Azmay schreef:Hoe gaat het met je jenara?
& Keeyzie ook trouwens, lief dat je het vraagt! ondertussen zijn mijn 2 weken quarantaine voorbij en voel ik me weer helemaal lekker! Heb een weekje echt nogal futloos geweest en die benauwdheid gehad, maar daarna ging het vrij snel wel echt terug veel beter.
@Sammy-vg, wat een plaatje zeg!!
Hij is toevallig niet nog hengst
?
Echt prachtig paard!! Heel aansprekend hoofd ook!
@Castellon, beetje regen zal de natuur daar wel even deugd doen denk ik! maar altijd wel balen als je buiten vanalles wil doen :p Altijd leuk ook om je foto's te zien passeren! En hihi, alweer 2, gefeliciteerd! wat leuk, het is zo'n knap paardje ook! En ik blijf verliefd op Sol
@Azmay, aww, arme Diva! Ben wel blij te horen dat ze het nu terug naar haar zin heeft! Ik ben echt heel blij dat de verhuis hier niet is uitgesteld!
Ik mag dus sinds zaterdag eindelijk terug naar Jenara
hoera!!!
haha, het is al wel wat een rollercoaster geweest :p
Eerst en vooral zie ik wel dat ze het echt naar haar zin heeft en dat ze erg happy is op haar nieuwe plekje, ze is veel meer relax, ze ligt gewoon heerlijk te slapen in haar paddock, iets dat ik haar nooit heb weten doen op de vorige plek (wel in haar stal, lekker in de mest natuurlijk) en ze geeft verder ook echt een ontspannen indruk! Ik zie haar ook neuzen met haar maatje op de paddock en echt gezellig naast elkaar staan eten, ook iets dat ze met de paarden op de vorige plek nooit deed, dus super fijn om te zien!
Wat "werk" betreft, haha ander verhaal wel :p
Ze is wel superaanhankelijk en komt graag knuffelen en kroelen en geeft me ook vaak van die duwtjes "niet ophouden", echt heel cute 
Dag 1, zaterdag dus, was ze wel een compleet monster aan de longe
ze heeft echt plaats en gelegenheid nu om zich uit te leven, maar nee, dat moest aan de longe, crossen en bokken en gekke sprongen maken. Normaal accepteer ik dat niet aan de longe en gooi ik haar los, maar praktisch probleem, onze buitenpiste is niet niet afgezet xD, dus ja, dan toch maar even laten uitrazen aan de longe. Toen ze dan wel weer rustiger was, heeft ze wel nog superflink geluisterd, echt mooie overgangen, netjes op commando, zowel stap, draf als galop (ze is wel duidelijk terug wat stijver op rechts, terug wat moeite met galop op die kant, maar daar werken we wel weer aan) en dan nog wat grondwerk aan de hand en was ze ook echt superflink en attent en enthousiast. Volgend filmpje was van toen ik niet meer mijn 2 handen nodig had om de longe vast te houden, dus alweer 10x rustiger 
Dag 2, terug buiten gelongeerd en grondwerk gedaan, dit keer wel een fijn actief paard, maar ook veel relaxer en niet meer crazy zoals de dag ervoor
kortom, hiervan kreeg ik wel terug zin om eens op te stappen, maar toch maar besloten nog even te wachten. Hele fijne sessie wel
Het leukste was eigenlijk toen ik aan kwam, lag ze lekker neer en kon ik erbij gaan zitten 

Dag 3 (vandaag), omdat het wat frisser was terug onze binnenpiste eens gaan ontdekken, daar was ze de 1e keer, 2 weken geleden echt wel heel rustig en relax, dus ik had gehoopt van eens te kunnen opstappen
Haar eerst eventjes los gegooid, ze was weer heel erg druk! Galopperen, bokken, gek doen, wel minder extreem dan dag 1, maar toch niet echt bemoedigend voor mij om te zeggen :" ja opzadelen en gaan!", dus heb toch nog maar wat grondwerk en beetje longeren gedaan in de binnenpiste tot ze daar ook gewoon rustig was.
Morgen proberen we nog een keer