[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:14

Ohh wat ontzettend gaaf zeg dat Chimanga zo de trailer op en afloopt.. :oo Echt respect voor je geduld :j
Klinkt inderdaad wel logisch dat het paard recht achter zn neus aanloopt, ga 'k onthouden voor de volgende keer uitladen, Tamme wil nog wel 's bijna naast de klep lopen :oo

Aan 't zwem avontuur hadden we trouwen beide niks aan over gehouden. Was met een verzorgpony van mij. Ontzéttend slimme pony, heb ook echt 't idee dat pony mij 'n soort van 'gered' heeft. Hij gleed namelijk uit en eigenlijk hadden we ondersteboven in de sloot terecht moeten komen, maar hij is er gewoon rechtstandig ingesprongen toen hij merkte dat ie 't niet meer hield, dus ik ben er gewoon afgezwaaid.. ipv eronder terecht gekomen.. Heeft mij waarschijnlijk heel wat pijn etc bespaard en misschien wel mn leven gered!! Echt 'n geweldig beestje :+:

Ohhh en afgelopen zaterdag Halloween.. Mannnn wat was Jetta braaaaafff!!!! Oversteeg al mijn verwachtingen!! Wow.. Werd zelfs op een gegeven moment vuurwerk vlakbij afgestoken, vriendin en ik vielen bijna van schrik van onze paarden af en de paardjes verzetten gewoon geen stap!!! Zo knap!!! :D Ben helemaal trots haha! En ook met trailer op en af, met zn 2tjes, superbraaf!!! <3 Mn roze wolk wordt steeds groter :') Haha!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:44

Lekker zeg Geeske! Oefening baart kunst :D Mooie methode ook!

Succes in de regen allemaal! Brrrrrr!!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:59

Les hebben we op de laatste 10 minuten na droog gehouden ;-) Paardje staat nu lekker met zweetdeken en een fikse bult hooi op stal, ik gelijk gedoushed... prima te doen dan! Heb meer medelijden met mijn instructrice... die moet er nog een paar!
Liesbeth, jij gaat goed voorbereid te werk dan ;-) Goedzo!

Steffi, lekker blijven oefenen... vooral niet boos worden als het niet lukt, dat was bij ons altijd gelijk de omslag... ik raag gefrustreerd, paard gaat alleen maar gekker doen en met kracht win je het toch niet!

Ben ook super trots hoor, dat Chim dit nu zomaar kan!! Hopen dat het op vreemd terrein ook zo is, daar is natuurlijk de omgeving veeeeel interessanter! Aan de andere kant, als de trailer staat voor rust is dat misschien ook wel prettig!

Jetta helemaal braaf! Goed zeg :D Zeker als je zelf wel schrok!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:03

Bedankt voor je tips, ja ik weet het heel veel geduld hebben :j
Al verlies ik heel snel me geduld, maar ach ik heb geen haast wil toch pas volgend jaar mei gaan starten als ze zo blijft lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:20

Leuke trailer verhaaltjes, Mo ging er de laatste keer steigerend op :+ Ook haar neus achterna? :')

Jetta heel braaf, lijkt ze ook qua karakter op Bijntje <3

En Figo op de foto, ben erg benieuwd naar het resultaat alvast!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:04

Ik heb met Boukje nog wel problemen gehad, voornamelijk met eruit gaan. Ze gaat dan iets te snel en dan staat ze met haar benen precies half op de klep en dan valt ze eraf, op der knieen of zo.
Ik heb haar nu geleerd om stapje voor stapje achteruit te gaan. en ik probeer echt elke pas te controleren, en nu gaat het een stuk beter.
Vandaag lekker aan de lange lijnen gewerkt.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:01

Wij hadden gisteren geen goede dag, ik kwam gestresseerd van mijn werk, Figo was superlastig en we maakten het elkaar vooral niet makkelijk. Ben dan maar gewoon bij hem in z'n stal gaan zitten terwijl hij aan het eten was, en zo hebben we de dag toch rustig samen kunnen afsluiten. Voelde me er best wel schuldig over, maar vanavond beter, hopelijk!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 10:18

Tsja, ik ken het hoor... soms zit je gewoon net even niet lekker in je vel en gaan ze (lijkt wel expres) jouw geduld enorm op de proef stellen! Tsja, dat botst dan even....
Wel fijn dat je het positief hebt afgesloten ipv. in de stal gooien en weg gaan!

Boukje dus ook niet heel handig op de de trailer, of eigenlijk er vanaf! Ja, ze moeten echt na gaan denken wat ze dan met de achterbenen doen he! Zolang de rust er maar blijft, de tijd er is om na te denken en ze ruimte hebben moet het vanzelf wel eens goed komen ;-) Naar mijn idee kan nu echt ieder paard 'gered' worden! haha!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:43

Gered worden haha! Wij stoppen ze in die stomme trailer :') Moet elke keer weer lachen als 'k denk aan die stomme Tamme, die 'r gewoon niet uit wilde komen _O-

Vind dat jullie echt zo mooi met de paarden omgaan!! Geeske met het trailerladen, zoveel geduld!!! En Liesbeth ook, dat je zo je best doet om toch de dag mooi af te sluiten voor beiden :j De meesten hadden idd boos 't paard op stal gegooid en weggegaan..

Ahh, vind 't zo jammer dat 'k jouw Robijntje nooit heb gekend Jolijn.. -O-

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:15

Ik heb wel geleerd om niet op mijn paard te stappen als ik niet lekker in mijn vel zit. Boukje is dan echt niet lief. Ook moet ik niet het idee hebben dat ik een uurtje de tijd heb om te rijden, dan zit ik er ook niet echt lekker op.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:50

LiesbethDW schreef:
Wij hadden gisteren geen goede dag, ik kwam gestresseerd van mijn werk, Figo was superlastig en we maakten het elkaar vooral niet makkelijk. Ben dan maar gewoon bij hem in z'n stal gaan zitten terwijl hij aan het eten was, en zo hebben we de dag toch rustig samen kunnen afsluiten. Voelde me er best wel schuldig over, maar vanavond beter, hopelijk!

Rot dat het niet zo lekker verliep, toch fijn dat je het goed hebt kunnen afsluiten dit helpt vaak enorm voor je eigen gevoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:11

Ja idd jammer dat je haar niet gekend hebt...
Toen ze nog niet ingereden was reed ik al rond met haar met halster door het bos _O-
Kun je je er een voorstelling van maken haha!

Goed aangepakt zo hoor Liesbeth!

[ITP] PRE Modesta @ fotomeeting Barokke Paarden II

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:23

Bedankt, voel me al wat minder schuldig. Vanavond beestje verwennen met een lekkere slobber :) Wanneer hij onder zadel is, zal ik er dus niet moeten opkruipen wanneer ik zelf niet goed in mijn vel zit, als hij nu al zo enorm spiegelt :)

Jolijn, je paard is te knap. Als je ooit een mooie kruising wil fokken, mag Figo wel eens op date komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:25

Haha wie weet, ik wil iig wel ooit een beebie van haar, ik hoop eigenlijk wel binnen 2 jaar!

Ik kruip op Mo ook echt niet als ik me niet lekker voel... dan zien we wat er gebeurd: gebroken heup :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:31

Dit zijn ook echt mooie foto's.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:34

Robijntjah schreef:
Ja idd jammer dat je haar niet gekend hebt...
Toen ze nog niet ingereden was reed ik al rond met haar met halster door het bos _O-
Kun je je er een voorstelling van maken haha!

Haha! Das inderdaad niet voor te stellen, mooi zeg <3

Ga zo eens even naar je topic kijken met mooie Mo foto's <3 Ook al zo'n knapperd!

Ik kruip er wel 's op als ik me rot voel, maar dan ga ik gewoon een chill buitenritje maken. Worden we beiden ontspannen van, ook zo fijn :+:

Ahh met 'n beetje slobber is hij het gelijk al vergeten hoor Lies! :D Ieder paard zou zo'n mama willen! :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:39

Ach, dankjewel Utopia, wat lief :)
Wat jij voor Jetta hebt gedaan is anders ook niet mis he!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:57

heey

Sorry dat ik een poos niet geweest ben. Had het echt ontzettend druk met school en de paarden.
Ik heb wel meegelezen.

Jolijn: Wat een prachtige foto's van Mo :D En wat ontzettend fijn dat je weer lekker aan het rijden bent :D

Liesbeth: Figo ziet er steeds beter uit :D Goed werk.

Ellis: Jeetje, wat balen weer van Fifi zeg :(:) Gelukkig zijn jullie weer op de goede weg.

Geeske: Wat super dat het trailerladen zoveel beter gaat :D

Natasja: Nog welkom :D Wat ontzettend balen van Tamme zeg. Beterschap voor hem.

Zoals sommige van jullie misschien wel weten hebben we anderhalve week geleden Nouchka verkocht |( Wegens omstandigheden moest 1 van de 2 dames weg en we hadden een geïnteresseerde voor Nouchka.
Die is wezen kijken en 2 dagen erna is ze opgehaald. Ze liep zo de vrachtwagen op <3 De 1ste keer twijfelde ze maar de 2de poging stapte ze er zo op. Ze is ook goed aangekomen daar.
Ze krijgt een heel fijn huisje. En we mogen altijd bellen en langs komen.

Wat mis ik haar. Het is echt heel leeg op de wei nu. Onze herrieschopper is weg.
Ik weet dat ze het goed heeft maar het doet echt pijn.

Met Nikita gaat het goed. Ze mist Nouchka wel heel erg.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:21

Ahh dankje Liesbeth!! :D Ik hoop dat ik nu hetzelfde kan betekenen voor Tammetje! :D

Dankje moppielover! Wat rot zeg dat je je paardje weg moest doen -O- Wat een prachtbeestjes allebei..
Beterschap zal ik doorgeven aan Tammetje hihi :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:52

Angela, lang niets gehoord nee, maar jeetje wat een nieuws gelijk! Vervelend voor je zeg... Hoop dat je nu lekker met Nikita aan de slag kunt en zo een beetje je gemis verliest! Blijft Nikita nu alleen?

Jolijn, zal zo even foto's kjiken maar ga er uiteraard vanuit dat ze prachtig zijn :+

Ik moet idd eigenlijk ook niet op Chim gaan zitten als ik niet lekker in mijn vel zit... het gaat gelijk bij het poetsen al fout dan hoor! Dan beweegt ze me te veel, worden we allebei kribbig... maar vaak wordt ik juist van poetsen helemaal 'Zenn' en kan ik toch lekker gaan rijden. Ze dwingt me gewoon om 100% op haar gefocust te blijven, anders neemt ze letterlijk een loopje met me! :Y)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:56

Vervelend Angela dat je je paard moest verkopen.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:36

Ach Angela, vervelend nieuws! Maar in ieder geval is het fijn dat je weet dat ze goed terecht komt, en dat je altijd op bezoek kan! Geniet dan maar dubbel en dik van Nikita!

Gisteren ging het weer helemaal goed tussen Figo en mij. Stalhoudster (die ik gisteren niet meer zag) vertelde dat de twee springruinen uit de weide naast hem gisterenmiddag door de draad zijn gegaan en Quadro en Figo nogal hebben opgejaagd. Toen ze het zag, heeft ze ze wel verplaatst, maar dat zou kunnen verklaren waarom hij zo lastig was.
Heb gisteren nog naar hem staan kijken en vergeleken met een foto die ik begin september maakte, en daar zie je goed hoe hij al is veranderd. Was gisteren te donker om nog een foto te nemen, maar vanmiddag doe ik nog een poging!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:47

Sterkte Angela, altijd rot als je een paardje weg moet doen :(:)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:48

Inderdaad lang geleden Angela. Weet nog wel dat jullie Nouchka toen te koop hadden gezet, maar had nog niet gehoord dat ze verkocht is... Rot zeg..

Ik ben benieuwd Liesbeth :) Stomme springruinen!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:00

Stomme grote Eurocommerce-paarden :) Hoe gaat't nu met Fiëla?