Ja, die bij ons op stal, maar die zitten in de dekdienst, dus die kunnen hun 'ei' nog wel eens kwijt... zolang die fanatiek in de training zijn kunnen ze zelfs bij een hengstige merrie lopen, maar staan ze gewoon op stal en probeer je daar met je merrie langs te lopen breken ze de stal bijna af hoor!
Mijn merrie daarentegen is behoorlijk dominant... consquentie is dan idd heel erg belangrijk! Maar dat doe je geloof ik al. Dus dan zou ik misschien toch ook voor castratie gaan. Bij honden werkt dat wel in ieder geval... die lopen zichzelf zo onwijs op te fokken omdat ze constant last hebben van de hormoontjes als ze niets mogen doen?! Die worden soms ook echt ellendig, en dan is castreren echt beter.
Is er bij paarden niet een (helaas chemisch) goedje dat ze voor een jaar als gecastreerd doen lijken? Dat is bij honden dus wel en dan kun je kijken of de hormonen echt zo'n invloed op het gedrag hebben. Is het dat niet dan lost na een jaar dat goedje op en is het weer een echt mannetje...
Tamme gelukkig dus geen OCD en dus geen operatie

Ooh, vandaag echt weer heeeeerlijk gereden! Niet eens een poging tot uitbreken, gewoon heerlijk meegewerkt.. Ook is het linkergalopknopje weer redelijk hersteld geloof ik

Zondag heb ik weer trailertraining en dan ga ik het vanaf dan zelf een aantal keren per week aanpakken, heb er helemaal vertrouwen in!