Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zitouna schreef:Maghreb nog over kleurtjes, klopt, de klik moet er gewoon zijn, een paard moet gewoon wat bijzonders hebben.. Het paard waar ik bij ons de grootste klik mee heb is Raqas - een die we oorspronkelijk hadden gekocht om door te verkopen maar waar ik gewoon gelijk een heel fijn gevoel bij had.. En die dus, zoals alle anderen, is geblevenKalife is qua uiterlijk het meest spectaculaire paard, kleur EN type, hoewel hij eigenlijk wel wat lang in de rug is en ook zijn croupe niet heel typisch Berber is, hoewel je dat type dus wel veel terugziet in Algerije, vind de paarden daar vaak een stuk langere rug hebben (hij komt van de grens met Algerije, misschien zelfs uit Algerije geimporteerd toen hij jong was). Qua karakter echter heb ik dan weer net wat minder een klik met hem, hij is op zich wel heel braaf en ook erg mensgericht hoor.
Heeft iemand een standfoto van Lasnami? Ben wel benieuwd, kan alleen maar 1 galopfoto en een foto onder het zadel van hem vinden.. Hopelijk komen er de komende dagen nog een hoop foto's op internet van El Jadida![]()
Vind Lejri persoonlijk ook een erg mooi paard! Echt Berber, extreem aflopend kruis, korte rug, stevige maar niet overdreven hals, mooi hoofd.. Ok de bles is wel een beetje apart (van de zijkant af lijkt net alsof z'n neus heel gek af gesneden wordt) maar daar kijken we niet haar he