Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 12:20

Wauw wat gaan jullie hard.
Te veel om alles bij te lezen, heb wel een hele gave foto gezien van Emma!
Wij hebben al een week niet gereden vanwege de val. Gelukkig gaat het goed en heb ik er niks ernstigs aan over gehouden. Been is nog wel wat pijnlijk en dik, maar dat gaat ook wel weer over.

Wel 1x cavaleties gelonceert en vrij gesprongen.
Morgen weer een lesje rijden kijken hoe dat gaat. 22 maart onderlinge wedstrijd, kijken we dan gaan, waarschijnlijk niet veel beter dan afgelopen keer, maargoed we doen het voor de lol.

Estherr__1

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:03

Mijn merrie is 1,5 week geleden bevallen van hengst veulen :D

T gaat indd hard hier :)

AmoorM, pijnlijk en dik kon niet missen.. Gelukkig verder niks
En komt goed 22 Maart, lekker veel km's maken en ervaring opdoen

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:46

Jamiejoyce schreef:
Oh dat is redelijk in de buurt hier burg-haamstede leuk hoor kan je lekker naar het strand.

Wat vervelend suus en wat heeft ze met der rug of weet je dat niet?

OMdat ze altijd in die hoge houding heeft gelopen, zonder haar rug te gebruiken, heeft ze die helemaal vastgezet.
Bij mij moet ze ook lang en laag kunnen lopen, haar achterbenen goed onder laten treden en moet ze kunnen buigen door haar hele lijf heen. Maar nu blijkt dat ze dit echt allemaal niet kan. Haar lendenen zitten helemaal vast en ze loopt heel vaak net niet regelmatig.
Ze had natuurlijk die bemerking op haar rechterachterbeen toen ik haar kocht, maar dat haar spieren dus ook zo vastzitten, dat wisten we niet.
De osteopaat gaat staks alle compensatie weghalen, dus het kan zomaar zijn dat er toch iets van artrose aan het licht komt. Het hoeft niet, maar ik hou er wel rekening mee.
Ik hoop natuurlijk dat ze met een paar behandelingen haar spieren weer los heeft en we dmv training haar lekker los kunnnen houden.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:49

Jeetje suus hoop dat het alleen de spieren zijn! Zal wel even een poosje rustig aan doen zijn zeker? Succes straks

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:18

Jeetje dat is geen fijn nieuw suus :(

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:19

Mijn schoonzus verwacht dit jaar 2 Epke veulens, 1e (halfzus van vaderskant van Euwe) over een maand en 2e (halfzus aan moederskant van Euwe) in eind mei/begin juni.
Dus hij word weer oom :D
Vindt het altijd zo schattig!

Hoop dat de behandeling goed verloopt Suus!
Sterkte ermee!

Hier vandaag nog even wat trainen en misschien even daarna een blokje om en dan morgen rijden/longeren en wassen en spullen voor zaterdag klaar zetten.
Ben benieuwd rijden ging deze week aardig ontspannen.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:01

Jeetje suus! Hopen dat het idd alleen de spieren zijn!

Hier net ook lekker gereden, weer even lekker aan het werk gezet. Al dat luie zweet er even uit :')

nano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:34

Jeetje suusenmalvin dat zou wel heel erg balen zijn. Succes en hopelijk valt het mee!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:40

Jeetje Susanne, dat is wel balen. Hopelijk kan de osteopaat een hoop voor haar doen.

Ik moest vandaag uit nood in de buitenbak want de binnenbakken werden losgetrokken en geëgaliseerd. Sinds ik op de manege sta heb ik alleen nog maar in de binnenbakken gereden (ook omdat het te koud en te nat buiten was) dus ik was benieuwd of madam wel een beetje wilde werken in deze "nieuwe" omgeving. En waarachter, ze had het schuim weer volop rond de mond en was weer heerlijk te rijden. Morgen na mijn werk nog ff rijden en dan zaterdagavond oefendressuur en zondag concours op de thuisbasis (lekker makkelijk).

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:44

Ah Els, dat klinkt fijn!! Grappig dat Carolien zo schuimt. Heeft ze dit altijd gedaan? Of ligt het ook aan het bitje wat je erin hebt?

Dank jullie wel allemaal. Vind het ook echt wel spannend. Straks heb ik een fortuin uitgegeven aan een paard wat echt verpest is ;( Ben wel blij met haar hoor, dat niet... maar hoop toch echt dat het gewoon haar spieren zijn.
Nou ja.. vanavond nog maar ff lekker lessen. Eens zien hoe ze loopt. Gisteravond had ze er echt zin in! Merk sowieso dat ze in het donker behoorlijk frisser is dan overdag.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:49

Suus hoop voor jullie dat t mee valt! Je was zo goed bezig!

Caro paarden blijven je verbazen haha

Vorige x in de binnenbak erg onrustig, bokken en niet te houden. Vandaag in de buitenbak wat ze normaal eng vind, niet bokken en ontzettend werkwillig!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:57

Carolien schuimde altijd wel maar sinds ik het mylerbit heb en ze ook echt nageeft schuimt ze echt volop, vlokken vliegen soms in het rond. De afgelopen dagen was ze gespannen (maandag teveel energie na 3 dagen stilstaan, dinsdag hoefsmid aan het werk en was ze bang voor de schroeilucht, gisteren was het al wat beter) en dan schuimt ze amper. Daaraan kan ik dus heel goed zien of ze de kaken ontspant en lekker loopt.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:03

Ik hoop ook voor je dat het meevalt Suus! in ieder geval kwa lichamelijke klachten... kwa training zul je er nog een beste portie werk van hebben. Paarden die over langere tijd anders/verkeerd gereden zijn daar gaat heel veel geduld en tijd in zitten... Een paard wat ik een tijd heb gereden heeft toentertijd een halfjaar bij iemand anders gestaan met meer kracht, het heeft me bijna een jaar gekost om hem weer goed te krijgen en hij weer op de pinken te rijden was. Dat kan echt lastig zijn.
maar eerst maar eens duimen dat ze lichamelijk niet teveel schade heeft! Heb je een fijn iemand ervoor? Anders is paardenmassagedrenthe.nl een echte aanrader.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:07

Suus jeetje balen zeg

Caro fijn dat ze lekker ontspannen en fijn te rijden is nu
Doutz had altijd vlokken met de Myler maar dan juist viel het op dat ze links vastpakte en daar dus geen schuim heeft. Sinds weer een week bijna weer rondom geeft toch wel aan dat we op de goede weg zijn

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:24

Ilsemarie schreef:
Ik hoop ook voor je dat het meevalt Suus! in ieder geval kwa lichamelijke klachten... kwa training zul je er nog een beste portie werk van hebben. Paarden die over langere tijd anders/verkeerd gereden zijn daar gaat heel veel geduld en tijd in zitten... Een paard wat ik een tijd heb gereden heeft toentertijd een halfjaar bij iemand anders gestaan met meer kracht, het heeft me bijna een jaar gekost om hem weer goed te krijgen en hij weer op de pinken te rijden was. Dat kan echt lastig zijn.
maar eerst maar eens duimen dat ze lichamelijk niet teveel schade heeft! Heb je een fijn iemand ervoor? Anders is paardenmassagedrenthe.nl een echte aanrader.

Ja, ik heb een fantastische osteo :) Ben zo ontzettend blij met haar.
Het is idd qua rijden veel en hard werken. En dat vind ik leuk hoor, ik ben graag hard aan het werk. Maar je merkt nu ook dat ze protesteerd tijdens het rijden. Schudden met haar hoofd, bokken.. echt balen.

Els, wat voor Myler heb jij voor Carolien? Ik heb een level 1 liggen van m'n jonge tinker (echt maar een week gebruikt helaas), maar durf hem gewoon niet zo goed in te hangen..

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:29

Zie hier meerdere met een myler, ben erg benieuwd naar de ervaringen.
ik had ook een mylerbitje gekocht, eerst twee keer mee gereden en toen besloten om voor de wedstrijd toch nog even mn oude bitje te pakken, want de myler accepteerde (of snapte) ze nog niet helemaal. Nu had ik haar dinsdag weer met het myler bitje gereden en ze liep echt heel fijn, wel opvallend dat ze mijn linkerteugel (alleen als het de buitenteugel was) niet accepteerde. Daar bleef ze maar vasthouden. Verder liep ze er echt heel fijn op.
hebben jullie dit ook gehad?
en hoe lang hebben jullie paarden nodig gehad om aan het bitje te wennen?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:52

Suus sterkte! En je myler bitje kan je rustig gebruiken zijn heel vriendelijk.

Ik heb lekker in de zon gelongeerd. Douwe had er zin in.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:58

Lauke, ik heb ook een bittenavontuur gehad. Dan wel geen myler, maar toch. Ilse heeft erg weinig plek in de mond, en wat ik er ook in hing, ze had er altijd wat protest op. Nu een supersimpel, goedkoop dubbelgebroken onderlegtrensje en het gaat top!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:02

Ik heb bewust voor een level 1 gekozen omdat Carolien de kaken op elkaar zette en niet nagaf. Dat doet ze nu dus wel.

Lauke, ik heb het bit half december gekocht en niet meer een ander bit gebruikt. Het enige wat ze eerst erg deed en nu nog af en toe is het hoofd wat kantelen vooral in stap. Verder ben ik superblij met dit bit, ik kan nu eindelijk verder aan het werk.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:08

Ik kreeg te horen dat je soms wel moet afwisselen. Dus nu ook een rvs dubbel gebroken d trensje gekocht.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:14

ik heb laatst een keer gelongeerd met een trustbit en ik zag haar denken: dit voelt heel anders en ik ga nu lekker niet omlaag. Nee hoor, ik wissel niet en waarom zou je? Als ze goed lopen op een bit waarom moet je dan afwisselen?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:17

Ik rijd met level 2 ivm dat fries een dikke tong blijkt te hebben. Werd mij verteld.

Met springen heb ik bij haar een kneveltrens in

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:24

Ik heb pasgeleden ergens in een webshop eindelijk het boekje van Myler over al hun bitten kunnen kopen. Ik moet me daar nog wel even heel erg in verdiepen en heb nog even zitten twijfelen of ik al op een level 2 moet overstappen maar ten eerste zijn die bitten loeiduur dus je koopt niet zomaar even een andere en ten tweede loopt ze gewoon goed op de level 1 en dan zeggen ze: don't change a winning team. Dat doen we dus ook niet ;-)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:26

Hier mag je hem 2 weken op proef

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:31

Bij de paardenschuur kun je hem idd 2 weken op proef krijgen, nou ja, wel meteen kopen en evt geld terug als het niet bevalt.
Maar ik blijf dan toch wel bij mijn standpunt dat als het goed gaat op een bit, waarom dan wijzigen?