[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:53

Frank: Daar kun je wel eens gelijk in krijgen ;). Haar uier staat weer even stil.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:14

Frank echt waar?? was zij dat... Heb nog wel gezien hoe een topic van haar nogal uit de hand was gelopen maar dat had niets met handel te maken..

Angela pfff fijn zo'n zure dame ;) blijft dus afwachten!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:16

Martine: Normaal gesproken is ze juist erg knuffelig en lief. Dan wil ze overal bij zijn en overal geaaid worden. Maar de laatste dagen is ze echt zuur. Ze wil bijna niet knuffelen. Dus ik denk dat ze nu wel klaar is met het veulen in de buik.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:20

Hmm ze zal wel op springen staan dan! Hopen maar dat ie er snel uitkomt :)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:20

Jeetje denies, lees je bericht nu pas! Hoe gaat het nu met hem? Hoe gaat het nu met jou? Dat is echt schrikken, zo jonge leeftijd! Niet leuk :(

Ik heb vanmiddag me nieuwe aquarium gekocht, een Juwel Vision 260. Staat nu wel al helemaal vol met water maar moet de eerste 4 weken even leeg staan om water goed te laten worden. Wel ineens wennen zo'n 200 liter meer haha.

Zaterdag ga ik naar me nieuwe kitten kijken, heb nu een kitten (charlie) een week. Over 2.5 week mag de andere kitten bij het nest weg. Het is een zwarte kater met 1 wit voetje en een wit 'driehoekje' op zijn hoofd met een klein befje. Iemand nog een leuke naam? Let me know!!! :D

Angela: Komt dat veulen nog eruit of vind het veulen het nog te koud buiten hihi.

Jammer he ilona dat we Prins niet meer doen :( Ach, is beter voor ons hihi

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:25

Ik ben geinstalleerd bij een nicht van me :D. Mag drie weken op haar huis en voornamelijk de katten passen als zij lekker op curacao gaat genieten van het zonnetje!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:35

Lobke: Dat begrijp ik niet. Ik heb het liefst een off-day, dan heb ik tenminste wat om aan te werken. Als het top gaat is het makkelijk les krijgen. ;)

Martine: Ik hoorde vandaag dat dat vliegtuig wat is neergestort heel veel mensen uit Nederland had. Mensen uit onze streek. De meesten hadden in Zaltbommel geboekt via Kras reizen en dat is een reisorganisatie bij ons een stadje verderop. Dat schokte me wel! Dus het zit hier ook dichterbij dan ik dacht.
Een droomhuisje! Ziet er heel mooi uit. Nu nog wat stalletjes en klaar ben je! Met al die bewatering zo geloof ik je wel dat het idd nogal droog is daar! En dat op een eiland? Hoe is dat nu mogelijk!

Branka: Mooi, dat het zo'n goed gesprek was en positief om te weten dat het niet om Frio was dat ze hem heeft verkocht. Jouw verhaal lezend waardeer ik het wel, dat ik de hele geschiedenis ken van mijn eigen paardje. Het voorkomt een heleboel vragen. En ik kan het alleen maar enorm waarderen dat we stomtoevallig de geschiedenis van Prince en Des er kado bij gekregen hebben.
Maar kijk je nu ook anders naar je paardje? Ergens voegt het naar mijn idee weinig toe. Ik heb voor Sam ook paarden gehad, waarvan ik de voorgeschiedenis niet kende en toch enorm veel plezier mee gehad heb. Waar loop je nu tegenaan, dat je aan het graven bent in zijn verleden?

Veulen: Ik kan alleen maar denken aan Beda. Volgens mij geeft zij les klassieke dressuur. Zij zou je verder kunnen helpen?

Angela: Ik wist niet dat Dreumel ook al besmette bedrijven had. Daar kom ik ook regelmatig. :+

En mijn zus is ook al 21 dagen elk uur op om haar quartermerrie te zien. Die was 6 mei uitgerekend, maar vanmiddag liep die nog tevreden door de wei te banjeren. Wel onrustig ook, dus wie weet... En mijn moeder kijkt één van haar paarden ook al regelmatig na, want die is uitgerekend op 25 mei. Een Irish Cobje. Daarover had ik nog een hele discussie met mijn oudste haha, is het nou wel of geen koe? Maar ja, hopen dat er een mooi veulen uitkomt. Overigens verwacht mijn zus ook een aparte kleur veulen. De merrie is een heel aparte kleur ook. Een aparte kleur valk en gedekt door een aparte kleur hengst. ;) Maar volbloed quarter... Ik neem mijn fototoestel wel mee, voor het geval het er morgen wel is. ;) Quarter is verweg ook barok toch?

Sam had een dagje vrij.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:08

Idefix: Beda? De zoekfunctie levert even geen persoon op?

Soeske is echt te ver weg. Misschien moet ik gaan verhuizen. Geen klanten te krijgen in deze regio, met me baan ben ik klaar en leuke lessen zijn ergens anders... Hmm... Neeh toch maar niet.

Grappig dat al die drachtige merries anders zijn. Rosa is niet bij me weg te slaan. Die wil alleen maar geaait en gevoerd en geknuffeld worden.
Shaddy wil misschien ook even te water? Dan gaat die druk even van die benen af.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:31

Veulen: volgens mij is er ook een klassiek topic hier op bokt, daar moet je vat wel iemand kunnen vinden. Meyke geeft klassiek les (nombrado) op haar eigen paarden, wellicht is dat iets? Weet niet of ze t nog steeds doet. Anouk doelt op cloris, das mijn instructie ook, maar voor zover ik weet niet in het hokje klassiek :+

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:59

lakshmi schreef:
Branka, zonde he dat het aantal eigenaren vaak toch snel oploopt... Maar bij jou blijft ie he? Hoe lang is hij nu al bij jou?

Ik heb hem nu ruim 3,5 jaar en hij gaat niet weg. Zal in ieder geval alles doen om dat te kunnen voorkomen.

idefix4 schreef:
Branka: Mooi, dat het zo'n goed gesprek was en positief om te weten dat het niet om Frio was dat ze hem heeft verkocht. Jouw verhaal lezend waardeer ik het wel, dat ik de hele geschiedenis ken van mijn eigen paardje. Het voorkomt een heleboel vragen. En ik kan het alleen maar enorm waarderen dat we stomtoevallig de geschiedenis van Prince en Des er kado bij gekregen hebben.
Maar kijk je nu ook anders naar je paardje? Ergens voegt het naar mijn idee weinig toe. Ik heb voor Sam ook paarden gehad, waarvan ik de voorgeschiedenis niet kende en toch enorm veel plezier mee gehad heb. Waar loop je nu tegenaan, dat je aan het graven bent in zijn verleden?

Ik wist eigenlijk niets dan wat de vorige eigenaar had beschreven en wat ik had ervaren. Toevoegen doet het nog niet heel veel, wel bevestigd het vermoedens. B.v. het vermoeden dat Frío lang hengst is geweest is bevestigd.
Maar b.v. dat de tandarts pas de laatste keer (3e keer dat er een t.a. bij Frío kwam sinds ik hem heb) een litteken onder zijn tong vond en ik niets had gemerkt qua schade kan kloppen. Ondanks mensen aangaven dat er soms best dingen ongemerkt gebeuren, ik kon mij niet voorstellen dat Frío een wond aan zijn tong had gehad het afgelopen jaar zonder dat ik daar iets van kon hebben gemerkt. Dat klopt dus, hij had dat destijds al.
En zo zijn er nog wel wat dingen. Het is gewoon fijn om meer te weten. En soms ook heel grappig om bepaalde trekjes te horen die hij nog heeft (b.v. dat hij het heel leuk vindt om schapen op te jagen :+ ).
Frío verandert er niet door, maar dingen die ik aan dacht te voelen worden bevestigd en het is leuk om te horen dat hij door de tijd die hij bij mij is en bij mij heeft gekregen tot rust is gekomen en het leuke paard dat hij is daardoor ook tot uitting is gekomen.

madelief88 schreef:
Veulen: volgens mij is er ook een klassiek topic hier op bokt, daar moet je vat wel iemand kunnen vinden. Meyke geeft klassiek les (nombrado) op haar eigen paarden, wellicht is dat iets? Weet niet of ze t nog steeds doet. Anouk doelt op cloris, das mijn instructie ook, maar voor zover ik weet niet in het hokje klassiek :+

Geloof dat Cloris inderdaad zichzelf niet onder de noemer klassiek schaart, maar ze zit meer in die richting dan menig ander instructeur. Maar ze geeft volgens mij niet zomaar les op haar eigen paard.
Mayke (Nombrado) doet dat wel, maar ik vind haar persoonlijk meer richting academisch gaan en niet zo zeer klassiek.
Verder zou ik het ook niet weten.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:35

martine: snap wel dat je verlied bent op het huisje! Wat een tuin!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:20

Cloor zet zichzelf idd helemaal niet in een hokje :D
Maar ik vermoed dat ik ook niet echt in de regio van Veulen84 zit, en ik gebruik mijn eigen paard niet voor lessen ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:21

Ik bedoelde idd cloris. ;)

En dat het je rust geeft Branka is heel mooi meegenomen! Dan heeft het dus toch toegevoegde waarde hè. En verder is het gewoon leuk om de liefde voor je paard met iemand te kunnen delen. Het is altijd leuk om te horen hoe leuk je paard is! Als het dan ook nog onderbouwd kan worden is het dubbel genieten!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:34

Zo, op het concours kwam ik een fotograaf tegen die ik ken. Op deze site kun je de foto's zien die hij van ons heeft gemaakt. BLZ 6 foto 2777 en een aantal meer.
Kritiek kan ik mee leven, mits het tips zijn die me uitleggen hoe ik structureel kan beteren. Dat mijn teugels te lang zijn en zo hoeft voor mij allemaal niet uitgelegd te worden.Ik heb in mijn leven ook al genoeg plaatjes gezien van hoe het wel moet. :+ Theorie en praktijk vind ik moeilijk te combineren. Ik weet dat het er niet uitziet, zoals het er hoort uit te zien. Maar er zitten er wel een paar tussen die ik zo zou willen inlijsten!

Dus voor je je opmerkingen plaatst: Bedenk hoe iemand, die zoals ik al niet echt zeker is van mijn rijden, reageert op je commentaar. Ik kan immers jullie toonzetting erbij niet horen.

http://www.destapfotografie.nl/gallery/main.php?g2_itemId=141736&g2_page=6

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:13

je had er wel lol in of niet ;)! flinke smile op sommige foto's! Dat is toch wel het belangrijkste!

Je bent jezelf bewust genoeg van je verbeter punten! En je werkt er ook hard aan dus ga gewoon zo door! Moet wel zeggen dat ik toch echt de aanleuning mis, zeker voor het L1, dat zou het plaatje meteen stukken mooier afmaken!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:19

dag bokkers, ik beh een tijdje terug hier gepost omdat ik op zoek was naar een pre, ik heb toch veel reacties gehad mijn dank daarvoor alleen is er ondertussen een ander paard op mijn pad gekomen en die hebben we gisteren opgehaald en ben ik helemaal gelukkig en blij. Geen pre voor mij dus, helaas, maar wel een andere beauty en die pre komt hier misschien ook nog wel eens en dan meldt ik me weer :) Succes met jullie pre's !

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:46

Hoi allemaal... even ego sorry! Maar heb goed nieuws en slecht nieuws... Het slechte nieuws: heb een ongelukje gehad met Mabrouk, resultaat: opgezwollen wang, paar blauwe plekken, schaafplekken en kan niet meer op m'n kont zitten := dat wordt dus nog langer niet rijden! Net nu Flaaf eindelijk weer goed is :(
Maaarrr het goede nieuws: we hebben het sleutels van het huisje! We zijn er zo blij mee :) we hebben ook nog een paar extraatjes gevonden die we eerst nog niet eens hebben gezien zoals een tweede toilet buiten naast het terras en een buitenkeukentje :) ieeeeh wil zo graag aan de slag, maar zal vandaag toch maar even rustig aan doen..

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:57

klinkt goed en ziet er goed uit martine. beterschap met je pijnlijke plekken, wat was er gebeurd?

mies: idd de aanleuning, dat gaf de jury ook al aan. maar tis een lastige hoor om dat constant voor mekaar te krijgen bij hem. des is daarin 1000x makkelijker. ik heb al best veel ponys en paarden onder m'n kont gehad maar sam is toch wel een hele kluif hoor

veulen: beda = cloris

michelle: dus jij bent een viswijf? haha. nee leuk hoor een aquarium.

esther: leuk! shaggy ook in de buurt? ist niks voor jou om hier op de boel te passen als wij weg zijn? zou voor ca. 12 dagen zijn. pb me maar als je wil.

Jennifer8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:39

Hey veulen84, misschien kun je Mieke Hylkema proberen, volgens mij komt ze uit Hilversum. Ze rijdt doma vaquera, maar misschien heeft ze ook wel kaas gegeten van klassiek. http://www.dutchrun.com/. Ik weet trouwens niet of ze les geeft maar anders weet ze misschien iemand in de buurt die dat wel doet.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:39

Martine: Gefeliciteerd met het huisje! Die blauwe plekken gaan vast wel weer snel over!

Frank: Ben een perfecte oppasser :D. Mijn nicht woont ook in Katwijk en stal is een woonwijk door of een stukkie langs duin. Dus dat valt weer mee! Zou bij jullie ook met alle liefde komen oppassen :). Is alleen zo ver naar mijn werk :P.

Net even boodschappen wezen doen :). Vanavond komt mijn moeder gezellig eten. Mijn broertje en mijn vader zijn een weekendje weg van de voetbal, dus nu zitten we allebei alleen :D. Nu eerst nog even naar Shaggy!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:46

Heey

Martine: Gefeliciteerd :D. Ik snap heel goed dat je aan de slag wilt :D. Beterschap :(:).

Anouk: In dreumel zat geloof ik 1 besmet bedrijf ;).

Veulen84: Helaas kan ik hier nergens met Shaddy het water in :(.

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. De Psychologe denkt dat ze mij wel kan helpen maar het gaat wel heel lang duren.

Donderdag krijg ik de uitslag van de longfoto's, hartfilmpje en het bloedprikken.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:08

frank: Ik kan best begrijpen dat hij lastig is. Maar ik vind dat je in de L1 toch nagefelijk rondjes moet kunnen rijden (niet aanvallend bedoeld hoor!)

Martine: gefeliciteerd!! ben wel benieuwd naar foto's van de binnenkant!

Angela: nog geen shaddy nieuws? Ben wel benieuwd wat eruit komt! Weet je iets over de mogelijke vader?
Toch positief dat ze je kunnen helpen!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:10

Mies: Shaddy houd het nog warm binnen, ik weet helemaal niets over de vader, bij de 1ste eigenaar is ze niet gedekt en bij degene waar wij haar gekocht hebben ook niet.

Ik ben ook blij dat zij mij kan helpen om met mijn klachten om te gaan :).

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:48

Hoi allemaal!
zou iemand mij misschien verder kunnen helpen?
ik ben benieuwd of mijn Maximo andalusiër een ramshoofd
krijgt. ZIjn papa halley heeft het niet en chistosa een klein beetje.
Als veulen had maxi het niet maar ik kwam vanmiddag en zeg het toch een beetje. is dit verbeelding ofzou hij toch eenr amshoofd krijgen?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:28

Mies_Apollo schreef:
je had er wel lol in of niet ;)! flinke smile op sommige foto's! Dat is toch wel het belangrijkste!

Je bent jezelf bewust genoeg van je verbeter punten! En je werkt er ook hard aan dus ga gewoon zo door! Moet wel zeggen dat ik toch echt de aanleuning mis, zeker voor het L1, dat zou het plaatje meteen stukken mooier afmaken!

Daar werd ik ook op aangesproken door de jury. Volgens haar moest het constanter, dus het was er blijkbaar wel. :+ Ik zoek echt naar een oplossing, want in de les heb ik hem helemaal voor elkaar en loopt ie echt perfect. Maar hier thuis of op concours probeer ik ook te doen wat de instructie zegt en vertikt Sam gewoon om zich op mij te concentreren. Die oren schieten constant naar voren omdat ie weer wat ziet. Ik negeer dat inmiddels echt wel, maar ja, echt lekker rijden is er dan niet bij. Ik moet me dan echt kapot werken om hem zo ver te krijgen en het wordt een ruk en pluk aangelegenheid.

Nienke: Een jaarling is standaard lelijk. Dus gewoon van genieten, wordt vanzelf weer een mooi paard. ;) Maak je er maar niet te veel zorgen om. Maximo heeft erg mooie ouders, dus hij zal zelf ook wel knap worden. Ik heb tenminste nog nooit een mooie jaarling gezien, ja één en die werd lelijk toen ie ouder werd. Schoft-hals was niet meer in balans toen.