[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:52

Heidi: Vind Marcel dat wel goed, en Baron, dan zoenen met een ander?

Anouk: Wat een leuke foto :D
Onder het zadel klikte het wel, maar naast het zadel klikt het totaal niet tussen ons :n Dat is een beetje het dubbele er aan. En ja, tis heel stom, maar het is Vaidosa niet... :+
Hihi, Daisy is groter dan Dosie := Daisy is 1.63m en Vaidosa is 1.55m. Het scheelt bij Vaidosa enorm dat ze zo'n lekkere brede dame is!
Succes zondag! Hopelijk rijdt ie echt zoals in de les!!
Ik ben ook wel benieuwd hoe die amazone hem rijdt, dat is toch altijd wel interessant om te zien. Misschien dat ze nog met tips en ideeën komt om ook jou verder te helpen.

Mies: Het was ook de tweede keer dat ik op haar zat en Daisy was een beetje gespannen, Lisa had namelijk muziek opgezet.
Nope :n Als Dosie er weer klaar voor is ga ik weer lekker op haar rijden en zo nu en dan op Bondosa. Daisy rijdt ik nu puur om haar wat basis dingen van de dressuur bij te brengen. Ze staat te koop en we hopen toch wel dat ze binnenkort verkocht is.. Daarnaast heb ik geen tijd om 3 paarden te rijden.. En ik rijdt liever op Bonita dan op Daisy :o

Denise: Haha, }:0

Ilona: Daisy is nu bijna 5 en ze was onwijs afgevallen door Salazar, nu Salazar is afgespeend is ze aan het bij trekken en hopelijk krijgt ze door het rijden wat meer spiertjes. Ik zit een beetje voorover op Daisy, omdat ik merk met rijden dat ze dat prettiger vind. Als ik echt ga zitten, dan rijdt Daisy op de handrem. Hier moet ik dus nog even een oplossing voor verzinnen.

Zilfstar: Gelukkig zorgt grondwerk wel vaak voor een enorm goede band waar je straks in het zadel alleen maar profijt van heeft.

Veel plezier iedereen morgen!!!

Ik zal even wat meer info geven over Daisy om verwarring te voorkomen.
Daisy is de bijna 5 jarige Andalusier x KWPN van Lisa. Vorig jaar heeft zij Salazar gekregen, het vriendje van Igneo. Door Salazar is Daisy enorm afgevallen, ze gaf hem letterlijk alles en liep er magertjes bij, ondanks het vele voer dat er in ging. Nu Salazar ong. een maandje is afgespeend begint Daisy enorm op te bloeien. Ze zit weer mooi in haar velletje en is sinds kort onder het zadel.
Ik het nu 2 keer op haar gereden, omdat Vaidosa nu met zwangerschapsverlof is en ik Bondosa moet delen met het dochtertje van Lisa. Ik heb dus de tijd om Daisy wat basisdressuur dingetjes bij te brengen. Op de grond klikt het totaal niet met Daisy en mij, ik heb niks met de merrie, ondanks dat ze echt super lief en aanhankelijk is, is het gewoon niet mijn type paard. Het is echt een schat van een merrie en het ligt volgens mij geheel aan mij dat ik niks met haar heb :o Onder het zadel klikt het wonder boven wonder redelijk goed. Dat had ik totaal niet verwacht, en het is weer een meevaller! Maar het is toch anders dan Dosie, met Dosie ben ik een team :j
Daisy staat te koop, dus in feite ben ik haar verkoop klaar aan het rijden betreft de basis.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:00

Ja nu nog hopen dat de stalhouder naar ons gaat luisteren, al doet hij dat altijd wel. Mijn ruin staat samen met enkele anderen in de wei die ook 24/7 buiten blijven. Om hem uit die wei te halen moet je een stukje (wat nu een en al modder is) door de wei van de ruinen die in de nacht wel naar binnen gaan. Enkele weken terug was dit nog 1 groep, inmiddels dus gesplitst. Op zich geen probleem, ware het niet dat als je nu je paard uit de wei haalt en je naar het tweede hek loopt er minstens 2 ruinen aan komen rennen in flinke galop van: mag ik ook mee???? En wie ben jij??? In je eentje zonder blessure is het dus al niet te doen om je paard uit de wei te halen, laat staan als je je linkerarm dus eigenlijk niet kan gebruiken. Dus hebben we nu gevraagd of er een extra touwtje kan komen, zodat we een doorgang hebben en niet meer lastig worden gevallen/ overhoop worden gelopen/ aangevallen worden door de andere groep ruinen. Als dat eenmaal een feit is kan ik Jippe op de paddock zetten en daar met hem gaan werken.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:10

ssssssssst niks aan Baron vertellen hoor :o
anders word ie jaloers :D
en Marcel hahaha die wilde proeven hoe ik smaakte _O-

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:11

JA MORGEN LEKKER ETEN :Y) EN LOL MAKEN TUSSEN DE MAF KETELS ONDER ONS

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:49

Igneo van 1 maand oud en 10 maanden oud in 1 foto!!

Afbeelding

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:58

Hee Sanne, is dat je tweelingzus ??

Hele leuke foto zo, trouwens.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:26

saida: hahaha vond die naam ookal zo mannelijk, moest ook gelijk aan de
pirates of the caribean denken :P

Idefix4: ja maar ik woon in een appartament dus een hekje gaat niet echt werken, heb nu al de deur klinken
maar ophoog gezet hahaha

Lau: Wat een lieverd is die hincapie dan toch eigenlijk ook eej

Snowy: heb ook hyves :P xxxnaatjuhxxx is me hyves naam, zoals overal :P

Sanne: daisy is leuk !! :D vind het echt een snoepje en die foto's van igneo echt leuk zo samen spelen :D

Djemo: hahaha ook appart, ga je voor een donkerbruin paard kijken, krijg je een gevlekte pony te zien.

Met Garbosa gaat het steeds beter, ze is er nog geen week, maar met de dag merk je al goed dat ze een beetje rustiger word en minder zenuwachtig, het duurt
nou ook gene 3 kwartier meer eer ze de poetsplaats opstapt, nu nog maar een kwartier/20 minuten :P hahahaha, maar dat heeft tijd nodig en komt helemaal goed :D
Het enige probleem dat ik niet zo goed weet aan te pakken is dat ze niet wil dat ik aan haar benen zit, maar ze heeft mok, dus is best lastig te behandellen als ze niet wil dat ik
haar benen aanraak, heeft iemand misschien een tip voor me hoe ik dit op kan bouwen ?

Met Betunero ook alles goed, hij doet netjes wat hem gevraagd word en nou heeft me pa voorgesteld (nouja een beetje op mij ingepraat) om een startkaart aan te vragen
en zo eens 1x in maand een dressuur proefje te rijden met hem. Weet nog niet zo goed wat ik moet doen, het zal wel niet maar ben bang dat het dan invloed
zou hebben op de manier van rijden dat we nu doen (academisch) even over na denken....

Owja en heb gezien dat bij de topic over Garbosa mensen vragen waarom ik haar niet heb laten scannen in spanje. Nou de dekking
heb ik er gewoon bijgekregen, dus als ze drachtig is, is dat mooi meegenomen en als niet, ja jammer, maar niet erg. :)
ow en vanaf wanneer kan je een merrie schouwen ? want heb betunero er al bijgehouden en ze werd heeeel erg boos op hem.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:34

Sanne: Leuk paard Daisy. Mooie kleuren.
Je moet dan ook je bovenlip op trekken net als Dosie. :D

Laura: Oe de schoft!! Daar heb ik gelukkig geen last van, wel van zijn graatje op zijn rug.

Angela: Bedankt. ;)

Marielle: Dat is een raar verhaal zeg. Die had er echt de ballen verstand van. :+

Heidi: Bleh. }:0

Michelle: komt zeker door de bek die ik trek. Viel best tegen, zo’n klein ringetje. :D

Gisteren is de eerste al wezen kijken. Vind het toch een raar idee dat dalijk iemand anders dan Esther Atlas gaat doen. Ik hoop dat ik snel iemand heb en dat Esther dan mee kan helpen met inwerken. Pffff. ;(

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:25

Hier even fotos van ons 2e wedstrijd debuut! zooooooooooooo trots

Vandaag trouwens lekker naar het bos geweest met mijn kanjer. Rit van 3,5 uur was FUN!

Lekker klaar met ons proefje.....................yeh
Afbeelding

Vriendlief met Dito
Afbeelding

Foto nog van 1e wedstrijd maar ook zoooo leuk. Bonito!
Afbeelding

Wat een heerlijk leventje.............Afbeelding

@ Snowy: succes & sterkte
@ Zasread leuke foto FUN!

Veel plezier alle in Delft!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:02

Mies Klinkt goed! Dan zul je ook wel een goeie zit hebben met zo veel verschillende paarden om te rijden. Schijnt goed te zijn voor je zit! Ik houd het voorlopig maar op één.

Denise Hahaha, ja dat kan Sam ook. Als ik hoop op weinig werk, dan zit ie van oor tot staart onder de bagger. Maandag was het weer zo ver. :+ Veel poetsplezier!

Saida Ik heb de link doorgestuurd. Onze oppas verwacht een kindje en zoekt ook niet te duur spulletjes. ;)
Ik ben het met je eens, dat je iemand niet moet blij maken met een dode mus, maar ik ben eens echt afgezeken door een jury, die me op ieder punt afstrafte op een verkeerd bevestigd riempje op mijn hoofdstel en dan denk ik toch, had je dat van te voren niet even kunnen zeggen ofzo? ééén keer even vermelden en dan gewoon normaal de proef beoordelen komt dan toch een stuk sympathieker over.
Ik ben ook met je eens dat als het echt niks wordt met het paard, omdat die het niet kan, dat een jury beter wel gewoon op de combinatie kan afstappen en dat moet kunnen zeggen. 140 is geen winst, maar 166 ook niet. Maar ja, als iemand dat tegen mij kwam zeggen als jury. Ik weet niet of ik dat zou kunnen waarderen... :( _-:( %) Eigen paard is heilig hè?

Ilona Frank gaat niet mee, dan loopt Sam beter. :P Ik zal de fotocamera meenemen hoor. Dan laat ik wel een paar plaatjes schieten door andere bekenden. :+

Heidi Haha, ja dat is niet goed voor Marcel hè? Houdt ie weinig zelfvertrouwen over! Als het nou maar hier bij blijft. haha! Heb het ook met een glimlach zitten lezen!
Mafketel? Is dat een andere naam voor Heidi? :D :Y)

Zilfstar Groot gelijk dat je je paardje niet topfit traint dan. Maar het is wel een goeie manier om een band te kweken. Je bent toch saampjes bezig hè?
Dat is onhandig dat je niet even je paard van de wei kan vissen. De mijne wordt voor me buiten gezet door de pensionhouder. Heel handig. En ook weer binnengehaald. Uit de wei halen vind ik ook altijd spannend. Dan heb ik er altijd wel één aan de kont van Sam hangen. Die moet dan weer verjaagd worden. Ik hoop ook altijd op hulp bij het hek. Als je door het hek gaat, komt de weg en daar rijden ze ongelooflijk hard. Dus er kan beter ook geen paard door het hek schieten. Om die reden is ons gevraagd om de paardjes na half 5 met rust te laten. Vanaf dat tijdstip willen een aantal paarden graag weer naar binnen. Rond 5 uur gebeurt dat ook.

Sanne Ik ben ook heel benieuwd en hoop ook op een paar goeie tips én een paar prachtige plaatjes :9 Het is niet stom dat je liever vaidosa rijdt, hoor. En haha, Jasmijn kan met je meepraten. Sam en zij klikte ook niet. Gelukkig zijn we allemaal verschillend. Stel je voor dat wel allemaal alleen maar Dosie wilden? Dan zou je haar moeten delen. :+ Binnenkort is er iemand die het wel helemaal ziet zitten met Daisy! Wel verrassend dat dosie kleiner is. Ze toont groter met jou er op!

Wouw, wat een mooie bewerking van Iggie zeg! Mooi om zo te zien die 2 foto's op elkaar.

Naatjuh Ja, dan is het onhandig hihi. Katten klimmen ook makkelijker over hekjes heen dan Jackies hè?
Wouw wat een vragen! Een paard met zere benen zal niet snel meewerken. Ik zou van boven naar beneden werken denk ik. Zo heb ik Sam geleerd om voetjes te geven.
En ach startkaart, ja gewoon doen hoor. En gewoon rijden zoals jij dat wil. De jury kijkt naar het resultaat. Als het niks wordt, kun je er altijd mee stoppen natuurlijk!
Ik vroeg het ook ja, van dat scannen. Dus het is een extraatje. Als ze zo reageert, zou ik bijna zweren dat ze drachtig is. Zo reageerde de welsh hier ook op Dessie, toen ie kwam en daar loopt nu een leuk veulentje bij.

Banditto de lol druipt van de foto's af. Mooi joh! Fijn dat het zo goed gaat!

Vandaag had Sam vrij. Morgen hoop ik echt te kunnen genieten van een mooi plaatje.
Gewelidg!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 00:00

hahah ja ik geloof dat ik ook onder de mafketels valt :D
morgen hebben we echt lol :P
Mij benieuwd hoe het gaat verlopen :Y)
wie er op zijn kop naar huis gaat :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 01:05

@idefix: normaal worden de paarden hier ok om 9 uur buiten gezet en 17 uur binnen gehaald. Door de pensionshouder. Op zondagen en feestdagen moeten we dat (met inschrijving) zelf doen. Maar je hebt de keuze om ze dus 24/7 buiten te zetten en dat komt voor Jippe nu mooi uit en hij was het ook van veulen af aan gewend. En de eerste weken ging het goed, maar sinds een weekje ongeveer zijn de andere ruinen dus nogal lastig. Hoop dat het touwtje snel geregeld wordt, dan kan ik in de paddock met hem aan de slag. Kan ik toch weer wat meer.

Ja ik krijg echt al een band met hem en het is echt een kroelkip van 500 kilo :D

@ Bandito: leuke foto's, mooi paardje! Ben altijd jaloers op mooie wedstrijduotfits omdat ze mij nooit staan> Maar ja, ik rij ook geen wedstrijdjes (nog niet) :Y)

@ Zasread: veulenfotooooos!! Ben gek op veulens. We hebben er nu ook 1 op stal van de merrie die eerst bij ons verzorgshetje stond. En die is zo braaf en laat iedereen het veulen aaien. Is ze echt makkelijk mee. En hij rent nu rond in de wei steeds met meoders op zijn hielen, want die verliets hem geen seconde uit het oog. Zoooo lief!

@ Machonito: Eet Smakelijk en laat even weten wat de menukaart was (altijd lekker!)

Nu ga ik echt naar bed! (jaja manlief is op kamp met de reddingsbrigade dus ik ben weer aan het nachtbraken. Gets kan echt altijd slecht slapen als hij er niet is (kids gelukkig wel) en mijn arm doet ook weer wat meer pijn. Toch weer teveel gedaan denk ik en ik ben te moe. Ja ik moet echt naar bed nu! Truste!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:31

Sanne -> Wat een leuke foto heb je er van gemaakt, wat een verschil, zeg!

Anouk -> Leuk dat je de link hebt doorgestuurd!
Ik zal doorgeven dat ze binnenkort een flinke bestelling kunnen verwachten. :P
Het scheelt natuurlijk ook hoe het wordt verteld dat je paard niet genoeg aanleg heeft om het ver te schoppen.
En ik geloof niet dat zoiets al in de B of L gezegd zou worden.
Eigenlijk zouden ze net als met de springsport een systeem moeten verzinnen waarbij je niet afhankelijk bent van een jury die zijn dag niet heeft, of een voorkeur/afkeer heeft voor bepaalde paarden of hun afstamming.....

Vandaag is onze bink Jorick jarig! *\o/*
Zo eerst even Rintske knuffelen en d'r stal doen, en dan vanmiddag de visite entertainen ;) en voorzien van hun natje en droogje.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:46

Angela ohoh wat vind jij het erg dat die sportdag afgelast is haha....

Sanne ga zo in je topic kijken! Jij bent echt fotoverslaafd he (zeggen ze van mij ook hoor haha)

Marielle nou dan heb je er inderdaad totaal geen verstand van zeg! pffff...

Heidi toch! Zomaar zoenen met andermans paard :P Direct wordt jou paard nog jaloers :P

Anouk ja ben echt aan het aftellen tot de vakantie pffffff....
Vind het echt moeilijk die laatste loodjes. Nog een halve week en dan MOET alles af zijn pffff als ik dat maar ga halen...
Gaaf hoor dat Sam zo lekker gaat!

Denise lekker mogen poetsen dus hihi...

Iloon hij vond het even wel vreemd maar zijn ook gewoon weer begonnen met hangen en daarna voorzichtig gaan zitten. Hij was even gespannen maar na een half rondje was dat over?

Wanda wel jammer dat je zo lang er niet op kan! Maar je bouwt inderdaad wel een band op zo!

natalia mag je er ook niet met een borstel aankomen? Sommige vinden dat minder erg dan met je hand en dan zo een beetje opbouwen??

Snowy maar diegene was dus niks die al is komen kijken zo te horen??

Banditto geweldige foto's!!! Jullie zijn een mooie combi!

Geweldig al die foto's van vroeger zeg! Ik doe ook even mee!
Afbeelding
Heeeel vroeger op het paard van mijn tante. Ik was hier 6 geloof ik?

Afbeelding
Op de pony's van een vriendin van mij (ik in het blauw met een gekke kop hihi op de donkere pony)

Afbeelding
Mijn eerste show op de manege met dameszadel op een van de hafjes van de manege. Was een pas-de-deux.

Gisteren ging Hincapie zoooo lekker met rijden dat ik na 25 minuten al ben gestopt! Hij was zo lief dat ik het niet wilde verpesten door langer door te rijden! Ben toen lekker met hem gaan oefenen met een clicker! Dit was de eerste keer dat we er echt een clicker bijhadden en hij pakte het heel leuk op. Is bij Hincapie wel altijd een beetje spannend omdat hij in het begin gerust in je nek durfde te stijgeren als je er te dicht naast liep maar dat doet hij gelukkig helemaal niet meer.

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:34

Veel plezier allemaal vanavond!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:36

Ohja dat is vanavond he...
Veel plezier allemaal!!!

Ik zit hier heerlijk achter mijn meesterstuk en zal dat waarschijnlijk de rest van de dag nog doen. Dus denk even aan mij als jullie daar lekker zitten te eten :P

JeanleGrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:54

Red Bull geeft je vleugels...

Afbeelding

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:05

Whahaha die is echt geweldig!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:17

Werkstuk 1 is af!!!!!!!!!!
Heb hem ook maar meteen naar de leerkracht gemaild!

Nu alleen nog mijn meesterstuk!!
Wat een werk zeg!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:38

Nou even mijn verslag van gister ;). Toen ben ik bij een 12-jarige Tracknerxengels volbloed gaan kijken...

Het was al een leuke rit daar naar toe, voor wassenaar stonden we al in de file en tot Den Haag was het langzaam rijden.
Daarna bij Rotterdam in de file en na Rotterdam konden we gelukkig wel aardig doorrijden. Maar ja we hebben wel weer leuk kunnen fileflirten!
We waren netjes op tijd aangekomen (we waren twee uur van te voren vertrokken, in plaats van de 1 uur die er voor stond).

Daar kennis gemaakt met de eigenaar en met het paard. Mijn eerste indruk was: Groot!!! Maar ja dat had ik kunnen verwachten met 1.80... Maar goed toen issie gezadeld, eigenaar heeft hem gereden en dat deed ie heel netjes. Net toen ik erop zou gaan kreeg iemand les in de buitenbak en moest ik in de binnenbak rijden. Die was echt heel klein, ik denk 10 hoogstens 15x 20-25... Hij was heel braaf, moest alleen heel erg wennen aan zijn draf en galop! Echt heeel ruim. In de galop raakte ik helaas een beugel kwijt (zat niet helemaal goed...) en na 6 rondjes had ik hem terug naar de draf en dat was nogal stuiteren wat ik ook wel uit hield tot ik een tegenligger kreeg bij de A en een pion moest ontwijken :P. Toen sprong hij een beetje raar opzij en lag ik ernaast... Maar ja mijn conclusie hier was gewoon de bak was gewoon te klein om hem goed te kunnen rijden...

Daarna buiten ook nog een rondje gemaakt, hier was ie ook heel braaf mee. Schrok alleen van een kat die door het hoge gras kwam en ging iets harder vooruit dan de bedoeling was... Maar toen kon ik hem wel netjes terug nemen en verder deed hij ook niks geks. We zijn van alles tegen gekomen, een quadbike, tractors auto's en nergens keek ie van op.

Maar ja het was hem gewoon niet... Ik kreeg niet het gevoel van wauw dit is hem. Dus ik ga gewoon lekker verder zoeken :).

Owww en om ook nog maar even mee te doen, foto's van mij uit de oude doos :P:

Ik op koos nog bij manege mandy's hoeve
Afbeelding

Afbeelding

Ik op Borus bij manege Smit
Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:40

Jammer joh dat het hem niet was! Veel succes met verder zoeken.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:48

Nou dat ging lekker dan dat uitproberen hihi... Je toch niet zeer gedaan esther? Hopen dat een ander paard wel helemaal de jouwe is en je meteen een klik hebt! Gewoon rustig doorzoeken!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:57

Ik ben een beetje stijf, en een beetje blauw op me linker heup :P. Maar verder gaat het helemaal goed. In ieder geval niks gekneusd of gebroken...

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:33

nou, je maakt dan wel wat mee zeg als je 'even' naar een paard gaat kijken.
gelukkig heb je niks ergs. ach, dit paard is uitgesloten, dus je bent een stapje verder naar het perfecte paard zoeken :)

iedereen die vanavond gaat, veel plezier !!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:58

hihi leuke foto,s allemaal uit de oude doos :D
en de red bull foto :+ hahaha ook leuk

evdpanne Jammer maar er komt vast een heeeeel leuk paard op je pad die echt bij je past :D

laulau85 ssssssssst als je niks zegt tegen Baron dan komt hij er nooit achter dat ik met een ander paard stiekum ben gezoend :P
Dus niet verklappen hoor :+

Ik ben naar de kapper geweest er is een heeeeel stuk van mijn haar af :D
ik was het een beetje zat lang haar :+

Gisteren op Baron gereden met Touwhalster en met 1 touwtje om te sturen.
hij gaat steeds beter ik kon alle figuren rijden oke hier en daar wat vierkant door de bocht :P
maar hij reageert op mijn zit en houding :D
zelfs knielen en spaanse pas en achterwaarts met 1 touwtje gedaan :D
Hij had wel af en toe een afleiding naar mooie hengstige damens die in de andere bak reed die pal ernaast lag.
maar verder deed hij echt zijn best :D