CPL topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:44

Nee zegt me niks...

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:56

Ik ben ook benieuwd of de drainage aan gaat slaan :) Wanneer zou je daar iets van kunnen vernemen? Of moet ze dan eerst meerdere behandelingen gehad hebben?
Voor wat betreft de anti-mijt middelen zou ik ze nooit op de rug doen. Ik weet dat mijn paarden graag krabbelen, ook op de rug dus dat risico zou ik te groot vinden. Voor nu slaat bij mij de mokthee nog erg goed aan, ik heb 2 zeer vrolijke paarden, dat is voor mij altijd het beste signaal dat ze niet zoveel last meer hebben :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:00

KoudbloedKim schreef:
En dat moet over de benen he?
Wat ik heb geleerd is dat als je bijvoorbeeld Byemite of Neocidol enkel over de benen doet, de mijten naar boven kunnen kruipen en daar of schade aanrichten of later weer naar beneden kruipen.
Is dat niet het geval bij Cydectin?

Bij byemite gebeurt dat idd omdat het product maar op het moment zelf werkt. Cydectin zit in de huid en verspreid zich over het ganse paard, mijten gaan sowieso dood. Ook later uitgekomen eitjes.

Berdien schreef:
Mijn beide paarden hebben een enorm nare reactie van een goedje wat over de rug moest gekregen. De huid liet over de lengte van het behandelde gebied los. Lekker, in de winter -O- Dat doe ik dus nooit weer.

Daarom doe ik het op de benen en nooit over de rug. Product is niet geregistreerd en getest op paardenhuid. Huid op de benen is sterker en daar heb ik bij verschillende paarden nog nooit last mee gehad.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:04

Volgende keer hier dus ook maar over de benen doen!

Tineke ik ben ook erg benieuwd wanneer en of je wat gaat zien bij Kim.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:25

Mag ik ook binnenvallen in dit topic, ik heb ook een probleemgevalletje in mijn wei staan. Al jaren vechten we tegen hoefkanker met ups en downs. Zijn aangetaste been hersteld, maar langzaam en heeft ook de kenmerkende ribbels en een soort natte vettige afscheiding. Ben nu met een mokcreme bezig die goed aan slaat. Ik wil graag lymfedrainage leren. Maar door de laatste jaren dokteren met mijn paard ben ik financieel helemaal leeggelopen er op. Iemand had het over een goedkope cursus ? Ik kan wel wat duits, maar niet heel erg goed. Ik neem aan dat het in het duits gegeven wordt? En wat kost dat dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:57

Er staat op fb een trekpaard te koop van 5 jaar met overduidelijke cpl. Arm dier, zo jong en nu al zulke benen.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:26

Ik heb trouwens wel ee positieve ervaring met de bemer mat. Kennen jullie dat ? Je kunt deze om het been binden. Is alleen flinke tijds investering 2x daags 20 min. En helaas ook duur zoals helaas alles. ...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:27

Mooie foto's heb je gemaakt Tien! Wanneer komt ze weer? Hopelijk merk je iets aan Kimmetje.

Hier ook nog steeds vocht en daardoor snotterig. Hoopte dat t vandaag mooi droog weer zou zijn, maar zag dat t vanaf donderdag prachtig weer wordt dus dan zullen z'n sokken er weer aan moeten geloven (eindelijk weer)
Ik houd m'n hart nu al vast voor wat er straks van onder komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:32

Bedankt allemaal!

Gelukkig hebben we de laatste tijd wel mooie droge dagen. :)

Kim heeft vandaag haar tweede behandeling gehad.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:06

Merk je al iets, kbk? Bij Beau zag ik de volgende dag meteen resultaat met lymfedrainage. Dat was alleen niet voor cpl, maar voor een dikke knie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:08

Ik merk vooral aan Kim's gedrag dat ze vrolijker is.
Vanochtend op buitenrit gaf ze zelf ook aan genoeg energie en plezier te hebben om een langer rondje te maken. :j
De benen zijn ook dunner, maar dat werden ze ook al weer wat meer voor de behandeling, dus ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dat door de behandeling komt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:38

bertine37 schreef:
Iemand had het over een goedkope cursus ? Ik kan wel wat duits, maar niet heel erg goed. Ik neem aan dat het in het duits gegeven wordt? En wat kost dat dan ?

Ja, dat was ik. Het is een Nederlandse vrouw die het geeft, ze woont al vrij lang in Duitsland en moet alleen bij sommige woorden even denken voor de vertaling in het Nederlands. Maar alles gewoon in het Nederlands dus.

Ze heeft een praktijk in de buurt van Meppen. Ik pb je haar emailadres even, kosten waren duidelijk lager als hier in Nederland. Ik kan het me alleen nu even niet herinneren met mijn migraine hoofd.. maar neem gerust contact met haar op voor informatie.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:34

In de buurt van Meppen? Ben ook wel benieuwd.. dat is een kwartiertje voor mij. Ben wel benieuwd of ze ook meer doet. Heb bij de Blauwe Hengst al eens zo'n weekendcursus gedaan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:15

Dan stuur ik jou ook even een pbtje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:54

Mag ik ook een pbtje?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:54

ik ontvang ook graag een pb :)

hier een heuse terugval ... Ik had al gemerkt dat ze weer begonnen te jeuken, maar met problemen om een dierenarts te kunnen bereiken die aan de cydectin raakte, een beetje laat aan met behandelen.
De jongste had begin vorige week voor het eerst een open plek van te jeuken aan de voorkant. Zaterdag hebben we ze alledrie behandeld, ging goed, dag zelf meer jeuk, maar nu zie ik ze niet veel meer stampen. Kom ik vandaag toe, een grote open wond aan de voorkant bij men oudste en een heleboel schilfervorming weer.
Geprobeerd om de boel wat bij te knippen en zalf op gedaan, morgen maar starten met klei ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:01

Pff, wat is het toch een rottige aandoening. :\

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:47

Ook beide even een pb gestuurd met de gegevens.

Het is een vreselijke aandoening inderdaad. Ik moet dit weekend toch even weer scheren, ik wou eigenlijk proberen om het wat langer te laten worden zodat de huid wat droger blijft, maar ik durf het toch niet aan.. dus maar weer zien hoe het er onderweg komt.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:02

Ik moet zeggen dat ik de vorst op het moment wel prettig vind, ik heb de sokken zo kort mogelijk geknipt (scheren lukt niet) en nu zijn ze heel mooi schoon en droog :) Ik houd mijn hart vast als de dooi toeslaat en het weer natter wordt.... Ik hoop zo dat de verbeterende lijn kan aanhouden de komende weken, dat zou een hele overwinning zijn... :=

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:01

Even een bericht van een stille meelezer.. of ja stil.. ik heb gewoon nooit iets zinnigs te melden omdat Dewi nu op dit moment geen/weinig last ''lijkt te hebben'' maar nu toch een vraag! Is het nu een goede periode om haar benen (en misschien ook wat hoger) te scheren? Is het niet te koud nog? Of denk ik nu te menselijk?

Ik wil haar wondjes en plekjes kunnen bekijken en niet alleen voelen, dan kan ik het beter in de gaten houden nu het weer wellicht wat vochtiger wordt...

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:47

Te koud is het niet zo snel hoor. Hier waren ze altijd het hele jaar geschoren, anders was het niet bij te houden.

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:01

LovingTweety schreef:
Te koud is het niet zo snel hoor. Hier waren ze altijd het hele jaar geschoren, anders was het niet bij te houden.

Ach mooi! Dan maar gelijk haar borst ook doen want ze gaat weer wat meer moeten doen haha!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:18

Je kan rustig scheren hoor, het is voor jezelf ook gewoon heel goed om te weten wat er zit en in welke mate. Als het dan verergerd dan valt het je tenminste op. Borst en luchtpijp hebben wij bij loesel ook geschoren, anders heeft ze het echt te warm. Ook als ze niet werkt.. :=
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb trouwens ook goede ervaringen met lymfe tapen.. merk zeker bij de achterbenen verschil. Voor valt qua ribbels ook wel mee, dus misschien is dat ook de reden dat daar niet veel gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:48

Wij hebben gemaild naar degene die we doorkregen via PB, maar zij stuurt ons door naar Moravita?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:25

Oh, bijzonder.. ik heb het bij haar gedaan.