[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:02

Komt vast door het weer Nagelbijten / Gniffelen
Robijn had het gisteren ook wel een beetje!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:40

Mies_Apollo: Het heeft best wel wat moeite gekost om hem zo fijn te krijgen. Roc is niet een van de makkelijkste paarden om te rijden, een ongeduldige ruiter kan hij echt niet waarderen. Als ik m’n bui niet heb is het ook beter om gewoon af te stappen *LOL*

Saida: Ja geweldig he, die kop! *LOL* Dat is echt Roc. Dat zadelpassen blijft altijd een kriem he. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe (afkloppen) vrij veel geluk met zadels heb. Kendi heeft jaren met een merkloos zadeltje rondgehobbeld dat prima lag en op Roc ligt nu een Kentaur, heerlijk zadel! Ook niet zo prijzig, dus als Sien over een tijd goed in de spieren zit, ga ik voor haar ook een Kentaur kopen Ja . Voor het inrijden heb ik een ouder wintecje liggen dat vrijwel overal op past. Dat zadel kan ook wel een klap opvangen, dus mocht het inrijden niet helemaal naar wens gaan, dan is in iedergeval m’n dressuurzadel niet naar de knoppen Clown . Leuk zo’n lesje trouwens, Roc kan ik jammer genoeg niet zo scheren en doen als ik wil. Hij is panisch voor scharen en scheermachines wanneer het bij z’n oren en hoofd komt, dus het is altijd even snel onder het eten of met de praam eraan. En ook ik ben heeeeel blij dat ik een binnenbak heb, wat een hondeweer zeg Nagelbijten / Gniffelen .

Amanda: Leuk paard heb je zeg! Leuke foto’s Ja

Soeske: *LOL* Leuke foto. Kendi kon dat ook, die maakte nog bijna een koprol voor dat snoepje ROFL

Utixo: No offence, maar als ik het zo hoor, denk ik dat je een keer je paard flink de waarheid moet vertellen, en dan niet met je stem. Dat klinkt misschien niet helemaal vriendelijk, maar nu neemt hij volgens mij een beetje een loopje met je. En of je hem nu een keertje aanpakt of dat hij blijft springen, de mensen in de bak zouden er denk ik even veel “last” van hebben. Wel vind ik dat je op een stal rekening met elkaar moet houden en als je er eentje ziet stekkeren, dan wacht je inderdaad even, mee eens. Neem hem anders een keer alleen in de bak of met een paard waarvan je weet dat hij weinig om de fratsen van Matz geeft. Ik ben zelf geen grove ruiter hoor, maar een paard moet niet zoeken, continue wegschieten en alles doen wat God verboden heeft, dan mag hij best een keer goed op z’n nummer gezet worden. Naar voren, rijden en zorgen dat hij z’n kop bij jou houd. Dat is mijn mening Lachen . Sneu van je konijntje zeg.

Robijntjuh: Sterkte meid Ach gut Leuke foto’s trouwens! Ik ben ook wel een setjesfreak hoor Bloos . Ik heb Roc sowieso altijd in de bandages staan en dat moet natuurlijk allemaal matchen Nagelbijten / Gniffelen . Roc kan trouwens ook niet stilstaan met opstappen. Het is misschien heel slecht, maar ik laat hem altijd lopen als ik opstap, anders krijgt hij gelijk zoveel spanning, hij wordt dan echt een beetje panisch en is dan in de beginfase van de training helemaal druk. Hij gaat pas lopen als ik afzet, daar hou ik dan rekening mee.

Kjoetje:
Ach Lovers Leuk beest hoor, die Yippes!

evdpanne: Ben benieuwd naar je sollicitatiegesprek! Laat je het horen? Leuke haf hoor, heerlijk nog zo met dat lekkere weer, dat is nu wel anders Clown

flamon: Dat zou balen zijn zeg! Hoop dat het meevalt Ach gut

Prinslover: Je zit nog helemaal op je roze wolkje, he *LOL* ? Echt leuk hoor, wordt een lekker weekendje dus! De meeting vind ik een heel leuk idee, als het doorgaat dan ben ik zeker van de partij! Kamasutrabeurs?? Scheve mond Oh what the hell, waarom ook niet *LOL*

zasread: ROFL Die foto is echt geweldig!

Cyrina:
Wat een hééééérlijk beest Lovers . Schitterend zo met die ondergaande zon! Fijn dat Yaco bijna verkocht is, maar wel moeilijk lijkt me.

Machonito:
Oe wat spannend! Hoe lang moet je nog? Lekker dat je nog wel redelijk actief kan zijn met de paarden.

Michelle:
Onweer? We hebben hier in het westen niks gehoord. Ik vind het op afstand best, maar het moet ook niet te dichtbij komen. Roc heeft er gelukkig niks van. Heb je twee weken niet in bad gelegen met je tattoo? Oh… Nagelbijten / Gniffelen Wist nergens van, heb ik gewoon gedaan Schijnheilig

borderjay: Dat heb je soms wel eens he Tong uitsteken . Lang leve zwaartekracht als je blijft zitten inderdaad, maar ik denk dat je zwaartekracht wel kan vervloeken als je niet blijft zitten *LOL* .

Bijgelezen, yes Haha! !

Ik zit lekker thuis, heb nogal last van m’n buik. Heb flink wat ingenomen, want ik wil Roc zo nog even rijden en daarna moet ik werken. Ik heb er ontzettend veel zin in, want Coldplay speelt vanavond Go jij! Go jij! . Gister heb ik les gehad, veel op de ontspanning gelet en op een gegeven moment kwam hij zo fijn door dat hij hele fijnekadans kreeg. Ik word daar zo blij van, als hij er zo fijn aan staat. Dan wordt het echt een kwestie van wissels bevestigen en dan kan hij wat mij betreft het Z2 in Hyper!

Ik loop echt ver achter met school, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten. Heel vervelend, zeker wiskunde moet ik echt wat aan doen. De toetsweek begint over anderhalve week en volgend weekend leren kan ik wel vergeten met Sienna ophalen en alles.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:59

KG_Images schreef:
borderjay: Dat heb je soms wel eens he Tong uitsteken . Lang leve zwaartekracht als je blijft zitten inderdaad, maar ik denk dat je zwaartekracht wel kan vervloeken als je niet blijft zitten *LOL* .

Combinatie van zwaartekracht én gewicht dat ik weer in het zadel belandde Clown

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:06

KG, over het algemeen ben ik juist wel een strenge ruiter. Ik accepteer erg weinig van paarden als het om stuiteren gaat. Ik waardeer je advies maar sla hem op dit punt even in de wind omdat ik een klein deel van het verleden van dit paard weet. Dat deel is al genoeg om moordneigingen te krijgen naar een paar mensen. Gaat Matz echt te ver krijgt hij ook heus wel een mep, en hij heeft er ook echt al wel 1 tussen z'n oren gehad wat betreft het steigeren. Maar bij iedere knal die ik geef, schieten we weer mijlenver terug in de training. We vertrouwen elkaar eindelijk, en dit is gewoon weer een obstakel. Je had hem in het begin moeten zien onder de man, dat was helemaal drama Huilen van het lachen .
Maar ik snap je punt, als ik zoiets zou lezen zou ik ook ziets hebben van "pak die poedersuiker aan en laat hem weten dat je er nog op zit". Alleen werkt dat bij deze niet.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:41

Ik ken verder de geschiedenis van het paard inderdaad niet, maar ik zou er wel moedeloos van worden hoor, als hij zo vaak aan de ren gaat. Ik heb er respect voor dat je dan je geduld kan bewaren!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:55

Ging hij maar aan de ren, dan kon ik hem eens flink op zijn ho zetten. Maar hij stuitert op de plaats en om zijn as. Idioterie Haha!.
Ja, bij Matz heb ik dat geduld wel. Bij Utixo niet, daar ga ik de fout nogal eens in. Maar goed, fouten zijn er om van te leren.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:00

Roc is gelukkig een heel nuchter paard wat betreft schrikken en springen, die doet dat eigenlijk alleen maar als ik hem zelf van de leg breng. Echt een paard waar je ook geduldig mee moet zijn, maar hij blijft wel lopen. Misschien toch proberen om op een of andere manier er een voorwaartse reactie in te krijgen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:11

Citaat:
na hoelang kon jij je kaken weer normaal van elkaar af doen? ik ben 9 sep. geweest en kan me kaken nog niet normaal van elkaar doen

Bij mij de ene kant al na een uur of 3 en de andere kant na een dag of 2 Tong uitsteken Maar ik genees altijd heel snel.

Als alles doorgaat, gaat Yaco niet erg ver weg, half uurtje met de auto.
Frank, dat was best leuk geweest een 2span van Yaco en Desperado..... Haha!

Welk nummer is jouw desperado? Kan ik ff in Libero gluren Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:50

Over de libro, de nieuwe Libro van het ANCCE is veel duidelijker, ik doe nu daar alle opzoekingen, gaat een stuk makkelijker. Of kende je die al Cyrina?
Het leuke eraan is, dat je ook de geregistreerde eigenaar te zien krijgt. Heel handig voor wie nog een Carta de Titularidad moet aanvragen.

Hier is de rechtstreekse link http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... coPRE.aspx

(oh ja, het ANCCE heeft mijn achternaam verkeerd gespeld Rolleyes )

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:03

Jolijn : vind je tuig en setje echt superr Mooi Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:16

Mies_Apollo: Atlas was heel blij toen die me zag aankomen, werd helemaal toegehinnikt en hij kwam al in galop naar het hek toe... Lekker dat jullie een binnenbak krijgen! Daar kan ik alleen nog maar van dromen... Op het moment heeft de staleigenaar alweer 13 stallen bijgebouwd maar nog steeds is er niks aan faciliteiten bij gekomen. Er is één longeerbak en een 20x40 buitenrijbak... En dat is echt te weinig met zoveel mensen op stal... Het was altijd al druk voor de longeerbak maar met nog meer mensen dr bij zal het wel helemaal erg worden...

Borderjay: hahahaha ik ken dat.... Bij Atlas was het ook vooral mij uitproberen. Zolang ik hem bezig hield ging het wel, maar uitstappen... Dan had hij zoiets van ik wil naar stal heb het nu wel gehad en dan ging die klieren. Hij schrok dan echt overal van...

KG_images: Fijn dat het zo lekker ging met rijden! Ahhh Coldplay daar wilde ik ook zo graag heen! Kon alleen niemand overtuigen dat Coldplay echt leuk was.

Vandaag moest ik weer naar school.... Heb 20 min op mijn bus staan wachten die om het kwartier rijd . Het is natuurlijk morgen 4 oktober en dan is het Leids ontzet. Dus de hele binnenstad in Leiden is afgezet, elke bus die daar normaal doorheen gaat wordt nu omgeleid en is dus al standaard te laat... Had dr wel een beetje rekening mee gehouden, maar hij was wel erg laat... Gelukkig net op tijd op school Lachen. Hopelijk wordt het weer wat beter want moet misschien nog langs Atlas, eigenaar heeft geen tijd. En vanavond wilde ik ook nog wel even naar Leiden, is altijd wel gezellig. Maar alles is buiten dus dan moet het wel goed weer zijn (in iedergeval droog).

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:20

Hij is dik uitverkocht! Wordt drukke avond achter m'n barretje! Heb er echt zin in, ik ga over een uurtje weg, nog even lekker bij de Mc eten.

Het hoost hier echt belachelijk hard Nagelbijten / Gniffelen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:24

Dat zal wel ja! Ik had gezien dat het concert kwam en toen waren dr nog kaarten... Echt jammer dat ik niemand kon overtuigen! Ik vind ze echt super goed...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:37

cyrina: 1901010024NL009 is dessie's nummer. handige site Idra! ik vroeg me al af of ie overgeschreven was, maar idd. heb alleen nog geen carta terug. zo als ik kan zien zijn ze toch geen familie.

verder hou ik het ff hierbij, zit lekker ziek te zijn met een griep. bah, zit ff te bokken uit verveling, ondanks dat ik er niet eens zin in had

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:48

Coldplay, wat gaaf Bloos!

Fijn dat je les zo goed ging zeg Haha!
Schoolwerk is saai Nagelbijten / Gniffelen

Ja, ik ben echt een setjesfreak, sinds een jaar of 3 pas eigenlijk, maar nu wel een echte Nagelbijten / Gniffelen

Frankiej: beterschap!

Robijn kan haar 1e VD dingetjes Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:54

Ik ben me hier toch een potje boos!!!!! Boos! Mijn leidinggevende heeft me de hele herfstvakantie ingepland, van zondag t/m zondag, behalve op maandag! En dan ook nog van 09.00 tot 15.00. Weg plannen, weg vakantie... lekker is dat! Ik weet wel dat ik aan moet geven welke dagen ik vrij wil, maar ik wist nog niet precies welke dagen ik vrij wilde, maar dan kan ik er toch wel vanuit gaan dat ik meer dan 1 dag vrij ben!! Nu kan ik gewoon helemaal niks. Op die ene dag wil ik dan naar Igneo gaan.. En Jasmijn zou ook nog langskomen en dat valt op deze manier ook lekker in het water... (ik spreek wel even een andere dag met je af Jasmijn, ik ben altijd op donderdag en vrijdag vrij van school, dus dat zouden we ook kunnen afspreken!)

Vaidosa rijden ging gelukkig wel lekker! Alleen Dentino was wel verschrikkelijk aan het eikelen, maar ging goed! Ze was weer lekker goed aan het been en was ook fijn in haar mond!

Frank: Balen dat je ziek bent Ach gut beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:57

Nou, lekker dan idd.. Fijn dat ze er rekening mee houden Nagelbijten / Gniffelen

Gelukkig ging rijden wel goed Lachen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:08

alsof ik mijn hele vakantie wel voor ze kan opofferen!

komt natuurlijk ook doordat er net 3 weekendhulpen zijn gestopt (van de 10 die we hadden) dus is het extra druk!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:14

Jeeetje, gaan jullie is niet zo hard. Wow! Menn, wat een drukte weer in het topic, haha. Wel gezellig hoor! Pling Maar ff bijreageren...

Gab; Gefeliciteerd met je kind! Leuke dag gehad? Enne, Moreno moet niet voor rodeo paard gaan spelen hoor Clown .

Jolijn; Gave foto's van je peerd hoor Pling . Setje staat mooi!!

Bent; Ag gos, issie nu toch dood Ach gut ... Wat akelig zeg.. Dacht dat ie t wel zou redden!

Sanne; De meeting samen doen is prima hoor Pling . En idd hopen dat jij dan ook een paardje hebt voor volgend jaar. (Eerst nog maar zien of ik met die van mij dan al kan hahaha.) En wat balen van je werk zeg Boos! Lekker l.ullig.. Maarja, wel lekker geld Knipoog .

Cyrina: Okee, dan houden we nog ff contact Pling , lijkt me gezellig!

Heidi: Leuk hoor dat spul op Marktplaats, het komt steeds dichterbij he!! Whoehoeee. Party!! Ik ben heeeeeel benieuwd!

Eshter: balen he dat weer, gelukkig heb ik het vandaag met jasmijn redelijk droog kunnen houden!

KI: Zo, jij krijgt het zeker druk dan vanavond!! En spannend, leuk dat je Sienna al bijna kunt ophalen!! Ik zou Chico ook zo willen inladen en meenemen, maar moet nog een klein maandje wachten Nagelbijten / Gniffelen . Verder gaat de training lekker met Roc lees ik, super! Pling

Frank; Ojee, het heerst hoorde ik gister in Alkmaar Knipoog . Maar schijnbaar ook bij jou in de buurt... Beterschap!

Saida: Ik ken dat, blij zijn met de binnenbak die je hebt Haha! Haha! . Wij hebben geen fantastische binnenbak, maar we hebben er wel 1 Haha! . En dat is redelijk te doen hoor, gelukkig! Pling

Zo, volgens mij iedereen gehad, sorry als ik iemand vergeten ben Bloos .
Gister dus naar Jasmijn gereden in het Noodweer (nu is het nog steeds k.lote weer trouwens..) en rond een uur of 21.00 u aangekomen. Meteen met Jasmijn doorgereden naar iemand van bokt, een touwhalster ophalen die ik wou kopen (altijd handig Clown ). En heel toevallig konden Jasmijn en dat meisje elkaar Haha! . Echt heel grappig!
Nog een rondje door Alkmaar gedaan, en toen lekker gekletst, gekletst en nog eens gekletst. Haha!

Volgende ochtend werden we wakker, en toen wat gegeten en naar de paardjes. Eerst was Bandito aan de beurt! Wat een leukerd is dat zeg Haha! . Echt een klein, propperig barokkie!! Pling Heeeel lief ook, kwam meteen op Jasmijn aangestormt, echt heel leuk om te zien!! Daar nog even getut, wat geborsteld, hoefjes gevraagd, e.d. Toen naar Chico. Hij stond net op stal, en stond al heel nieuwsgierig te kijken Haha! . Ik heb lekker getut met m, zn manen uitgeborsteld, gepoetst... Ik zit voorlopig nog wel op mn roze wolkje, hij is zoooooooooo leuk, en gewoon van MIJ. Ongelovelijk toch haha.
Uiteraard zijn er ook nog foto's gemaakt, maar die moet ik nog van Jasmijn krijgen, dus die hebben jullie nog tegoed Knipoog .

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:21

Sanne, balen zeg, maar komt wel een andere keer dan. Ben vanaf volgende week vrijdag & zaterdag vrij, dus zou dan vrijdag kunnen komen, en dan zaterdagavond weer terug...

Iloon ja ben bezig met de foto's, ga even een Bandiet topic maken, vind je t leuk als ik ook wat foto's van Chico erbij zet? En de rest zet ik op de mail.

Saida, helaas maar 1 leuke foto van Rintske, de rest was allemaal donker/met regen... Kan ze miss binnenkort wel met de mail sturen als je dat leuk lijkt?

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:47

Jasmijn: Ja goed idee, ik ben ook allebei die dagen vrij! Het gaat dan toch om vrijdag de 10de en zaterdag de 11de? Ik ga gelijk aan Aline vragen of we dan vrijdag langs mogen komen Haha! dan regel ik even met Johan dat hij ons bij Aline weer op komt halen en dan zetten we jou zaterdag wel weer af in Assen.

Ilona: Inderdaad wel fijn om lekker geld te verdien, dan ga ik mezelf wel belonen met wat leuks voor Iggie Nagelbijten / Gniffelen
En de meeting klinkt als super gezellig, ben benieuwd naar de foto's!!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:48

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:52

Haha, is goed hoor Jas!! Ik heb er iig al 2 Haha! . Ik heb t topic al gevonden (1 min na je het had geplaatst ROFL ). Ik zie er echt belabbert uit zeg Huilen van het lachen . Maarjaaa, t was gezellig Haha! .

Ik zie nu helemaal voor me hoe je erbij zit hihi. Op de grond, met de toetsebord op je schoot aan het klooien Haha! . Aah Ach gut .

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:56

*krijgt slappe lach*

Umm tsja, dat is wel t plaatje op t moment!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:57

Ik weet niet wat ik me hier nou bij moet voorstellen, maar ik heb medelijden met Jasmijn Ach gut