Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:58

Arthis, ik heb stiekem al gezocht in je berichten naar foto's en wat een onwijs leuk ding zeg! Ik vind mama ook heel mooi van bouw, helemaal mijn type.

En ik zeg 1.65 omdat ik inmiddels weet uit ervaring dat je dan thuis komt met een van 1.60 haha. Als ik nu een paard zou gaan bezichtigen neem ik serieus mijn meetstok mee hahaha.

Je mag je pb'en met de vraagprijs als je wilt en de papieren :-).

Zsazsa, je hebt pb :-)

Ik zou eigenlijk zaterdag naar Spanje vliegen voor een paard(rij) vakantie. Had er zoveel zin in, al maanden aan het aftellen, voorbereidingen getroffen... Logischerwijs gaat de reis niet door in deze situatie (zou ik ook niet willen, zou zelf het risico ook niet willen lopen), maar het is wel jammer. Het was echt zo'n bucketlist dingetje voor me.. en nu gezien mijn huidige omstandigheden was er tijd en geld voor.

Nouja, soms mogen dingen niet zo zijn. Gelukkig kan ik nog welke elke dag naar mijn eigen Spaanse zonnetje in Nederland :-).

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:47

Hoe ging het op de kliniek @ Linsey1998?

Wauw Arthis, wat een onwijs gaaf zadel is dat <3

En ook heel mooi hoofdstel Robijntjah!

Oh wat jammer Dais dat je niet kan gaan -O- Heb je de vakantie wel kunnen verplaatsen? Ik heb eind Juni een vakantie geboekt naar Andalusië met mijn moeder, ik hoop dat het dan wel weer kan.

Met Milky Way gaat het hier steeds beter, ik ben nu een paar keer aan de hand naar het bos geweest en dat gaat heel goed! Het rijden in de bak gaat ook echt super goed. Volgende week ga ik waarschijnlijk voor het eerst ook erop het bos in (wel met iemand ernaast op de grond nog) :D

Afbeelding

Afbeelding

Dais_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 07:55

Leuke foto's! Fijn ook om zo'n bos zo dichtbij te hebben.

Ik heb de vakantie nog niet kunnen verplaatsen, 2 hotels betalen helaas niet terug, 1 is er omgezet in een voucher en mijn vliegtickets zijn ook omgezet in een voucher. April was heel bewust gekozen en ik vrees ervoor of het dit jaar nog gaat lukken. Wellicht volgend jaar?
Ik hoop voor jullie dat het in juni wel mogelijk is om te gaan :)

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:32

Even een foto gemaakt van flor. Ze is nu niet op haar mooist.. Lelijke jaarling is het inmiddels.. Viel niet mee om een foto te maken aangezien ze het liefst steeds achter je aan wandelt km haar neus in je nek te leggen..

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:37

Ik ken ze lelijker :=

Mijn bruiloft in juni is voor nu afgelast, we gaan voor augustus / september.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:57

Ik vind haar leuk :D

Balen van de vakanties en de vouchers. Hier ook een voucher gekregen, wij hopen nu in de herfst te kunnen gaan. Voor de zomer hebben we het ook al opgegeven

En robijn wat balen van je bruiloft...

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:13

Flor ziet er écht niet slecht uit hoor. Jaarlingen mogen wat uit balans zijn, zeker PRE's. Het zijn laatbloeiers voor iets, dat trekt allemaal nog bij. Mams spreekt me ook ontzettend aan trouwens!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:04

Balen van alle vakanties. Hopelijk kunnen jullie snel gaan.

Ik vind Flor leuk! Lekker Puppy nog.

Wauw knappe Milky Way <3

Lief dat je het vraagt mingming, helaas hebben ze woensdag een aanhechtingspeesblessure geconstateerd,zijn pees bij de aanhechting met zijn knie is gescheurd. We gaan een lang traject in van rust en revalideren. Zo niet gehoopt, heb hem pas 5 weken. Maargoed woensdag is hij ingespoten, en nu 6 weken 2x per dag stappen en op rust. Hopelijk is hij over 6 weken goed. Herstelkans is 50/50, maar we hebben goede hoop! :)

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:56

Wat balen van jullie vakanties en bruiloft.. Hopelijk houdt niet heel lang aan...

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:42

Ik kom ook onder mijn steen vandaag, zo op mijn gemak alles even bijlezen :j

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:03

Wat gaan jullie hard dames.
Linsey1998: Wat onwijs balen :( Hopelijk heb je die 50% zodat je straks weer lekker kunt gaan genieten. Hoe was het gebeurd of was hij ineens kreupel?

Heerlijk al die plaatjes! De zon begint heerlijk te schijnen. <3
Hier na mijn enkelbreuk ook wel wat angst gehad om opnieuw te rijden. Merk dat ik tijdens buiten rit ook niet meer zo hard galoppeer als voorheen.

Hugo had in het begin ook moeite met het stilstaan tijdens het opstappen. Ben daardoor ook een paar keer gevallen tijdens het opstappen. Inmiddels gaat opstappen goed met krukje, moet wel de teugels op maat nemen. Daarna kunnen we weg met lange teugel, dat was ook lang niet mogelijk.

Ik ga altijd vrij snel naar buiten met een nieuw paard. Zitten hier aan het bos dus hoef niet langs een drukke weg om buiten te rijden. Eerste keer met Hugo was gewoon los met moeders mee op de fiets. Daarna al vrij snel alleen gegaan. Bewust de eerste keer zonder ander paard gegaan. Vind dat toch fijner. Daarvoor trouwens al wel enorm veel km's aan de hand gemaakt zodat ik wist hoe hij het alleen deed en hoe hij reageerde op situaties :j

Ik geniet zo van al jullie berichtjes en foto's.
Vanaf nu zal ik weer wat actiever reageren hier. :o

Arthis: Wat een dotje en wat lijken ze veel op elkaar <3 en een prachtig zadel!

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:41

Macho was ineens kreupel. Ik was aan het rijden niks aan de hand, stapte tussendoor 2 rondjes en daarna draafde ik weer aan. Toen was hij stokkreupel. Hij heeft zich niet verstapt ofzo...

Keeyzie ik snap wel dat je angstiger bent na je enkelbreuk. 1e keer lag ik ook naast Macho. Toen heb ik keer of 5 aan de longeerlijn gereden. Voelt dan toch net even wat fijner. Knap dat je meteen naar buiten gaat met een nieuw paard. Dat gaat voor mij nog een paar stappen te ver :o Ben niet zo'n held hahaha

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:38

Ik kom ook nog een meelezen en posten :D

@Arthis, mooie set hoor! En die manen vallen echt wel mee, staat leuk! Bij Jenara vallen ze nu naar 2 kanten sinds ik ze laatst geknipt heb :'( vind het wel jammer, daarvoor vielen ze zo mooi naar 1 kant
Ik vind Flor trouwens echt niet eens zo'n naarling :p Jenara wil mij ook altijd volgend als ik een foto wil maken en als ze dan moet blijven staan, gaat ze zo heel zielig staan kijken xD Leuk om dan foto's te maken :p

@Robijntjah, prachtig hoofdstel!!! En hoe bevalt het bitloos? :D Ooit wil ik dat ook doen, en droom ook van ooit met neckrope te kunnen rijden, maar daar zijn we nog lang niet :')
En oh wat rot van je bruiloft! Nu is de nazomer vaak ook nog wel supermooi en minder zweetweer normaal ;)
maar het blijft stom natuurlijk, zeker omdat je daar wss al een hele tijd voor zit voor te bereiden..

@Dais_ oh wat leuk, ik weet helaas niets, ben echt niet thuis in de verkoopwereld en al zeker niet bij PRE's.
Zo spijtig wel dat je reis nu niet kan doorgaan, wel balen! De kans komt hopelijk nog wel eens terug :D!

@Maartje_M, ja ze vragen ook wel veel tijd, ik kan me echt niet inbeelden om er ooit nog een 2e paard bij te nemen, behalve mss later een pony als ik kinderen heb :p

@mingming, wat een leuke foto's :D en wat supergoed zeg, hij ziet er in ieder geval en happy en redelijk relax uit! Heel veel plezier met je eerste wandeling erop alvast :D!

@Linsey1998, dat is echt rot natuurlijk :( Ik zal in ieder geval heel erg duimen voor goed herstel van hier!

@Keeyzie, pffja, na een breuk kan ik me zeker inbeelden dat je het spannend vind om weer te rijden. Hopelijk komt het met tijd weer helemaal goed! En wat heerlijk meteen zo los gaan wandelen .. ik ben ook eerst veel aan de hand gaan wandelen en omdat ik zag hoe Jenara kon reageren vooral niet de eerste keer los gegaan xD

Jenara is dus 1,5e week geleden verhuisd naar een nieuwe stal :D bij een paddock paradise van mijn lesgeefster staat ze nu! Alleen is nog niet alles af, dus momenteel heeft ze een stukje paddock voor zich en één maatje. Is supergoed gegaan, met de trailer mocht niet, maar het was niet ver, dus te paard gegaan :p
Ze was echt wel braaf en zelfs vrij relax. In het begin niet, het vertrek was vrij stressy, er was net een giga machine ietsje verderop op het veld aan het werken, waardoor ze best gespannen was. Ik had de laatste tijd ook gemerkt dat ze vaak heel erg gespannen was, vandaar dat ik ook zeker de verhuis niet wou uitstellen, want zo kende ik mijn lieve Nara echt niet.

Toen we aan kwamen op het nieuwe terrein, was ze zo bizar rustig! Ondanks de nieuwe omgeving, spullen, geuren en veel nieuwe paarden, liep ze eigenlijk vrij relax met mij mee, wel wat rondkijkend, maar echt rustig.
Eenmaal op haar nieuwe stukje (dan nog alleen) was ze wel ietsjes onrustig natuurlijk, maar ook erg nieuwsgierig. De volgende dag ben ik grondwerk gaan doen en was ze echt de kalmte zelf, zo relax achter me aan stappen, hebben we ook een rondje over het terrein gedaan en ze was superflink!
Later die dag is er dan één van de andere paarden bij haar gezet, eerst nog over een draadje, maar dat ging zo goed, dus hup meteen erbij en dat klikte meteen geweldig! Echt zo fijn om haar weer te zien genieten van contact met soortgenoten, ze was van de paarden op de vorige stal echt zo bang geworden, ze rende al weg als die nog maar in haar richting keken ...

Helaas die avond zelf vrij plots benauwd en wat kortademig geworden, dus helaas .. 2 weken quarantaine :'(
Ik krijg van mijn lesgeefster en stalgenootjes wel dagelijks foto- en video-updates, maar ik mis Jenara vreselijk natuurlijk! Ze heeft het er wel prima naar haar zin, is rustig, eet goed, ze is al goed dikker aan het worden ook en ze ziet er al bij al echt happy uit! Afgelopen zaterdag was ze ook jarig, dus nu officieel 5 jaar oud :D

Hier wat van het beeldmateriaal dat ik dus dagelijks krijg :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:55

Wat heerlijk die updates Jenara! Hoe gaat het nu met je, voel je je al wat beter?
Zie jouw foto's ook langskomen op de App ;-)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:04

Wat staat ze daar mooi zeg! Jij al een beetje opgeknapt?

Hier gaan we ook weer de goede kant op. Na een soort van winter/regenpauze was ze weer lekker scheef, dus we zijn heel erg aan het rechtrichten bezig.

Sammy_vg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:31

Hoi!
Sinds een maand is deze knappe andalusier van mij en ik wil hem toch wel heel graag met jullie delen :)

Daarnaast ga ik mee lezen in dit topic en al jullie knapperds volgen!

Afbeelding
Afbeelding

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:53

gefeliciteerd met je knapperd Sammy, vertel eens wat meer over hem!

Jenara, ook hier ngo gefeliciteerd met je meisje.

Mingming, wat een lieve foto's in het bos!

Lindsey, he wat rot om te horen zeg.

Arthis, wat een heerlijke lieve snoetjes zo in de zon!

Wat ontzettend zuur van dingen die niet door kunnen gaan vanwege corona. Ik leef zo met jullie mee... Hier zouden onze ouders op bezoek komen, maar zij hebben uiteraard moeten cancelen. Dat voelt het toch ineens wel heel ver weg.
Maar hopelijk helpen de maatregelen en kunnen we de situatie onder controle krijgen.

Jullie hebben voor de verandering al tijden beter weer dan wij hier in Spanje :+ Het is na weken regen nu gelukkig wel een stuk droger maar de 20 graden halen we nog niet. Geeft niet hoor, we halen het wel in :D

Hier in Spanje mogen we niet meer rijden, dus ik doe vanallerlei dingen op de grond die ook heel leuk zijn. Wij vermaken ons wel!
Zaf heeft vorige week zijn tweede verjaardag gevierd **\O/**

Afbeelding

Ik heb ook een fototopic aangemaakt met recente foto's van mij en mijn mannen:
[ITP] Het leven is zwart wit met mijn Spaanse knuffelhengsten

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:45

Ik vind flor eigenlijk wel mooi, fijne uitstraling ook :j
Hoe gaat het met je jenara?
Prachtige kleur valk sammy <3
Wat een droompaarden heb je castellon :~

Diva heeft even alleen gestaan door de uitgestelde verhuizing en werd echt depressief. Nu heeft ze weer vriendinnetjes en heeft ze haar fijne blik ook weer terug :+:

Afbeelding

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:29

Azmay schreef:
Hoe gaat het met je jenara?

& Keeyzie ook trouwens, lief dat je het vraagt! ondertussen zijn mijn 2 weken quarantaine voorbij en voel ik me weer helemaal lekker! Heb een weekje echt nogal futloos geweest en die benauwdheid gehad, maar daarna ging het vrij snel wel echt terug veel beter.

@Sammy-vg, wat een plaatje zeg!! <3 Hij is toevallig niet nog hengst :')?
Echt prachtig paard!! Heel aansprekend hoofd ook!

@Castellon, beetje regen zal de natuur daar wel even deugd doen denk ik! maar altijd wel balen als je buiten vanalles wil doen :p Altijd leuk ook om je foto's te zien passeren! En hihi, alweer 2, gefeliciteerd! wat leuk, het is zo'n knap paardje ook! En ik blijf verliefd op Sol <3

@Azmay, aww, arme Diva! Ben wel blij te horen dat ze het nu terug naar haar zin heeft! Ik ben echt heel blij dat de verhuis hier niet is uitgesteld!

Ik mag dus sinds zaterdag eindelijk terug naar Jenara *\o/* hoera!!!
haha, het is al wel wat een rollercoaster geweest :p
Eerst en vooral zie ik wel dat ze het echt naar haar zin heeft en dat ze erg happy is op haar nieuwe plekje, ze is veel meer relax, ze ligt gewoon heerlijk te slapen in haar paddock, iets dat ik haar nooit heb weten doen op de vorige plek (wel in haar stal, lekker in de mest natuurlijk) en ze geeft verder ook echt een ontspannen indruk! Ik zie haar ook neuzen met haar maatje op de paddock en echt gezellig naast elkaar staan eten, ook iets dat ze met de paarden op de vorige plek nooit deed, dus super fijn om te zien!

Wat "werk" betreft, haha ander verhaal wel :p
Ze is wel superaanhankelijk en komt graag knuffelen en kroelen en geeft me ook vaak van die duwtjes "niet ophouden", echt heel cute :D

Dag 1, zaterdag dus, was ze wel een compleet monster aan de longe :') ze heeft echt plaats en gelegenheid nu om zich uit te leven, maar nee, dat moest aan de longe, crossen en bokken en gekke sprongen maken. Normaal accepteer ik dat niet aan de longe en gooi ik haar los, maar praktisch probleem, onze buitenpiste is niet niet afgezet xD, dus ja, dan toch maar even laten uitrazen aan de longe. Toen ze dan wel weer rustiger was, heeft ze wel nog superflink geluisterd, echt mooie overgangen, netjes op commando, zowel stap, draf als galop (ze is wel duidelijk terug wat stijver op rechts, terug wat moeite met galop op die kant, maar daar werken we wel weer aan) en dan nog wat grondwerk aan de hand en was ze ook echt superflink en attent en enthousiast. Volgend filmpje was van toen ik niet meer mijn 2 handen nodig had om de longe vast te houden, dus alweer 10x rustiger :')

Dag 2, terug buiten gelongeerd en grondwerk gedaan, dit keer wel een fijn actief paard, maar ook veel relaxer en niet meer crazy zoals de dag ervoor ;) kortom, hiervan kreeg ik wel terug zin om eens op te stappen, maar toch maar besloten nog even te wachten. Hele fijne sessie wel :) Het leukste was eigenlijk toen ik aan kwam, lag ze lekker neer en kon ik erbij gaan zitten :D

Afbeelding

Dag 3 (vandaag), omdat het wat frisser was terug onze binnenpiste eens gaan ontdekken, daar was ze de 1e keer, 2 weken geleden echt wel heel rustig en relax, dus ik had gehoopt van eens te kunnen opstappen :+
Haar eerst eventjes los gegooid, ze was weer heel erg druk! Galopperen, bokken, gek doen, wel minder extreem dan dag 1, maar toch niet echt bemoedigend voor mij om te zeggen :" ja opzadelen en gaan!", dus heb toch nog maar wat grondwerk en beetje longeren gedaan in de binnenpiste tot ze daar ook gewoon rustig was.

Morgen proberen we nog een keer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:21

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:24

Wat leuk om weer zonnige foto’s voorbij te zien komen. Eindelijk leuk zomer weer! We mogen ondanks Corona niet klagen met die zon. Al wordt het binnenblijven wel moeilijk zo.
Hoe zitten jullie met werk etc? Ik zie toch wel veel mensen met problemen voorbij komen en ook al een hoop paarden te koop staan door mensen die hun stalgeld niet meer kunnen opbrengen. Ook ik heb ik al 2 maanden geen inkomen meer, maar gelukkig mijn vriend wel.

Mijn nieuwe Pre Dames zijn bijna in NL. In overleg met de fokker heb ik nog 1 merrie meegenomen om te kijken of ik haar hier vóór hem kan verkopen.
Tenzij ik zelf verliefd op haar wordt. Ga zelf even rustig met haar aan de gang. Ze is al goed bereden en helemaal mijn type. Ik wilde haar ook graag hebben maar ze was wat duurder.
De ander wordt mijn fokmerrie. Die is al 12 en nooit bereden geweest en al binnenkort uitgerekend. Heel spannend, kan niet wachten tot ze er zijn.
Marq is pas 3 weken en mis het zo erg om met ze te tutten. Vooral omdat ik nu ook thuis zit natuurlijk. Het rijden mis ik niet zo gelukkig.

@Leuke topics Robijntjah!
@Jenara, wat fijn dat ze haar nieuwe huisje leuk vind! Pres hebben mijn inziens wat meer tijd nodig om te wennen aan een nieuwe plek!
@Azmay, rijd je Diva nog wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:41

Wij zitten goed in de reserves gelukkig maar mijn vriend zijn inkomen is meer dan gehalveerd op dit moment. Gelukkig zijn mijn inkomsten vast. Mijn werkdag is wel echt heel veel veranderd, daar begin ik ook nu (pas of al) mijn weg in te vinden....

Wat leuk, heb je al foto's om te showen of durf je dat nog niet aan?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:56

Hier alles financieel nog stabiel gelukkig.

Elevada doet het goed, we zijn weer lekker aan de slag met grondwerk en rijden

Wel meegelezen hier maar weinig gereageerd, sorry, ik ga mijn best weer doen!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:36

Wauw wat is hij mooi @Sammy_vg!

Castellon, wat een leuke foto's, gefeliciteerd nog met Zaf haha! Y)(^)

Jenara, fijn dat het beter met je gaat!

Robijntjah, wat jammer van je bruiloft zeg...

Zsasza, ben heel benieuwd naar je nieuwe paarden :D Super leuk! Mogen ze toch vanuit Spanje paarden vervoeren nu ondanks Corona?

Ik heb helaas geen werk meer sinds maart en het zal nog wel even duren voordat ik weer aan de slag kan :( Ik studeer daarnaast ook nog dus het ging gelukkig niet om een full time baan. Mijn vriend wel gewoon een vaste baan dus zorgen maak ik me niet echt. Het zou erger zijn geweest als hij zijn werk kwijt was :o

Wel heb ik hierdoor veel tijd om naar stal te gaan en met het lekkere weer vermaken Milky Way en ik ons goed!

Hij begint vrijheidsdressuur te leren en kan zichzelf nu inparkeren voor het krukje om op te stappen :D Ik nu best vaak zonder zadel, maar in draf gooit hij zo hoog op dat ik dat niet kan uitzitten :')

Ik reed van de week met twee halstertouwen aan het halster zoals hieronder, maar heb nu sinds gisteren ook een bitloos hoofdstel.

Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:54

Super knap MingMing, als je ziet waar je vandaan komt! Echt heel goed!

Paarden mogen gewoon vervoerd worden ja. Transport gaat door maar duurt helaas wel veel langer dan normaal omdat er maar 1 chauffeur ipv 2.
Zaterdagmiddag komen ze en dan zal ik foto’s maken.