[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:53

idefix4 schreef:
Jolynn Kan ik niet een paar gram van dat talent en durf hebben? Wat kan die Elise rijden zeg! Ziet er keurig uit! En idd zit ik me net als Laura af te vragen of ze nog gekke dingen met hem ook heeft gedaan. Doet ze dit hier met 2 gebroken sleutelbenen? Ik voel me nu wel een watje hoor. ik stapte er al niet meer op met een gekneusde rugwervel.
Haha, die Xanta. Dit is een gevalletje: Waar je mee omgaat wordt je besmet. Terugspringen was geen optie zeker? Dat doen ze meestal niet. Dat werd een ommetje!

:o bedankt voor het compliment!

En nee, zie mijn verhaal, terugspringen lukte inderdaad niet :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:54

laulau85 schreef:
Gaaf zeg!! Lijkt me heerlijk op vakantie met je paard in de mooie natuur rijden!

Ik ga lekker over 2 weekjes naar Marokko!!
Beetje jammer dat ik daarvoor al mijn schoolwerk af moet hebben dus dat ik geen moment de tijd heb om naar mijn vakantie toe te leven pfffff.....

Wil ook met vakantie |( maar ja, ik vond het weer nodig om er vorig jaar een duur veulen bij te kopen :o

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:57

zasread schreef:
Super Nishada!! Leuk :D Heel veel succes dan!!Vandaag heb ik Igneo gemeten en hij is op 10 maanden 1.33m volgens mij is dat best netjes..

Ahum...

Die veulen van mij was met 10 maanden 1.58 :o Je hebt altijd baas boven baas :+

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:57

Wat een rust hier he :j Altijd als ik even de tijd heb haha!
Mensen ik wil zo graag vd zomer lekker even weg met Furia...
Maar denk niet dat iemand zin heeft om trailertaxi te spelen helaas.

Gisteren nog even lekker Furia gepoetst en daarna in het bos gewandeld, vriendlief er even zonder zadel opgezeten, hij moet er toch een beetje gewend aan raken en zeg niks meer over zijn houding en geef hem vooral veel complimentjes :Y) Dan vindt hij het vast leuk! Sowieso zit ie echt super netjes.
Zo weer lekker rijden, ik ben benieuwd.

Zusje: Mis ik wat, drie jaar werken :D ? Je bent toch naar school geweest na de Havo? Ik heb ook echt weer zin om te gaan leren zeg! Ben jaloers op al je vakanties :o We moeten op de eea manier toch maar regelen dat ik met Fuur daar even langs kan komen!
Jan: Banjer :+: Wat een droppie is het ook!
Frank: Haha, ik had de foto's al in het meettopic gezien, geweldig hoor!
Anouk: Haha, ik ben benieuwd wie je dan mee had op rit aan begeleiding, wanneer was dat?
En welke schimmel dan... Zit na te denken, weet er maar eentje en dat is Olivier, een hele grote schimmel waar ik altijd op reed. Maar die ging eigenlijk nooit op strandrit.. Hahaha. die situatie die je schept geweldig :D
Nee, hij is haast nooit zo stijf. Das meestal het eerste wat ik te horen krijgt als er iemand anders op stapt, dat hij lekker los aan voelt. We vermoeden dat er iets is gebeurd oid, hij was nl onlangs ook in gevecht geraakt waarschijnlijk, gezien de bijtplekken in zijn nek. Ben benieuwd hoe hij vandaag aanvoelt!
Dat is wel gen**id een 6 voor je verzorging! Gelukkig dat je dus wel eruit hebt verkregen wat je wilt.
Voor mij dit jaar nog even geen wedstrijdstress, dat pakken we volgend jaar wel weer op :D
Laura: Ja zat wel goed, maar Furia liep dus onwijs verrot die week... Vandaag voor een retry!
Over de gekke bekken van Furia (en mij zelf := ):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto kwam ik ook tegen:

Afbeelding

De jongste foto die ik heb van Furia. Dit was op de handelsstal in Belgie, waar hij was gekomen voordat hij in Zeeland stond, nog helemaal groen, en een jaar of tweeenhalf.

Heb ook weer genoeg gespamd :D

Lisenka: Zie mijn reactie ook in het ITP topic, wij zouden nog steeds eens samen de Duinen onveilig maken :Y)
Fijn dat de veulens zo goed gaan. Nog ergens tijd voor een aantal foto's? Ben ook wel benieuwd hoe Sonrisa er nu weer uitziet. Maar goed, als die hier in de omgeving komt te staan kan ik haar weer in het eggie bewonderen :j
Mies: Whahaha, mondkapjes?? Rare mensen zeg!
Kelly: Gefeliciteerd! Goed dat je dus toch nog een tweede keer bent gegaan!
Elise: Wat een verhaal zeg! Hahahaha, waar leef jij ergens, het wilde westen?
Volgens mij is er met jou altijd wat te lachen :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:00

Machonito schreef:
ssssssssst niks aan Baron vertellen hoor :o
anders word ie jaloers :D
en Marcel hahaha die wilde proeven hoe ik smaakte _O-

>;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:07

Haha Madelief, leefde ik maar in het Wilde Westen, ik denk dat ik daar best naar mijn zin zou hebben gehad :):) _O-

Wat een geweldige foto's van jouw paard. Geloof dat ik hem wel erg leuk zou vinden ;)

heikedenise

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:16

Jan – baldomero blijft ook om op te eten :9

Lisenka – ja ik echt nog nooit iemand ontmoet uit dit topic dus was idd best wel zenuwachtig maar gelukkig is alles goed gekomen :D

Laura – nu je het meer uitgelegd heb snap ik het beter ik dacht echt dat je iedere dagminsten een half uur aan het werk was met hem

Saida – 12 alweer gaat hard voor je het weet wordt die een echte ‘’puber’’
Heike heeft er gelukkig niet zoveel aan over gehouden alleen zaterdag had die niet zo’n honger dus zal die wel een beetje buikpijn hebben gehad, maar gisteren was het alweer helemaal over

Elise – het rijden ziet er goed uit zeg lekker ontspannen
En jij hebt weer heel wat mee gemaakt haha ik lig hier in een deuk echt geweldig jij maakt iedere dag wel iets aparts mee

Debby – ja zaterdag had die denk ik een beetje last van buikpijn want hij wou niet echt eten maar gelukkig was het zondag weer over
En xantha wilden gewoon even gezellig op visite bij de buren :D

Esther – balen dat de bezichtiging niet door gaat nu snel hopen dat je een andere afspraak kan maken

Michelle – fijn dat het weekend geslaagd was nu ben je lekker uitgerust ;)

Eline – hij heeft het nog nooit gedaan alleen deze week al 2 keer :P
Leuk dat je het neefje van atlas ontmoet heb en fijn dat je meer over zijn moeder te weten bent gekomen

Madelief – ja heike wordt de laatste tijd echt een boef maar zolang het leuk blijft mag die een boef blijven want hij mag niet gemeen worden :n
Fijn dat je zadel er nu is en de strandrit ziet er goed uit hoor :j jullie kunnen daar echt heerlijk rijden ben jaloers :o wij hebben dat hier echt niet
Leuke foto’s van furia hoor

Jasmijn – ja ik moet echt snel een x iemand mee nemen om foto’s te laten maken want wil mezelf ook heel graag terug zien op de foto kan ik weer kijken hoe voorruit we zijn gegaan en wat er nog beter moet.
Ja de meeting was echt zo geslaagd zeker voor herhaling vatbaar
Fijn dat het met jou zo goed gaat houden zo en nog gefeliciteerd met je theorie nu snel je rijbewijs ;)

Anouk – dat is een ding wat zeker is jullie zijn stuk voor stuk super aardig en leuk
Fijn dat die zo lekker liep alleen minder van je jury helaas geen winst dus maar je hebt iig je zelfvertrouwen weer terug nu dit vol houden en dan snel winst rijden

Suzanne – veel plezier

Mies – nou dat is idd een beetje overdreven om zo in de trein te gaan zitten.

Kelly – gefeliciteerd :D echt super nu lekker genieten van perla der zwangerschap

Gister lekker een lui dagje gehad sochtends vriendlief even alles over de meeting vertelt en smiddags toen het droog was even lekker met heike een rondje naar buiten gedaan.
Vandaag maar weer even echt trainen kijken of we het net zo kunnen doen als in de les :D

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:31

Whahahahaha, Elise wat heb je het weer leuk opgeschreven. :D
Ik had het hele verhaal gisteren al gehoord maar lig nu weer helemaal in een deuk!!

Leuke foto's Madelief, die ene dat hij gras aan het eten is!!
Je moet vrijheidsdressuur met hem gaan doen, hij is heel lenig! :P

Oja en Kelly, GEFELICITEERD!!!!!
Laatst bijgewerkt door Xantha op 15-06-09 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:38

Whahaha... jaaaa en ik heb een filmpje maar ik moet even kijken hoe ik die online ga krijgen.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:39

Jan: Sexy Baldomero, en stoere page plus hond Banjer :D .

Lisenka: Hahahaha, nou het ging nog veeeeeel verder dan alleen die over :o . Ik denk dat de foto's van Heidi genoeg zeggen in het meetings topic hier op bokt _O- . Moet je maar eens kijken!

Laura: Hihi, Hincapie dol! Chico ook al! En ook Chico is in die wilde acties wel eens onderuit gegaan := . Gelukkig goed afgelopen, moet ie niet zo lijp doen hoor :+ .

Saida: Gefeliciteerd nog met je zoon!! Een super verjaardag gehad lees ik!

Debby: HAHA, die Xantha!! Wat een paard is dat zeg _O- . Echt een super deugniet :+ .

Elise: *Ligt hier helemaal dubbel om je verhaal, terwijl ik heeeeel nodig hard aan de slag moet :D :D * . Wat kan jij ontzettend grappig schrijven!!! En het wilde westen had jou wel gelegen denk ik :+ . Je bent in het verkeerde jaar geboren meid :P .

Esther: Balen van die bezichtiging, snel andere paardjes gaan kijken hihi!

Michelle: Hahaha, heb jij weer hoor, lijpe chinezen!! _O- . Wat overdreven idd!

Madelief: Gaaf topic! Fuur & jij zien er happy uit! Toppie ook van je zadel, die oude lag niet meer echt goed he volgens mij. Gek dat hij zo stijf liep trouwens, gelukkig is het wel weer goed gekomen! Ik snap trouwens ook je feelings over het weg gaan met je paard! Ik kijk ook ontzettend uit naar volgende week maandag, dan zit ik in de veluwe :D . Helemaal super! Kan je vader je niet ergens heen brengen, en dan weer ophalen? Altijd lastig he, dat vervoer...

Jasmijn: Joepie, you're still alive! :D Fijn te horen dat het zo goed gaat! ook met je vriendje.. lekker op vakantie! En bandietje ook alles goed.. Snel het filmpje plaatsen hoor!

Anouk: He, jammer van die regen op je wedstrijd zeg... Dat verpest wel een boel! En dan ook nog een laag cijfer terwijl je zo je best hebt gedaan op je voorkomen.. Flauw zeg :( . Maarja, wel super gereden :D En ook je super gevoel weer back 8-) . Keep up the good work!

Suus: Have fun, leuk op terschelling!

Kelly: GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEERD *\o/* Wat super leuk voor jullie!!!

Denise: Lekker buiten geeden dus! Ga je altijd alleen met Heike eignelijk?

Gisteren wilde ik eigenlijk gaan rijden, had al sinds vorige week maandag niet meer gereden, druk weekend gehad, dus was van plan lekker erop te gaan. Eenmaal op stal had ik niet zoveel zin meer.. Want als ik ga rijden wil ik fanatiek zijn, en niet zo lummelen op het paard zeg maar.. Toen toch maar los gegooid en dat vond ie niet erg volgens mij hihi :D . Hij was me toch dol _O- . Racen in zn uppie, staart omhoog, hinneken haha, gek paard :D . Deze week maar weer is oppakken!

Wat betreft de meeting, het was AMAZING :D haha. De rest heeft écht wat gemist, helaas! Volgende keer moet iedereen mee!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:00

:9k

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:10

Lekker ik lust ook nog wel een bakkie!!

Jammer dat ik niet bij de meeting kon zijn.

Heb gister wel weer mijn dosis PRE gehad...
Als Perla niet drachtig was geweest had het nu denk ik allemaal heel anders gelopen.. ben gister hopeloos verliefd geworden op en vreselijke mooie PRE ruin.. en hij op mij :+:

Madelief
Wat een geweldige foto... en ik maar denken dat alleen fjorden alles voor eten doen O:)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:18

Heb je foto's?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:23

Kelly_Taco schreef:
Even heeeeel ego...

:D :D :D :D :D :D :D :D

Afbeelding

Gefeliciteerd!!!!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:24

Suelza schreef:
zasread schreef:
Super Nishada!! Leuk :D Heel veel succes dan!!Vandaag heb ik Igneo gemeten en hij is op 10 maanden 1.33m volgens mij is dat best netjes..

Ahum...

Die veulen van mij was met 10 maanden 1.58 :o Je hebt altijd baas boven baas :+

Dat was vast geen P.R.E. Cruzado ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:31

Dat weet jij helemaal niet :P

Whahaha, maar nee, dat is idd een doodgewone (nou ja, doodgewoon met 2 blauwe ogen) KWPN-er.

Xantha is overigens wel heel groot! Die is nu ook al 1.65! (Maar die is iets ouder als 10 maanden :+ ).

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:34

Baby heeft hele lange benen:

Afbeelding

Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:35

even tussendoor, heb mijn profiel een stukje bijgewerkt, ook de topics van Furia oa, waardoor ik alle oude foto's van Furia weer heb zien langkomen. Wow wat issie veranderd, dat zie je vooral in de HAW topics, sta er echt van te kijken :D

Ga nu naar Fuur, reageer vanmiddag weer bij.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:35

Laura -> Lijkt me ook een mooi land Marokko!
Ik ben niet zoveel op vakantie geweest naar dat soort oorden.
Wintersport in Oostenrijk, Frankrijk en Tsjechië, maar dan ga je niet echt wat van de omgeving bekijken.
Zomervakantie in België, Duitsland, Zuid-Frankrijk en Kroatië, altijd met de vouwwagen of in een huurtent.
Daar zijn we dan wel wat van de omgeving gaan bekijken, maar eens een hele luxe vakantie lijkt me ook wel eens wat.....
Komt vast wel als de kinderen de deur uit zijn! *D

Esther -> Misschien is het verstandig om voor jezelf een duidelijk beeld te scheppen met wat je graag wilt met en van je paard.
Wat zijn voor jou de belangrijkste punten die je graag terug wilt zien in jouw toemkomstig paard?
Wat voor ras, welke afstamming, welke kleur, ruin/hengst/merrie, welke leeftijd, ingereden, enz. enz.
En wat je vooral moet hebben is geduld, heeeeeel veeeeeel geduld. ;)

Debby -> Hoe voel je je?
Ik had de foto's van Elise ook op haar Hyves gezien, wat een gaaf paard en wat kan die sjouwen, zeg!
Stoute Xantha! Ach ja, ik kan haar eigenlijk ook geen ongelijk geven! :D
Jorick is 12 geworden.

Eline -> Wat leuk dat je bij een neefje van Atlas bent wezen kijken!
Van Rintske lopen er zoveel neefjes, nichtjes en halfbroertjes en -zusjes in de rondte dat het niet te doen is om dat allemaal op te zoeken.
Ze heeft wel 1 volle zus (Ulrike fan Stal Swarte Fryske), de zou ik wel eens willen zien, maar de fokster kan haar zelf ook niet meer vinden jammer genoeg.
Het schijnt dat die nóg mooier was, al lijkt me dat stug want Rintske ís al de mooiste. ;)

Madelief -> Dat is idd geen service van die zadelmaker.
Zo'n zadel is een flinke aankoop waar hij goed aan kan verdienen, dan mag je toch wel een beetje sevice verwachten.
Hier hebben we Ooteman in de buurt, maar die moet je ook niet bij je paard hebben voor een zadel.....

Anouk -> Wat fijn dat je wedstrijd zo super ging en je je zelfvertrouwen weer terug hebt!
Lekker zo doorgaan, hoor! +:)+

Jan -> Je vergeet te vertellen waarom Lisenka eigenlijk Lisenka is genoemd..... :P

Kelly -> JAAAAAAAA! HET IS GELUKT! *\o/*
Gefeliciteerd!
Nu begint het lange wachten.....

Elise -> Geweldig wat jij allemaal meemaakt!
Volgens mij is een dag met jou nooit saai! :D

Gisteren zou ik met Rintske richting Enkhuizen met de trailer, naar een kennisje om daar een buitenritje te maken en naar het IJsselmeer te gaan.
Helaas ging dit niet door, maar misschien komend weekend.
Toen een stalgenootje gepolsd of ze wat te doen had met haar twenter van nu al ongeveer 1.70 hoog.
Dat had ze niet dus zijn we samen een stuk gaan wandelen met onze pownies.
De hele wandeling ging het best goed, op een paar sputtertjes van Rintske na dan, tot we weer op het erf waren en ze met een trekkertje voorbij kwamen en Rintske mij omver liep.....
Dat ze reageert op iets engs als dat dichtbij komt vind ik prima, maar mij omver lopen gaat mij te ver dus ik was behoorlijk boos op haar.
Nouja, het zal ooit wel minder worden ga ik maar vanuit. ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:41

@ Saida, dat klinkt als een 'strafkamp grondwerk' voor Rintske!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:51

Saida: Autsj, stond ze echt ook op je voeten? Dat is wel vervelend ja, als ze jou niet meer ziet! Maar paarden hebben dat wel snel als ze iets eng vinden, willen ze in je nek springen := .

Madelief: Haha, grappig is dat he, als je foto's terug ziet, dan zie je het pas écht goed! Omdat je hem iedere dag ziet, dan heb je het nooit zo goed door he?

Elise: Wooow, wat een stelten :wow:

Kelly_Taco schreef:
Lekker ik lust ook nog wel een bakkie!!

Jammer dat ik niet bij de meeting kon zijn.

Heb gister wel weer mijn dosis PRE gehad...
Als Perla niet drachtig was geweest had het nu denk ik allemaal heel anders gelopen.. ben gister hopeloos verliefd geworden op en vreselijke mooie PRE ruin.. en hij op mij :+:

Madelief
Wat een geweldige foto... en ik maar denken dat alleen fjorden alles voor eten doen O:)

Je maakt me nieuwsgierigggggggggggggg vertel is... :Y)

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:03

Saida: Op de volgende link de uitleg van de naam Lisenka

http://www.lisenka.nl/886_Betekenis.html

Zoals je kunt lezen is deze Lisenka heilig verklaart. Ook ik heb voor mijn Lisenka zo'n verzoek ingediend bij desbetreffende autoriteit.
Is het geen droppie ?? (En Banjer is natuurlijk ook een droppie)
Afbeelding

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:57

Suelza schreef:
@ Saida, dat klinkt als een 'strafkamp grondwerk' voor Rintske!

Doet ze anders nooit.....
Ja heel in het begin toen ik haar had, maar toen de rangen duidelijk waren nooit meer.
Zelfs als ik haar aan de ene kant vast heb en aan mijn andere hand mijn nichtje van 3 loopt ze bijna op haar tenen, heel zachtjes en voorzichtig.
Maar ik wil wel eens een professioneel georganiseerde schriktraining gaan doen, zoals bijv. bij Balingehof.
En misschien is het idd niet verkeerd om weer eens wat meer aandacht te geven aan het grondwerk.....

Ilona -> Nee ze stond niet op mijn voeten, maar wilde zo snel mogelijk langs die trekker, maakte een spurt en duwde mij daarbij omver.
Dat moeten we natuurlijk niet hebben, want als dit ook eens op de weg gebeurd en ik lig op de grond dan wil ik niet weten wat er dan gebeurd.....

Jan -> Ze zijn allebei zeker weten droppies!
Ik vind Lisenka een mooie naam, ik hou wel van aparte namen.
Toen ik zwanger was van Lisanne hadden we die naam nog nooit ergens gehoord, tot 1 week voor mijn verlof iemand in de winkel waar ik werkte haar dochter riep die ook Lisanne heet.
Verder waren we de naam nooit tegen gekomen.
Niet lang na haar geboorte kwam de naam Lisanne/Sanne/Lisa in de top 10 van meisjesnamen en baalde ik daar best wel van.
Niet dat ik de naam nu minder mooi vind, maar wel dat het een aparte naam leek en nu best vaak voorkomt.
Lisanne is een combinatienaam van Lisa (Elisabeth) en Anne (Anna)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:59

_Saida_ schreef:
Doet ze anders nooit.....

Hihi, dat hoor ik vaker :D

Maar grondwerk kan nooit kwaad! Rangen en standen binnen een kudde blijven variabel he!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:53