[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:54

Heey
Wat een leuke foto's allemaal :D
Denise : Stoute heike :P. Hopenlijk heeft ze er niks aan over gehouden.
Super dat de meeting leuk was :D
Jolynn : Haha gekke xantha :D

Mja, het wisselt nogal. De ene dag ben ik best vrolijk maar de andere dag loop ik alleen maar te huilen. Het is echt heel moeilijk en leeg zonder moppie. Slapen lukt ook nog niet echt.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:27

De bezichtiging gaat niet door.... De eigenaar belde net dat de bak een drama was en dat ze verder geen rij-mogelijkheden heeft. Dus dan zou ik wel kunnen komen kijken maar verder niets. Dus nu wordt de afspraak verzet...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:30

Zoo ik ben nu weer lekker thuis, nouja thuis. Nu bij me ouders moest daar natuurlijk de kleine ophalen. En maar gelijk even hier eten. Ons weekendje was echt overheerlijk lekker rustig, lekker eindhoven stad in geweest en lekker geshopt:)

Als ik vanavond thuis ben ga ik alles bijlezen en reageren.
Hoe was jullie meeting trouwens?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:34

Jammer esther. Hopenlijk is de bak de volgende keer wel rijdbaar.
Leuk michelle :D bij de meeting ben ik niet geweest dus dat weet ik niet ;)

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:38

Banditto: Wat een mooie foto’s, mooie omgeving en een mooi setje zijn jullie. Helemaal toppie. ;)

Saida: Nog gefeliciteerd met Jorick.
Van onze stal gingen ze ook altijd naar de Woody Ranch. Mooi natuurgebied heb je daar en mooie route’s. Tegenwoordig gaan ze ergens anders heen.

Laura: Op zich wel een leuke spontane meid, maar ze kan maar 2 dagen in de week en gaat elke schoolvakantie het land uit. Ik moet wel iemand hebben waar ik op kan rekenen als ik een keertje niet kan of als ik op vakantie ga. Ook ik wil nog wel eens een keertje weg. ;)
Lachen die foto’s, ik heb geen scanner, dus ik kan niet echt mee doen.
De roze wolk staat voor jou weer klaar. Haha. :D

JeanleGrand: Wat een gave foto. Echt cool. :D
Jij hebt allemaal van die vliegende foto’s. Wapperende staarten, wapperende oren. :P

Esther: volgende keer beter, maar dan wel blijven zitten.
Succes straks bij het volgende paard. ;)

Heidi: Haha, ik ben mijn korte haar zat. Ik laat het weer groeien. Mag ik jou haar er aan plakken? Wat voor kleur heb jij? Ik donker bruin. :P
Knappe Baron. Jij natuurlijk ook, want jij stuurt. ;)

Petra: Wat goed van Tsjillert. Lekker even gillen, dat kan nooit kwaad. Haha. :D

Angela: Jij bent lekker zomer inkopen wezen doen. Heerlijk. Ik moet nou ook een keer een nieuwe bikini kopen. Sinds ik van vorm veranderd ben, kan ik bijna niets meer aan. Een hoop kleding zit gewoon raar. Geen strakke shirtjes meer voor mij. ;(
Straks heeft het een plekje en dan kun je wel weer met een glimlach aan hem terug denken. En als je moet huilen, lekker gewoon doen. :(:)

Denise: die van mij is ook zo’n avonturier. Al een poos zit er een ketting om zijn staldeur en na een ontsnapping uit het weiland ook een ketting op het hek. Het lijkt wel op Prison Break. :P

Debby: Wat een ontspanning zie je in die foto’s met Elise terug. Gewoon een genot om naar te kijken. }>
Lekker ding die Xantha. Het gras is altijd groener aan de andere kant, maar dat ze dan gelijk een maatje meeneemt. :9

Gisteren zijn mijn man, ik en Rowena naar het neefje van Atlas wezen kijken. Zij heeft de moeder (Datsje) van Atlas gekend. Ik heb ook nog een foto van Datsje gekregen. Het leek net of ik een foto van Atlas kreeg. Wauw, wat lijken die op mekaar. :P
Het was een hele ervaring. Ik weet nu hoe Datsje is geweest en merk dat Atlas veel van haar karakter heeft geerfd. De keuze om Datsje te laten dekken door Romke (Atlas zijn vader) vind ik wel een beetje een rare keuze. Datsje was een enorm pittige werklustige dame, die flink eenkennig was. Romke was een pittig sportpaard met een 6e versnelling. Vandaar dat Atlas zo druk en werklustig is. Kan gewoon niet missen met zulke ouders. ;)
Ik ben alles nog even aan het laten bezinken, want ik heb een hoop info gehad. Ze komt binnenkort hierheen om Atlas te ontmoeten. En ze wil ook zodra haar paard de trailer in gaat een keer hierheen komen om samen een strandrit te maken. Lijkt me leuk, oom ontmoet neefje. Ik ben er helemaal vol van. :o
Deze ervaring ben ik door Bokt rijker geworden. ;)

Vanochtend zijn mams en ik met de kar weggeweest. Ik maakte me al helemaal druk. We moesten ergens anders inspannen en meestal heeft Atlas daar moeite mee. Ik denk altijd dat hij een beetje autistisch is. :o
Hij was wel een beetje gespannen, maar bleef toch netjes stilstaan. De rit zelf (in de regen) was ook super. We hebben er nu ook een stukje aangeplakt. Terug moesten we hem ook weer op een andere plek uitspannen. Hij was echt super braaf. Dus schik maar weer een beetje op, ik kom bij jullie op die wolk. :D

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:39

Jammer hoor Es.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:42

Ja het is idd jammer, maar ach ik heb geen haast (en daar ben jij vast ook blij mee ;)).

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:44

snowy :Leuk zeg :D
Ik huil ook als ik daar behoefte aan heb ;).
Soms zitten mijn moeder en ik samen te huilen.

Wij hebben ook contact gehad met moppie's oude eigenaren.
Ze beschreven hem precies zoals hij bij ons was. Moppie's broer hebben ze in maart in moeten laten slapen omdat hij heel veel problemen had met zijn mond.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:02

Wow, ik ben hier echt al ruim een week niet meer geweest...
Veel te druk, bij mn zus had ik een laptop met draadloos, anders zit ik 's avonds ook niet echt achter de pc, zo ongezellig voor mijn vriend.
Maar ik heb nu even tijd voor ik weer moet autorijden...

Ik heb een nieuw zadel voor Fuur! T is uiteindelijk toch het zadel geworden waar ik het al eerder over had, die zadelmaker was nl op stal vorige week en had dat zadel nog steeds. Ligt echt super op Fuur, toen nog een keer gepast en even mee gereden, zaterdag langs de winkel geweest en afgerekend (niet iets wat ik graag doe haha) en hij zou het zadel die avond langsbrengen, maar niet gezien 's avonds, nou hij zou misschien wat later zijn dus ik zondag heen, nog steeds geen zadel.
Voor zover de service! Gisteren belde ik nog even de staleigenaresse op om me te verzekeren dat hij zadel er nu wel was, en hij had het maandagochtend gebracht want hij was het van het weekend vergeten. Goed, het ligt er nu, maar de service valt dus vies tegen, vorige keer had ik hem div. malen geprobeerd te bereiken, uiteindelijk voicemail ingesproken en ook niets meer van gehoord. Beetje vreemd als je een nieuw leren zadel wilt verkopen maar ja. Dus vanmiddag ermee rijden! Het is nog helemaal nieuw, dus moet echt nog even worden ingereden. Het zadel heet Pure Passion, door DT saddlery, geen bekend merk maar komt gewoon uit Duitsland, naar zijn zeggen uit de Kieffer fabriek. Dus vanmiddag er lekker meerijden!

Frank: Stoer joh, rondje om met Des.
Saida: Echt ideaal dat je lekker op pad kon met Rints met de trailer!!
Anouk: Lekker aan het trainen met Sam lees ik, gelukig dat dat paard niet was gaan rennen. Schattige foto's van jullie van die bruiloft!
Haha, Poelenburgh daar heb ik tien jaar gereden. Welk paard had jou dan zo geschopt? Ja, en jullie komen maar gezellig langs hoor! Kan Frank Furia ook nog even ohz zien! Ipv ongeduldig op de wei...
Ellis: Wauw, wat een supergave foto's!!
Malin: klinkt super gaaf die cross in Belgie, lijkt me zo stoer om eens te doen!
Iloon: Lekker joh, zo bezig zijn met hem!!

Nou, nu even een tussentijdse break, even ontbijten en autorijlessen, dan ga ik weer verder... Tis nogal wat jullie hebben teveel gekletst! :D
-----------------------------------------------------------------------
Oke, dit was geschreven op dinsdag, het is inmiddels alweer zondag :oo
Ga niet meer alles bijreageren, pak gewoon de laatste 5 blz's nog. Sorry als ik hierdoor wat mis!Zo druk heb ik het nou!

Heidi: ha, wat een leuke foto's! En een mini Ilona!
Snowy2004: Leuk joh ringsteken! Toch netjes een vierde plek :j
Heb ook even gemist dat je verzorgster ermee stopt? waarom eigenlijk?
Ooh, wacht snap het al, ze is natuurlijk op zoek naar een eigen paard :j
Evdpanne: Mooie foto's hoor, dat span is idd erg gaaf! En de actiefoto's van atlas ook.
Jammer dat het paard niet beviel, klinkt ook wel errug groot :D
Angela: Hoe gaat het met jou? Lees het al :(:)
Djemo: Gats, dat zijn geen fijne foto's! Wel leuk een nieuwe pony, mooi beestje.
Denise: Lekker aan het trainen met heike, goed hoor.
Wat een smeerkees :+) Ik had Furia gisteren nog even afgespoten, en eenmaal op de wei veranderde meneer in een zwarte PRE :D ook wel leuk haha, maar toen ik vanochtend kwam was ie weer helemaal wit, ik was verbaasd, had amper poetswerk :D Wat een boek heike, leuk om te lezen dat jullie het zo gezellig hebben gehad!
Laura: Fijn dat Hincapie zo goed ging bij je moeder :j
Hahaha, gezellig dat je kat ook komt meepraten :D Lekker zonder zadel gereden, leuke foto's hoor!
Zilfstra: Jou ken ik nog niet, welkom! Sterkte met je arm, dat is zeker vervelend.
Natalia: Nieuwe spaanse aanwinst?! Ik ga maar even kijken :D
Sanne: Sorry, wie is Daisy? :o Naamgenootje trouwens! Wel fijn dat je nu weer wat te rijden hebt :j Heb de foto's al gespot, vind haar echt wat hebben! Leuke foto's van Dosie ook, en fijn dat Iggie wat beter gaat!
Leuk die fotobewerking.. Volgens mij is dat inderdaad best netjes!
Elise :') Goede actie!! Hahaha, wat een grap :D
En wat een mooie merrie is dat, een echte Ferro zo te zien :D
Anouk: haha, leuke foto van jou zeg! Ik heb ook wat met schimmels, gek he :D Fijn dat Sam beter gaat, en dat zij Sam eens wilt rijden.
Banditto Hij ziet er chique uit hoor!
Jan: Geweldige foto :D En die laatste foto is ook super!
Is dat Banjer?? Wouw, hij is echt groot geworden!!
Sjaad: Gefeliciteerd!
Saida: Lekker dat jullie een leuke verjaardag hebben gevierd, met wie ga je naar de Woody Ranch? Leuk hoor! Ok e lees het al, gezellig met de familie.
Jolynn: hahahaha, Xantha lekker bezig dus!

Gisteren lekker naar het strand geweest, zie: madelief88 @ [ITP] Met PRE Furia in de duinen en op het strand!

Furia was anderhalve week terug met de les echt megastijf. Dus vrij-,zater- en zondag gelongeerd, dinsdag weer gereden maar dat was nog niet beter. Daarna heeft hij rust gehad (ik was ook mijn jaar samenzijn aan het vieren met mijn vriend), en gisteren dus de duinen+strand ingeweest. Hij liep lekker los door zijn lijf, dat zei ik ook en mijn stalgenootje die mee was zei dat hij inderdaad helemaal aan het swingen was.. Dus goede hoop voor morgen!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:22

Hai iedereen, een kleine poging tot bijreageren van mij :)

Leuk, foto's van vroeger Heidi, en nog een klein Iloontje erbij ook, hoe schattig :)
Oehhh bah een tongzoen van Flip, daar bedank ik toch echt even voor hoor haha :+

Snowy2004, ringrijden, dat lijkt me leuk een keer te doen! Wat zijn er toch veel verschillende takken in de paardensport!
Zo'n stok is wel kort zeg. Leuke foto's :D

Marielle brr wat een lelijke wonden heeft je dochter zeg!

Denise mooi, klinkt alsof jullie weer hatstikke lekker gaan.Ben erg benieuwd naar een x wat foto's van je knappe Heike.
Leuk joh, dat de meeting zo leuk was :D Maar goed, heb ook al in t meetingtopic gereageerd :D

Zilfstar, dat is best balen als je net je eigen paard hebt zeg.

Sanne, fijn dat t met Daisy onder t zadel klikt.
Ik ben zooo benieuwd wanneer Dosie dr veulen komt, en wat t er voor een word :)
Oehh Daisy ziet er lekker uit hoor :D

Anouk, tsja, jury's het is en blijft een veelbesproken onderwerp. Wat ik wel weet is dat de jury's van tegenwoordig toch wel door een flink strenge selectie en leerprocedure heen moeten, dus je word het niet zomaar. Ze zijn logisch altijd de zondebok, en de ene keer zal het waar zijn dat er slecht gejureerd is maar de ander keer niet. Een jury ziet natuurlijk slechts een momentopname en bovendien zijn het ook maar mensen. Ik zou nooit willen jureren denk, zou veel te veel mensen winstpunten geven hahaha.
Hoe is het gegaan met die andere ruiter op Sam?

Laura hahaha briljant die post van je kat :D Zo te lezen gaat alles ook prima met Hincapie!

Saida, nog gefeliciteerd met je zoon!

Jan, weer een leuke foto!!
En at is Baldomero een lekker ding!
En is dat Banjer?!

Nou dat was wat bijgereageerd, wil graag nog een filmpje van Bandiet erop zetten maar die komt later nog even, staat namelijk niet op deze lap.

Voor de rest gaat t hier heel goed, wel erg druk, maar deze week weer normaal werken.
Zijn er bij any chance nog mensen hier die naar Indian Summer gaan?

En nog even en dan ben ik alweer klaar met mn werk, 19 juli is mn laatste werkdag en dan die week ga ik naar Frank zn huis toe en lekker zo'n 10 daagjes voor Des en wat andere zorgen :D
Niet voor de championnetjes hoor, dat kan ik niet :Y)

Ohhh en dan daarna mn geweldig fantastisch vakantie met mn superlieve vriendje :D :D
Gaan heerlijk eerst stedentrips maken, dan een week in Andalusie, en dan een week terugkomen met nog meer stedentrips, sowieso Parijs :D :D Ik ben er al eens geweest, Rick nog niet.

En ik heb zo'n zin in mn school, echt heerlijk om na 3 jaar te werken weer te gaan LEREN :D
Vond mn theorie ook zo leuk om t leren (autorijles), heb het nu dan ook gehaald :)

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:40

Madelief en Jasmijn, zelfde vraag gesteld.
Antwoord: Ja, da's inderdaad Banjer !! En lekker gegroeid...

Banjer, heel erg klein, nog bij de fokker.
Afbeelding

Banjer, iets minder klein, reeds bij ons
Afbeelding

Banjer, nu, bijna één jaar, gek op water.
Afbeelding

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:45

Ooohhh wat issie mooi geworden :D
En dat puppysnoetje.. Heerlijk..
God wat mis ik een hond om me heen.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:52

@Jeanlegrand : Wat een mooie hond :D
@ madelief : Super dat je een nieuw zadel hebt :D. Fijn dat ie gister weer lekker liep :).

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:41

hehe wat een lees en kijkvoer.
madelief: wat een belabberde service zeg, hier zit overigens ook een waardeloze ruiterzaak in de buurt.

DE meeting was mega super gezellig. één groot gekkenhuis en zwaar vermoeide lachspieren

voor degenen die het meet-topic niet volgen, hier staan de foto's: http://photobucket.com/boktmeeting ww: frankie

voorproefje:

Afbeelding

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:36

:( :( :( :( Bijna klaar... tekst kwijt!!! GRRRR overnieuw dus, maar mss wat bondiger. }:0

_Saida_ schreef:
Anouk -> Leuk dat je de link hebt doorgestuurd!
Ik zal doorgeven dat ze binnenkort een flinke bestelling kunnen verwachten. :P
Het scheelt natuurlijk ook hoe het wordt verteld dat je paard niet genoeg aanleg heeft om het ver te schoppen.
En ik geloof niet dat zoiets al in de B of L gezegd zou worden.
Eigenlijk zouden ze net als met de springsport een systeem moeten verzinnen waarbij je niet afhankelijk bent van een jury die zijn dag niet heeft, of een voorkeur/afkeer heeft voor bepaalde paarden of hun afstamming.....

Vandaag is onze bink Jorick jarig! *\o/*
Zo eerst even Rintske knuffelen en d'r stal doen, en dan vanmiddag de visite entertainen ;) en voorzien van hun natje en droogje.

Over die jury kan ik weer meepraten! Bahbah!

Gefeliciteerd met de 12e verjaardag van Jorick!

Laura Wat een beeldig plaatje met jou en het paard van je tante! Was die andere je eigen pony?

Esther Ik kende het verhaal al idd. Sneu, kan overal gebeuren hè? Je hoeft niet uit te leggen waarom het niet klikt! Jammer dat die vandaag niet doorgaat, maar wat in het vat zit, verzuurt niet. Mooie jeugdfoto's ook!

Jan Red Bull? Haha Red Baldo... En Banjertje ook al. Heb je aandelen daar? hihi Wel hilarische foto's! Hoe komen jullie eigenlijk aan de naam Baldomero? Ja, honden groeien nog sneller op dan kinderen en dat gaat soms al zo snel!

Lisenka Hopelijk laat Lagartera jullie niet te lang in spanning. Ik ben ook reuzebenieuwd hoe haar kind en halfbrus van Dessie er uit zal zien... Hoe gaat het met de andere veulens?

Heidi Het kortere haar stond je beeldig hoor! Haha. Ook heel praktisch met jonge kindertjes die aan vast voedsel gaan beginnen. ;) Wat mooi dat ie nu al aan een touwhalster te rijden is. Dan is ie idd supergevoelig. Moet maar aan je verhaal blijven denken met die grandprix dame die ging knielen met je paardje!

Tjilbert Ik heb je gemist op de meeting. Volgende keer wel komen hoor! Was echt oergezellig! Maar jij bent goed bezig geweest! Netjes!

Denise Toch had het wel wat nut: Sam was reuzeblij dat ík weer op hem stapte. Hij was echt SUPER vandaag! Maar ik zou niet weten of het komt door haar. Hij was met rijden wel nageeflijker nu, maar tegenwoordig lukt mij dat ook best aardig. Volgens de jury mocht het nog meer.
Die Heike hè? Mannenliefde gaat door de maag! Gelukkig dat ie er niets aan over heeft gehouden! En toch lekker gereden...
Wij zijn gewoon een heel leuke groep mensen!

Jolynn Kan ik niet een paar gram van dat talent en durf hebben? Wat kan die Elise rijden zeg! Ziet er keurig uit! En idd zit ik me net als Laura af te vragen of ze nog gekke dingen met hem ook heeft gedaan. Doet ze dit hier met 2 gebroken sleutelbenen? Ik voel me nu wel een watje hoor. ik stapte er al niet meer op met een gekneusde rugwervel.
Haha, die Xanta. Dit is een gevalletje: Waar je mee omgaat wordt je besmet. Terugspringen was geen optie zeker? Dat doen ze meestal niet. Dat werd een ommetje!

Snowy Klinkt als een gezellige dag! In mijn geval ben ik de autist en Sam degene die daar op reageert. Kan dat bij jou niet ook zo zijn?

Madelief Bij de Poelenburgh vond ik de begeleiding al amateuristisch. Hopelijk beledig ik nu niemand. :+ Het was een donkerbruine merrie. Ze wilde ook al rollen in de duinen. De ruiter was ook een druif met paarden. Hij liep echt vlak langs me heen, terwijl ik tijdens de rit al had gezien dat ze behoorlijk kon slaan. Ik kon geen kant op! En wilde nog zeggen dat wat ie deed niet verstandig was. Jammergenoeg was de schimmel waar ik op reed sneller dan ik en had ik de klap te pakken. ;( Ik had een heel leuke schimmel die het leuk vond om in de zee te stampen. De spetters vlogen om mijn oren. Haha, maar dát was wel bereleuk. Gelukkig kreeg ik de klap pas, toen de buitenrit was afgelopen!
Je zou ons hier eens moeten zien: Frank met laptop op schoot, Anouk met Laptop op schoot en tv aan als achtergrond. En soms zitten we gelijktijdig op dezelfde pagina te bokken. :D
Hoe was de autorijles? Rijbewijs al in zicht?
Hopelijk is het zadel wat je er van verwacht. De service is idd niet om over naar huis te schrijven. En mss heeft het ook een beterend effect op Fuur? Is ie vaker zo stijf? Een zadel kan dan ook een factor zijn in de verbetering.

Jasmijn Wat vond je zo leuk aan Parijs? Ik ben er 2 keer geweest, maar ik vond het maar een simpele stad hoor. De Sacre Coeur vond ik wel mooi en ook het park bij Versailles. De Eifeltoren was te hoog voor de mensen waar ik mee weg was. Die hadden hoogtevrees. :D Goh nog een maandje en dan gaan wij op vakantie... hmmmm!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:37

Ziet er gezellig uit Frank!! Echt jammer dat ik niet kon.... :S

Jan wat een droppie is Banjer zeg! Echt schattig die puppyfoto's!

Barroco zozo jij gaat geen verkeerde vakantie tegemoet zo te horen! Lekker hoor!!

madelief en hoe zat je nieuwe zadel?? Is inderdaad geen service nee..

Vandaag mocht Hincapie lekker spelen. Hij was echt helemaal dol! Als een gek bokken en scheuren door de bak. Vond de bak ineens heel klein en vond het doodeng in de bochtjes hahah. Maar hij had er super veel plezier in dus dat is ook belangrijk toch! En hij is blijven staan haha.. Laatste keer dat hij zo dol was ging hij onderuit in de bocht...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:39

Anouk ja leuk he die foto's! Nee die andere was ook niet van mij. Eentje was van een vriendin en de andere (de haf) was van de manege. Ik heb zelf nooit een eigen pony gehad. Mijn moeder gaf altijd les op de manege en was als een soort dochter voor de manege-eigenares. Ik mocht daardoor gewoon een pony uit de stal plukken als ik daar zin in had. Kreeg op mijn 12e mijn eigen paard Toy Story die ik dit jaar maart in heb laten slapen...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:55

Zo even trippen...

Allereerst vond ik de meeting ook echt heel geslaagd. Heb in geen tijden zo vaak moeten lachen en iedereen zette het beste beentje voor. Sommigen kregen extra beentjes of peentjes. Maar het was echt helemaal top! Er viel geen onvertogen woord en de foto's wijzen voor zich hè? Gewoon echt een geslaagd feest. Eigenlijk hadden we korting moeten krijgen want door ons werd de sfeer nog beter in die tent toch? Duh!

Al met al waren we tegen 2 uur pas thuis. Gelukkig hoefden Sam en ik pas om half 2 's middags te starten op concours. Ik heb gedoucht vandaag. Ik ben nog nooit zo nat geregend als vandaag. Zelfs mijn onderbroek en de binnenkant van mijn rijlaarzen waren nat! Ik was echt stuk! Ik heb ook vrij lang losgereden, want we stonden geparkeerd bij mijn ouwe club en die moesten om 13 uur starten in een zestal. Ik wilde Sam niet een weiland verderop alleen op een trailer hebben staan. Ook omdat het meiske wat mee was om te groomen pas 13 is en zeer onervaren. (lees echt pennymeisje). Een vader van mijn oude club heeft Sam even vastgehouden met opstijgen, maar het was eigenlijk niet nodig. Hij stond er heel relaxed bij. Even losrijden: SUper relaxed! En maar regenen en regenen het hield maar niet op! Uiteindelijk troubles met voorlezer. Onze groom had het nog nooit gedaan en vond het echt eng. En alle andere voorlezers moesten met spoed naar huis naar hun veulens of andere paarden halen. Gelukkig was de vriend van de dochter van mijn instructrice bereid om dat even te doen. De proef was te braaf deze keer. Maar als commentaar staat dat ie nageeflijker moet. Nou hij was het echt hoor! Ik weet het 100% zeker. Hij ging omhoog met de punten, toen Sam ging lopen schrikken van de voorlezer. Dan isie gegarandeerd één bonk spanning en NIET nageeflijk. Gelukkig deed ie dat pas op het einde. Ik was zoo doorweekt!
Het meest nijdig ben ik eigenlijk omdat ik een 6 voor de verzorging heb. :( _-:( _-:( Ik heb al het tuig gisteren grondig gepoetst, mijn laarzen ook en het paard én manen en staart gevlochten. Dat had een 7 of 8 mogen zijn en dat was het nog geen winst geweest. Dat is gewoon verkeerde zuinigheid. Helemaal in de gedachte van het weer waarin ik reed en ook nog keurig op tijd kwam opdagen enzo.

Verder moet ik zeggen dat dit concours wel gedaan heeft wat ik er van hoopte: Ik heb al mijn zelfvertrouwen weer terug! Sam was super! Hij was zooo gehoorzaam en zo werkwillig! En ook nog bijna een paraplu in zijn neus gekregen en ja, hij maakte daarvoor een sprongetje opzij, maar verder niks! Niet wegrennen, gewoon echt herstellen en er zijn voor mij! 2 gooiden hun paraplu onverwacht omlaag toen ik langsreed, even een sprong opzij en weer verder! En losrijden tussen 20 paraplu's. Hij keek er nauwelijk naar! Ik heb ondanks de regen, ontzettend lekker gereden!

Mss kwam het door de andere amazone van gisteren. Tijdens het rijden vond ik het jammer dat het niet zichtbaar iets opleverde en ik weet ook niet of die ontspanning van vandaag daar het gevolg van is. Feit is gewoon, dat we zelf ook best goed bezig zijn nu. Wel was Sam overduidelijk opgelucht dat ie met mij op pad ging vandaag. Hij heeft lekker met zijn halster lopen gooien en geduldig op zijn knotjes gewacht en hij was gewoon echt super meegaand en opgeruimd. Echt een lieverdje dus!

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:28

Anouk, als antwoord op je vraag hoe we aan de naam Baldomero komen:

Baldomero betekent in spaans: Heerser.
Ook is het in spaans de samenstelling van de woorden: Dapper en Beroemd.
Dapper is ie zeker en misschien wordt hij ook nog wel beroemd. :D

Perlita betekent in spaans pareltje
Sonrisa betekent in spaans glimlach

En Maximo heet zo omdat het zo'n ontzettend groot veulen is. 8-)

En ik heet Jan omdat mijn opa ook Jan heette en zijn opa ook enzovoort en daarvoor iets van Napoleon ofzo.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:19

Jasmijn: Kan me goed voorstellen dat je de honden mist. Leuk dat je op het huis en de beestenboel van Frank en Anouk gaat passen. Vakantie klinkt ook goed en Parijs is gaaf.

Madelief: Heb in je topic gereageerd. Wat een superfoto's.

Anouk: Balen van je wedstrijd (jury). Gelukkig ging het naar jouw gevoel wel goed en is je zelfvertrouwen weer wat opgekrikt. Volhouden hoor. Wat een ellende altijd met voorlezers. Gelukkig heb ik Jan zover kunnen krijgen.

De veulens groeien goed en zijn ook heel lief. Zorrero is wat ondeugender en ondernemender dan Maximo. Zalamera is gewooen een ondeugend schatje. Echt een knuffeltje.

Frank: Wat doe jij nou weer met dat worteltje?

Ilona: Heb je daar geen obers/koks oid uitgelachen die ergens zaten te krabben?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 00:03

zo, ben ff 5 daagjes weg, naar Oerol Terschelling :D
Baas wil er ook altijd heen, dus gaan we t/m donderdag...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:31

Wanda: dat is nog wel even! Maar met een vakantie ertussen gaat de tijd natuurlijk wel sneller

Sanne: toch handig dat je tijdelijke vervanging hebt voor dosie! Al veel interesse?
Leuke foto gemaakt van iggie! Mooi om te zien dat de benen bijna niet langer geworden zijn ;)

Eline: En hoe was de eerste? Heb je veel reactie gehad?

anouk: Ik heb vooral geleerd steviger te zitten, maar niet veel netter. Het zijn nu vooral jonge paarden en een moeilijke merrie dus echt het mooi zitten oefen ik vooral op shannon en encanto.

saida: gefeliciteerd met je zoon!

debby: ja neem het xantha maar is kwalijk!
Super! Dus nu kan het gehele opknappen beginnen!

jan: die 2e foto van banjer is geweldig! Hij groeit snel, maa heeft wel een super uitdrukking in zn ogen!

anouk: Jammer dat je geen winst gereden hebt, maar als je eigen gevoel goed is toch al een hele prestatie! Was je nog zo ontspannen als zaterdag ;)

De meeting was zeer geslaagd en voor herhaling vatbaar!! Ilona nog bedankt voor het slapen en weer vroege wegbrengen!

Echt belachelijk! Ik kom gister in de trein terug, ga zitten en ja hoor van die lijpe chinezen naast me met mondkapjes op, beetje overdreven maar. Hun geluk dat ik nog een beetje verkouden ben en dus wat moest hoesten. Ik ben maar gaan verzitten want ik zat me zo te ergeren aan hun overdreven gedoe.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:45

Even heeeeel ego...

:D :D :D :D :D :D :D :D

Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:47

Zo dames (en heer) ik ben er wee. Eerste bak koffie is al bijna op :9k

Ik ga straks even bijlezen, maar zal jullie eens mijn geweldige ervaring(en) van gisteren vertellen. Dan hebben jullie nog wat te lachen zo op de vroege morgen!

Mijn lijfspreuk luidt sinds gisteren:

"Een dag zonder Elise is een dag niet geleefd :D "

Anyway... Ik zal het beschrijven in romanvorm, haha!

Dus voor degene die tijd hebben, bij deze een leuk verhaaltje voor tijdens de koffie. Andere scrollen maar verder (tis wat uitgebreid geworden, haha!).

HET VERLOREN SCHAAP

"Het was vroeg in de morgen... Elise keek op haar klokje en zag dat het bijna 8 uur was. De regen tikte zachtjes tegen de ramen. Ze probeerde nog wat te slapen, maar haar hondje Cooper, die de dag ervoor schapenpoepies had gegeten, gooide met wat condensvormige gassen roet in het eten. 'Opstaan dan maar en even douchen', dacht Elise. Zo kon ze lekker bijtijds naar stal, want ze had nog genoeg te doen die dag.

Kwart over 9 was ze op stal. Ze wilde eerst haar paard Sundance even gaan rijden, om daarna vervolgens 2 uurtjes les te geven. Op stal aangekomen regende het vreselijk. 3 kwartier lang zat Elise naar de druppels op haar voorruit te kijken in de veronderstelling dat als ze de deur open zou doen, het vast zou stoppen met regenen. Helaas, niets was minder waar. Het ging juist steeds harder regenen. Snel belde ze Esther en Suzan, met wie ze had afgesproken, om te zeggen dat ze later die dag wel terug zou komen. Ze moest nog teveel doen die dag, om al met natte kleding te beginnen. Dus zou ze eerst ergens anders even een paard gaan rijden. Na de buien, rond een uur of 12, zou ze dan wel weer terug naar stal gaan.

Zo gezegd, zo gedaan. Samen met Suzan, die ze onderweg had meegenomen, ging ze naar stal. Samen liepen ze naar de wei om, in ieder geval, 3 paarden gelijk mee te nemen. Eenmaal in de wei aangekomen, leek het erop alsof Xantha en Sander (precies 2 van de 3 paarden die mee moesten) aan de andere kant van de sloot stonden in een andere weide. Elise, die last had van een van haar ogen, dacht nog: 'Oh, haha... ik zie scheel!'

Nou niet dus!

Ze stonden daadwerkelijk aan de andere kant van de sloot. 'Hoe zouden ze daar gekomen zijn?', dachten de meiden. 'Euhm... tja... door de sloot?!?' Logisch denken, dacht Elise 'Als ze er doorheen gegaan zijn, kunnen ze ook weer terug', dus hop, met een grote sprong ging Elise naar de overkant. Hop, op de rug van Xantha en Sander aan de hand mee. Maar Xantha was niet van plan om natte voeten te krijgen.

'Wat nu?', Elise plukte Sundance, haar crosspaard, in de kudde en sprong op zijn rug. 'Sundance is gewend om sloten te springen, als die voor gaat dan volgen ze wel!'

Maar Sundance besloot zich volledig afzijdig te houden van het hele schouwspel en was niet van plan zijn medewerking te verlenen aan deze actie.

Tijd voor plan C. Dan maar proberen of ze met behulp van voer door de sloot willen wandelen.

Dus hop, Elise nam weer een grote sprong om de overkant te bereiken, maar... PLONS! Ze sprong mis...

"&^@$&$*^*^*$@#$&*$#!!!!!!!" riep Elise. Maar goed, nu wist ze wel zeker dat de sloot erg ondiep was en aangezien ze nu toch al nat was, probeerde ze met de paarden er samen maar doorheen te wandelen.

"Hey, volgens mij is daar een hek!", riep Suzan tegen Elise die inmiddels behangen was met eendenkroos."

"Daar kom je nu mee?!?!" zei Elise nog. Maar aangezien de paarden echt niet van plan waren om het water door te gaan, besloten ze dan toch maar polshoogte te gaan nemen bij iets wat, verscholen tussen een bossage, op een "hek" leek. Met natte broek en natte schoenen, sopte Elise met de 2 paarden naar de andere kant van het land. En ja hoor... Daar was inderdaad een hek, wat was omver gelopen.

"@$&$%&@$&&@%^%^**!!!!!", dacht Elise nog. Nu was ze voor niets in die smerige baggersloot gesprongen. Maar goed, samen maakten ze het hek en namen ze de paarden mee naar voren zodat Suzan haar paard kon klaar maken voor de les en Elise Xantha en Sundance aan de longe kon zetten.

Toen Suzan eenmaal gezadeld was en op Sander zat, was Elise aardig opgedroogd. Esther was inmiddels gearriveerd en met een glimlach vertelde Elise over haar avonturen van die ochtend. Vervolgens ging Esther naar de weide om paard nummer 4 te halen en begon Elise met de les van Suzan.

"Elise?!" zei Suzan... "Ze heeft het hek opengelaten, alle schapen lopen nu naar de buren". En ja inderdaad, het weidehek, waarachter een kudde schapen liep, stond open en inderdaad, de hele kudde met schapen wandelde vrolijk richting de opening! Snel pakte Elise haar telefoon om Esther te bellen, zodat ze snel het hek kon sluiten, maar het was al te laat. 'Wat nu?!?, dacht Elise, 'Ik ga een paard halen om de kudde bijeen terug te drijven!' In een split second, rende Elise naar stal om Sundance te halen. Snel gooide ze een halster om en klikte er een paar teugels aan en galoppeerde ze naar achteren om de schapen, die Esther inmiddels een ander stuk land in had gedreven, terug te drijven.

Ze galoppeerde een klein rondje op de kudde heen en Sundance wist al wat er van hem verwacht werd. Met grote ogen en neusgaten en oren die kaarsrecht naar voren stonden, galoppeerde hij met grote sprongen van links naar rechts en binnen een mum van tijd had hij de hele kudde bij elkaar gedreven. Elise schaterde van het lachen, wat was het toch een geweldig paard! Die kon je met zo'n opdracht wel op pad sturen. In een keurige rij rende alle schapen met 4 stuks naast elkaar het land uit, zo richting het land waar ze vandaan kwamen. Elise beloonde Sundance die nog met pretlichtjes in zijn ogen stond te briesen. Snel bracht ze het paardje naar de wei, waar ze hem vast terug zette in de kudde.

Half hoorde ze Esther nog zeggen dat de schapen het verkeerde land in waren gerend, maar ze begreep niet helemaal de strekking daarvan. Eenmaal terug bij Esther, die met paard voor het land stond, zag ze wat Esther had bedoeld. De helft van de kudde stond goed en de andere helft niet.

"Oh nee!" dus weer er achteraan! Alle schapen, stonden binnen no-time goed op 1 na. Die rende de verkeerde kant op en sprong met een grote sprong ze de sloot in, zwom naar de overkant en klom eruit en liep vervolgens een braakliggend land op!

"$^@#^$%&@$^*@$^^*@$^^^*!!!!!"

Aan de andere kant van de sloot ligt een treinspoor met daarnaast een grote weg. Dus dat schaap moest echt terug! In de naastgelegen weide vond Elise een lange plank die, na enige inspanning, enigzins over de brede sloot te leggen was. Ja, inderdaad, ENIGZINS!

Elise beklom de plank, die halverwege besloot te verdwijnen in de sloot. JUIST... PLONS!

"$@%&@%&@@$&@&$@&@$^*!!!!!"

Weer een nat pak!

Maar goed, geen tijd om te mokken, achter dat schaap aan, die ineens spoorloos was verdwenen. Suzan, die in de tussentijd zichzelf maar les was gaan geven, had de eigenaar gebeld, om assistentie te vragen. Dus die kwam, gewapend met een vriend op een quad, Elise te hulp. Maar in het hele gebied, was behoorlijk dichtgegroeid was en voorzien van vele bossages, was geen schaap te bekennen.

"Hij moet hier echt zijn!" zei Elise nog. Terwijl de eigenaar en de vriend inmiddels waren teruggelopen, om te kijken of het schaap zich misschien ergens anders had verstopt, dacht Elise aan haar tijd als kaboutertje bij de padvinderij en ging ze op zoek naar verse sporen. En ja, ze vond een vers spoor met schapenpootjes. Het spoor leidde haar langs de weg omhoog een taluut op. En JA! Daar vond ze, verscholen in een hoekje, het verloren schaap!

"HIER ZIT HIJ!!!", riep ze blij! samen met de 2 mannen, werd het schaap ingesloten, gevangen en met behulp van een quad terug gebracht naar zijn kudde.

Elise, die wederom bezaaid was met eendenkroos, werd door de eigenaar met de auto terug gebracht, zodat een nieuwe duik in het water haar bespaard zou blijven...

Eenmaal op stal konden ze er allemaal gelukkig heel hard om lachen.

Wat een avontuur!"

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:52

Kelly_Taco schreef:
Even heeeeel ego...

:D :D :D :D :D :D :D :D

Afbeelding

Gefeliciteerd!!!!!!

Mijn merrie (Jazz x Uniform) wordt vandaag geinsemineerd met een kwakje Valeron (v. Sandro Hit).