[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LALALOVEr

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:24

Mijn naam is Stéphanie, ik ben 18 en ga dit jaar Lager onderwijs studeren.
Mijn grote liefde is Karajan I, een 13jarige schimmel PRE hengst die sinds november vorig jaar van mij is. Het is een schat van een paard, met af en toe zijn kuren. Hij houdt ook enorm veel van springen! :-) En ik ben ook dol op setjes! Lol

Oh, en hoe plaats ik hier een foto?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:29

dankjulliewel :).

Welkom bren :D Je hebt echt prachtige arabieren :D.
welkom lalalover :D.
soeske : Goed zeg :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:31

Andere nieuwkomers ook welkom.

Anouk en Frank: Gaaf met de kids naar de efteling. Ik vind dat ook zo mooi. Is al heel wat jaartjes geleden dat ik daar heen ben geweest.

Jasmijn: Je kunt nu toch ook nog bij de future guys, kom ik zeker kijken. Waar werk je nu dan in de paarden. Weer in Schoorl of werkte Madelief daar.

Sanne: succes met je stage.

Suus: mooie overwinning voor jezelf.

Cyrina: ik vind Bobby ook zo gaaf. Leuk dat je lessen WE volgt van Mieke. Dat WE lijkt mij ook wel heel leuk. Weet alleen niet of Halley daar geschikt voor zou zijn, mijn fjord wel (maar ja)

Bren: Wat leuk dat je volgend jaar een veulen verwacht van Rems en Sirel. Ik heb idd al een hele tijd niet gestart. Beetje te druk. Paardjes hebben een paar maandjes vakantie gehad. Heb ze weer opgepakt. Met Otto nog 2 puntjes en dan kom ik je zeker weer tegen. Gezellig. En die show lijkt me idd leuk om eens te doen. Ben nu hard bezig met de training voor de PRE keuring in Assen.

Angela: Wat sneu voor je. Is er geen kans op dat jullie die kunnen kopen.

Heidi: Jammer van Macho, maar als hij toch niet meer dekt. Ik vind hem zo geweldig mooi.

Elise: Gaat goed zo met je gewicht ( en met je bips)

LALALOVEr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:32

Dankjewel :-D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:53

Weer even wat bijgelezen.

Sjaad: Wat geweldig dat je naar Versailles mag. Hou je ons op de hoogte?

Lobke: Je gaat lekker vooruit met Licor. Super dat hij de wissels om de pas kan. Jammer dat je die video niet hebt opgestuurd om naar Versailles te kunnen. Denk dat je goede kans had gemaakt en zo niet heb je het toch geprobeerd.

Malin: Super dat je het leuk hebt op je nieuwe stal. Zo te lezen gaat het gelukkig ook beter met je.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:54

ff ego :o

vanavond mn leven maar eens gewaagd en een buitenritje gemaakt...dochter mee op de mountainbike voor eventuele hulp en foto's :D
Het ging eigenlijk best goed de heenweg...beetje gespannen,kijkerig en schrikkerig,maar geen rodeo's.
De terugweg zocht hij continue iets om van te schrikken en er vandoor te gaan :( en op een gegeven moment ging hij dus écht aan de klater...hij zal nu best zere mondhoeken hebben,want ik heb hem flink omgetrokken...toen ik hem bijna stil had staan kwam mn dochter(die het dus niet kon bijhouden)keihard aanfietsen...en vlak achter me kneep ze in dr remmen die keihard piepten....dat vond hij dus weer aanleiding om er nog maar eens vandoor proberen te gaan :(
het ging dus niet heel soepel,maar de foto's zijn wel leuk ;)

Jiehaaaa! gecontroleerde galop(nog wel :P )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lekker bekkie:

Afbeelding

Afbeelding

Morgen nog maar weer een keer naar buiten,hij moet toch leren braaf te zijn ;)

Nieuwkomers allemaal welkom 8-)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:57

O ja...zijn manen groeien nu best wel,maar hij heeft zo'n dun plukje dat ik er toch maar over denk om hem een sportieve coupe te geven...alhoewel een hengstenvlecht(je) wel weer heel stoer staat...
wat vinden jullie?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:59

Bedankt :)
Ik ben altijd dol op lange manen..

LALALOVEr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:03

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:06

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:06

Hij is leuk. Wat een dikke kap heeft hij of zie ik dat verkeerd?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:07

Welkom LALALOVer ben dr zelf ook nog maar net, maar oeh wat een kanjer zeg

BorderJay op naar morgen en een leuke rit(al zijn deze foto's al wel heerlijk) enne manen lang hoor!!

Lisenka Sier heeft na komende zaterdag ook eventjes vakantie hoor was een erg druk seizoen zo, en Reem moet zelf aangeven tot hoelang ze nog iets wil
Wanneer is die keuring dan?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:11

Ik ben weer terug.
Jullie zijn zo verschrikkelijk snel , heb even supersnel doorgelezen.

Ik heb pony in de houtgreep gezien , ik ken er hier ook zo een voor de houtgreep hoor , heel ondeugende pony maar omdat hij zo klein is lacht iedereen om zijn streken.

Eind van de week gaan we naar de spaanse jeugdkampioenschappen dressuur (met leerling) , aangezien ik 4 dagen in Nl was hebben we niet door kunnen trainen , paard is beslagen en hij liep een beetje gevoelig , hopen dat het morgen beter gaat.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:12

Judith, welkom terug. Hoe is het met je moeder?

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:13

Vakantie heeft beide paarden zichtbaar goed gedaan. Is voor jezelf ook wel lekker. Ga je zaterdag naar Veendam? Misschien ga ik wel even kijken in Veendam, even de sfeer proeven.

26 en 27 september. Ben daar het hele weekend, maar moet zondags met Halley in de ring.

LALALOVEr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:15

Lisenka: Bedankt :D Wat bedoel je met kap? :p

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:20

marialva schreef:
moeten jullie dit zien :( [RIJ-ITP] Prachtige spaanse merrie onder het zadel

verschrikkelijk hoe die merrie gereden wordt, diep triest dat er zulke mensen bestaan en dan nog allerlij smoesjes verzinnen om om maar niet toe te geven dat ze verkeerd bezig zijn :( en dan zegt ze dat ze al haar paarden zo traint (ook die van andere) sorry maar naar zo iemand zou ik nooit mn paard brengen :n :n

Ik ga dit hier absoluut niet verdedigen want ik ben tegen deze manier van rijden ook erg gekant, maar ik ken Nathalie en ze kan wel een aardig stukje rijden hoor. Ze heeft ook al met Licor gereden en dat deed ze zeker netjes en zonder druk (dan gaat Licor alleen maar omhoog, dus dat werkt niet). In ieder geval heb ik haar in dit geval ook aangeraden om zonder hulpteugels te rijden en misschien even op een pelham te rijden om de overgang stang naar trens wat zachter te maken voor Arya (veel Spaanse paarden die altijd op stang zijn gereden, vinden het wiebelige van de trens nogal vervelend, pelham op twee teugels kan dan uitkomst bieden voor de overgang). Zij volgt trouwens met haar eigen paard ook les bij David, die zal dit ook niet goedkeuren, maar in ieder geval zit ze daar qua begeleiding wel juist.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:21

Veendam was afgelopen weekend(komend weekend is Annen) maar wij mogen zaterdag in Ermelo het prestatiepredikaat ophalen, en met Reem doe ik mee aan de RiddenClass en met Sier mee aan een Clinic (er is naast een haflingerevenement, voor ons de National Championships)
Moet je voor jullie evenement entree betalen want dit is natuurlijk wel heel dichtbij

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:22

Ik ga dit echt niet meer bij houden 7 pagina’s in een dag :n pff dat wordt een tijdje bij reageren

Esther – jij hebt het tenminste dicht bij je huis hier hebben wij alleen een klein parkje verder niks ja als ik verder ga rijden hebben we een ‘’bos’’ maar dat is ook echt alles dus je mag idd blij zijn met dat allemaal.

Jellie – lekker actief geweest dus op je vrije dag

Karina – fijn dat je een speelbal hebt gevonden voor ze en heerlijk gereden dus op girasol

Frank – leuk hoor de efteling jullie zijn echt lekker actief vooral leuk voor de kinderen die kunnen laten nooit zeggen dat die wat te kort zijn gekomen

Anouk – nu hopen dat je lekker met een wp naar huis komt :j ik duim voor je
En lekker met sabrina aan de wandel gegaan, opa is zo te horen wel heel fanatiek ook ik vindt dat ze lekker nog even penny mag zijn en mag genieten van de pony niks geen hulpteugels gewoon hobbelen zo heb ik het ook geleerd :j

Cynthia – ja ze moeten allemaal weer naar school zal zeker wel stil zijn dadelijk maar over een tijdje heeft ze weer vakantie.
Balen dat je weer zo’n last van je hoofd heb

Nishada – echt super dat je die kans krijgt geniet er van

Cloris – super zeg weer 2 winst erbij echt netjes in welke klass rij je trouwens (sorry als ik erover heen heb gelezen)

Heidi – moeilijk besluit maar wel te begrijpen hoe oud is macho eigenlijk want ben benieuwd of zijn gedrag weggaat

Ilona – lekker gereden dus ondanks dat chico er geen zin meer in had maar je hebt wel een leuk voorruitzicht lekker even naar buiten

Bij pagina 25 gebleven morgen verder

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:25

Barroco, gaaf die shire's! lijkt me een leuke ervaring.
We hebben idd een houtkacheltje, heerlijk :) Beterschap voor jou.
En hopelijk kan diegene jullie woensdag helpen. Leuke kat!

Jolynn je infuurje gehad en morgen aan de slag..

Machonito, macho zijn ballen eraf..

Zilfstar wat leuk dat je er mss een pony bijkrijgt!

Prinslover, lekker getrained in de bak.

Leuke foto's voorbij zien komen..

Saida, fijn dat t rijden zo goed ging op Rintske.
Heeft ze een zwakke maag?

Twilight, welkom! Leuke fries.

Bitje ook welkom en Bren ook.. en lalalove ook.

Borderjay leuke pic's :)

Had nog meer kunnen kleppen maar moet echt t bed opzoeken.. anders ben ik morgen niets waard. Trusten :Z

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:27

nouja zeg, wat zijn jullie weer bezig vandaag?! 6 pagina's, da's 150 berichten....

toch maar een poging tot reageren:

jasmijn: zullen we het volgende topic maar de barokkepaardenstaanders noemen?? haha. stoer van rik!! beterschap met jezelf! en hopen dat het allemaal meevalt met bandito. oudste neefje is Henrie en jongste is Martijn. tja zo'n efteling-abo is wel errug duur. en dan zouden we er 4 moeten nemen....

elise: hihi, leuk onderschrift heb je. haha leuke zandhapplaatjes. *krijgt visioenen van blubberende billen*

cynthia: WIJ gaan op de drukste zondag. haha. het viel nog niet tegen hoor met de wachttijden. kaarten hadden we al liggen en ik kan wel wachten tot een dag dat de kids vrij zijn van school en ik vrij van werk, maar dan zul je weer meemaken dat het slecht weer is. python en al die snelle dingen is toch nog niet aan onze kids besteed. ik heb dat itp topic zitten bekijken maar idd, die is met dat paardje echt niet goed bezig. er staat eigenlijk maar één goede foto en das de laatste

heidi: ik verwacht niet dat z'n gedrag nog zal veranderen, hij is al 12. des joeg bijv. ook achter prince aan. als ie nu alleen met hem staat, doet ie het nog. met sam erbij niet want sam is de grote baas in de wei. beterschap met Jesse! ik stem op elise.

ilona: buitenritten doen wonderen! is pure ontspanning voor paard en berijder. enne, is de efteling geen mooie meeting volgend jaar? met z'n allen bokkend in de python en het schip haha. (dan wel zonder schuim tussen de billen hè! :P )

yenneke: jaaah ik ook

nishada: gefeliciteerd!!!

saida: dat iets in je heeft het goed gezegd

annelie: welkom. mooie fries! meer foto's zijn hier altijd welkom evenals een gezellige babbel.

brenda: ook welkom. leuke foto's.

ik kan in cynthia's opmerking zeer zeker meegaan dat niet jan en alleman hier maar moet komen kleppen. in het geval van bren wordt gelukkig door haarzelf verduidelijkt dat ze toch wel gecharmeerd is van het type paard.

stephanie: ook jij welkom. al 2 jaar lid van bokt? mooie PRE hoor. kap is de dikke manenkam / nek. speknekkie haha. foto's plaatsen staat hier uitgelegd: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F

voor alle nieuwkomers: we waarderen het erg als je ook de moeite neemt om andermans verhaaltjes te lezen en zo af en toe te beantwoorden. dus doe gezellig mee. btw, je komt nu wel terecht in mijn barokke harem :D

gab: oefening baart kunst. laten groeien die manen! ook ik hou van lange manen. (ook bij de meiden/dames overigens)

lisenka: nou, hop, sleep jan de auto in en op naar de efteling. lekker samen in het sprookjesbos, de fata morgana, de gondels, de python, het schip en noem maar op

zo, tis wel duidelijk waar die 6 pagina's vooral vandaan komen........ *tromgeroffel.....* elise!!! haha
Laatst bijgewerkt door frankiej op 07-09-09 22:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:28

Wat leuk, nog nieuwelingen!

Bren, Sirel heb ik altijd superknap gevonden :9

Lalalover, wat een kanjer heb jij zeg, echt een mooi dier :j (ben jij fan van de groep Lalalover?)

Thanks Lisenka, maar echt een hele serie wissels om de pas lukt nog niet, het waren er nu maar telkens twee wissels om de pas achter elkaar :) De coördinatie voor meer is er nu nog niet (bij mij niet en bij Licor niet) :D

Haha Elise, houtgreep met shet :P
Ik heb het geluk dat Yoshi als veulen bij Licor is gekomen en daardoor nog hanteerbaar is, maar in het filmpje van laatst konden jullie ook al zien dat Licor eigenlijk te veel geduld heeft met dat manneke. Naar mij toe is hij heel hanteerbaar, maar als hij zich ontpopt tot een pitbull naar Licor toe zal het ook hakkie-takkie zijn. Hij is nu 4, even afwachten...

Jammer Heidi, van Macho, maar ja, het zal toch veiliger zijn voor Jesse. Nu zou het wel kunnen dat dat happerige nooit echt weg zal gaan, mijn ruin vroeger was ook happerig en dat kreeg ik niet weg :n

Licor is overigens ook zo'n type hengst wat ongelukkig zou zijn als ruin, zijn hormonen zitten hem niet in de weg, maar zijn hengst-zijn maakt hem tot wat hij is. :+:
Laatst bijgewerkt door Idra op 07-09-09 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

LALALOVEr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:34

Frank, jup al 2jaar lid blijkbaar :P Ooh! Een speknek :D En bedankt voor de link, zien jullie de foto eigenlijk of enkel de link?

Lobke, bedankt :D Nee, ik ken de groep eigelijk zelfs niet :P Geen idee hoe ik ooit op de naam ben gekomen. Licor is trouwens ook een pracht van een paard!

En bedankt iedereen voor de verwelkoming :D

LALALOVEr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:40

Lobke, Ik ken de groep wel.. Heb het even opgezocht via youtube. Ze hebben wel nog leuke liedjes :)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:46

Lobke: Wissels om de 2 pas vind ik ook al superknap hoor. Ik heb je alvast de toekomst voorspelt (en niet goed gelezen) :D

Frank: Ben inderdaad met Jan nog nooit naar de efteling geweest. Kunnen we best een keer doen.

Vandaag nog vreselijk om die ouwe stoute Keljan moeten lachen. Had hem even snel in de binnenbak gezet om zijn stal te doen. Duwt het hek van de bak open, gaat in de opening staan, kijkt mij aan ziet dat ik kijk en hinnikt heel zachtjes, zo van braaf ben ik he, ga er niet uit, heb ik nu iets verdiend. Geef hem een aai en doe het hek dicht. Dat vond hij niet genoeg.
Hij kan een pion apporteren en dan krijgt hij natuurlijk wat lekkers. Volgende actie, pion vliegt de bak uit (lag nog in de bak, had Banjer meegespeeld), ik kijk, hij hinnikt weer zachtjes, toch wat lekkers gegeven. Daarna kreeg ik nog een dikke vette lik in mijn gezicht (zijn manier van kusjes geven), weer zacht hinniken, weer wat lekkers. Hoezo aandacht en hoezo verwend. Ik ben echt zo gek van dat dier en soms doet hij de gekste dingen om mijn aandacht te vragen. Ben echt zo blij dat hij weer de ouwe is, kan hem nog lang niet missen.