[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:37

Lekkere fotos van Suevie Chica.. ziet er wel gezellig uit daar op je nieuwe stal Clown

Nouvel prachtige fotos

Lobke de DUIMEN draaien voor jullie vandaag, sterkte en succes

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:00

nouvel,wat een gave foto's weer..mooie merrie is het toch ook!

en malin,je kan ook biotine gaan voeren,maestro kreeg het voorheen van zijn vorige eigenaresse en zijn manen en staart waren beduidend dikker als dat ze nu zijn.

lobke sterkte vandaag,duimen op een positieve uitslag!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:01

Bedankt! Pling

Biotine schijnt inderdaad ook haargroei te bevorderen...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:05

nouvel, wat is ze toch mooi!!

Idra, heel veel sterkte vandaag, ik duim voor jullie!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:11

ja,biotine wordt vaak gevoerd voor hoeven die slecht groeien,omdat het hoorngroei stimuleerd,maar haar is ook hoorn,dus erg simpele conclusie,dat haar vanzelf dan ook beter groeit en dikker wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:49

Lobke succes vandaag bij de kliniek!! Ach gut

Nouvel: Het sprookje ziet er weer mooi uit!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:51

Lobke, sterkte vandaag.

Mooie foto's zie ik weer voorbij komen! Het 'spokie' is echt weer wit, Nouvel.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:24

Wauw, gave fotos! Sterkte Lobke!
Zal zo eerst naar Claudia, scheen weer niet zo goed te gaan.. Eerst even gauw een bak koffie en er zo ff heen..

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:24

Nouvel mooie foto's!! Ze is idd weer mooi wit Cool

Over biotine heb ik zelf ook al nagedacht, maar dat duurt wel wat langer voordat het werkt. Bovendien was ik blij dat ik eindelijk van de papjes met supplementen af was (wat hij natuurlijk altijd kreeg voor zijn huid en die bulten) omdat hij een supplement niet eet als je het over zn eten gooit Boos!

Ach je moet iets over hebben voor mooie manen Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:35

Ja, biotine duurt wel even voordat het werkt inderdaad...
En je bent er ook nog niet eens zeker van of je duidelijk verschil merkt met zijn manen...
Hmm, lastig...
Balen dat je weet dat ze zo mooi lang kúnnen zijn! Clown
Tulipa heeft ook geen echt lange manen, maar die had afgeschoren manen toen ze kwam, ik heb haar dus ook nooit met lange manen gezien en ik vind haar er eigenlijk ook niet echt het paard naar...
Fifi zou ik me zonder lange manen echt niet voor kunnen stellen... Haha!

Bedankt trouwens allemaal voor de leuke reakties op de foto's! Pling
Over het mooi wit zijn gesproken...
Ik had haar de dag voor we weg gingen helemaal gewassen met shampoo, ze was dus voor het eerst sinds tijden weer echt bling bling wit!
Kom ik de eerst ochtend op de Blakheide op stal nadat we ontbeten hebben zie ik me daar toch een baggermonster in de paddock staan! Wow!
Moesten ze haar even kwijt met uitmesten en de paddock was zo nat, daar ging ze vast niet in liggen...
foutje, bedankt! Haha!

Na het rijden die dag dus maar weer onder de spuit gezet en later die week shampoo gekocht bij een ruitersportzaak in de buurt, de laatste dag dus weer helemaal in het sop en schoon naar huis! Cool
Helaas is dat schone altijd maar van korte duur, de volgende dag lag ze thuis alweer in de bagger... Clown
Ach ja, het is en blijft een paard... Knipoog

Hoe vinden jullie haar oren hier trouwens, ik vind dat altijd zo grappig als ze zo staan, ze zijn al zo groot! Haha!
(als ze ontspannen is kunnen ze echt zo heen en weer flapperen!)
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:39

Hihi ik vind dat altijd zo schattig! Dan zie je die oortjes zo gaan van flop-flop-flop. Suev heeft dat ook als hij erg geconcentreerd bezig is, of als hij staat te slapen LOL maar dan hangen ze gewoon half *LOL* In combinatie met de hang-lip gaan we dan voor de befaamde ezel-look Haha!

Over die manen he, waar ik mee zit is: haar GROEIT toch? Zn tussenstukje bij zn oren groeit ook, net als zijn staart. Maar de rest niet Verward Dat snap ik dus niet. En het is ook helemaal verkleurd door de zon, sommige plukken zijn gewoon geel Boos! Dus lijkt het nog dooier en armoediger.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:46

Ja, lachen he, dat geflap! Haha!

Ja, dat vraag ik me ook altijd af, Tulipa 'r voorpluk blijft ook maar zooo kort, terwijl ik haar staart iedere keer bij moet knippen en haar manen ook wel ietsje groeien.
Waarom groeit die voorpluk dan niet?! Boos!

Ik heb geen idee of ze sneller groeien na trekken of na knippen/snijden.
Ik heb wel eens gehoord dat ze voller en langer worden als ze helemaal afgeschoren zijn geweest.
Bij Fifi zou dat op kunnen gaan, die is ook 'kaal' geweest, maar bij Tulipa trek ik dat toch weer in twijfel...

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:59

Ze zeggen ook dat ze wat voller worden als ze ingevlochten zijn, maar goed.. Ik weet er verder niet zo veel van Tong uitsteken

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:14

FunkyMistiC schreef:
Ze zeggen ook dat ze wat voller worden als ze ingevlochten zijn, maar goed.. Ik weet er verder niet zo veel van Tong uitsteken

Nee ze slijten dan minder Knipoog doordat het minder in de klit raakt, minder tegen teugels aankomt enz
Piropo mist ook een gedeelte bij zijn schoft door de halsdeken van afgelopen winter, dat doe ik dus niet meer Boos! dan maar niet helemaal scheren dit jaar, valt bij een schimmel toch minder op.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:19

Hmm, ik heb ook een (halve) halsdeken liggen voor Fifi.
Heb vorig jaar via Marktplaats een Rambo wug overgenomen, omdat ze geschoren was.
Maar het is er niet van gekomen om die erop te leggen, omdat het niet heel koud is geweest...

Wat voor deken had jij Cloris, en met een hele of en een halve hals?
Misschien is het dan toch niet zo'n goed idee...
Moet die er maar weer uit voor een gewone lekker warme deken...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:25

hihi,al die manen spaarders,moet zeggen,heb er geen last van,de friezen hebben exeem,die kortwieken zichzelf,en maestro scheer ik alles vanaf...zo kort mogelijk... Haha! Haha!

ik heb trouwens voor maes een anky deken,die ligt erg mooi,en weinig schoftmaanharen weggesleten,zover ik er op gelet hebt...

eerlijk gezegd,kijk ik nooit zo naar manen groei.. Bloos

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:33

Haha!

't is maar waar je je druk om maakt he?! Cool

Ik vind het bij Fifi ook wel zonde als er wat van de manen stuk gaat, die zijn al zo mooi lang!
Maar het is niet zo dat ik er constant mee bezig ben.
Ze zijn op stal en in de wei ook altijd los, alleen met rijden vlecht ik ze, omdat ik anders met mijn handen in de knoop kom.

Ik heb Dominick dekens voor de winter en Amigo als tussendekens (zonder hals), die schuren beide niet op hals...

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:04

leuke foto's weer, gelukkig let ik ook nooit zo op de manen groei die van Rod zien er goed uit, hij vind het wel heel lekker als ik er tussen jeuk

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:56

Nouvel schreef:
Wat voor deken had jij Cloris, en met een hele of en een halve hals?
Misschien is het dan toch niet zo'n goed idee...
Moet die er maar weer uit voor een gewone lekker warme deken...

Halve hals maar dat doe ik nooit meer, nee voortaan alleen nog normale dekens en dat stuk manen bij de schoft reken ik toch al niet meer mee Knipoog
Met dekens ook nooit losse manen, dat schuurt helemaal de zooi weg

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:57

Vandaag tot de beslissing gekomen dat we haar in laten slapen. Het ging al heel slecht met haar en ze lag veel en lopen kon ze al amper. De DA was vanmorgen bij de buren, ik lag bij Claudia in het land en hij kwam even aan bij ons. Hij zei dat het eigenlijk het beste was om haar uit haar lijden te verlossen; kon wel met pijnstillers maar dat houd ook een keer op. De hoefbevangenheid van een paar keer en verwaarlozing van vroeger is haar fataal geworden..
Vanmiddag om 15:00u komt de DA..

Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:06

Ach jeetje wat erg Huilen Heel veel sterkte, weet je zeker dat er niets anders meer aan te doen is?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:08

Soeske: Jeetje wat erg! Verdrietig Heel veel sterkte meid,
Echt jammer van zo'n leuk beestje, ech heel heel veel sterkte!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:24

Jeetje soeske sterkte meid, wel het beste voor de pony, voor de pony ook prettig om geen pijn meer te hebben

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:26

soeske,wat triest,ze ziet er zo leuk uit op de foto...
sterkte!!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:59

Dank jullie allemaal voor het medeleven, dat doet echt deugd Kusje

Verslagje:

In het heenrijden zaten we in de spits, is niet leuk met de trailer op de ring van Brussel, maar ja, het moest en Licor die staat er toch altijd rustig bij, dus dat was alvast geen probleem. We waren er rond 9u45, mooi op tijd dus, en na wat twijfels over waar we ons moesten aanmelden, konden we Licor uitladen en naar de onderzoekshal brengen.

Daar werd hij eerst onderzocht door studenten, een doorsnee onderzoek: wegen (leuk weetje, Licor weegt 575 kg), temperatuur en hartslag meten, voorgeschiedenis vragen etc. Op mijn vraag ook bloed getrokken voor volledig onderzoek.
Toen kwam de professor (neem ik aan) en die legde wat uit wat ze gingen doen en stelde nog wat vragen.
Dan werd er een echografie van Licors longen en lever genomen. Daar was niks vreemds op te zien, dus dat zat al goed.
Hierna volgde de endoscopie. Ik had hem op dat moment niet meer zelf vast, maar wel een studente, en toen keek hij toch af en toe wat "ongerust" naar mij, de duts, maar het is ergens wel fijn om te weten dat hij zo aan mij hangt. Tijdens de endoscopie panikeerde hij heel even, maar een geruststellend klopje van het baasje was voldoende om hem weer rustig te maken. Ik ben dan bij hem blijven staan.
Het was zeer interessant om te zien hoe de luchtwegen er vanbinnen uitzagen, je zag ook duidelijk wit slijm (dat dus af en toe uit zijn neus komt) zitten, daar hebben ze dan een staal van genomen. Maar verder waren er geen grote slijmproppen te zien, dus dat was ook positief.

Dan moesten we even wachten op de uitslagen van het bloedonderzoek en van het slijmmonster. Na een kwartiertje waren ze er al mee klaar.
Alle bloedwaarden waren in orde, met zijn lever is niks mis en ook het witte slijm is niet ontstoken oid.
Hij heeft dus geen ernstige onomkeerbare aandoening, maar een chronische allergie. Zijn gehele immuunsysteem is laag, vandaar dat hij allergisch reageert op die zomereczeem-mugjes en iets anders (dat het witte slijm en de hoest veroorzaakt). Waar hij juist allergisch aan is, is niet duidelijk, het kan ofwel stofallergie zijn, ofwel een allergie aan bepaalde planten/bomen/grassen... Er is geen verschil in reactie, dus ze kunnen dat enkel afleiden uit de omstandigheden. Gezien het tijdstip waarop hij er last van heeft (zomer) en de manier waarop hij nu gehuisvest wordt (24/24 buiten), leek het de DA onwaarschijnlijk dat het om een stofallergie ging.
Zij dacht dus eerder aan planten etc. Ze zei dan dat er een oplossing was in hem permanent binnen te houden, ergens waar alle pollen etc gewoon buiten bleven, maar ik gaf onmiddellijk aan dat ik dat absoluut niet zag zitten. Mijn paard moet niet als een kasplant gaan leven.
Nu gaan ze een bloedstaal van hem opsturen naar een labo in Frankrijk voor allergie-onderzoek (grapje kost wel 200 euro *slik*) en dan weten we binnen 2 weken met zekerheid waar hij allergisch aan is en hoe we hem kunnen helpen.
Voor nu krijgt hij dan capsules met cortisonen en dan daarna zal hij dagelijks een spuitje moeten krijgen met antistoffen (als duidelijk is waar hij allergisch aan is).

Ik hadpersoonlijk liever dat het "maar" een stofallergie was, dit lijkt veel onoverkomelijker, maar ja, ik ben al blij dat ik weet wat er nu aan de hand is.

Ik ben wel nog vergeten vragen hoe het dan komt dat hij een lage immuniteit heeft en wat we daaraan kunnen doen. Maar goed, mijn DA wordt ook gebrieft dus dat is dan een vraag voor later.

Met een gepeperde rekening zijn we dan weer huiswaarts gegaan en toen ik Licor in de wei liet begon hij vrolijk rond te springen dus die was het hele gebeuren alweer vergeten Knipoog

Wat minder leuk was, tijdens het wachten in Gent kwam er op een gegeven moment een vrouw uit de stallen die aan het huilen was met in haar hand een stuk staart van haar paard en een halster Verdrietig
Daar word je wel even stil van...

Oh jee Soeske, ik lees net dat jij dit hebt moeten doorstaan, een geweldig dikke knuffel van mij Ach gut