Suelza schreef:Maar grondwerk kan nooit kwaad! Rangen en standen binnen een kudde blijven variabel he!
Gek genoeg ben ik er van overtuigd dat mij als haar meerdere ziet, alleen wanneer ze echt angst heeft vergeet ze even wie of wat er naast haar staat.
Dat kan een paaltje langs de weg zijn, dat kan een hek zijn, dat kan Buehne zijn die ook zeker weten de leidster is, maar dat kan ook een persoon zijn.
Het is puur haar angst op dat moment, want meteen daarna is het over en reageert ze op mijn stem.
Gabriella ->
Hey! Leuk te lezen dat het goed gaat bij jullie!
Rintske vind de galop ook nog erg moeilijk en gaat ook plat de bochten door.
Ik probeer haar steeds iets terug te nemen, en met m'n binnenteugel haar hoofd iets naar binnen te begeleiden en telkens een klein tikje met m'n zweep tegen haar binnen-achterbeen dat ze die eronder moet zetten.
Nog vindt ze het heel moeilijk en gaan we best schuin
Ik denk dat het ook met een stukje kracht te maken heeft en daarmee het goed onderplaatsen van haar achterbeen.
Wat een knapperd blijft ie ook die Moreno!
Is hij nu weer bruin, je toverballetje?
Wanda -> Mooi opgelost met Jippe! Hij klinkt als een lekker pittig friesje! Mag ik wel, hihi!
Ik heb zelf niet zulk mooi tuig voor Rintske, maar weet wel een hele leuke site waar je je kan vergapen aan mooie tuigage.
Waarschuwing! Neem een kwijlbakje erbij!
http://www.usfriesianreferral.com/tack.html
Benthe -> Wauw, wat een super bericht!
Kunnen alle beestjes heerlijk naar buiten! Gefeliciteerd!
Angela -> Sterkte met je rug!
Heidi -> Hey, nog iemand met een wit spookje!
Nu geloof ik je wel, hoor! Ze zien er reuze echt uit die ooievaars.
Jeetje dat is even schrikken wat er is gebeurd met Macho en de verzorgstertjes!
Ben je al wezen kijken?
Denise -> Welkom hier!
Michelle -> Ik ben apetrots op mijn lieve meis, maar dat rare trekje mag er wat mij betreft nog wel uit, hoor!
Bijna naar de Veluwe idd, wanneer gaan jullie?
En waar gaan jullie nou naar toe?
Debby -> Veel plezier met Harry! Hij zal je voorlopig wel voldoende afleiding geven!
Anouk -> Je hebt nog een druk programma zo voor de vakantie!
Karina -> Hè verdorie, wat vervelend nou dat het nog steeds niet goed gaat met je mannen!
Had je al weer wat van Steffi gehoord over je filmpjes?
Marielle -> Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!
Wat een leuke combi zijn ze!
Gisteravond weer een rondje gaan wandelen met Rintske langs de weg.
Ze was (net als bij de eerste keren met Buehne) erg kijkerig, snuiverig en schrikkerig.
Zodra ze een auto aan zag komen ging ze al wat sneller lopen.
Ik was de hele tijd tegen haar aan het praten en zag haar oren steeds heen en weer flitsen.
Op het moment dat er een auto dichtbij kwam probeerde ik haar af te leiden door haar even te kriebelen of een aai over haar neus te geven, en dat hielp gelukkig iets.
Gaande weg werd ze steeds minder gespannen als er een auto naderde, dus we maken vorderingen!