Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
mammaslamma schreef:Wat valt er te reageren dan?
Ik dacht dat ik duidelijk was hoe ik over het eten van vlees denk, daar gaat het topic niet over,vond het dus ook niet van belang om er op door te gaan.
[/quote]mammaslamma schreef:[
Nee hoor, daar zei je helemaal niets over. Behalve dat jij dat iedere dag wilt doen... dat is het enige dat je hebt gezegd daarover.
Vervolgens voegde je er nog aan toe dat de vleeseter geen recht van spreken had in deze kwestie.
Waarom jij het een goed idee vind iedere dag vlees te eten en daar geen enkel probleem in ziet weet ik echter nog steeds niet.
Er wordt door beide partijen soms afgeweken van het onderwerp, dus ga nu niet de spelregels verstrakken wanneer dat goed uitkomt![]()
mammaslamma schreef:Bij de supermarkt,waar ook de groenten etc vandaan komen.
mammaslamma schreef:[
Maar het maakt je dus niet uit wat er voor nodig is om vlees zo goedkoop in de schappen te krijgen, en dat overconsumptie (want dat is iedere dag vlees eten) de bio-industrie in stand houdt?
Heb je je er wel eens in verdiept? Dat jij, of je kinderen, echt niet iedere dag vlees nodig hebben? Sterker nog; dat een beetje matigen juist gezond is?
Zou je het niet geweldig vinden dat je door een beetje te matigen en een eerlijke prijs voor je vlees te betalen de boer helpt, de dieren helpt en gezonder vlees voor je gezin op tafel kunt zetten?
mammaslamma schreef:Het lijkt me flink frusterend om zo te leven als jij doet, te weten dat het gros nu eenmaal doet zoals hierboven beschreven, ik vind het wel bewonderenswaardig wat je probeert uit te dragen, maar het lijkt me zo zinloos...
De maatschappij is nu eenmaal ingericht op snel, snel, makkelijk en veel,zie dat maar es te veranderen.
Citaat:Jus: zou je, juist omdat het zo gevaarlijk kan zijn en dus risico's met zich meedraagt, niet moeten zeggen dat men er beter mee kan stoppen? Je brengt toch levens van mens en dier in gevaar, en waarvoor? Voor de rijkunst? Voor het in stand houden van een paardenras?
Diablo schreef:Lusitana, ik heb nog een vraag voor jou.
Ik meende eerder in deze discussie gelezen te hebben van jou dat jij natuurlijk ook liever bloedloos stierenvechten zou zien. Kun je me vertellen waarom?
Dan maar even een Penny, maar dierenmishandeling als sport? Waarom geen huurmoordenaar als geoorloofd beroep?
Jannepauli schreef:De kernvraag van deze hele discussie draait maar om één punt en dat is het [b]opzettelijk verwonden van dieren ten gunste van het vermaak van de mens[/b
) achterwege zou moeten blijven.Lusitana schreef:Denk je dat het voor de stier uitmaakt of hij door "een paard wordt teruggeprikt" , of door een andere stier als hij in het veld loopt?
Het gaat niet om de vergelijking tussen springen en stierenvechten, maar om de vergelijking van de mensen wiens passie het is om het te beoefenen of er naar willen kijken. Die doen het niet, en komen niet, voor leed.
) Lusitana schreef:Ben even weggeweest en weer aan het bijlezen.
Ik zie liever bloedloos omdat het mij niet om het bloed gaat en ik vind het niet fijn om naar bloed te kijken. Net zoals ik graag naar programmas kijk met operaties daarin, als dat zonder bloed kon, keek ik er met een minder wee gevoel naar, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik denk dat het voor de meesten wel zo is. Het heeft dus verder niets te maken met de haken.
Ik denk ook dat de tegenstand dan minder is en dat is wel zo prettig, want het is echt niet prettig om uitgemaakt te worden voor weet ik het wat omdat je toevallig niet met de meute meepraat die tegen is.