weer uit de verkoop gehaald. Het was de bedoeling dat ze toch zou blijven maar wegens omstandigheden konden we geen 2 paarden meer houden.
Nog heel veel sterkte met het verlies van Oba :(:) Fijn dat het met Fiela wat beter gaat :)

Geeske: Helaas wel ja :(. We zijn aan het kijken of we iets anders kunnen regelen maar dat valt nog niet mee.

Liesbeth: Fijn dat het weer goed ging met Figo :D

Gister even op Nikita gereden maar ze was behoorlijk vervelend. Sinds Nouchka weg is trekt ze enorm naar andere paarden toe. Er was nog iemand aan het rijden en ze wou steeds bij dat paard blijven.
Ook is de bak echt prut. Erg nat en behoorlijk zwaar.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:56

Ja, dan zoeken ze ineens een ander maatje op he!
Ik ga maandag weer verhuizen met Chimanga iets eerder dan gepland maar nu de klok ook nog eens verzet is kom ik er steeds niet aan toe, t is al donker als ik thuis kom en vaak sochtends te koud/slecht weer om haar de deken af te doen en buiten te rijden! (denk aan half 9 sochtends dan) dus ik ga dan maar wat eerder daar heen...
Komend weekeind ben ik eerst met de familie naar de Veluwe dus dan heeft ze even vrij, en dan maandag is het zo ver! En haar maatje gaat naar een andere stalling dus dat zal ook wel een gigantische schreeuw bende worden :') Hoop alleen dat ze zich dit keer iets makkelijker laat leiden daar, dat ze niet constant door ALLES afgeleid is en er weer vandoor schiet!
Maar vraagje, want ze is heel trapperig naar andere paarden naast haar in een stal, dan gaat ze tegen de wand slaan en vorig jaar heeft ze zich daar dus behoorlijk kreupel door geschopt, dit jaar ben ik bang dat ze eerst weer zwaar geirriteerd gaat raken, zal ik haar de eerste dagen (wel met check natuurlijk) om de achterbenen de transportbescherming om kunnen laten? Dat ze niet weer gelijk haar kogels kapot kan schoppen? Of is dat geen goed ideee,,,?????

Martine en Angela, veel sterkte met jullie verliezen nog, ieder op een eigen manier, maar beide heel vervelend! :(:)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:24

Ben nog steeds heel druk maar lees wel mee.

Geesten, zijn stalbandages dan niet een beter idee? Ik weet niet waar ze zich kreupel trapt, persoonlijk zou ik paarden niet snel met beenbescherming op stal zetten die daar niet voor is gemaakt, maar goed je wilt haar ook niet kreupel hebben natuurlijk! Vandaar dat ik aan stalbandages dacht :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:52

Bescherming is in principe echt heel slecht om om te laten... Ze kunnen daarmee blessures oplopen en het wordt warm en gaat jeuken en dergelijke, dus denk dat je daar problemen mee gaat maken. Maar zichzelf kreupel schoppen is ook echt heel vervelend.... Misschien goed bezig proberen te houden, lekker veel hooi enzo? Je ziet ook wel eens van die wandplaten ofzo die zacht zijn, maar dat zal niet zomaar kunnen. En eens flink op d'r donder geven als ze loopt te schoppen? Ik heb echt een mega hekel aan trappen tegen deuren en schrapen uit ongeduldigheid enzo, en ik probeer ook vanaf het begin ervoor te zorgen dat ze dat niet doen. En soms is even boos worden dan nodig, maar wie weet werkt het een beetje..

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:42

Ik heb wel eens gehoord dat ze van die rubbermatten ophingen, die iets los hangen van de wand dus als ze schappen komt de mat terug. (ik weet echt niet of het gaat werken hoor) maar je kan ook zorgen dat ze de eerste dagen haar buurvrouw/man niet kan zien, misschien kan je de tralies blinderen.
Ik heb nl. jaren geleden 2 merries gehad die steeds de tussenwand er tussen uit trapten en toen ze elkaar niet meer konden zien was het over.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 01:32

Ja precies, t voelt ook niet echt 'veilig' hoor, als ik die dingen om ga laten... stalbandages zal ik eens naar kijken... eigenlijk moet ze het gewoon niet doen natuurlijk, maar hier thuis doet ze het ook wel eens, dan kijkt de buurvrouw over haar muurtje heen en dan flipt Chimanga volledig! Maar hier blijft ze meestal heel, op de winterstalling trapt ze richting de doorkijktralies, daar waar ook de waterbak geinstalleerd zit, en de laatste keer heeft ze dus zo hard met haar kogel de waterbak geraakt *waarschijnlijk* dat ze er een diep gat in geschopt heeft en toen weken uit de running is geweest... En dat wil ik dus voorkomen ;-)
Maar misschien is dat stukje blinderen ook een optie ja! Het is echt omdat ze wil slapen en er een ander paard naar haar kijkt, dan wordt ze gewelddadig. Gelukkig niet qua ongeduld o.i.d. want dat vind ik ook super vervelend!

Morgen nog even rijden, en dan een keertje op de trailer, klep dicht en rijden maar... kwartiertje rond rijden en dan weer thuis er uit als ze helemaal rustig is. Dan ben ik wel voorbereid voor maandag denk ik ;-)

Verder nog leuke plannen voor het weekeind? Het weer wordt slecht he? :(

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:29

Geeske, succes met de verhuis! Ik zou ook gaan voor deels blinderen, denk ik, en eventueel stalbandages omdoen.

Angela en Martine, allebei veel sterkte nog!

En zoals beloofd, hierbij een vergelijkingsfoto van Figo. De eerste is van half september, de tweede van gisteren. Vriend zegt dat hij niet erg veel verschil ziet, maar ik zie toch wel duidelijk meer vlees op de achterhand en zijn flanken beginnen goed opgevuld te raken. Er zijn nog wel wat ribbetjes zichtbaar, maar dat is ook goed aan het minderen... Best okee voor anderhalve maand?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:34

Ik vind zijn billen echt een wereld van verschil :j

Geeske weer naar de winterstalling, groot gelijk hoor!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:52

Inderdaad goed verschil te zien bij de billen :) Ribben zie je inderdaad wel, maar ook minder, al zal het ook schelen dat ie beter in z'n vacht zit. Maar ribben zien vind ik op zich ook geen kwalijke zaak, te dik moeten ze ook niet zijn. Over nog 1.5 maand zal dat ook wel weer meer weg getrokken zijn!

Thanks nog Liesbeth en Angela :)

Hier ook alles vies nat, echt balen, buiten staan wordt lastig nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:05

Vanavond komt de zadelmaker trouwens bij Mo! Ben benieuwd!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:28

Inderdaad, zn billetjes zijn helemaal bijgekomen!! :D

Oehh! Om nieuw zadel aan te laten meten Jolijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:31

Nope, mijn zadel Is nog Maar 3 jaar oud :+
Om ff te checken of er wat aangepast moet worden!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:44

Bedankt!

Als jullie iemand kennen die op zoek is naar een PRE, gisteren zijn er bij ons op stal weer vier uit Malaga gearriveerd... Wordt beetje druk zo :)
Schimmelruin, schimmelhengst, zwarte hengst en kastanjebruine hengst, prachtige dieren wel! De zwarte is meegekomen op bestelling van een klant, die intussen heeft afgehaakt.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:45

In welke prijsklassen moet ik de paarden plaatsen?! :o De hengsten klinken wel heel erg goed :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 08:24

Ik denk tussen de 5000 en 10000, de zwarte en de schimmelhengst zijn echt tanks! De bruine is wat kleiner maar ook heerlijk barok :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 11:06

Oh, ik heb gisteravond van een bokker babyfoto's van Figo gekregen! Toen Figo een paar dagen oud was, is ze naar zijn volle jaarlingzusje gaan kijken, ze had ook nog wat foto's van hem gemaakt.
Heb er een paar in het fototopic gezet :)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:48

Heey

Dankjulliewel :)

Geeske: Alvast veel succes met de verhuizing morgen. Hopelijk gaat alles goed.

Jolijn: Hoe ging het bij de zadelmaker?

Liesbeth: Wauw, ik zie echt wel duidelijk verschil. Bij zo'n jonkie valt dat minder op omdat ze dat vaak ook gebruiken om weer te groeien. Maar zijn kont, schouders en rug zijn al veel meer gevuld hoor.

Nikita staat nog wel lekker 24/7 buiten maar rijden word een beetje moeilijk nu. De bak is echt zo slecht dat ik daar niet meer in ga. Naar buiten is in mijn eentje geen succes dus ik kan alleen rijden als er iemand mee naar buiten kan.

Vanmorgen echt een heerlijke buitenrit gemaakt. We hebben een nieuwe route gedaan. Mijn vader voorop en wij er achteraan. Op een gegeven moment zijn wij voorop gaan rijden. Dat vond ze erg spannend en ze was flink schrikkerig maar ze deed het super. Ze probeerde wel 4x om te draaien maar heb haar wel steeds weer de goede richting in kunnen krijgen. Op een gegeven moment liep ze zelfs te ontspannen *\o/*
Ben echt trots op mijn lieve knollie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:51

Zadel was goed, moet alleen wat opgevuld worden.

fijn Angela, jaloers!

Leuke babyfoto's Liesbeth!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:32

:Y) Ik zou best een PRE willen hoor, maar ben bankroet op het moment.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:00

Spread the word, zou ik zeggen, dan wordt het hier bij ons weer wat rustiger :)

Angela, klinkt als een heerlijke wandeling, genieten!

Ik ben alvast aan het uitkijken naar volgend weekend: tripje naar de Loonse en Drunense duinen! Hopelijk niet al te veel regen dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:09

Meeten Liesbeth?

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 10:15

Wij logeren in Herberg De Brandt, is dat ver van waar jij zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:14

Uh als dat herberg de brand in udenhout is zit je nog geen 300 meter bij mijn stal vandaan :+

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:38

Is inderdaad die :)
Vrijdagnamiddag eerste rustige wandeling, zaterdag de hele dag weg en zondag nog een wandelingetje.
Ik kom anders wel eens aangewandeld om Mo te aaien :)