[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:15

@Essssss : miss beetje raar om te zeggen maar op www.gratiz.nl kan je gratis slaaptabletten . Mis een idee 20 stuks. of als je om 12 uur snacht doet krijg je er 500 ofzo? naja kijk maar even Ja

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:33

MissDonna schreef:
@Essssss : miss beetje raar om te zeggen maar op http://www.gratiz.nl kan je gratis slaaptabletten . Mis een idee 20 stuks. of als je om 12 uur snacht doet krijg je er 500 ofzo? naja kijk maar even Ja

wel uitkijken hoor met de slaaptabletten en zeker als je ze gratis krijgt
je weet niet of het troep is

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:43

@Saida, goed dat je hebt doorgezet met longeren.
Ze mag best naar haar veulen toe willen maar ze moet wel naar jou luisteren!
Jij ben haar leider, goed gedaan hoor! Ik vind het wel een beetje snel, niet om ze te scheiden maar wel om haar al aan het werk te zetten, maar goed je zal het heus wel rustig aan gedaan hebben. Knipoog

Even over keuren bij de aankoop van een paard, ik zou dat ook zeker laten doen. n.a.v. eventuele kreupelheid bij de buigproeven kan je altijd nog besluiten X-foto's laten maken.
Longen en hart kunnen ook gecontrleerd worden, zijn toch samen met de benen wel de belangrijkste dingen.
Natuurlijk is het ook belangrijk dat je er zelf een goed gevoel bij hebt en dat je een klik met het paard hebt.
Neem iemand me die er veel verstand van heeft.

@Furia, ik vind Cuento en Fuerte het mooiste!
O ja en veel plezier morgen, wel veel foto's maken he?? Cheese!

@Essssss spannend dat je weer naar NL komt, kan je ook naar de paarden van de zon komen in Bunschoten?? Tong uitsteken
Vandaag heeft Spokie met Xantha gefree styled en dat ging best leuk.
Ik zal zo foto's plaatsen!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:46

Ilona: een voorbeeld van een foute beenstand is die anda ruin met donkere manen die we op internet zagen, veel anda's hebben hoge trede en ik heb liever donkere hoeven dan witte hoeven omdat die sterker zijn, en de rug voelen kun je ook goed zelf. Encanto heeft voor franse voetjes, mocht je nog een voorbeeld willen.
En vanaf welk bedrag vind ik moeilijk, het liefste zou ik het altijd willen laten doen, maar de foto's zelf kosten een hoop geld, dus het is maar wat je er zelf voorover hebt!

Sanne: Ik wilde hem ook meteen mee naar huis nemen, maar dat mocht niet van mamie, (Die er stiekem ook verliefd op is, en het niet erg vond dat het niet door ging zodat ze nu mee kon Tong uitsteken)
Spannend je eigen veulen, mooie ouders!

nouvel: mooie foto's! Hij heeft wel een goede schutkleur zo met die sneeuw!

saida: Ergens is het wel logisch dat ze zo druk was met longeren, ik vind het al knap dat je ze uit elkaar kan houden, hoef ik nog niet te proberen!

Madelief: Welkom thuis! Met encanto gaat het goed, nog een beetje boos dat hij niet meer rijd en druk maar hij begint al te wennen aan zn luie status Lachen

jasmijn: Ik vind Cuento en Fuerte leuke namen!

fanny: wat stom dat ze die zomaar uit dr handen trekken! Ik vind die oude collectie ook mooier als die nieuwe, vooral die groene blauwe en bruine

Nou ik weet nu wel heel zeker dat ik een anda wil Tong uitsteken Ik ging vandaag met een vriendin mee naar stal en mocht een kwpn rijden, wat was dat wennen, ik voelde me net een beginner!! het was een lief paard en qua rest allemaal wel wat ik leuk vind, maar rijden...wat zal die vriendin wel niet gedacht hebben Tong uitsteken

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:49

peetisgreat schreef:
MissDonna schreef:
@Essssss : miss beetje raar om te zeggen maar op http://www.gratiz.nl kan je gratis slaaptabletten . Mis een idee 20 stuks. of als je om 12 uur snacht doet krijg je er 500 ofzo? naja kijk maar even Ja

wel uitkijken hoor met de slaaptabletten en zeker als je ze gratis krijgt
je weet niet of het troep is

Inderdaad. Vind het een link idee. Dan kan je beter naar de huisarts gaan. Die weet wat ie kan voorschrijven.
Verder zou ik bij slecht slapen eerst proberen na te gaan waar dat door komt en het proberen op te lossen met regelmaat en een stuk ontspanning voor ik mijn bed in duik.
Vermoed dat bij Esmee wel de komende verhuizing naar Nederland en het niet zien van Fuego bijdraagt aan haar slapeloosheid Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:55

gratis slaappillen via internet? Zou ik ook niet zo snel aan beginnen, je weet nooit of het wel goed is. Als je dr last van hebt zou ik gewoon naar de huisarts gaan, dan evt maar geld uitgeven maar wel zekerheid!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:10

Sanne, rustiger aan doen dan joh Knipoog. Lekker een keer vroeg slapen zou ik zeggen!

Marlien, welkom hier!

Saida, bij Fuur werd ons geadviseerd om hem wel beweging te geven, maar de eerste week nog niet echt te laten rennen. Dus gewoon wat wandelen enzo. Voor Billy is dat advies ook gegeven (dacht ik). Ik neem aan dat dat is om te zorgen dat de wond niet weer opengaat. Maar ik zie wel hoe het morgen loopt, misschien dat hij wel eventjes los gaat.

Patricia, ja een beetje (understatement Vork ) wel! Ik hoop zo dat het klikt. Echt vlinders in mn buik!

Esmee, haha bokkesprongen vind ik altijd zo leuk als een paard lekker aan t rennen is.

Yenneke, voor jou ook spannend dat je er binnenkort een keer op gaat! Hij is nog steeds zo braaf?

Debby, dank je! Foto's komt helemaal goed Haha!.

Michelle, ja zo te lezen vallen die in de smaak Knipoog. Ik heb Cuento alleen wel even op bokt opgezocht, om te kijken of die naam veel voorkwam en dat kwam ie wel helaas.. Ik ga er nog goed over nadenken na morgen!

Zoo, ik ga naar vrienden en daarna lekker bowlen dan mn bedje in en hopelijk in slaap vallen haha!
Zin in morgen Haha!. Dizo gaat ook mee, kan ik mooi kijken of het tussen hun ook klikt (denk het wel Vork ).

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:12

Nou daar komen de foto's

Hup lopen jij, Xantha wist heus wel wat de bedoeling was!~~}>
Afbeelding

Kijk haar oortje wijst al richting Anita,
Afbeelding

Heeeee vrouwtje jij ook hier, help! Doei!
Afbeelding

Denk maar niet dat ik naar je toe kom hoor! Tong uitsteken
Afbeelding

Of misschien is het toch wel leuk bij jou Bloos
Afbeelding

Braaf hoor! Knipoog
Afbeelding

Gewoon mooi..... Lovers
Afbeelding

Ik von het leuk om eens iemand anders met Xantha bezig te zien.
Ze reageerde eerste iets argwanend maar was later erg braaf en een beetje onzeker.
Echt super Anita, als je wilt pluk je haar maar uit het landje hoor!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:14

jasmijn: Het is een vent he, anders kon je er Cuenta van maken, en anders een combi van Cuento en Fuerte, cuerte ofzo

Jolyn: Leuke foto's! Is ze ook zo aan het verkleuren? Nu encanto uit zn rui komt komt er een wit paard onder vandaan

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:22

flettie schreef:
*Kijkt als stiekem om het hoekje en gooit als niet-barok-paard-eigenaar eens een vraag in het hoenderhok Haha! *
Wat ik me afvroeg: wanneer is een paard nou barok/klassiek?

Dat een Anda, Lusi, etc het zijn kan ik inkomen maar waarom wordt de (moderne) Fries wel als barok gezien (of zelfs een Gelder die ik ergens voorbij zag komen) en een rijtypische/slanke Tinker bijvoorbeeld niet?

Een barok paard stamt uit het Barokke tijdperk, de tijd waarin alles weelderig was. De fries is een warmbloed, altijd al geweest omdat het volbloed door de aderen heeft stromen. Wij kennen het als een redelijk zwaar paard, het zou pas sinds kort als lichter paard gefokt worden. Echter, in het barokke tijdperk was het fries ook een behoorlijk licht paard, lange, weelderige manen en volle staart. Wat een groot verschil is met andere koudbloed rassen zoals de haflinger, tinker en fjord, is het model. Barokke paarden staan in het vierkantsmodel, vrijwel alle andere rassen in het rechthoeksmodel. Daar komt de opwaarts gebouwde hals bij, een barok paard heeft een hals die vanuit de romp omhoog gaat, daardoor zie je die paarden ook vaak in een valse krul lopen. Andere ronde rassen hebben een voorwaarts gebouwde hals. Ook bijv de Welsh sectie K, die lijken vaak behoorlijk barok maar hebben een horizontale hals. Paarden die barok zijn zijn de Lusitano, Andalusier, Fries, Lipizzaner, Kladruber en Knappstruber.

Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is Lachen

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:25

Ja ze wordt onzettend snel wit nu, maar dat had ze vorig jaar ook en toen ze helemaal uitgehaart was was ze weer donkerder

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:26

Was echt leuk om Xantha te werken. Ze was inderdaad even erg argwanend en wilde ook niet naar me toekomen. Daarna begon ze even met uitdagen. Maar ze was erg braaf en het is zo'n lief paard. Deb, ik ga haar wel vaker uit haar landje pikken hoor. En volgende maand ook eens rijden Knipoog.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:41

Dank jullie voor het welkom Lachen

@ Amable: dank je voor je uitleg OK dan! Klinkt me wat logischer in de oren dan wat BrankaZ zei (no offence Branka Vriendjes zijn? ). In de ontstaansgeschiedenis van de Tinker zit namelijk ook wel warmbloed. Vooral vanuit de pony's zoals de Dales, Fell en ook wel Welsh Cob. En in die van mij zit zeker een flinke scheut warmbloed..... Fayette denkt af en toe dat ze een Arabiertje is Haha!
Maar m.n. het rechthoek vs vierkant-model 'klinkt' logisch en de bouw/vorm van de hals Ja
Dan moet ik Fayette maar helemaal zwart verven, kan ze altijd nog voor mislukte Fries door het leven ROFL

@ Esss: slapeloze nachten Ach gut Ik zou toch ook eerst eens naar je huisarts gaan dan zelf te gaan experimenteren met slaappillen. Er cirkelt teveel troep rond in die spullen....

Aankoopkeuringen... geen ervaringen mee maar nr. 1 en 2 zijn dan ook als 4 maand oude veulens gekocht, nr. 3 is hier geboren en nr. 4 hebben we gekregen Haha!

@ Jolynn: lief en attent koppie heeft Xantha Lovers

Morgenochtend wordt nog weer een druk dagje voor ons.
Ik eerst 's ochtends rijles op de menvereniging van fubby (zal wel weer leuke show-acties van Fayette opleveren Sigaar ) en 's middags mag ze nog met fubby aan de bak. Dat wordt dan eerste kennismaking met fubby zijn hobby: ploegen Whoosh!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:22

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:27

en esmee

ik heb me man gevraagd die is arts, en hij zegt dat je echt geen goed pillen gratis via internet kan krijgen dit mag niet eens niet doen he
ga anders een warme douche en een beker wamre melk maken en dan gewoon je bed in duiken maar geen rare pillen slikkken waarvan je niet weet wat erin zit

als het goed is komt me vriendin hier zich ook aanmelden met haar fries
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! OK dan!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:28

Even een update van Suevo. Hij loopt nog steeds niet helemaal goed, maar het gaat de goede kant op. Vandaag heb ik een uur met hem gewandeld, over het harde. Toen we net weggingen was hij nog onregelmatig in draf (ff n stukje geprobeerd), maar op de terugweg bijna bij stal toch nog een keer geprobeerd en toen liep hij zuiver. We zijn dus nog steeds aan het afspuiten en stappen, hij heeft een weekje stalrust gehad maar stond vandaag voor het eerst weer buiten gelukkig. Ook heb ik zijn blessure ingesmeerd met dolobene gel, dat is een pijnstiller/koeler/ontstekingsremmer. Het is wel precies de plek waar zijn oude (eerste) peesblessure ook zat.

Verder is hij nog steeds vrij mager en onbespierd en komt echt totaal niet door zijn haar heen. Hij heeft wel een heleboel van die lange soort varkensharen (ze zijn niet hard ofzo) dus hij ziet er echt een beetje scharminkelig uit nu Clown

Na van de week heel erg in een dip gezeten te hebben (donderdag en vrijdagochtend, omdat hij donderdag echt heel erg slecht was, hij leek toen wel atactisch/spierbevangen toen hij net van stal kwam) heb ik met de hulp en steun van Eveline van Enno Steffi van de Laarse gebeld en die komt Suevo 17 april helemaal onderzoeken. We zijn dus erg benieuwd wat daar uit gaat komen en ik ben heel erg blij dat ik nu de stap gezet heb om hem binnenste buiten te keren, hoe bang ik ook voor het antwoord ben.

Gelukkig gaat het met Dinkey helemaal geweldig, die heeft zijn plekkie en zijn lot daar helemaal gevonden als kinderoppas en entertainer Lovers

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:34

he dinkey
mooi om te lezen dat het toch iets beter gaat met seuvo,
mss een oppper geven voor de verharing vitamie mss??
er zijn best veel paarden die er niet doorkomen op het moment ken er wel veel meer, niet dat jij daar wat aan hebt maar mss ligt het ook wel aan het weer

ik kan best begrijpen dat je het moeilijk zal vinden om het antwoordt te horen
hoop dan ook dat het super mee zal vallen voor jullie
zal voor je duimen Ach gut

en mooi om te lezen dat dinkey er wel gelukkig is

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:37

Thanx voor je lieve berichtje!

Suevo krijgt al een vitamine supplement en omega olie om hem te helpen met zijn spieropbouw, weerstand en vacht en huid maar hij is gewoon kaal. Hij is begin januari voor de 2e keer geschoren, maar veel en veel te kort bleek achteraf, en sindsdien is er geen haar meer teruggekomen.

Ik was vandaag mijn camera vergeten maar ik zal eens foto's maken dan kunnen jullie het zien.

Oh trouwens ik kom de 12e ook naar Bunschoten, heb met Eef afgesproken en wil Lobke nu ook wel eens IRL meeten Ja

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:46

Ach gut Ach gut Ach gut Ach gut

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:49

mm
morgen wedstrijd. baal van de proef die ik moet rijden
het is best een zware proeg heel veel oevr gangen en figuren snel achter elkaar.

heb ook leuk nieuwtje Tong uitsteken
janske vind het superr moeilijk om de rechter galop te doen.
woensdag met de prieles lukt eht de hele tijd niet tot dat de het proefje gingen oefenen want ik moet dan c afwenden a rechter hand door zitten tussen a en k rechter galop dus moet meteen na de bocht aan springen en wat denk je
............................................................................................................................................................................ze doet het superr dus ben daar superr blij mee Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:51

Ow Jasmijn morgen echt heeeeeeeeeel veel plezier, ik hoop zo voor je dat het allemaal doorgaat! Zat net de Billy foto's weer te kijken en ik vind hem echt heel erg leuk! Ik vind Cuento ook een hele mooie naam, past ook bij hem. Ben helemaal vergeten voor jou nog naar namen te zoeken Bloos maar dat komt vast goed!

Wie gaan er allemaal de 12e? Heb nl een lijstje gevonden van de 13e maar de 12e dus niet Huilen

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:00

HE HE !!! EINDELIJK MIJN MOOIE ZWARTEPAREL DJEMO VOOR GOED BIJ MIJ .

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:02

djemo schreef:
HE HE !!! EINDELIJK MIJN MOOIE ZWARTEPAREL DJEMO VOOR GOED BIJ MIJ .

hihihi dit is min vriendin maar ze snapt nog niet zoveel van het forum leg haar alles wel uit
ze heeft vandaag deze mooie zwarte parel thuis gekergen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:07

Aaaah leuk gefeliciteerd!

Hier alvast een paar namen Jasmijn:

Tirano
Cyrano
Durango
Bailador
Magico
Devoto
Chaparito
Bandito
Soñador (Dromer)

Wat je ook kan doen is een spaans woordenboek pakken en woorden opzoeken wat de betekenis is. Dat had ik met Suevo ook gedaan alleen ik had t verkeerd gelezen Bloos Ik zocht namelijk het spaanse woord op voor droom, maar het was half drie 's nachts en ik las Suevo ipv Sueño. Daarna had ik een dekje van mn vriend gehad waar dat op geborduurd stond, en toen kwamen we erachter Blond maar toen heette die al zo Tong uitsteken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 00:20

hier alvast wat foto`s van djemo
Afbeelding
we hadden haar stal versierd
Afbeelding
zijn mooie koppie
Afbeelding
zijn eerste foto bij de oude baas nog
Afbeelding
echte liefde