[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:02

Haha Chico lust daar wel een hapje van!!!

Saida, soms kunnen paarden gewoon zo lomp zijn ... O:)
Perla stond vanmorgen ook uitgebreid op mijn schone goed te kauwen... het is dat ze drachtig is :+

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:25

wat een gave foto's van madelief :D

weer even geen tijd om te reageren, maar met Garbosa gaat het met de dag beter, en ook aan haar benen zit gaat nu minder stroef, en deze week DA bellen om haar te laten scannen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:26

:wave: ik ben er nog wel hoor :o
En ik geniet iedere dag van jullie geweldige verhalen en foto's!
Het is alleen bijna geen doen om bij te reageren,mèn wat gaat het hard!

De meeting zag er uit als een geweldig succes!
Kelly: gefeliciteerd! Jammer dat het dan nog zo lang duurt voordat het er is hè :D
Bij welke PRE was je wezen kijken?

Elise: Wát een geweldige verhalen schrijf jij! Altijd spectaculaire verhalen en foto's,je kan je eigen rubriek wel beginnen hier op Bokt! :D meld ik me nu vast als lid ;)
O ja,je had me met die schapen wel even kunnen bellen...had je een border collie kunnen lenen,dat scheelt veel werk :D

Iloon Macho hoor,maar ik zie aan die foto vooral heel duidelijk hoeveel breder en bespierder hij nú is!

Anouk Jij bent ook echt een aanwinst voor dit topic :D Knap hoor zoals je alles bij houdt en bij reageert!

En verder....wat een héérlijke paardjes toch allemaal in dit topic! ik geniet van de foto's van de kudde van Jan en Lisenka,wat een heerlijk stel hebben jnullie,en wat een gewéldige foto's komen er voorbij!
En geweldige Iggie,en prachtige Furia,en en en.....allemaal gewoon súper!

Nu even over Morrie: Het gaat goed met mijn kanjer! Alleen de galop blijft érg moeilijk...aanspringen gaat prima,maar het in galop houden,stelling,lengete buiging...dat is allemaal ver te zoeken.Het valt niet mee om hem dat aan te leren,hij scheurt schuin door de bochten,en het voelt ook echt heel scheef allemaal...als iemand nog tips heeft?
Verder gaat de draf en stap en de overgangen draf en stap echt véél beter,halthouden gaat ook al een stuk netter(zonder dat hij door dendert) dus al bij al heel erg tevreden hoor,ik mag niet klagen...
Daarom ben ik zo stoer geweest om me in te schrijven voor een wedstrijdje :o De galop zal wel een afgang worden,maar ik zie het niet als wedstrijdje,maar als dagje uit met mn paardebeest :D

Ik mis mijn haflingertje heel erg...ze heeft een heel fijn nieuw baasje gekregen die helemaal gek van haar is en haar veel aandacht geeft.Precies zoals ik graag wilde,maar toch blijft het moeilijk.Iedere dag kom ik langs de wei(op weg naar Moreno rijdt ik er langs) en het doet zeer om haar daar niet meer te zien.Ik heb er meer verdriet van als dat ik van te voren dacht...

Mijn hondjes komen ondanks dat ik de schapen verkocht heb toch wel aan hun trekken,ik mag wanneer ik wil bij anderen trainen,maar helaas heb ik er weinig tijd voor.Afgelopen zaterdag moest ik echter nog een demo schapendrijven geven(waar ik stront zenuwachtig voor was) maar het was erg leuk en mijn hond genóót weer volop!

Zo,iedereen weer een beetje op de hoogte van mijn wel en wee ;)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:50

Leuk Gab dat het zo goed gaat :D . Ik hoorde al een tijd niks meer van je! Wanneer kom je foto's spammen van Morrie :D ?
Ik heb bij Chico de galop flink kunnen verbeteren aan de longe met bijzet / dubbele longe! Misschien is dat een idee? En van veel buitenrijden/galoperen worden ze ook sterk. Ik denk dat hij wat problemen heeft met de balans als ik het zo lees.. Als hij meer kracht krijg, kan hij zijn balans beter bewaren en zal hij netjes rondkomen ect. Succes!! En wat goed van je wedstrijd +:)+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:40

Poeh wat gaat dit topic hard zeg! Even kijken wat ik nog weer:

Jolyn: Ja ik ga donderdag met fysio starten en dan overleggen wat ik mag en niet mag.

Moppielover: :(:) :(:) Dikke knuffel voor jou in deze moeilijke tijd

Idefix: Dat is zeker niet leuk zeg, een 6 als je zo hard je best doet. En dan in de regen. Het is jammer dat we juryleden geen rapport mogen geven.

Elise: Mooi verhaal, ik zag het voor me.

Update hier: Jippie! Ja wij hebben echt een fijne stalhouder. 1 melding op het bord voor een draadje zodat de andere groep niet meer bij ons kan komen en vandaag VOILA! Touwtje hangt er. En tegenwoordig staat er gewoon netspanning op de draden dus ze hebben er inmiddels allemaal reuze respect voor.

Maar goed, nu kon ik Jippe dus mooi meenemen naar de paddock. Hij loopt braaf en aan een redelijk loshangend touwtje mee. Liep wel te snuiven enzo, want ja het blijft allemaal raar natuurlijk. Toen moesten we de draai de paddock in maken en precies bij de opening van de paddock stond, jawel heeeel eng: een witte tuinstoel. Hij liep dus keurig mee de paddock in en wilde er daar dus vandoor gaan uit 'angst' voor die stoel. Dat ging dus niet door (had hem met mijn goede hand vast). Hij moest eerst van mij rustig staan, toen paddock dicht gedaan en hem losgelaten. Briesend naar de andere kant, staart in een soort krul op zijn rug en staan snuiven. Hahaha maf beest. Ik heb de longeerzweep gepakt en op het commando draven ging hij keurig op de volte om me heen draven. En ook in galop. En hij is supergevoelig voor de richting van de zweep. Zodra deze naar de grond wees kwam hij naar me toe gedraafd. Zo briesend naar die zweep snuffelend en keurig voor me stoppend. Beetje schriktraining met de zweep, zijn zijkanten aanraken ging prima. Daarna zweep weg gelegd en grondwerk gedaan: komen, achteruit, om, blijven staan, voetje.

En toen die stoel IN de paddock gezet. }:0 Mooi dat ie daar dus voor wegrende. Dus ik hem genaderd en uitgenodigd bij me te komen en dat deed hij. En zo steeds dichter naar de stoel toe tot ik ernaast stond. De laatste 2 stukjes bleef hij eerst aan oude stront staan snuffelen, met 1 oog op die enge stoel gericht, om dan dichterbij te komen en echt bij mij te staan. De laatste keer snuffelde hij eerst aan mij en toen voorzichtig aan die stoel. Om vervolgens er rustig weg van te lopen. Ik vond het een mooi resultaat van een combi van grondwerk, schriktraining en band/ vertrouwen opbouwen :D Tsja ik wil hem leren stil te staan naast een kruk/ trapje zodat ik op kan stijgen zonder aan hem te moeten hangen (ben niet meer zo soepel als in mijn tienerjaren, ben niet zo groot (1,59) en het is beter voor zijn rug) dus dit was een mooi begin met wennen aan een vreemd voorwerp in de bak!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:16

Ik ga vannacht reageren, maar ik moet het even kwijt, de verpachter heeft het voor elkaar gekregen. We hebben land!!!!!!!!!!!!!!!!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:17

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA? En mij niet even bellen :D :D :D . Kan je me ff een pb sturen hoe wat waar wanneer ;) ?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:35

Heey
@ kelly : Super zeg :D Gefeliciteert :D
@ iloon : Lekkere macho zeg :D
@ elise : Hahaha prachtig verhaal.
@ borderjay : Fijn dat het zo goed gaat met morrie :D
Nog sterkte met de verkoop van je haf :(:).
@ zilfstar : Dankje :) Haha Moppie was ook altijd bang voor witte stoelen. Wel fijn dat ie daarna eraan ging snuffelen :).
@ utixo : Super zeg :D

Vandaag weer naar therapie/fysio geweest
Ik heb nu enorme rugpijn want ze heeft mijn rug gekraakt bewogen en gemasseert.
Laatst bijgewerkt door moppielover op 15-06-09 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:35

Geweldig zeg!!! Dan kunnen de paardjes dus lekker naar buiten :D.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:36

Hiephiephoi ja!

Ik ga naar stal, tot vanavond!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:43

Ben nu wel benieuwd naar wat je van de stal gemaakt hebt hoor ;).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:56

Oh mensen, ik ben zooo benieuwd nu!! Het mooiste is, het land ligt pal naast stal. Wij kunnen van ons terrein een hekje door, naar een wei, waar je eng van wordt!! Het zal toch niet waar zijn dat alles echt goed gaat komen.. Ik hoop het zo! Paard blij, ik blij, wat wil je nog meer :D . Dit is super nieuws!! Het betreft een heeel groot land waar ik laatst een plaatje van Chico aan het eten van plaatste!

http://i154.photobucket.com/albums/s275 ... ing034.jpg

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:05

Benthe; Gefeliciteerd met het stuk land zeg! Ben echt onwijs blij voor je!!!! :D
Vanaf wanneer mag je er gebruik van gaan maken enz?
Ik kom het weekend langs, met sammie. Kan ze weer even paardje aaien enz :p

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:21

Klinkt echt super dat nieuwe land erbij! Als ik wel eens de verhalen hoor ben ik ook echt onwijs blij met onze stal! Daar ligt echt enorm veel land bij. Het is wel jammer dat de bak en de longeerbak niet super zijn maar over het algemeen is het wel redelijk goed te doen. En ach hij is weer flink bezig met aanpassingen maken en het schijnt dat een tweede bak en longeerbak ook op zijn lijstje staan....

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:34

gezellig weer hier!
gefeli benthe en iloon!!
jan wat ben je weer komisch bezig
jasmijn ik lees iets over je theorie, gefeliciteerd. al bekend wanneer je mag afrijden?

zo, hier laat ik het bij. stond vanmorgen om 4 uur naast me bed. nu ff des en prince op stal gooien en dan zullen de oogjes wel dichtvallen denk ik

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:34

help ik heb een spook paard := :=

Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:43

Naar aanleiding van een door mij geopend topic hier aan de Barokrijders de vraag: wie rijdt er hier (vooral voor de show/ het er mooi uitzien) met een borsttuig? EN heb je ook foto's?

Ben aan het overwegen puur voor het mooie iets aan te schaffen voor Jippe, maar zou dan willen sparen voor echt iets moois/ middeleeuws aandoend. A la de film Ladyhawk waar Rudgen Hauer op een prachtig zwarte hengst rijdt met zo'n mooi harnachement. :D Hihi OK, dat zal wel erg duur zijin...

Dus Barokke Bokkers met borsttuig: toon uw foto's en laat mij kwijlen!

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:12

Hier meld zich nog een eigenaar van een barok paard :D . Ik sta bij Benthe en Ilona op stal sinds 3 weekjes met mijn Andalusier merrie Isabel. Mijn paard is geloof ik al eens voorbijgekomen in dit topic als het nieuwe Spaanse vriendinnetje van Chico ;) . Enige jammere is dat ze elkaar niet zo leuk vinden hahahaha. Komt vanzelf wel goed (hoop ik).
Ik ben ook zoooooooooo blij met het land dat we erbij hebben gekregen! Echt helemaal super!!!!

@ Heidi, nu komen we we elkaar hier weer tegen i.p.v. op HCN ;) hahaha. Hoe is het met jou en je knappe mannen (alle 4)?

Er staan trouwens foto's van mijn superknappe knollie in mijn profiel!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:23

"Dit is mijn vriend schaap..."

Het bewuste filmpje van het sloot springende schaap! Excuses voor mijn taalgebruik :+ ben normaal gesproken heel netjes, maar dat was even de emotie van het moment :o

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:31

kelly: Perla drachtig *\o/* over 10 maanden ben je vast weer verliefd ;)

elise: nat dagje dus! Is de voorspelling voor morgen droger?!

madelief: erg charmant! Ja stelletje gekken met die kapjes, in parijs liepen ze ook al en nu dus hier ook! Chinezen..blijft raar volk!

denise: Heeft heike niks aan zn avontuur over gehouden?!

saida: leuk toch zo'n fries! Dat deel van de fries heeft shannon ook overgenomen...

gabriella: Ook goed aan de longe trainen! Leuk om te horen dat het verder allemaal goed gaat! Logisch dat je je hafje mist, je hebt zoveel voor dr gedaan!

benthe: Super!!! Zal de stal goed doen!

Heidi: Als je heel scheel kijkt zit er een steigerend paard in!

denise2: :P welkom! Mooie merrie!!! Vreemd dat ze nog niet voor de charmes van chico gevallen is ;)!

Vandaag zijn shannon en ik een jaar bij elkaar :+: En donderdag wordt ze al weer 5 dus ga een taart in elkaar flanzen ;)
Bijna naar de veluwe!!! Heb er zo'n zin in!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:35

Welkom Denise :D
Gefeliciteert mies :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:07

Efkes tussendoor! *D

Op 28 juni wordt er in Warmenhuizen een clinic georganiseerd met Jenny Veenstra waar ik aan mee doe met Rintske.
Er zijn nog een aantal plekjes vrij, iemand interesse???

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:23

hay Denise Leuk dat je een anda merrie heb :D
vertel er meer over en hoe oud is ze :D

Zo dus je staat bij Benthe en Ilona
hou je het wel vol daar ze sporen echt niet hoor :+
als die twee 1 maal gek doen dan kom je niet meer bij :')
Met Baron en Macho gaat het goed :D
Llano hebben we verkocht :o
met Jesse gaat het ook goed.
En Marcel nou daar praten we niet over na van het weekend hahaha
nee hoor met hem gaat het ook goed :D
Maar wat dacht je ik ga bij het strand staan dat is beter dan op HCN :+

Mies_Apollo Ja nu je het zegt zie ik het ook haha maf zeg :P

Benthe echt lekker een stukje land voor de paarden :D
Baron staat ook bijna iedere dag op het land en dat is zo lekker voor hem :Y)

Zilfstar zal er 1 op zoeken alleen is het iets anders dan wat jij wil :D
dit is nou mijn hoofdstel met borsttuig :D
Afbeelding

Ja Ja jong geleerd oud gedaan zeggen ze toch hahaha :D
Jesse begint alvast :P
Jesse zit op een paardje :P
Afbeelding

Nog van verleden keer toen ik bij Ilona op bezoek was :D
Chico is echt niet bang voor kinderwagens hij was zo nieuwgierig en voorzichtig :D
Afbeelding
Afbeelding

Oja dit waren de ooievaars die we verleden keer zagen en nee ze zijn niet nep :P
Afbeelding
Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:26

Mooie foto's zeg :D
Laatst bijgewerkt door moppielover op 15-06-09 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:26

Oja mijn hoefsmid had eindelijk gepast ijzers voor Macho :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding