[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:45

Malin, leuke foto's!
wat zonde van zijn manen zeg...

Ik heb ze bij Tulipa een poosje terug op 1 lengte gesneden met zo'n speciaal mesje, dan krijg je ze wel mooi gelijk, maar je trekt er niks uit.
Misschien is dat wat?
Ze groeien vaak weer mooier aan als ze gelijk van lengte zijn...
Wat gek trouwens dat de dekens bij hem zo erg schuren, balen zeg!
Wat voor dekens heb je?

hmmm, zover vervelend dat je niet terug kunt scrollen om te reageren hier... Boos!

zasread vroeg volgens mij nog naar mijn nek...
dat gaat gelukkig weer een stuk beter! Knipoog

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:03

Cloris : Wat een nek zeg Kwijl
DinkeyGirl : Leuke foto's Pling zonde van de manen .

Dat filmpje Huilen van het lachen

Even weer wat over Luna Lachen
Donderdag komt ze naar me toe Pling
Gaat nu heel goed met haar ook met rijden .
We zijn vorige week voor het eerst aan het draven geweest en we zijn er nu ongeveer 6x opgeweest .
Als ze bij mij komt ga ik eerst nog wat bezig met grondwerk om het vertrouwen er wat voor te krijgen Lachen
En dan gaan we ons weer bezig houden met rijden Knipoog
Dit was het eerst even Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:26

cloor wat issie toch gaaf! hij heeft zoveel front, lekker ding hoor (zelfs in moddermonstercamouflagepak Nagelbijten / Gniffelen )..
DG, mooie foto's! Hoe gaat het verder met hem?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:27

Suevvie Lovers

Idd zonde van zijn manen, ik ken helaas het probleem... Ben je zeker dat hij niet een heel klein beetje schuurt? Want ik dacht ook altijd van niet, maar dat was gewoon omdat ik hem er niet op betrapte en hij zich ook niet echt kaal schuurde....
Of doe jij hem dekens met hele hals om?

Yenneke schreef:
Wat een lekkerding is het toch Malin! Zonde van zijn manen ja!
X-tremo begint nu ook te schuren. Hoe heet dat middeltje ook alweer wat jullie wel eens hebben genoemd?

Dat middeltje tegen schuren heet niet Cowboy Magic (dat is ontwarrend en verzorgend) maar Liberate http://www.liberate.be , ik weet alleen niet of dat in NL ook te verkrijgen is, is namelijk iets Belgisch...
Ik wil een Rambo Sweet Itch deken bestellen via the Equestrian Store, maar er loopt zo te zien wat mis met hun website, ik kan geen maat selecteren!! Heb Jason (hè Malin Knipoog ) gisteren al gemaild, maar nog geen antwoord...
En het is dringend!! Dus als ze niet snel antwoorden, bestel ik bij Ooteman, want daar is het webuitverkoop.....
Laatst bijgewerkt door Idra op 21-08-07 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:38

Hmm ik heb het hem nog nooit zien doen, en het ziet er ook niet geschuurd uit eigenlijk. Hij heeft dekens van bucas en horseware zonder hals, maar omdat hij een ontzettend brede nekomvang heeft, ligt de deken zo dat hij als het ware een soort snee in zijn manen krijgt. Het ene deel van de manen valt dan onder zijn deken en het andere deel valt er net langs. Het deel wat de deken niet raakt is nog lang. Beetje vaag uitgelegd maar zo is het gekomen en daarom is het ook zo ongelijk. De dekens zitten overigens niet te strak ofzo, het is gewoon Suev's model denk ik hehe Haha! Suev heeft trouwens ook manen naar twee kanten, ik kam ze altijd naar 1 kant maar daardoor lijkt het deel wat normaal naar de "verkeerde" kant valt, ook korter.

Hmm balen dat Jason het druk heeft, gaat goed met de zaken zeker Haha!

Heb net met behulp van een micro SC kaartje nog een paar foto's gekopieerd vanaf mijn phone, waaronder ook de hoofdstelfoto's voor Ellis Lachen Dus die ga ik zo ook nog ff uploaden Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 21-08-07 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:39

Heey allemaal!!
Ik zal me ook even voorstellen, want ik ben sinds 5 augustus ook de trotse eigenaresse van een barok paard! Haha!

Ik ben Roos, 21 jaar, net gestopt met mn opleiding psychologie. Komend jaar ga ik werken en bedenken wat ik wil worden als ik later groot ben.
Sinds 5 augustus ben ik dus int bezit van een Fries hengstveulen. Hij heet Yme (van de Avelingen), zn papa is Onne (316) en mama Sandra (mijn verzorgpaard) De papa van San is Remmelt.

Begin november (als mams t aankan met de kleine druif) mag hij gezellig 3 jaartjes met Friese leeftijdsgenootjes gaan spelen bij de Raepshille in Strijensas en uitgroeien tot een knappe jongen!

Hieronder wat fotootjes van mn droppie!
Afbeelding
Hier is hij net 2 daagjes oud

Afbeelding
Yme is hier ongeveer 3 maanden

Afbeelding
Yme en zn vriendinnetje Zilke

Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:42

Welkom!! Wat heeft jouw hengstje een schattige baard Haha!

Malin, kan jij eens kijken op de site van Jason om te checken of jij de dropdown boxes ziet met de maten in? Want ik slaag er dus niet in maten aan te klikken bij mijn bestelling... Ik kreeg van Jason de 6'6 aangeraden voor Licor, welke maat Rambo heb jij voor Suev?
Joehoe, nòg Suev foto's!!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:45

Roos welkom bij de club, het is hier errug gezellig Haha! Wat een ontzettend leuk veulie heb jij zeg, echt een knapperd! Kwijl

Bianc het gaat trouwens verder goed met Suev, eindelijk! Hij heeft al sinds het voorjaar geen bulten meer (*afkloppen*) met behulp van klassieke homeopathie, en nu hij op zijn nieuwe stal staat zit hij ook een heel stuk beter in zijn vel. Hij staat nu alleen (hij had een vriendje aardig raak geschopt Hamer De vellen hingen eraan! en sindsdien heeft hij ook geen blessures meer gehad. Heb eindelijk eens een zomer door kunnen rijden dus ik laat het maar zo, is beter voor hem en ook voor mijn portemonee Haha! Hij kan over het draad gelukkig nog wel met andere paarden snuffel en kroelen dus wat contact betreft geen gebrek!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:46

haha, thnx! Ja, die heeft ie van zn moeder! Inmiddels is ie er even vanaf vanwege de keuring waar we heen moesten, maar hij groeit weer net zo snel aan! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:47

Idra schreef:
Dus als ze niet snel antwoorden, bestel ik bij Ooteman, want daar is het webuitverkoop.....

Ja, echt zo slecht! Heb vandaag daar die Eurostar Irish pad besteld... Bloos Haha!
Ik ga maar eens op die website kijken of ze ook in NL leveren. Dit spul werkt goed toch?

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:47

Ik heb ook 6.6 maar die vallen van achteren meestal vrij lang. Ik heb die maat wel nodig voor zijn nek! Licor is wat langer dan Suev he? Hmmm welke maat staat er in je bucas smartex rain? Daar staan namelijk ook die inchmaten in Lachen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:49

Bij Licor wel (maar daarom niet bij X'je, is bij elk schuurpaard anders), maar het is zo ontzettend duur, ik heb ongeveer elke week een nieuwe pot nodig dus dat is 37 euro per week!! Daarom koop ik dus nu een deken, scheelt me in the end veel euries...
Bij Liberate kan je best de shampoo ook kopen, die maakt de manen weer schilfervrij en die is ook niet zo duur.

Malin, dat kan ik niet meer zien, die Bucas is al 4 jaar oud en eigenlijk ook te klein voor Licor aan de hals... Maar ik heb Licor gisteren gemeten en hij meet 196 cm Haha! dus normaal is een 6'6 dan goed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:54

Volgens mij heb je tegenwoordig ook Horseware dekens voor paarden met een extra brede/zware hals.
Of zit ik er nu naast?

Ik heb van Horseware altijd 6,3 (190) en dat is ruim zat.
Maar jullie mannen zijn volgens mij wel wat flinker dan mijn meiden... Haha!

Jaaa, hoofdstelfoto's eindelijk! Pling

Anoniem

Ja, ik zag dat het aardig prijzig is dat spulletje! Er zijn wel wat verkooppunten hier in Nederland, maar allemaal in Brabant.

Toevallig komt vrijdag de DA bij hem kijken omdat hij waarschijnlijk schimmel in z'n oren heeft, bultjes op z'n onderhals en er een chipformulier ingevuld moet worden voor het aanvragen van een paardenpaspoort. Een hele waslijst dus, dus dan kan dit er ook wel bij Knipoog

Anoniem

Jibbel, welkom trouwens! Echt 'n schatje dat ventje van je!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:56

Dankje Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:58

Jibbel welkom, wat een schatje zeg!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:02

Nog meer foto's Cheese!

Het hoofdstel (deze had ik genomen met de camera vlak voordat ik wegging. Sorry had mn hoofdstel niet gepoetst toen Bloos ):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hoofdstel om bij Suev (close up met telefoon gemaakt):
Afbeelding
Afbeelding
De aanhanger waarmee ik heb gereden tijdens de vakantie:
Afbeelding
Suev in burka *LOL* Klaar om te vertrekken naar het crossbos!
Afbeelding
Dinkey met de staleigenaresse en Brenda en Amber in de sulky. Let op zijn stoere Spaanse inie-mini-hoofdstel Cool Lovers
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:05

Leuke foto's!!! En een errug mooi hoofdstel! Die Dink, ook zo schattig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:05

Je bent goed op dreef Malin! Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:09

Die sweet itch hoody's lijken me echt ontzettend fijne dekens! 6.6 is geloof ik 198 cm dacht ik, anders moet je je bucas ook even opmeten. Die extra brede aan de voorkant werkt bij Suev niet, dan loopt de regen erin, omdat zijn borst eigenlijk wel weer vrij smal is Rolleyes Lastig hoor zo'n paard! Voor Licor zou je misschien wel zo'n tussenstukje kunnen nemen bij je smartex rain, die verkopen ze van bucas. En voor de hoody zou ik misschien toch 6,9 nemen, die is een halve maat (dus 5 cm) groter en vliegendekens heb ik liever niet te strak of net aan. Let op, dat als je een hele maat groter wilt, dus 10cm, dat je dan de 6,11 besteld. Ik ga nu even kijken voor je bij die maten Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:15

Hmmm het is maar goed dat je hem gemaild hebt, want de site is vernieuwd (hij heeft toch nog een beetje naar mijn ideeen geluisterd over het concept van wat nu online staat Haha!) maar niet alles werk nog. Als je add to cart aanklikt doet dat het ook niet en krijg je een blanco pagina, dus volgens mij kun je even tijdelijk niet bestellen Verward Heb ook nog even via zijn oude site gekeken of ik het kon bestellen maar die werkt voor een groot deel niet meer.

Hihi ja ben lekker op dreef, maar ja had het al zo lang beloofd Knipoog Laura heeft háár belofte trouwens nog steeds niet nakomen Duivel Na het plaatsen van zoveel Suevvie foto's verdien ik nu echt wel Xender pix hor Tong uitsteken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:26

Leuke foto's!
En echt een heel mooi hoofdstel! Vingers aflikken

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:34

Hmm wat voor mesje was dat trouwens, een kappersmesje of?

Yenneke zonde dat Xje ook even aan het kwakkelen is, hopelijk issie snel weer de oude. Kun je Willy de groetjes doen van mij en zeggen dat ik hem snel mail of bel? Ik heb geen enkele reactie gehad en 2 mensen (mijn vriendin en ik) is waarschijnlijk te weinig Huilen dus ik vrees dat ik echt op zoek moet naar iemand anders. Heb al van een aantal mensen de tip gehad van Angela Remie uit Roosendaal en ben benieuwd of hij (of misschien 1 van jullie) haar kent?

Armyhorse fijn dat het zo goed gaat met Luna!

Zo nu zal ik jullie even met rust laten en gaan bankhangen Haha! Schijnheilig

Ik had ook nog filmpjes maar die bewaar ik wel voor een andere keer. Duivel

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:19

Dankje Malin, weet ik gelijk dat het niet aan mij ligt dat ik niets kan bestellen...
Ik heb voor Licors Bucas al zo'n borstverbreder, maar dan kruipt hij weer àchter zijn schoft Verward ... ben echt niet meer tevreden over de pasvorm, heb op de schoft ook een stukje fleece ingenaaid, want Licor kreeg gewoon open wondes op zijn schoft van de druk ... Verder is dat deken na 4 jaar nog steeds super qua waterdichtheid etc, er is nu wel een gesp af, maar die ga ik er weer aan laten naaien bij een zaak in de buurt.
Wb zijn maat weet ik het nu niet meer goed hoor, ik heb tegen Jason duidelijk gezegd dat hij breed was, en toch raadde hij me de 6'6 aan, dus ik denk dat ik die maar ga nemen. In dat opzicht is het makkelijker om in een winkel te kopen, maar ja, hier kost hij 165 euro in de winkel!!

Dit was ook een handige tabel http://www.paardenwinkel.be/info/horseware/welke_maat_

Mooi hoofdstel!! Vingers aflikken
En Dinkey... Lovers