[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:35

Best wel barok hè? :D

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:45

hier de beloofde foto`s van romee en haar schatje :+: ( ze vraagt elke morgen kan ik niet thuis blijven ,dan vraag ik waarom dan ja ik moet paardrijden he!!! _O-
Afbeelding
helemaal los en dat voor de eerste x
Afbeelding
zo trots
Afbeelding
het verschil is bijna niet te zien he !!! _O-
Afbeelding
zo helemaal alleen in de bak rijden.

laulau85

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:53

Ah Marielle hoe schattig kunnen ze zijn zeg! Helemaal geweldig!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:29

Karina: Hihi OP de veluwe dan :D . Wil jou en gab ook nog is meeten hoor!! En natuurlijk die paardenboel van jou! Met name Veludo en Rico waar ik heel benieuwd naar ben!
Wel super balen van rico... dacht juist dat het beter ging!! ;( Loopt hij nog steeds zo slecht? En veludo ietsje beter gelukkig... Knuf :(:)

Gab: Woooooooow, morrie :~ Wat een paard, super mooie foto zeg!!!

Laura: Hihi, jaa, hij is zeker mijn droompaard. Ik kan er alles mee, zo fijn gevoel! Echt bizar hoe goed we bij elkaar passen.. verbaas me iedere keer weer!

Kelly: Haha, Bello klinkt als een jonge speelse hengst! Maakt hij ook van die gekke sprongen als ie los is? En van die piroettes :D ? Deed Pitufo altijd als ik met hem ging spelen haha!
En natuurlijk mag je eens langs komen :D Je bent van harte welkom, ook voor een ritje hoor! Ik sta in omg. Den Haag! Fabienne wou ook nog is langs komen! En ik wil haar en dr knappe fjorden dame ook nog is meeten! Jij geeft haar les he? *D

Marielle: Gaaf die foto's! Hihi, wat een kleintje zo op een kleintje haha! :D

Heidi: Neee, niet verhuizen hoor ;( . Wel dichtbij blijven! Of anders een huis met stallen haha, dan kom ik logeren met Chico :+ .

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:51

Wow Borderjay een heel knap exemplaar :~ :~

Jemig Ilona dan sta jij super dichtbij mijn werk..
Werk op Hypoplaza in Den Haag :=
Geef Fabienne inderdaad les.
Sterker nog.. ik ga haar vandaag weer les geven!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:52

En wat betreft Bello... haha ja die kan hele mooie sprongen maken.
Verbaasd me iedere keer keer weer dat hij zo mega maf kan doen los in de bak maar dat hij dat onder het zadel dus echt niet doet! Hoe bedoel je baasjes minded :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:55

Ilona hahaha kom je toch gezellig logeren.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:00

Dat is zo leuk he, aan die PRE's :D . Helemaal spelen, gek doen, gekste sprongen. Maar tijdens het werk zo'n will to please. Echt om verliefd op te worden :D . Haha, gaaf zeg! Dat zal niet ver bij mij vandaan zijn :D . Dus als je een keer zin hebt... Laat het weten *\o/* Lijkt me heel erg leuk!! Hihi, doe haar maar de groetjes dan :D !

Edit: Volgens mij is het nog dichterbij Heidi :+ . Die woont/staat in Nootdorp! ;) haha
Via routenet is het 20 min vanaf je werk waar chico staat :D .

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:04

Ja Heidi staat dichterbij!
Daar hebben we vorig jaar nog een show gegeven!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:14

Word ik gebeld net.
mijn 2 verzorgers van Machonito waren met macho op stap met de karretje.
1 op de fiets en 1 op de kar. :D
ze kwamen 2 vrachtwagens tegen die stil stonden en Macho vond ze ineens zo eng . :=
normaal gesproken is ie daar nooit bang ervoor. :roll: >;)
en voordat ze hem konden grijpen bij zijn hoofd sprong hij zo de sloot in met kar en al. :(:)

ze zijn hem nagespongen en hem los gemaakt. :o +:)+
de vrachtwagenchaffeurs hebben ze geholpen om macho en de kar weer op de kant te krijgen. +:)+
Zo was Macho en de kar weer veilig op de kant. :(:)
1 van de verzorsters broek kapot en haar been ligt open. :(:)
gelukkig heeft macho niks als ik het zo hoorde. :o

het zijn top meiden wat er ook gebeurt ze bellen altijd op. +:)+

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:21

Jeetje! Vind het wel schrikken heid... je gaat zo zeker naar stal om te kijken? Hoe zal morgen wel flink spierpijn hebben.. Zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje! Afgelopen zondag had Frank ook met de paarden voor de kar in de sloot gelegen.. :=

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:25

Waaronder ik, ik zat bij Frank op de bok :P . Was tot op me middel zeiknat en rook niet bepaald fris meer hahaha. Wat raar dat ik gelijk moest douchen van me moeder toen ik thuiskwam ;)
en nu ga ik lekker naar huis! Mijn werkdag zit er gelukkig weer op *\o/* . Ben benieuwd hoe lang het vandaag duurt om thuis te komen :\
He Iloon, hoe laat ben jij er vanaaf? Kan ik vanavond (of een andere keer) een keer proberen met je lange lijnen te longeren (inclusief begeleiding van jou :o ) Alleen als het mag en je het niet vervelend vind hoor. lees straks wel hoe of wat als ik thuis ben!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:37

JAAAAA Gab, die bedoel ik, vind ik echt de stoerste foto allertijden van Moreno!

Ilona: ja echt balen van Rico, zo als ie nu loopt lijkt ie wel weer spierbevangen maar het gekke is dat alles wel veel losser voelt als toen. Alleen ben ik toch beetje bang dat er iets anders aan de hand is waarop hij uiteindelijk dus ook zijn spieren weer zo gaat spannen. Vorige week nog 1x geprobeert stukje in het bos te rijden maar toen is hij ook op zijn knieen gevallen |( .

Heidi, dat is schrikken zeg zo'n ongeluk met de wagen. Fijn dat Machonito niks lijkt te hebben en hoop dat het been van de verzorgster meevalt.
Je bent natuurlijk van harte welkom met Barón hè, dat weet je,alleen is het nu niet zo leuk als we niet samen kunnen rijden en ik heb echt even geen rijpaard ;( ... eigenlijk een beetje te gek met de hoeveelheid paarden waar ik poep van mag scheppen :+ .

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:54

ik ga er nu eventjes heen met Jesse :D
Ja voor die meiden is het schikken maar gelukkig weten ze altijd wat ze moeten doen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:56

karina
zodra je paarden weer beter zijn dan kom ik echt langs :D

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:56

Jeetje Heidi dat is schrikken!
Hopelijk loopt het ook af met alleen de schrik.
Verbaasd me eigenlijk altijd hoeveel die ukkies kunnen hebben :j

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:29

jeetje wat een gekke macho toch weer...
gelukkig is het goed gekomen, ik schok echt toen ik je verhaal las.
en wat fijn dat die chauffeurs hebben meegeholpen, je hebt soms van die mensen die gewoon doorrijden, pff...

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:21

Madelief: Gelukkig dat je nu een zadel hebt. Raar dat ze zo’n rare service hebben. Heb je hem inmiddels al?
Wat heeft Fuur een lol. Die lacht nog harder dan jij. :D

Barroco: De stok is kort, het ringetje erg klein. ;)

Anouk: Dat ik autistische trekjes heb. Haha, dan hebben alle eigenaren dat die een dochter of zoon van Datsje. Ze hebben het namelijk allemaal, dat was best grappig om te horen. :P
Lekker dat je concours zo goed ging. Jammer van de regen.
Ik kreeg altijd een 8 voor de verzorging en ik deed er echt niet mijn best op. Hij was wel altijd netjes gepoetst en ingevlochten, maar mijn singel, rijlaarzen en hoofdstel zaten bijna altijd wel onder de modder. Zelfs mijn dekje was vaak nog vuil. Dus mijn tip. Lekker zo min mogelijk er aan doen. ;)

Suzan: Veel plezier in Oerol Terschelling. 8-)

Michelle: Ik wordt echt doodgegooit met mensen die hem willen verzorgen. Echt onvoorstelbaar. Ik heb er al een stuk of 8 gezegd dat ze niet geschikt zijn. Maar hou er nog steeds 8 over. En ze stromen per dag nog steeds binnen! 8)7
De eerste die is geweest, was een leuke meid, maar kon niet vaak en ging echt heel veel het land uit.
De tweede vond ik wel aardig. Die zou een goede kans maken, maar er zijn er nog meer, die even hun kunsten mogen laten zien. :P

Kelly: Perla toch drachtig! Gefeliciteerd. Geweldig nieuws. *\o/*

Elise: Sorrie, ik heb gescrolled. Als ik een keer tijd heb lees ik je boekwerk. :j

Esther: John gaat de gewone bak en longeerbak ook aanpakken, want hij is er niet tevreden mee. :Y)

Zilfstar: Mooi paard he die van Ladyhawk! Dat is een broer of neef van Atlas, weet het niet meer precies. *D

Saida: Ik heb ook een keer meegedaan met een clinic met Jenny Veenstra. Ik heb er een paar leuke dingen van geleerd. Mij is het helaas te ver. ;)

T/m 279 gekomen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:32

Suelza schreef:
Maar grondwerk kan nooit kwaad! Rangen en standen binnen een kudde blijven variabel he!

Gek genoeg ben ik er van overtuigd dat mij als haar meerdere ziet, alleen wanneer ze echt angst heeft vergeet ze even wie of wat er naast haar staat.
Dat kan een paaltje langs de weg zijn, dat kan een hek zijn, dat kan Buehne zijn die ook zeker weten de leidster is, maar dat kan ook een persoon zijn.
Het is puur haar angst op dat moment, want meteen daarna is het over en reageert ze op mijn stem.

Gabriella -> :wave: Hey! Leuk te lezen dat het goed gaat bij jullie! :Y)
Rintske vind de galop ook nog erg moeilijk en gaat ook plat de bochten door.
Ik probeer haar steeds iets terug te nemen, en met m'n binnenteugel haar hoofd iets naar binnen te begeleiden en telkens een klein tikje met m'n zweep tegen haar binnen-achterbeen dat ze die eronder moet zetten.
Nog vindt ze het heel moeilijk en gaan we best schuin
Ik denk dat het ook met een stukje kracht te maken heeft en daarmee het goed onderplaatsen van haar achterbeen.
Wat een knapperd blijft ie ook die Moreno!
Is hij nu weer bruin, je toverballetje?

Wanda -> Mooi opgelost met Jippe! Hij klinkt als een lekker pittig friesje! Mag ik wel, hihi!
Ik heb zelf niet zulk mooi tuig voor Rintske, maar weet wel een hele leuke site waar je je kan vergapen aan mooie tuigage.
Waarschuwing! Neem een kwijlbakje erbij! ;)
http://www.usfriesianreferral.com/tack.html

Benthe -> Wauw, wat een super bericht!
Kunnen alle beestjes heerlijk naar buiten! Gefeliciteerd! *\o/*

Angela -> Sterkte met je rug!

Heidi -> Hey, nog iemand met een wit spookje! :+
Nu geloof ik je wel, hoor! Ze zien er reuze echt uit die ooievaars.
Jeetje dat is even schrikken wat er is gebeurd met Macho en de verzorgstertjes!
Ben je al wezen kijken?

Denise -> Welkom hier! :+

Michelle -> Ik ben apetrots op mijn lieve meis, maar dat rare trekje mag er wat mij betreft nog wel uit, hoor! ;)
Bijna naar de Veluwe idd, wanneer gaan jullie?
En waar gaan jullie nou naar toe?

Debby -> Veel plezier met Harry! Hij zal je voorlopig wel voldoende afleiding geven! 8-)

Anouk -> Je hebt nog een druk programma zo voor de vakantie!

Karina -> Hè verdorie, wat vervelend nou dat het nog steeds niet goed gaat met je mannen!
Had je al weer wat van Steffi gehoord over je filmpjes?

Marielle -> Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!
Wat een leuke combi zijn ze!

Gisteravond weer een rondje gaan wandelen met Rintske langs de weg.
Ze was (net als bij de eerste keren met Buehne) erg kijkerig, snuiverig en schrikkerig.
Zodra ze een auto aan zag komen ging ze al wat sneller lopen.
Ik was de hele tijd tegen haar aan het praten en zag haar oren steeds heen en weer flitsen.
Op het moment dat er een auto dichtbij kwam probeerde ik haar af te leiden door haar even te kriebelen of een aai over haar neus te geven, en dat hielp gelukkig iets.
Gaande weg werd ze steeds minder gespannen als er een auto naderde, dus we maken vorderingen! *\o/*

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:46

Heey
Van mijn rug heb ik niet zoveel last meer :)
Maar nu ben ik dus weer grieperig :(.
Ik heb wel bijgelezen maar niks onthouden door de griep. sorry.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:29

zo ben weer terug
Macho stond onder een zweet dekentje
ze hebben hem gewassen en nu is ie echt weer wit. :P
volgens mij vond Macho dat het weer tijd was om tewassen en om duidelijk te maken sprong hij maar de sloot in :P
Macho heeft niks :D
hij stond gewoon tebrullen en macho uit tehangen tegen over de paarden die voorbij liepen :P
Nu staat ie weer op zijn landje :D :Y)

met de meiden ook niks aan de hand alleen een gescheurde broek en 1 schaafwond bij Raquel :(:) wat ik hoor de dan :o

de ware verhaal word vast wel gescheven hoe het nou precies gegaan was :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:05

Machonito: jeetje zeg wat een verhaal weer! Gelukkig heeft je paard niks. Hoe is het verder met de meiden qua schrik enzo?

Saida: Ja hij is goed opgevoed maar een echte Fries. Koel in de kop maar als hij zich opwind is hij sterk hoor. Is helaas bij vorige eigenaar toch iets te veel verwend in die 2 weken tijd zoals voetje niet willen geven en veel snoepjes. Nu krijgt ie bijna geen lekkers meer en als hij het krijgt in een bakkie (dus niet uit de hand van de kinderen) Schooieren deed hij in het begin dan nog wel bij mij, maar de eerste paar keer even in zijn lip geknepen met een streng NEE en dat doet ie nu niet meer. Voetje geven doet hij ook weer redelijk, kan dat met mijn blesuure nog niet goed oppakken. Hieronder zal ik het evrslag doen van het bekappen vandaag, dan lees je vanzelf hoe hij in elkaar steekt :Y) . Af en toe denk ik wel eens: waar ben ik aan begonnen? Maar dat komt ook omdat ik me met 1 bruikbare arm toch wat ongemakkelijk en kwetsbaar voel. En het doet me goed dat hij daar nog niet echt misbruik van gebmaakt heeft. Naar hem toe kom ik dus sterk genoeg over. Zal zo eens op die site kijken!!!

Mooi zo te horen hoe je dat doet op de weg!

Snowy: Ja echt zo mooi (en ik mag Rutger ook wel :P ) Atlas is toch een Fries he en daarmee dat paard uit de film ook? Ik zei dat al steeds tegen mijn man (vind die film ook mooi) maar hij geloofde mij neit echt :D En zo te lezen is Atlas van iemand hier op Bokt?

Ja vandaag dus bekappen. Had een vrouwelijke smid gevonden die meer paarden bij ons doet. Van de oude eigenaar (die hem vanaf 2 jarig gehad heeft en ingereden heeft en hem verkocht heeft aan de mensen waarvan ik hem dus weer gekocht heb) via email gehoord hoe en wat hij gewend was. Dus peerd van de wei geplukt, op de poetsplek wat hij dit keer vrij rustig deed en ik hield hem met mijn goede arm vast. Prima dus. 3 hoefjes gedaan, veel beloond en hij deed het prima. Maar toen... zette de volgende zijn merrie buiten om het hoekje (deze meneer ken ik goed, is eigenaar van onze verzorgshet) om voetjes alvast af te spoelen. En toen werd Jippe dus gek. Hij wilde naar die leuke merrie toe. Was dus zich helemaal aan het opfokken en dus een echte Fries; als hij dat eenmaal in de kop heeft kalmeert hij ook niet zo snel. Met 1 arm ging het me niet lukken, dus hielp dezelfde mevrouw die ook Jippe opgevangen had nadat ik er afgelazerd was. Na enkele pogingen zei ze: dit wordt niks, op de stal ermee en afkoelen. Dat dus gedaan, maar hij leek wel een hengst! Hoog hinniken, druk doen, meermalen zijn knar gestoten aan de deuropening. Dus merrie gedaan en shet gedaan en die uit het zicht de wei weer in. Toen kreeg Jippe nog 1 kans. Met de deuren dicht zodat hij niet meteen naar buiten zo stormen. Liep netjes met haar mee en liet zich goed op de poetsplek draaien maar was toch te draaikonterig. Hij kreeg 1 kans, die verknalde hij vrij snel dus praam erop. Nou dat liet hij keurig toe en voietje 4 in alle rust gedaan. Toen de stal weer in, wortel gegeven... Maar ja de hele kudde stond buiten dus mjeneer wilde naar zijn vriendjes. Was wel wat rustiger maar gaf duidelijk aan dat hij naar buiten wou. Het plensde flink en nog erger (hele erf stond blank) en de mevrouw wilde nu niet meelopen ivm de regen. Na zo'n 10 a 15 minuten wachten (regen werd erger) wilde ik hem toch buiten zetten. De stagiaire was al helemnaal doorweekt van het buiten zetten van ander paarden (dit was vanmorgen vanaf 9 uur) dus ik vroeg of zij met mij mee wilde lopen. Nu heeft zij (wederom dankzij mijn blessure) Jippe ook al gelongeerd dus ze vond het prima. Zij hem vastgehouden en ik meegelopen aan de andere kant. Ik was namelijk bang dat als ie wel zo gaan lopen ik hem met 1 hand niet zou houden en dan met die nattigheid... Maar hij liep keurig rustig mee, rustig de wei in. We waren nog bang dat hij daar uit zijn stekker zou gaan, maar nee. Keek rustig om zich heen, liep rustig weg en even later in een drafje naar de groep toe.

Dus eigenlijk ging het goed, maar die merrie in de buurt was gewoon te veel... Kunnen ruinen zich zo opwinden om een merrie? (die ze dus net niet kunnen zien enzo) heb dit gedrag nog niet eerder bij hem gezien...

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:14

Even ego berichtje.

Vandaag is Harry bij ons komen wonen.
Kijk en geniet van deze kleine mooie knul.

Het is wel heeeeeel eng hoor, zo'n nieuw huis
Afbeelding

Maar ik durf er best wel uit hoor
Afbeelding

Tommy vindt het allemaal wel heel erg interessant.
Afbeelding

Maar als Harry Tommy ziet gebeurd er dit, gelukkig is Tom echt heel lief en blijft hij netjes op zijn plekje. :wow:
Afbeelding

Van al die indrukken word je wel heel moe.... :Z
Afbeelding

Maar als je dan weer wakker wordt dan moet er natuurlijk gespeeld worden.
Afbeelding

Lief he?
Hopelijk is hij snel aan Tommy gewend.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:26

OOOOOWWWWW Hebbe!!!! :D :D :D

Die foto van dat ruggetje en die blik naar die hond : In de trand van Al Pacino "Are you looking at me? Huh Punk?"

Geweldig!

Brave hond ook trouwens! Die van mij komt echt meteen kijken hoor. Wil je speuleeeeeh?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:49

Hallo :wave:
Mag ik mij melden in dit topic?
Zal even wat vertellen over mezelf. Ik ben Mariëlle maar iedereen noemt me Jel/Jellie. Vandaar mijn boktnaam.
Ben 30 jaar en zo'n 6 jaar de trotse eigenaar van een Tinker Flanna (fantje).
Afbeelding
Nu gaat t met haar niet zo goed ivm artrose. Tot nog toe hersteld ze steeds maar heel langzaam zie je toch dat ze niet meer wordt die ze was.. daarom zijn we ons voorzichtig aan t oriënteren voor een ander paardje om erbij aan te schaffen.
Ik ben helemaal gek van tinkers maar zie er te veel om me heen met (atroseachtige) beenproblemen.
Ik weet dat we dat risico uiteraard met ieder paard lopen maar toch..
Tzt zouden we toch graag een paardje erbij willen (Flan blijft maatje voor leven) zodat we ook echt weer plezierig kunnen sporten.
Manlief rijdt ook dus we willen dan een paardje waar we dagelijks mee in de weer kunnen zijn.
Hij dressuurt graag en vind een sprongetje op zijn tijd leuk. Ik men graag en rij het liefste buiten. Ook hebben we af en toe rechtrichtles (grond) en dat oefen ik geregeld met Fantje. Kortom het zou een erg veelzijdig paardje moeten zijn :D
Ik vraag me af of ik dan bij de barokke paardenrassen terecht kan? Dit soort paarden spreken ons namelijk erg aan.

Dit is iig een heel verhaal geworden :D