Heb eerst een varken uit de wei gevist en er een paard van gemaakt

Dus dekje erop (Jippe bleef netjes staan), zadel erop (Jippe bleef rustig staan) en aansingelen. Jippe heeft zich niet verzet, geen kreun gelaten, stond vrolijk om zich heen te kijken. HEERLIJK die elastische singel!!! Hoofdstel erin emt nieuw dubbelgebroken bit. Meneer stond lekker te kauwen erop. Longe eraan en naar de longeerbak. Hieronder de foto's.
Zadel, suede zitting moet nog komen. Zolang doe ik het hiermee. Ook niet verkeerd!

Lekker begin in stap:

Maar sjongejonge wat was hij AKTIEF!!! Liep lekker door, meteen naar de draf willen etc.
Dus maar even flink aan het werk gezet en foto's maken maar even gelaten. Meneer vloog de bak door. In draf, middendraf en uitgestrekte draf. En dan weer naar een echte Friese draf. Galop doet ie niet graag, daar is de volte in deze bak te krap voor. En zijn balans is niet helemaal goed. Maar hij vloog nu in galop als vanzelf, deed vliegende wissels en deed zelfs een overkruisde galop. Kneep zijn billen samen en liet mij zien dat hij ook explosief versnellen kon a la ik-ga-er-nu-van-tussen-ajuu! Zonder daadwerkelijk te gaan bokken enzo.
Lekker onstuimig in het begin:

En na zo'n 10 minuten jolig en vrolijk stoom afgeblazen te hebben, waarbij hij zo te zien erg blij was, had ik heb weer eindelijk in een ontspannen stap en kon ik verder foto's nemen.
Stap:

En toen serieus aan het werk
Draf:

Het valt mij op dat ie echt anders loopt. Actiever, voorwaardser, hoe je het noemen wilt. Achterhand er goed onder, achterbeen zoekt middelpunt van zijn lijf op ipv dat lange dat ik 3 maanden terug zag.

Lekker de wind in je manen en gaa!
En toen waren we klaar. Jippe heeft lang niet zo erg geschuimd als de vorige keren met enkelgebroken bit. Was steeds lekker aan het knabbelen en had een mooi dun laagje om de lippen. Was niet zo erg bezweet, vooral onder de singel en heeft lekker gelopen. nar flink uitstappen en singel steeds een gaatje losser, helemaal bloot uitstappen. Hier vraag ik hem net de "keer om".

Dan hoofdstel af en lekker los lopen. Ik ging de spullen wegbrengen en hij rollen. Het blijft een varken haha. Toen ik terug kwam hinnikte hij luid en vol naar mij

Een geslaagde dag! En ik denk dat ik met dit bit en zadel een prima keus heb gemaakt.