[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: BPL5 In volle vaart kletsen we verder over het barokke paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:26

Haha ja, is Fifi aan een onderhoudsbeurtje toe?

@Suus (en andere geinteresseerden): Ik vind Andalusiers en Lusitano's nog steeds prachtig. Met een voorkeur voor Lusitano's uiteraard... Maar ik heb stagegelopen en op wel 30 verschillende Anda's en Lusi's gereden, maar... Ik weet het niet. Ik vind het prachtig en ik had er bijna weer een gekocht, maar de sport trekt me ook heel erg. (Niet dat ik zeg dat deze prachtige paarden niet in de sport kunnen lopen), maar ik wil gewoon wat meer, ik wil gewoon nu even doorpakken.

Daarbij heb ik zoveel fratsen in dat wereldje voorbij zien komen, dat ik er haast geen dúrf te kopen. Uiteraard blijft mijn hart er wel altijd liggen. Maar de hoofdzaak is nu een sportpaard. Wel moet er in de toekomst (binnen halfjaar/jaar) nog een tweede paardje komen. Een braaf recreatiepaard voor mijn zusje en moeder. Hier heb ik ook nogal de hand in qua uitkiezen, dus misschien wordt dat wel een Andalusier. Lijkt me wel geschikt voor hen, en het is toch mijn 'tweede' paard, aangezien ik ze verzorg.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:35

Ah, dus misschien toch nog een andalusier/lusitano erbij. Leuk!
Ach, als deze ook leuk is, waarom niet? Ga je kijken bij deze?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:38

Ja waarschijnlijk gaan we wel kijken.

En ja, waarschijnlijk komt er wel een Andalusier bij. Ik denk eerlijk gezegd niet een Lusitano. Die lijken mij minder geschikt voor wat mijn zusje en mama zoekt.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:47

Succes ook met die zoektocht!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:49

Ja dankjewel! Dan kom ik uiteraard wel weer hier ten rade, maar daar doe ik nog iets langer over. Eerst zelf maar weer 'aan het paard' zijn. :D

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:52

Angela: Jammer dat ze niet meer in de groep "thuis hoorde", wel fijn dat ze thuis is. Dus je hebt heerlijk gereden? Super weer voor gehad.

Denise: Jeetje, wat een gedoe in Heikes mond allemaal! Hopelijk gaat het snel de goede kant uit.

Madelief: O zo verschrikkelijk al dat rondvliegend haar. Ik heb ook nog allergieen, dus dat maakt het nog fijner! := s'winters een pony rijden!!!! Geweldig! Dat is idd zo, maar toch vind ik hem dan meer op een Grizzly lijken :+ Mn hond is ook heftig in de rui, dat hij nu niet kaal is begrijp ik echt niet....een schaap scheren is er niks bij.

Ellis: Heel veel beterschap!

Penny: Leuk diertje, idd apart kleurtje. Veel plezier met kijken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:54

Penny, snap ik. Hou je ons op de hoogte over het andere paard?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:54

Ja dankjulliewel! Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte! Maar als jullie nog wat weten wat geschikt voor mij is, geef even een gil! :D

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:24

Penny, spannend!!
Voorderest druk gehad, gisteravond naar Lammert Haanstra geweest, interessant maar niet helemaal mijn ding, maar toch wat dingen opgepikt.
En vandaag weer mijn fijne vrijdag met koopavond gewerkt, dus nu wel een beetje moe en ga nu lekker een filmpje kijken, wilde wel dit met jullie delen:

[RIJ-ITP] In het typische Nederlandse weer.. toch gewoon aan het werk!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:27

Oh wat leuk, hoe was het bij Lammert Haanstra?
Ik ben daar nou nog nooit geweest, lijkt me best interessant! Op wat voor'n dingen legt hij de nadruk?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:30

Veel op houding tijdens het longeren, dat vond ik een positief iets. Hoe je exact de longe moet vasthouden, hoe je moet staan (stil en rechtop!) hoe je je paard stuurt met de zweep.

Ik vond hoe hij de problemen oploste (paard wat omdraaide) niet geweldig, en ik vond hem vrij streng met bijzetten. Maar zeer zeker leerzaam om geweest te zijn :) En het is ook een grappige man, lenig dat hij is zeg!!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:47

Oke wat leuk! Ik zou ook graag nog een keer naar hem toe willen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:52

Wat leuk Jasmijn! Heb ook wel goede verhalen over hem gehoord ja. Bijzetten, tsja.. Ook niet zo`n voorstander van nee. Maar houding tijdens het longeren is erg belangrijk!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:57

Grappig hoe positief je bent. Ik heb een keer een stuk lesdag van hem gezien en vond het behoorlijk tegenvallen.
2e lesdag van die groep en ze waren al ruim een uur bezig. En nog steeds instructie over hoe exact de longeerlijn vast te pakken en hoe de zweep te gebruiken.
En er waren nog wat puntjes die mij opvielen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:03

Ik kan gewoon het positieve eruit halen, en laat hem in zijn waarde ;) Ik denk dat hij al veel mensen heeft geholpen en dat veel mensen wat aan hem hebben. Mijn eigen mening zet ik hier niet op openlijk bloot op internet, wil ik je best per PB sturen hoor. Maar ik vind zeker dat je bij (vrijwel) iedereen goed kan op letten en toch goede dingen hieruit kan halen, ook al is het niet helemaal je ding.

Ik ben gewoon meer een halfvol typje ;) en ik houd niet van afkraken. Sommige mensen in het publiek waren heel vervelend bezig, kritisch okay, maar je gaat niet iemand afkraken waarbij je op visite bent. Die man staat daar toch en doet zijn best om zijn manier op je over te brengen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:04

Ik heb het niet over de kennis. Die is in overvloed aanwezig. Zijn boek heb ik ook al een tijdje en is voor mij erg nuttig geweest.
Had alleen meer verwacht van die lessen. Mogelijk ligt het dus ook aan mij en mijn verwachting ;)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:06

Waar haal je dan uit mijn tekst dat ik zijn clinic geweldig vond :+?
Ik stip gewoon de positieve dingen aan, die haal ik eruit en sla ik op ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:06

Branka, lag het dan niet aan die mensen dat ze de lijn en de zweep nog niet goed vasthielden? Gewoon een vraag hoor :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:17

Barroco schreef:
Waar haal je dan uit mijn tekst dat ik zijn clinic geweldig vond :+?
Ik stip gewoon de positieve dingen aan, die haal ik eruit en sla ik op ;)

Geweldig zei ik niet, denk dat we wat langs elkaar heen praten. Je leek in ieder geval een stuk positiever dan ik ;)
Geeft niets, we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:19

Ok ;). Ik vind het iig een man die het prima doet voor veel mensen, mijn manier is het niet. Maar dat heb ik heel vaak, dat het het nét niet is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:23

Denk dat dat veelal zal blijven, dat dingen het net niet zijn. Gewoon overal je eigen ding uit halen en van andere dingen leren (hoe het niet moet en anders kan)

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:28

:j daarom wil ik ook veel meer dit soort dingen gaan opzoeken, gewoon kijken en zien wat ik er wel uit kan halen :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:30

soeske schreef:
Denk dat dat veelal zal blijven, dat dingen het net niet zijn. Gewoon overal je eigen ding uit halen en van andere dingen leren (hoe het niet moet en anders kan)

Klopt, er is zo wie zo erg veel en ook erg veel verschillende dingen.
Heb al eens gezegd dat je als paardeneigenaar gezond eigenwijs moet zijn. Iedereen zegt wat anders tegen je en je moet eruit halen wat voor jou werkt.

Barroco schreef:
:j daarom wil ik ook veel meer dit soort dingen gaan opzoeken, gewoon kijken en zien wat ik er wel uit kan halen :D

Doe ik ook hoor. Vind het erg leuk om bij clinics en lessen te kijken. Mijn instructrice roept altijd dat ze voor ze overweegt ergens aan deel te nemen eerst gekeken wil hebben. En ze neemt graag deel aan clinics.
Ga regelmatig met haar mee omdat het ook een goede vriendin van mij is. We hebben al diverse dingen gezien. Sommige vond ik erg leuk en anderen vielen mij persoonlijk tegen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:31

Ja, inderdaad. Meedoen is voor mij vaak lastig, maar clinics kijken vind ik al reuze interessant!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:33

Mee eens :j. Maar ik wil ook bij mensen die ik dan wel echt wat vind, graag clinics gaan volgen met Dito.
Lijkt me wel heel gaaf!