[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:42

Heey

Branka: Hoe gaat het met Frio? Loopt ie al wat beter ?

Shaddy gaat heel makkelijk de trailer op. Ze kijkt even naar de trailer en dan loopt ze er zo in.

Hier nog geen veulen, maar ik denk niet dat het nog lang gaat duren. Ze wil helemaal niet meer knuffelen, uier word met de dag voller, ze is erg onrustig en de banden zijn heel slap.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:03

Angela: dat is wel jammer! echte verassing dus! kegelt ze al?

Wanda: Wat een appart zadel! hoe zit het?

Shanna: Keuze gemaakt?! Spannend! hoe lang ga je naar engeland?

ilona: lekker naar t strand gegaan?! Wanneer ga je weer ;)!
En met een longeerijn erachter? Werkt prima bij shannon! Hoef hem nu alleen eraan te hangen en ze loopt al, hoef hem niet eens langs dr te doen!

anouk & Frank: Ik weet uit jullie verhalen dat sam lastig is, en zeg ook niet dat ik het beter zou doen oid. maar toch blijf ik bij mijn (eigenlijk heel algemene) punt dat je in de L1 je paard nagefelijk moet kunnen rijden in de ring. En als het thuis goed gaat en op concours niet, dan maar veel gaan losrijden op terrein en geen proefje rijden.. Zo vind ik ook dat je niet L gaat rijden als je niet kan wijken, of M als je geen schouderbinnenwaarts kan rijden.

Nou perlita en querida gingen gister na thuiskomst eerst als een dolle rollen ;) geloof dat ze wel 5x zijn omgerold!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:03

11 maanden!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:20

idefix4 schreef:
Vandaag met de pelham gereden op Sam. Frank had een nieuwe ketting ervoor gehaald. Hij keek mee, terwijl ik reed. Sam kwam behoorlijk in verzet tegen het bit met zowel de tong als met zijn hoofd. Het grootste deel van de tijd reed ik met één teugel en op het einde hebben we een 2e teugel aan de stang gedaan, ik kon de stang dus absoluut niet gebruiken. Het leek er volgens Frank even op dat ie zou gaan bokken! Vooral als ik meer aanleuning vroeg en meer gedragenheid van hem. Hij kàn het gewoon, maar hij wil niet moe worden van werken.

Anouk, geheel niet slecht bedoeld, maar als ik dit zo lees krijg ik sterk het vermoeden dat Sam ergens pijn heeft en daarom in 'verzet' gaat. Is het misschien een idee om eens een osteopaat langs te laten komen. Baat het niet, dan schaadt het niet toch...?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:24

Lisenka schreef:
Hoi allemaal.

We zitten nu nog lekker in het hotel. Was gisteren weer supergezellig en natuurlijk helemaal super dat Perlita en Querida goedgekeurd zijn. Had daar ook geen twijfels over, maar toch. Ze zagen er ook supergoed uit. Het zijn nog steeds lekkere knuffels.

Dat bruintje vond ik zelf ook zo'n schat. Hij had iets heel erg knuffeligs. Gelukkig maar dat ik me ervan bewust ben, dat ik nu al te weinig tijd heb, want anders ......

Ik heb nog een plant gekregen. Wij hebben Altanera op de Sicab gekocht. Vlakbij haar stond een plant. Daarvan heeft Sonja besjes meegenomen en geplant. Zij vond het leuk om er 1 daarvan aan mij te geven omdat die vlakbij Altanera stond. Vond het zo'n lief gebaar. Maar het zijn ook superlieve mensen. Uiteindelijk zijn we om zo'n 3 uur naar het hotel gegaan. Lekker naar de sauna geweest.

Dat is inderdaad een onwijs mooi gebaar!!

Hoe gaat het met het veulen van Altanera? En zijn er al meer veulens op komst?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:27

Mies: Nog gefeliciteerd trouwens :D. Idd een echt verrassingsveulen :D. Nee, ze kegelt nog niet.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:10

Ilona: Jaaah, grondwerk hè? Gisteren ging Des super en vandaag moest het voor het echie en je raad het al: Toen ging het minder super. Maar hij stond er evengoed best snel op, zonder monty halster, dus niet verkeerd. Naar huis idemdito. Sam stond Des echt aan te kijken met zo'n blik van: "Wat heb jij nou?" :D Die loopt zo de trailer op hihi.

En idd zit de glimlach op mijn gezicht gebakken als ik rijd. Ik rijd zoals je kan zien overduidelijk voor mijn plezier. ;) Vandaag nog meer dan anders. Frank snapt niet dat ik nog op concours ga, maar om nou te wachten tot ik eindelijk die 2 keer per jaar mee mag naar de bossen, dan is concours ook een leuke afwisseling. haha.

Branka: Klinkt goed dat paarden kijken. Ik zat in de bossen te genieten óp mijn paard. hihi. Zalig! Nadelig ook dat ik nooit weet wanneer ze de paardensport uitzenden. Ik hoor altijd achteraf dat het op tv was. :z

Angela: mijn vorige paard was pas makkelijk. Als die in paniek raakte ging ze de trailer op. Die voelde zich daar nog veiliger dan op stal. Ze heeft eens in Utrecht gestaan vanwege koliek. En toen ze naar huis mocht, had mijn moeder de trailer vast opengezet. Ik kon haar niet meer houden! Ze ging in volle galop zo de trailer in! :P Die zal gedacht hebben: "Ik wil naar huis!"

Mies: Ik blijf er bij dat ik er toch wel kom: het is in 3 maanden tijd L1 + 4 immers. :+ Als ik toch op concours ben, ga ik voor het hele riedeltje. In de bossen was ie supernageeflijk en met pelham gisteren ook.

Sanne: Sam geen pijn. Nope, al vele malen op gecheckt door experts, Sam echt geen pijn. Ja, spierpijn, als ie moet werken. ;) Vandaag weer bewezen, dat ie echt geen pijn heeft.

Vandaag kreeg ik foto's van mijn zus: Haar Quartermerrie heeft een hengstveulen gekregen met de naam Rowdy. Hij is of valkkleurig of grullo, wat dat wezen mag. In elk geval een geslaagd kleurtje. Moeder en zoon maken het goed. Foto's volgen mss nog.
Verder vanmiddag wezen rijden in de Drunense Duinen met Sam en Frank met Despi. Sam was veel relaxter dan de vorige keer. Deze keer wel de martingaal er aangehangen. Dan heb ik toch niet wat meer te vertellen. Toen hij merkte dat de anderen hem toch niet konden bijhouden in de galop op het zand, ging hij in een redelijk rustig galopje het zand over. Al met al een heerlijk dagje gehad met de paarden. Sam is ook dol op water, dus daar gingen we ook een aantal in stap, draf en galop doorheen. Paarden en baasjes hadden een superdagje. Op mijn hyve staat een leuk filmpje...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:32

Mies_Apollo schreef:
Nou perlita en querida gingen gister na thuiskomst eerst als een dolle rollen ;) geloof dat ze wel 5x zijn omgerold!

ahaaaa dus het wordt ze in het hoge noorden aangeleerd??!! hahaha. dessie kan er ook wat van.

ik deel je mening hoor over nageeflijkheid op wedstrijd. in mijn ogen moeten ze dat in de B zelfs gewoon doen. maarja willen en kunnen en doen he.

ilona: ik krijg het idee dat het zwaar ontbreekt aan respect van chic naar jou toe. wat ik veel geoefend heb, en zoals gisteren met training ook: trek een denkbeeldige cirkel om jou heen waar hij absoluut niet in mag komen. ook niet als jij naar hem toeloopt op dat moment. veel voorwaarts achterwaarts aan een los halstertouw dus. voorwaarts moet ie ook direct volgen, dit doe je door als jij een stap naar voren zet en hij niet direct volgt, een klein rukje aan het touw te geven. achterwaarts: zelf teruguit lopen of met je neus naar hem toe gedraaid naar hem toe lopen. niet trekken aan het halster maar met je andere hand met het uiteinde van het touw achter je rug om slingeren richting zijn neus. indien nodig mag je hem dan best raken. dat snapt ie heel snel en zo associeert hij die tik niet met jouw hand (wordt dan ook niet kopschuw). zo krijg je het voor mekaar dat hij meteen een stap vooruit zet als jij vooruit gaat maar ook achterwaarts als jij terug gaat. veel belonen met stem en resoluut zijn. als dit bevestigd goed gaat, kun je met deze oefening naar de trailer toe werken. zoals ik al eerder zei: paar voeten op de klep en weer terug en zo steeds meer. zodat je zelfs zelf het heen en weer gaat krijgen. montyhalster methode moet je zien als laatste redmiddel, het is dan voornamelijk een kwestie van druk en ontlasten

zoals anouk al zei: de buitenrit was weer geweldig. filmpje van lol met je knol in een vennetje:

en natuurlijk een paar foto's tijdens de rust

Afbeelding

de 2 mederijdsters, we hebben geen seconde zonder klets gezeten:

Afbeelding

de navigatie had helaas in het begin niet veel zin dus de route werd wat korter maar zal eens kijken of ik hem straks kan plaatsen

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:38

*\o/* We denken dat Shaddy vanavond/vannacht het veulen uit gaat poepen *\o/*

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:41

uhm, en mijn 20e dan?? ;-)

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:42

Haha, ik denk dat dat te laat word :P. Ze is ontzettend onrustig, zwiept heftig met haar staart, ze lijkt af en toe weeën te hebben, ze eet niet enz.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:44

Spanned Angela! Houi je camera gereed!

Wouw,ben jaloers op de spetter foto's! Heerlijk Frank en Anouk,dát is pas echt genieten *D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:55

Frank, hmm, denk toch niet dat het daar echt aan ligt. In de bak doe ik dat soort dingen heel vaak. Dingen die een beetje NH zijn. Dus volgen, idd achteruit lopen, zijwaarts, kont wegdraaien als ik er naar kijk.. Hij volgt ook, zelfs in draf tegenwoordig.. Ik ben daar echt consequent in, en hij heeft dan ook respect voor mij. Maar bij de trailer loopt hij in eerst instantie erop met 2 benen, en als ik vooruit/achteruit ga, wil hij het liefst al stoppen 2m voor de trailer... Dat was dus heel vervelend.. Maar fijn dat je mee wil denken! Ik ga binnenkort weer eens gewoon oefenen, zonder dat ik weg hoef. Eens kijken hoe dat weer gaat. Ik krijg ook een dvd van Suus opgestuurd over trailerladen, ben benieuwd!

Anouk en frank, wat een leuke filmpjes :D ! Kijk jullie eens gaan in galop door de plas :D ! Mooi man! Daar gaan Chic en ik in juni de boel onveilig maken met Shannon en Mies!

Angela, whaa spannend :D !

Branka, ja paarden.. je moet nooit iets te hard roepen haha :D ! Chico ging namelijk sinds kort weer perfect de trailer op. Even 2 x ruiken aan de klep, en hup dan ging hij! Ook de heenweg was er nog niks aan de hand! Snap er de ballen niet van.. maarja :P .

Mies, hihi jaa vrijdag naar het strand geweest was echt topp :D !

Nou, klein stukje hebben jullie het misschien al meegekregen, maar ik ben vrijdag lekker naar het strand geweest. Het was echt super mooi weer, mooi strand en een braaf paard!! Was echt benieuwd hoe hij de trailer af zou komen, maar dat ging prima. Ben meteen opgestapt. Hij was even gespannen, maar dat ging al snel over. We hebben helemaal in ons uppie op het strand gereden *\o/* . Wat een overwinning weer met mijn held hihi. Heb echt genoten! Helaas de trailerrit minder naar huis, maar ach, die strandrit pakte niemand meer af ;)
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 16-05-10 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:56

Angela: Spannend hoor!! Ben benieuwd....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:11

Het bruintje naast Sam is familie van hem! Wat hadden ze een klik!
Angela: Je maakt me benieuwd!!!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:33

Haha, we blijven nog in spanning. We gaan over 1 a anderhalf uur weer kijken. Ze is nog steeds erg onrustig. We hebben ook de schuilstal dicht gemaakt want die is te klein om in te bevallen. Normaal gaat ze daar nooit in. Vanavond is ze er al 3x in geweest.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:41

Anouk, leuk familie bezocht met Sam hihi. Grappig dat ze elkaar ook nog eens lief vonden! Sam is wel een stuk groter of niet? Wat leuk dat er een veulen is geboren bij je zus! Kleurtje klinkt erg mooi!

Angela, succes met waken! En sterkte voor Shaddy, zal wel zwaar worden!

Hihi, zoek Chico :+
Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:20

Volgens mij ligt Chico achter het 134540646504510510 grassprietje van links op de 2165465401 rij van onder :+

Frank, heerlijk spetterfilmpje! Volgens mij was de hondenclub ook aan de wandel?

Heb eind maart les van Antoine de Bodt gehad. Mijn instructrice heeft toen gefilmd. Iemand interesse? :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:21

Ja :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:51

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 05:08

*\o/* Shaddy is vanochtend om half 4 bevallen van een mooi merrie veulen *\o/*

Foto's komen straks, ze is buiten bevallen dus foto's maken is nog niet gelukt.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:39

Leuk filmpje Frank!

Branka, ja dat zou ik graag zien!

Moppielover; GEFELICITEERD *\o/*

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:38

Angela: gefeliciteerd!

Als ik zo die foto's en film zie krijg ik helemaal zin om op vakantie te gaan!!

Ilona; wanneer ga je weer? ;)!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:21

Angela, gefeliciteerd :D Foto?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:53

Angela gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben super benieuwd naar foto's!!!!!