[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:03

Nee, dat heb je helemaal goed! :)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:32

Wauw Judith,dat is echt een droompaard onder het zadel!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:59

Shanna: Ik reken er op! haha. Met Windevrouwe ga je zo goed, het is je gegund dat je de resultaten die je met Vajnic had overtreft!

Branka: Te merken aan hoe vroeg ze wakker waren vandaag: Niet hard genoeg gegooid hihi. :+

Martine: Brr, ik heb het zowiezo niet op vliegtuigongelukken. Een vreselijk bericht! En geluk bij een ongeluk dat je vriend er niet in zat idd. Dan komt het wel dichtbij.

Jus: Bij zo'n paard zou ik mijn eis om een apart kleurtje nog wel eens kunnen vergeten. Wouw!
Zowiezo vind ik rijfoto's van Anda's mooier dan poseren. Meestal tonen ze dan mooier.. Bij Sam is het vaak nog andersom. :D

Gisteren ging het weer super! In het begin liep hij wel te zeuren omdat hij vlak langs de kantine moest waar een hele groep mannen zat te buurten om de stamtafel. Ze was verbaasd dat ie zo moeilijk deed bij de kantine. Ik rijd om die reden ook geen concoursen meer in die bak. Echt elke keer hommeles daar. Maar toen ie dat even van mij mocht bekijken, zuchtte hij en was het goed. Ik heb al vaker gemerkt, dat als ik hem de ruimte geef om het 'enge' even te mogen bestuderen, dat het dan niet eng meer is en dat ie dan opgeeft. Werkte nu ook weer super. Na een halfuur konden we er probleemloos langs op beide handen. Toen konden we echt aan het werk en hij deed het weer formidabel. Lekker nageeflijk en zelfs in de galop gaat hij al meer verzamelen. Een medelid wilde zelfs weten in welke klasse wij rijden en was verbaasd dat dat 'pas' L1 is. hihi. In de lessen toont ie echt al dat ie M-waardig is of meer zelfs. Voor een stilstand-galopje draait ie dan zijn hoef niet om! Hij kan zich dan in eens wel meten aan de paarden van de clubleden die al hoger zitten in de dressuur. De instructrice kon zich ook helemaal niks voorstellen bij een Sam die het bit vastpakt en gewoon vertrekt. Maar af en toe probeert ie dat nog wel! 8-)
Maar gisteren dus weer niet. De lessen stellen echt zwart-wit bekeken weinig voor, maar op de één of andere manier loopt hij dan altijd beter dan als ik zelf train. Foto's zitten er niet in, want Frank kan nooit komen kijken.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:32

suus: beterschap joh. zal ik dan toch maar mee naar tunesie gaan? hihi.

denise: oef, dat is al jong een beroerte. beterschap en sterkte!

jus: wat een gaaf beest zeg! en tja ook ik hunker naar dat mooie weer daar. ach nog maar een 7 weekjes....

hebben jullie ook al meegekregen wie er zondag behandeld wordt bij undercover op sbs6? ze heeft in dit topic ook nog meegedaan maar vertrok vrij onverwacht...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:44

Frank, wie is het dan? Heb idd wel gezien dat het over een paardenhandelaar gaat, ben nieuwsgierig wie dat is.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:14

Ik denk dat ik het al weet :D.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:24

Wilde net zeggen Frank z'n hint is vrij duidelijk..
Was ook heel benieuwd, jammer dat het verboden is.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:30

Is t echt al verboden? Balen zeg. Ik heb ook een vermoeden, maar weet t niet zeker ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:31

Is de uitzending ervan verboden? Ach Peter R. de Vries zend het dan ook vaak gewoon uit en daarna hoor je er niks meer van :P.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:44

heeft ze een valk hengst Frank?Of denk ik nu aan de verkeerde?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:04

Ik denk dat het ook al weet om welke stal het gaat...
Is het niet de stal waar dat meisje bij Ilona op stal een merrie gekocht had....

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:05

borderjay schreef:
heeft ze een valk hengst Frank?Of denk ik nu aan de verkeerde?

hmmm, zou ook nog kunnen... heb ooit wel dingen over oplichting over haar gelezen in andere fora..

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:15

Ben wel nieuwsgierig hoor wie het is.
Vandaag zijn er paarden binnengekomen bij Antonio en er is er een bij zoals mijn kleine (half luso half quarter) maar dan in het zwart echt ongelooflijk hoe ze op mekaar lijken kwa lichaam hoofd etc alleen die van mij is nu wit en 19 jaar en deze pikkie zwart en denk een jaar of 6.
Voorderest weer een prachtige lusitano schimmel wat een kont zit er op dat beest.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:53

IK heb geen idee waar jullie het over hebben haha. :+

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:53

Ik ben trouwens ook wen benieuwd over wie die uitzending ging :+

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:17

Ik ook :D
Ben net bij David gaan lessen, pffff, Licor was zo heet, niet normaal. Is wel jammer dat hij net zo'n off-dag had als ik nog eens naar David ga :\

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:48

Shanna ja daar kan je een mooie gekleurde bril van kopen 8-) ziet je goedkopere paardje er ook bijzonder uit.. Ofzo.. Aparte kleurtjes zijn leuk, maar niet voor zo'n prijs en de rest van het paard is ook belangrijk! Pfff blijft lastig, rugpijn en paardrijden.. Ik heb het ook wel gehad, kan ook door een zadel met te gedwongen zit komen, als je daarin je bekken te veel kantelt.. Iig anders port erbij doen, zwemmen is goed he! Zou het ook nog niet opgeven in ieder geval! Die HAen ook soms...

Denise wat een rotbericht ;( heel veel sterkte ermee jullie allebei!

Borderjay leuke foto's! Knapperd is het zeg! Aaw en dat is Sol daarachter?

Shanna en Soeske, jaaa ga ik speciaal een nieuw huis kopen, komen jullie straks niet?! ;)

Anouk haha ik ook niet! Pff je hebt toch altijd een risico dat zo'n paard bij z'n eerste keer dekken er dood bij neervalt ofzo... Over die vliegramp... Hij kende wel de captain.. :(

Branka wat leuk om zo wat meer te weten te komen over je paardje :)

Esther dank je! ieeh, oh en de stallen moeten nog wel gebouwd worden dus het duurt nog wel even voor ze er ook daadwerkelijk kunnen staan..

Hier alles goed, vanochtend nog een keer naar het huisje wezen kijken (heb hier nog wat foto's bijgezet: http://www.mijnalbum.nl/Album=JCGJ7NWD) en we hebben al zitten puzzelen waar de paarden komen :+
Net langs de paarden geweest, wilde graag zien hoe Flaaf nu liep, de man die op stal werkt heeft er even mee gereden, en hij liep goed. Nog even met Mabrouk gespeeld, het wordt wel een beetje een macho'tje maar de rust zal wel weer wederkeren als er geen hengstige merrie meer vlak bij ze staat..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:51

Het is inderdaad best leuk om meer te weten te komen. Ze bevestigde ook dingen waar ik een bepaald gevoel bij had.
En ik begreep van haar dat het voor haar heel fijn is te weten dat Frío goed terecht is gekomen. Ze moest hem om gezondheidsredenen verkopen en dat is haar erg moeilijk gevallen. En net zoals ik was ze bij de 1e aanblik van hem verkocht ;)

Ik heb Frank zijn hint nog terug gelezen. Heb een vermoeden, maar ben totaal niet zeker eerlijk gezegd....

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:53

Aaaw :) maar hij is dus nog bij iemand anders geweest tussen jullie twee? Kan me voorstellen dat het voor haar ook heel fijn moet zijn hem weer een keer terug te hebben gezien!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:56

Hij is zelfs nog bij 2 anderen geweest. Degene aan wie zij hem verkocht (en waaraan ze gevraagd had haar op de hoogte te houden) en degene van wie ik hem kocht.
En voor haar is hij heel kort bij iemand geweest (begreep 12 jarig meisje) en die kon niet met hem overweg.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:38

Mooi plekje Lakshmi! :wow:

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:51

Branka, zonde he dat het aantal eigenaren vaak toch snel oploopt... Maar bij jou blijft ie he? Hoe lang is hij nu al bij jou?

Borderjay thanks :D de meeste fruitbomen en planten zijn nu nog klein, ze zijn nog jong.. Maar het zal dus nog wat groener worden ook, hier wel fijn want verder is het eiland wel een beetje een woestijn..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:49

Hallo :wave:

Was dit topic eigenlijk een beetje vergeten. Maar druk struinend over bok op zoek naar iets kwam ik hem weer tegen. D'r zitten hier nogal wat mensen van allerlei dus poot ik het hier ook even neer.

Ik wil heel graag lessen volgen in de klassieke dressuur. Maar omdat ik thuis met mijn paard geen bak heb (alleen een longeercirkel) en ze op dit moment nog even niet rij fit is, kan dit dus niet met mijn eigen paard. Ook zou ik graag voelen hoe een ervaren paard zo loopt.

Weet iemand adressen waar je dus op het paard van betreffende lest? Eventueel zou een trainingsweek met eigen paard ook kunnen over een paar maanden (moet ik gewoon een wagentje huren). Maar voorkeur heeft dus les op ander mans paard ivm gevoel (en ik wil ook wel graag nu, miep ongeduld dat ik ben).

Ik vind een beetje reistijd niet erg. Ik woon zelf in 't Gooi en een km of 60/70 is toch wel de maximum.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:58

Heey

Dankjulliewel allemaal :).

Ik weet niet meer wie het vroeg maar iemand vroeg of ik ook echt in contact ben geweest met geiten/schapen.: Dat ben ik niet geweest maar Qkoorts verspreid zich over een cirkel van ongeveer 12 kilometer en bij ons in de buurt zaten veel besmette bedrijven ( horssen, wamel, dreumel, alphen). En Shaddy stond eerst in alphen.

Denise: Jeetje wat heftig zeg :(:). Heel veel sterkte en beterschap voor jou en je man/vriend :(:).

Shanna: Wat k*t dat je voorlopig niet kunt rijden zeg :(:).

Shaddy heeft nog geen veulen, haar buik word echt enorm en ze is bijna niet te genieten.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:49

veulen: soeske misschien??

angela: ik blijf erbij: 20 mei

voor de belangstellenden... ze is/was handig met photoshop..