[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:30

Ik heb 1x een Bucas gehad, super mooi stevige deken.
Maar hij hing altijd naar 1 kant en gaf altijd ontzettende schuurplekken op de schouders...
Voor mij geen Bucas meer...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:19

Als hij je de 6.6 aanraadt kan je altijd vragen of je hem dan op zijn kosten mag terugsturen als hij niet past Knipoog

Suev heeft 6,6 (=145/195) van al zijn normale dekens. Van zijn vliegenuitrijdeken heeft hij een 205. 6,6 is eigenlijk een 198, vandaar dat ik zei, neem dan de 6,9 dat is dan de 203 Knipoog

Dat drukpunt op de hals bij de bucas heeft Suev ook wel, dat is die snee in zijn manen die ik bedoel, maar hij krijgt er verder geen wondjes van oid. Verder schuurt de deken ook niet. Ik denk dat je er ook een beetje een paard voor moet hebben?

El jij hebt ook dominick dekens he? Die klinken ook erg goed. Horseware is tot nu toe bij Suev wel de fijnste pasvorm, alleen als het lang en hard achter elkaar regent loopt het water bij hem bij de schouder erin. Dat heeft Suev eigenlijk bij alle dekens die hij tot nu toe heeft gehad (amigo, rhino, HH en premiere) behalve bij de bucas.

Dit is de maattabel van bucas, die hild ik altijd aan maar nu zie ik ineens dat ze maten overslaan Verward

Afbeelding
Afbeelding

En deze is van horseware:
http://www.horseware.com/rugfitting.asp

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:35

Licor heeft van alle dekens ook een 195, behalve van de Dominic omdat die zo klein uitvallen, daar heeft hij een 205 van nodig.
Ik heb hem gemeten van het midden van zijn borst tot het midden van zijn staart (dus iets verder dan beschreven staat in de Bucas-tabel, van Bucas heeft hij trouwens een 145), dat was 206, en daar heb ik dan 10 cm afgetrokken omdat dat zo beschreven staat in die tabel die ik hierboven postte (ivm Horseware dekens).

Dominic is geweldig qua pasvorm, maar naar het schijnt doorstaan ze geen felle hoosbuien, daar heb ik nog geen ervaring mee... Maar die Dominic dekens kunnen gewoon niet strak trekken, door de speciale technologie. Ze zijn ook superlicht van gewicht, ik ben er echt helemaal weg van Haha!

Nu ja, intussen heb ik nog altijd geen antwoord van Jason Rolleyes
Ik geef hem nog tot vanavond, en anders bestel ik bij Ooteman.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:41

Hmm vaag, bij 145 bovenmaat hoort toch altijd 195 ondermaat en geen 205? Na ja als je bij Oot besteld kan je hem ook zowiezo ruilen dus dat moet goed komen Knipoog Hoe duur zijn ze bij Ooteman?

Misschien is Jason wel op een evenement, dan hoor je ook altijd even een paar dagen niets?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:45

Ja, zou kunnen, maar als hun site niet optimaal werkt, is dat voor hun ook niet goed voor de zaken!

Inderdaad, 195 hoort bij 145. Dat klopt dan toch wat ik zeg Haha! ? Ik heb altijd een 195 nodig (behalve bij Dominic, maar alle paarden hebben bij Dominic een maat kleiner nodig). Als ik hem meet van het midden tot zijn borst tot het midden van zijn staart is het 206, maar dat komt omdat je dan eigenlijk te veel meet. Daar moet je dan 10 cm aftrekken, dus kom ik weer op 196 Haha! Dus dat is zijn eigenlijke lengtemaat.
Zie http://www.paardenwinkel.be/info/horseware/welke_maat_

Hihi, moeilijk zo uitleggen over het net...

Bij Ooteman zijn ze 125 euro + 10 euro portkosten, bij Jason 125 euro inclusief portkosten.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:12

Welkom Jibbel!
Lekker ventje heb je!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:05

Mijn beestjes vallen een beetje tussen de maten in...
Van grootvallende merken hebben ze 185 (zoals HH) en van klein vallende merken 195 (zoals Dominick).

De Dominick dekens zijn echt super van ligging, ze schuren en schuiven niet of nauwelijks en ook op de schoft/hals drukken ze niet.
Ik heb alleen met mijn laatste 2 Dominick dekens een beetje pech, of dat toeval is of aan de kwaliteit ligt ben ik nog niet uit, maar ik had in 1 winter bij beide dekens de voorsluiting stuk en dat vind ik toch wel wat minder...

Van Horseware heb ik meestal 6,3, al moet ik zeggen dat dat wel aan de ruime kant is.
Amigo valt dan wat kleiner dan Rambo en Rhino en die passen dan eigenlijk nog het beste...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:30

Furia en Dizo!!

Laten jullie een berichtje achter?
Ik ga binnenkort weer evens alles bijlezen&reageren Tong uitsteken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:27

mooie foto`s erg lief

zo lekekr de hele dag bij me kanjer geweest moet daarom alles nog wel even bijlezen is ineens weer erg hard gegaan
gaan zo lekekr naar buiten met een groepje
gisteren een beetje aan wat verkeer laten wennen deed hij erg goed tsjil was wel heel alert hoor zag alles
maar hij liep verder heel lief mee de scheet leuk om te zien dat ze zo op hun baasje vertrouwen kan ik echt van genieten

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:31

Idra schreef:
Ja, zou kunnen, maar als hun site niet optimaal werkt, is dat voor hun ook niet goed voor de zaken!

Inderdaad, 195 hoort bij 145. Dat klopt dan toch wat ik zeg Haha! ? Ik heb altijd een 195 nodig (behalve bij Dominic, maar alle paarden hebben bij Dominic een maat kleiner nodig). Als ik hem meet van het midden tot zijn borst tot het midden van zijn staart is het 206, maar dat komt omdat je dan eigenlijk te veel meet. Daar moet je dan 10 cm aftrekken, dus kom ik weer op 196 Haha! Dus dat is zijn eigenlijke lengtemaat.
Zie http://www.paardenwinkel.be/info/horseware/welke_maat_

Hihi, moeilijk zo uitleggen over het net...

Bij Ooteman zijn ze 125 euro + 10 euro portkosten, bij Jason 125 euro inclusief portkosten.

Ow LOL haha nou snap ik het Haha! Ach het was vroeg toen ik het las Schijnheilig

Gelukkig scheelt de prijs niet veel, dan zou ik gewoon degene bestellen waar ik hem het snelst kan krijgen. Hopelijk reageert Jason nog wel, zal ik hem anders een mailtje sturen? Tong uitsteken Dan doe ik het onder het mom van dat zijn site niet werkt en zeg ik dat ik dat weet via jou, omdat jij die hoody wou bestellen Schijnheilig Misschien werkt t Haha!

*edit* Ik hem hem gemaild (needed to catch up with him anyway Haha!) en gelijk gevraagd of hij je mail had gekregen) Cool
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 22-08-07 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:43

malin wat ziet suev er toch goed uit zeg!!

mooie vent,en lobke,sterkte met licor...hopenlijk valt het allemaal een beetje mee ,en ben je er op tijd bij!

peet ook weer terug van vakantie,en helemaal blij met haar paard,is hij nu helemaal genezen van de castratie??

mooie filmpjes van piropo gezien,en een verhaal gelezen van een zeer stoute aqua,en bij deze,ik denk dat als het me zou lukken,dat ze toch echt een paar rotschoppen van me gekregen zou hebben..

echt trappen naar de baas is not done..

hier gaat verder alles zijn gangetje,vandag hebben wessel en lucky gespeelt:
viewtopic.php?f=53&t=822275&hilit=

hier zijn evt wat foto's voor liefhebbers... Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:12

Idra, vervelend van Licor, succes ermee.

Over hoe vaak je een jong paard rijd: we rijden Furia nu zo'n 3x dressuurmatig in de week, en dan vaak een buitenritje erbij. 1 vrije dag en de ovegebleven 2 dagen longeren/wandelen.

Cloris, weer gave filmpjes! Wat een lekker beest is dat toch!
Dinkeygirl, mooie Suev weer, ik vind dat zn manen wel meevallen hoor, gelukkig groeit het weer aan Ach gut En die burka foto whahaha, geweldig, lekker ingepakt issie hoor.
En die foto van Dinkey, staat hem prachtig dat hoofdstel!
Jibbel, welkom en wat een schatje!! (ik wil stiekem ook nog een veulen erbij, zal nog even moeten wachten).

Zo, dacht duurt me eeuwen om te reageren, zoveel pagina's maar het gaat eigelijk allemaal een beetje over hetzelfde Knipoog
Was gister naar Amsterdam, samen met 2 vriendinnen, zouden we uit eten gaan en ze hadden een vegetarisch restaurant speciaal voor mij uitgezocht, en we gingen met de trein.
Omdat we naar Adam-Zuid moesten, moesten we 2x overstappen. Bij Schiphol moesten we dus als laatst overstappen, gingen er opeens geen treinen meer! Niet naar Adam Zuid, en ook niet naar centraal Vork. En van die bussen snapten we allemaal niks, dus wij maar wachten op een trein, konden we er uiteindelijk 1 naar centraal pakken, dus uiteindelijk ergens anders gegeten dan de bedoeling was maar was heel gezellig.

En gister nog een super bosritje met Fuur gemaakt, was echt heerlijk. Moest ook nog lachen om hem, want hij is voor bijna niks bang, maar wél voor water. En dr lag nogal wat in het bos. Dus wij zitten in zo'n heerlijk hard galopje (vind ie prachtig) komen we een plas tegen die het hele pad voor ongeveer 2 m in beslag neemt.
Wat doet ie nou, hij gaat er al springend/bokkend doorheen Nagelbijten / Gniffelen Was echt zo grappig, net een soort haasje..

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:19

Haha dat deed Suev ook altijd toen we nog maar net op de nieuwe stal stonden Haha! maar nu begint hij een beetje een stoer crosspaard te worden want tegenwoordig stampt hij er lekker doorheen (als het niet hoeft doet hij het nog steeds niet hoor Tong uitsteken). Gezellig dat je lekker uit eten bent gegaan, ookal was het dan ergens anders dan gepland! Hopelijk was het lekker hehe Vingers aflikken

Hier een foto van zn manen hoe ze waren, dan snap je wel dat ik het zonde vind... Huilen En hier is van het stukje bij zn schoft al een klein beetje af door zijn toenmalige deken (een HH).

Afbeelding

Fem heb in je topic gereageerd op jouw twee lekkere dingen hehe Kwijl

Peet heerlijk hoor, fijn dattie zo braaf is!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:21

Ja was zeker lekker Haha! als je het zo ziet is het idd erg zonde, maar hij is gelukkig niet helemaal kaal. Ik vraag me af hoe lang het weer duurt voordat ze zo zijn?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:35

heej malin,ik zie nu pas de foto's van dink voor de kar,wat geweldig he!!

dinkey Lovers zo knappe shet...

en hahah ,die suev,valt die op koeien Haha! Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:40

Furia ik hoop als ik ze nu trek en daarmee weer gezond maak, dat ze dan weer lekker gaan groeien. Ook nu hij gewoon weer goed ruwvoer krijgt en lekker in zijn vel zit. Maar hoe lang, geen idee, dat is dus ook mijn grote angst :|

Fem LOL MOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEE Koe Hij heeft wel "wat" met koeien, hij wil ze altijd besnuffelen en koeien lebberen hem altijd af Verward We hebben ook een keer een koe opgedreven haha dat heeft hier ook ooit eens gestaan Tong uitsteken

Die foto van Dink voor de kar heb ik speciaal voor jou erop gezet, jammer van de kwaliteit maar het is de enige actiefoto van hem voor de kar die ik heb Haha! van mezelf foto's maken terwijl ik men gaat niet echt makkelijk dus dan maar zo Vork

Enne shetjes rulen all gewoon Cool

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 21:51

Malin, oja, ik vergeet dat mesje helemaal nu ik weer over de manen lees...
Dat zijn speciale mesjes om manen te doen. Je kunt ze kopen bij de ruitersportzaak en ze zitten ingeklapt als een soort zakmes.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:32

wat heb ik weer een stoere foto`s gezien van de paarden hier die met koe heel gaaf en van wessel met die kleine opdonder toppie

met tsjil gaat het super is heel mooi opgedroogd en niks meer van te zien

wel even een vraag ik wil hem met andere paarden naar buiten doen ruintjes heb het zondag even geprobeerd maar na een gevecht heb ik hem toch weer eruit gehaald dorst het niet tand eruit en veel bloed was wel een dopje maar goed
een bijt plek in zijn nek en voor het erger zou worden koos ik voor zekerheid

hoe zouden jullie dit doen???????

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:51

Lobke jij hebt mail uit Ierland Knipoog

Peet ik zou ze misschien eerst naast elkaar zetten zodat ze een beetje aan elkaar kunnen wennen? Verder moeten ze het toch zelf uitzoeken, als het te heftig wordt zou ik wel een ander maatje zoeken maar vaak is het even rangorde bepalen en daarna wordt het rustig.

Ellis thanx, ik weet nog niet wat ik moet, zou trekken niet gezonder zijn? Misschien een vaag idee maar ik heb het gevoel dat je door de oude haren eruit te trekken misschien wel de groei stimuleert Verward

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:57

@ Peet; Meestal is het een paar dagen hommeles en zit je paard idd onder de (bijt)plekken, maar vaak is daarna de rangorde bepaald en weet je paard precies wat ie wel en niet mag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:59

Peet, vervelend zeg!
Misschien is even uitvechten inderdaad het beste, als het niet té gek wordt...
Sterkte ermee!

Als het goed is staat in mijn onderschrift het topic met de menfoto's van de les op de Blakheide, zal nog wat andere foto's hier neerzetten... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:34

Peet, wat Malin zegt is wel een goed idee. Eerst even apart naast elkaar en dan echt bij elkaar. Ze proberen elkaar te imponeren en de rangorde te bepalen.

Mijn oude ruin is ook flink te grazen genomen door zijn huidige maatje. Maar hij weet nu wel wat zijn plek is en ze zijn nu de dikste maatjes.

Maar soms klikt het gewoon niet en dan kun je inderdaad maar beter een ander maatje voor 'm zoeken.

Malin; Die koe!! Echt, als je die naast mijn oude paardje zet dan hangt ie in 't plafond! Hahaha Koe
Hij heeft natuurlijk een tijdje geleden in de sloot gelegen door een dolle koe.
Ik zie Willy zaterdag waarschijnlijk weer. Misschien dat je 'm zelf al eerder spreekt, maar zal 'm de groeten doen Lachen
En die instructrice die je noemde ken ik niet.. Bloos

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 23:37

Hier een nieweling.. hihi! Ik ben in het bezit van een fries Haha! Waar ik dan ook heel trots op ben!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:52

DinkeyGirl schreef:
Lobke jij hebt mail uit Ierland Knipoog

Neeeeeeeeeee ik heb helemaal geen mail uit Ierland Scheve mond
Maar toch bedankt om voor me te lobbyen Lachen

Wat een gave foto van Suevo met de koe Haha! Haha!

Rest reageer ik morgen op, ben net naar een afscheidsfeestje geweest en moet morgen helaas weer erg vroeg op om met Licor naar de kliniek te gaan Scheve mond

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:08

Idra, sterkte op de kliniek vandaag!

hier nog een paar foto's van vorige week in België:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dit vonden we wel wat om volgende keer mee op vakantie te gaan... Haha!
Afbeelding