Als je naar Luik zou gegaan zijn had ik mee kunnen gaan. Hou me op de hoogte hé want ik zit er echt mee in, zo een lief paard !
Is het zo erg ? Hoest hij fel en heeft hij snot neus enzo ?
Toch raar ja, Viern schuurt ook en heeft ook problemen met de luchtwegen (gehad).
Maar da is nu achter de rug en t gaat goed, maar dat is van mijn 3 paarden mijn dikke lieveling van ver en t is hij die zo 'zwak' is...t is echt mijn oogappel ze..
Met Aqua begint het al...
Gisteren vriendin hier gehad met haar vriend en die wou ze zijn draven...
Had geen zin meer om ze uit de stal te halen enzo, en ik had zo ne rugpijn , en stef wou ze ook doen rennen..ik zei doe jij dat dan...
Aqua liep aan de hand alles ok en wou ze doen draven aan de hand, ze ging nie vooruit, da wou ze nie, hij met de koord erop getikt om ze vooruit te zetten, begint ze te stijgeren en weg te springen bijna door de draad, en het ergste van al, echt gestampt richting stef om hem te hebben !
ik kwaad op hem en zei zo doe je da nie met een jong paard !...
Stef al kwaad op mij, ja ge moet er strenger mee zijn, ik zei ja maar ik heb nooit last gehad met haar. Ze is hier amper 2 weken en heb geen piste ga nie zo beginnen met een jong ding hé
enfijn, hij zei ze is echt gevaarlijk
ik ben er eerlijk gezegd nie gerust in ook nie pfffff
da stampen naar mensen daar moet ik niets van hebben !!
deze morgen besloten om ikzelf te proberen, ze kent me meer en heeft vertrouwen in mij...
ik ga de wei in stap aan de koord, super, en dan halt houden en vertrekken in stap
Erna vraag ik een drafje, erg met tegen zin, verzet ze toch een paar stappen in draf en stopt,
dan. ik vraag het terug , en madam doet hetzelfde dan gisteren weg springen stijgeren en ervandoor gaan, ze draaid terwijl ik ze los moest laten met koord en stampt echt om mij te raken...........en t was raak bij mij verdeke !!
ben hard gestampt op mijn arm en pols..........
godverdeke !
durf het aan stef nie zeggen
k hoop da met mijn trhombose ik hier niets krijgd van bloedklonters of zo
verdeke hein....vind het nie leuk
heb geen 2 levens om da te risqueren
ze is super braaf zolang je niets vraagd, gelijk met borstelen ook
ze verzet zich en is super dominant zodra ge iets vraagd da ze nie wilt, o whee pas op
......
Ik weet niet of veulens zo zijn .., ze heeft nog niets meegemaakt en ik ben echt super kalm en zacht met haar. Begrijp het niet.
Ik gaan dat moeten aanpakken maar hoe weet ik niet op het moment zelf weet ik niet hoe ik dan moet reageren . Ik heb ze wel erna hernomen en in stap een ronde terug gedaan met haltes dat ging goed en daarop heb ik ze dan gelaten met haar te strelen....
MALIN PROFICIAT !!! met u contract

Ga nu nog wat even bekomen van mijn monster....