[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:25

Ilona: Have fun vanavond!

Flamon: Da’s balen dat je geen partner meer hebt Ach gut

Amanda: Lekker weer? Waar woon jij, dan kom ik jouw kant op *LOL* . Ik heb hier niks anders gehad dan regen, hozen en harde wind Clown

Weet je wat ik met net realiseer? Ik zeg niet meer “volgende week zaterdag” als ik over Sienna praat, maar “aankomende zaterdag” Hyper!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 23:31

flamon schreef:
wat een plaatje Haha!

kent hier iemand de postelrally ?

Ja, ik heb verschillende keren meegedaan. Dat is errug leuk!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 00:21

Kathleen: Ja het is hier al 2 dagen overdag droog Haha! gister scheen zelfs de zon.

Na 100x Nino zijn naam al te hebben gegoogled. Kwam ik net tot de ontdekking dat ik
ergens overheen heb gekeken. Snap ook niet hoe het kan, maar ik heb heel veel foto's van hem
gevonden. Dus ik ben helemaal blij!

2 jaar (echt nog een baby)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3 jaar

Afbeelding

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 01:13

Wat worden ze toch knap he Lachen Heerlijk om ze te zien groeien!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:32

lobke: Ik zou dan goed voor ogen moeten houden dat hij echt voor de verkoop is, hij klinkt erg gaaf!

Lisenka: Slim gepland! Neem je otto helemaal niet mee naar binnen?

peet: nog mensen geweest?

Saida: Shannon is een mooie combi geworden, ik zie toch veel van shakira in haar terug..vind het wel jammer dat daar helemaal niks van bekend is.
Misschien maar beter dat die man er niet bij is, kun je op je gemak kijken en proberen zonder dat je in discussie hoeft te komen over of het wel of niet goed is!
Die manen van dat beest!! Geweldig!

kate: Ik zou een jaar overslaan, de overgang van full time buiten naar binnen is al groot en misschien heeft ze al genoeg vacht opgebouwd om het binnen warm te hebben. Ik zou haar dit jaar gewoon laten en volgend jaar op tijd beginnen met deken en of scheren.
Als sienna er is wel meteen op de foto zetten!

amanda: Leuk dat je nog zoveel foto's gevonden hebt! Kan die laatste in belgie gemaakt zijn? Lijkt verdacht veel op een andalusier stal waar ik is geweest ben!

Zit momenteel ook nog een beetje te dubben met dekens, we krijgen een binnenbak dus kan ik shannon blijven trainen en aangezien gister bleek dat dr conditie wel erg goed is wil ik mn trainingen ook iets intensiever gaan doen. Ik heb een staldeken en een hele dikke winterdeken, zat zo te denken om als het rond de 10 graden wordt de staldeken op te doen (is waterdicht dus ook lekker buiten) en dan rond vriespunt komt de dikke deken. Vind het wel lastig want shannon komt van zichzelf nooit erg dik in het haar.
Gister met 2 vriendinnen even een crossrit gemaakt Knipoog Eerst het bos verbouwd door met bomen te gaan slepen zodat we konden springen, en daarna lekker een lang pad gezoch om over te galopperen! Shannon was even beetje bezweet maar na wat stappen weer droog... viel me weer alles mee!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:03

Ik kom even uit de meeleesmodus.
Over dekens: Frío was even geleden wat futloos. Dacht doordat hij al aan het verharen was geslagen. Dat is bij hem altijd vrij veel en vrij lang. Aan deken dacht ik nog niet want het was half september nog prima weer. Maar toen het begon te regenen moest hij wel een deken op omdat hij echt kletsnat wordt. Niet fijn met rijden en niet fijn voor hem. Helaas lag zijn regendeken nog bij de wasserij en zonder deken was geen optie. Dus zijn 200 grams winterdeken opgelegd. Meneer vindt het heerlijk! En ook zijn verharing is veel minder, eigenlijk nagenoeg gestopt. Zweten doet hij er niet onder. Voordeel bij Frío is trouwens dat hij niet snel zweet. Nu is het dat hij na het rijden wat nazweet als hij erg hard heeft gewerkt en dat is met een zweetdeken prima te regelen.

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:37

Michelle: Ja klopt. Volgens mij is die foto in Kapellen gemaakt.
Ik heb nu een regendeken met fleece aan de binnenkant op liggen. Daarmee
gaat hij ook mee naar buiten.

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:42

Robijntjah schreef:
Als ik een paard kan regelen wil ik wel mee ROFL

kijk maar Haha!
als dat zou kunnen, dan kunnen we met maud enz van setjes topic misschien afspreken dat we dan met een groep rijden Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:10

Hoihoi,

ben ik ook weer eens even!

Probeer alles een beetje bijhouden door zoveel mogelijk bij te lezen, maar ik red 't helaas niet om regelmatig en uitgebreid te reageren...

wat de dekens betreft, ik probeer altijd een beetje op tijd te beginnen om de haargroei wat te beperken, zodat ze sneller drogen na het rijden, lukt dat niet, dan laat ik evt. scheren...
ik heb ze nu onder 200 grams waterdichte dekens staan trouwens...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:58

oeioei het dekenverhaal.... ik gebruik die dingen vrijwel nooit, alleen als ze warm of bezweet de trailer op moeten met koud weer.
Amanda: mooi beest wordt het !
frankie is nog steeds aan het tobben: koppijn, oorpijn, keelpijn en veel stokoude-rokers-hoestjes ondanks dat ik niet rook. overigens heb ik daar op m'n werk het minst last van: tussen de champi's is het vochtigere lucht en dat helpt tegen het bulderen.
Vanmiddag nog even met Prince en Sabrina naar de binnenbak, kunnen ze mooi samen met Samaranch rijden. Zal fttst meenemen. Eerst nog m'n werk afmaken, de turkjes zijn bijna klaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:15

flamon schreef:
Robijntjah schreef:
Als ik een paard kan regelen wil ik wel mee ROFL

kijk maar Haha!
als dat zou kunnen, dan kunnen we met maud enz van setjes topic misschien afspreken dat we dan met een groep rijden Knipoog

Ja, rijd een hele groep van het SF-ers topic Haha!

Zal eens rondvragen hier in de buurt...
Wanneer is het precies??

Dekens, tjah, ik ben er nog niet uit
Robijn heeft nu een regendeken op, omdat ze 24/7 buiten staat, en ik wel iets wil kunnen doen als ik kom!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:50

Prinslover schreef:
Saida: Zo, Gryts kan idd weer tegenaan haha. Ze komt niks tekort bij jou zeg Haha! .

Volgens mij bedoelde je Rintske....? Tong uitsteken
Maar ze mag idd niets tekort komen bij mij, hihi!

Kathleen -> Je kan idd beter eind oktober/begin november scheren, anders is de kans groot dat je begin volgend jaar nog een keer moet scheren.

Amanda -> Mooie foto's van Nino!
Was dat nog bij zijn fokker?

Michelle -> Rintske schijnt ook niet dik in haar vacht te komen en ze staat op een relatief warme stal. (laag plafond, meerdere paarden bij elkaar, niet teveel tocht)
Ik heb haar nu een fleecedeken om met daarover een hele dunne zomerdeken.
Zou ik Rints nu een staldeken (200 gr.) omdoen dan zou ze zich een ongeluk zweten.
Als ik haar buiten zet krijgt ze een ongevoerde regendeken om.
Ik heb haar een paar keer gecontroleerd, maar ze is nu lekker warm, niet té.
Pas als de temperatuur bij het vriespunt komt krijgt ze van mij haar staldeken om.

Gistermiddag dus mijn stalgenootje geholpen met zadelpassen.
Ipv om 14.00 zadels te komen dumpen, kwam hij om 17.00 en bleef hij d'r bij.
Gelukkig heeft hij vorige week goed geluisterd en had hij nu genoeg brede zadels mee.
Ik geloof dat we er wel een stuk of 12 hebben uitgeprobeerd en ze heeft gekozen voor een 2e hands Kieffer Inzell, bruin met zwart leer.
Toen we die zagen hadden we allebei zoiets van; Getver!
Maar toen die erop lag (voskleurig paard) stond het eigenlijk toch best wel sjiek.
Ze is er mee gaan rijden en ze vond 'm erg fijn zitten en rijden.
Dus nu kan ze gelukkig weer fijn aan het rijden!

Gisteravond was er bij ons in de buurt Mega Piraten Festijn.
Voorgaande jaren zijn we er ook naartoe geweest met een hele groep, en dat was altijd errug gezellig, maar dit jaar zijn er door omstandigheden geen kaarten besteld.
Achteraf gelukkig maar want het waaide keihard, het regende constant en het weiland waar het werd gehouden was één grote baggerzooi.

Vanmorgen Rintske weer gereden.
Omdat het van dat rotweer is gaat iedereen de binnenbak in uiteraard, dus nu kon ik haar niet even van te voren longeren.....
Dan maar proberen of het ook zou gaan als ik direct op ging stappen.
En dat ging super! Ze was weer ontzettend braaf!
Toen de andere ruiter de bak uitging wilde ze even niet meer bij me blijven, maar na een standje was dat gelukkig over en hield ze haar aandacht weer bij mij.

Nog een paar mooie foto's van Rintske met haar mooooooooie lange manen voor de liefhebbers! Knipoog Pling
Ik heb ze alleen wel even gecensureerd, want jammer genoeg worden sommige foto's gewoon gejat en zonder toestemming gebruikt voor spelletjes e.d.........

Afbeelding

Afbeelding

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:10

Lobke: Wat gaaf dat je dat mag doen voor de fokker!
Als ik het geld had zou ik zeker geïnteresseerd zijn Schijnheilig

Ilona: heb helaas geen ritje op Vaidosa kunnen maken gisteren, ik werd ziek aan het einde van de middag.
en vandaag plenst het al de hele dag, echt balen!
En heb je niet te veel gedronken Knipoog Was het gezellig?

Amanda: Ik vind hem op die foto's er al heel 'af' uit zien voor een 2-jarige!!

Michelle: mmm, je deken idee lijkt mij wel goed, vooral jullie nu zo lekker bezig zijn met trainen!

frank: Beterschap Ach gut je hebt het flink te pakken zeg!

Saida: bekende foto's Haha! Had ze al eens gezien! Maar ze blijven mooi natuurlijk!
Wel balen dat ze gejat worden, heb je ze al ergens aangetroffen?

Nou ben net helemaal zeike nat geregend Boos! Paps had geen zin om me uit het werk te halen en toen ik bijna thuis was belde hij of hij met toch niet wel op moest halen... Tja, toen had het geen zin meer..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:15

Ja die onderste foto is Lisanne een poos terug tegengekomen op zo'n paardenspelletjessite.
Na een mailtje is die er wel vanaf gehaald gelukkig, maar als er één iemand is die die foto heeft gecopieerd dan zullen er vast nog wel meer zijn........

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:23

_Saida_ schreef:
Ja die onderste foto is Lisanne een poos terug tegengekomen op zo'n paardenspelletjessite.
Na een mailtje is die er wel vanaf gehaald gelukkig, maar als er één iemand is die die foto heeft gecopieerd dan zullen er vast nog wel meer zijn........

tja, daar kun je wel donder op zeggen dan!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:31

gvd, ik baal. wij met de hele bups naar de binnenbak van Sam's pensionstal, was de bak weer verhuurd aan de extremistische zweefteven. nh dus. ik geloof best in nh maar op de manier zoals zij daar bezig zijn echt niet...... hihihi je kon de 2 paarden (een fries en een jonge arabier van stal) horen lachen. paar keer per jaar wordt de kantine en binnenbak een weekend verhuurd aan die groep omdat er in het weekend meestal toch weinig van gebruik gemaakt wordt. tja en net die keer tref ik weer.
saida: mooie foto's, terecht dat je ze (c)'t. had de zadelpasser dit keer geen commentaar op jullie paspraktijken?
sanne: een lekker warme douche is dan wel errug lekker

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:51

Frank: Dat is balen zeg en natuurlijk sneu voor Sabrina. Lag trouwens wel in een deuk om je uitspraak.

Ilona: Met Halley en de rest gaat het goed. In de stal voor bij het huis staan nu alle 8 de PRE's mooi bij elkaar.

Michelle: Ik neem Otto wel mee naar binnen. Gisteren was ook een binnenwedstrijd. Hij was veel minder angstig als het vorig binnenseizoen. Het ging op zich heel lekker. Lag tijdens de proef dubbel van het lachen toen hij dacht dat de proef op G afgelopen was en netjes stil ging staan. We waren toen pas op de helft. Had 178 punten, net geen winstpunt. We gaan nu wel over naar het M2. Heb ik ze tenminste weer in andere klasses lopen. Hoe gaat het verder met Shannon?

Saida: Die laatste foto is ook wel heel erg mooi.

Sanne: Jammer, dat je gisteren niet kon rijden. Vandaag is het inderdaad plensweer.

Ik heb me met Halley opgegeven voor clinics in Bunschoten op 14 december. Wordt georganiseerd door Paarden van de Zon http://www.paardenvandezon.com. Zijn er nog mensen van hier die erheen gaan (met of zonder paard)?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:52

Even snel een ego berichtje. De wedstrijd ging goed, 2e met 171 en 1e met 193. Eerste proef 3 keer in z'n achteruit, want ja, die kantine kon je zien vanuit de bak. Dat was ENG! Tweede proef maar 1x in z'n achteruit Lachen. In de eerste proef sprong hij op de gebroken lijn aan in galop. Krijg je als commentaar "gebroken lijn in contragalop hoeft pas in de M" Haha!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:52

Frank: Vervelend dat de bak was verhuurd. Volgende keer beter.
Sanne: Ik vond hem er ook al volgroeid uitzien.
Saida: Mooie foto's. Jammer dat ze gejat worden. Veel plezier met je nieuwe zadel. Die
foto's zijn idd nog bij de fokker. Die is met hem naar 3 keuringen geweest.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:53

Gefeliciteerd met je eerste plaats en winstpunt.

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:54

Lisenka: Ik ga toevallig dan een lang weekend naar Antwerpen, maar als we op tijd terug zijn wil ik zeker nog langs gaan. Vond het vorig jaar namelijk erg leuk.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:04

Lisenka schreef:
Ik heb me met Halley opgegeven voor clinics in Bunschoten op 14 december. Wordt georganiseerd door Paarden van de Zon http://www.paardenvandezon.com. Zijn er nog mensen van hier die erheen gaan (met of zonder paard)?

Ik denk dat ik naar alle waarschijnlijkheid wel heen ga samen met Lisa Haha!
en mag ik anders met jullie meeliften? Bloos

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:06

Afbeelding
had ik deze al eens laten zien?

Moreno van Aline Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:08

Vet leuke foto Lovers

Balen Frank!

*denkt hard na over waar ze een paard vandaan kan toveren voor zondag Clown *

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:32

Kathleen; Jaah, het begint nu heel dichtbij te komen he Haha! . Ben heeeel benieuwd naar foto's van Sienna!

Amanda: Wat leuk zeg dat je die foto's hebt gevonden!! Haha! Hij was op 2 jarige leeftijd al knap zeg Haha! . Geweldig paard heb je!

Mies: Wel fijn hoor een binnenbak!! Wanneer is de planning dat ie komt? Of zijn ze al bezig?

Frank; Ohjee, t gaat nog steeds niet helemaal goed lees ik, beterschap! En balen dat de bak bezet was, en ook nog eens door hun Knipoog . Agja, ieder zn eigen ding natuurlijk, maar ik heb soms ook wel eens mn bedenkingen, je kan ook te ver door slaan in iets Clown

Saida: Oeps Bloos , ik bedoelde idd Rintkse Haha! . En ze heeft echt een mooie manendos hoor, zuinig op zijn Haha! . Balen dat mensen zomaar je foto's pikken Boos! .

Sanne; Jammer dat het rijden niet door kon gaan. Maar het is idd echt hondenweer, bah! Hopen op droogte de komende week! Die foto van Moreno is gaaaf Haha! . Echt een super knap paard Ja

Lisenka; Ik ben jaloers hoor Haha! . Die PRE's allemaal aan huis, dat moet toch een droom zijn van iedere paardengek haha. En fijn dat Otto goed ging op wedstrijd. Die wp komen wel weer!

Benthe: Jeeeeeeeeeh Haha! . Wat goed zeg! Gefeliciteerd!! Die maffe knol, hij doet het mooi wel weer. Netjes gedaan, volgende x ga ik met je mee als grooooom Cool .

Zo he, ik baaaaaaaaaalde gister, niet te geloven. Wat een k.lote avond zeg... Ik dacht leuk en gezellig te gaan stappen, maar belande 3 u s nachts thuis zonder ook maar binnen in de discotheek te zijn geweest Boos! . Echt niet leuk. Het waaide als een gek, en regen, en met jas mocht je niet naar binnen Verward . Ik heb het echt nog nooit zo zout gegeten zeg... Ik vertikte het echter om me jas in de auto te gaan leggen, want dan was ik nu geheid ziek geweest.. Kortom, toch staan wachten (vraag me nu achteraf af waarom ik uberhaupt ben blijven staan, maar goed) en nog niet eens binnen gekomen. Echt een baggeravond dus, voorlopig ff de laatste keer dat ik daar naar toe ben geweest!! ( Het was echt slecht georganiseerd. Het was een opening van een nieuwe discotheek, vandaar de drukte).