[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:20

Ja Elvis zijn ballen moeten er nog af, ik heb het even uitgesteld maar dat was meer vanwege het kostenplaatje, eerst moest ik mijn auto vervangen, toen een ander zadel... tja :D En Elvis had al een hangbuik dus ik hoop niet dat het nog erger gaat worden :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:21

Thanks allemaal wordt er helemaal zenuwachtig van := gisteravond heeft Mo de eigenaar nog gezien, het bleek namelijk de oom van een goede vriend van hem te zijn, ze hebben samen een biertje gedronken en ik geloof dat ze er al zo'n beetje uit zijn :=

Sanne is dat trouwens die Heclair? Da's iig de enige perlino berber die goedgekeurd is geloof ik, hier in de Maghreb zijn perlino/cremello trouwens niet toegestaan, geloof dat ze in Europa een uitzondering hebben gemaakt voor die Heclair.

Soeske kon hij zelf er dan niets aan doen? Balen dat je nog steeds last hebt :(

Zat ook nog even op deze site te snuffelen: http://pferdemarkt.das-spanische-pferd. ... -1341.html, staat ook een jaarling valk van 40.000 euries op :wow: dat is toch wel echt idioot duur?!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:27

Ik spot hier net wat berichtjes over onze nog te verwachten veulens. Maar inderdaad Martine, de laatste die we verwachten dit jaar is van Heclair. Ben zelf ook heel benieuwd.

Zitouna

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:38

Aline wat leuk, ik was hem al googlend al wat vaker tegengekomen, wat een mooi paard! Hebben jullie hem ook in het echt gezien?

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:53

Jazeker hebben we hem in het echt gezien, en onze merrie ook :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:58

Ohh die berber palomino is gaaf :D ! Vind hem wel op Urbino van Sjaad hier op bokt lijken hihi! 8-)

Martine, oee, spannend!! Hoop echt dat het doorgaat voor je! Is het ver je van stekkie waar je nu woont?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:11

cloris schreef:
Risico heb je altijd, en die extra kosten vind ik persoonlijk wel meevallen, het zelf opleiden vind ik gewoon echt belangrijk, ik merk dat nu met Piropo, hij is ingereden en bereden in Spanje, niet slecht maar er zijn dingen die daar gewoon anders gebeuren dan ik het zou willen. Dat merk ik nu, een galopwissel (vliegend) is niet zomaar even aangeleerd, het kan niet meer spelenderwijs worden aangeleerd wat dat hebben ze in Spanje te snel gedaan en hij is in de war geraakt. Dus dat moeten we nu zo af en toe eens aanstippen, de pa-pi kan hij met groot gemak alleen om hem dat op de hulpen te laten doen? dat snapt hij niet, maar in Spanje hebben ze hem dat op een bepaalde manier laten doen (dat stond dus ook op de verkoop video) en dat heeft best veel impact gehad op hem, sommige dingen geven een soort van terugslag en dan raakt hij compleet in de war het arme dier.
Helemaal zelf opleiden, spelenderwijs dingen aanstippen die je dan later in de training kan uitbouwen, dat lijkt me echt geweldig.

Joh, zover als jij nu aangeeft heb ik uberhaupt nog nooit een paard getraind. Zou ik ook absoluut niet willen. Zadelmak wil ik een keer over nadenken maar ik heb eigenlijk altijd alles zelf gedaan, soms groen, soms zadelmak, en dan opgeleid. Dus ben er gelukkig mee bekend haha.
Algemeen bekend dat omscholen meestal moeilijker is dan zelf opleiden. :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:42

borderjay schreef:
Geweldig Jus,spam maar lekker door 8-) zoals ik eerder al vroeg,staat er nog een leuke jonge cremello/perlino ergens in de buurt in de aanbieding?Liefst een merrie?(1 of 2 )

Kan voor je kijken als je wil , leuke paarden kun je zelfs in een klein hoekje vinden. Vorig jaar kon ik een leuk hengstveulen kopen valk , beestje stond bijna bij de mensen in de gang , om hem te laten zien werd hij aan een lantaarpaal gebonden was heel grappig , mijn schoonvader heeft hem toen gekocht en daarna natuurlijk weer verkocht , moeder was echt een mooie merrie met veel lusitano bloed.
Hier een foto , maar het is een beetje moeilijk een goede foto te maken van een veulen aan lantaarnpaal. Dit zijn gewoon kruisingen (cruzados) en die zijn natuurlijk stukken goedkoper , in Spanje is het nu dit jaar verplicht ook voor paarden zonder papieren om een paspoort aan te vragen (gelukkig) dat er iets meer controle over komt , vind het nog steeds belachelijk die grote handelstransporten heen en terug.
Ook zijn er fokkers die echt speciaal deze kleuren fokken (cruzados) heb kennis die dit doet maar een paard met een mooi uiterlijk is bij hem dus ook niet spotgoedkoop ,

Afbeelding

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:50

En wat dachten jullie van deze , kennis heeft hem te koop staan in Amerika PRE apto.

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:54

Zo'n kleurtje zou een mooi extra'tje zijn. Jammer dat je bij de PRE vaak zo gruwelijk veel extra moet betalen. _O-

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:11

Wauw jus...wát een droompaard!!!! Gewéldige kleur <3
onbetaalbaar zeker :P

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:20

Oh, hebben, hebben, hebben!!!!!:+:

Aline Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik het initiatief heb genomen om te vertellen wat jullie nog meer verwachten..

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:26

Wauw, die kleur is wel heeeel erg apart :~ . Wat een prachtig paard ook kwa bouw vind ik... *Ik droom hier nog ff verder :+ *

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:47

Cloor, hoe is het eigenlijk met Alegra?
Lakshmi, Nee, de fysio kan alleen amar de doorbloeding wat bevorderen maar als het in de botten zit (waarsch. meniscus) dan niet..

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:53

Sanne, ik vind het héél erg _-:( :+

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:24

Aline wat leuk, het is dus helemaal natuurlijk gegaan :) vind dat toch wel het mooiste..

Ilona: jeeeej! Het lijkt erop van wel, het is hier 5 a 10 minuten vandaan met de auto.

Jus hallo he die tweede!!! :9 volgens mij ben ik hem eens tegen gekomen, is toch een champagne?

Hier zijn we helemaal in jubelstemming, het lijkt door te gaan! Mo praat nu met de eigenaar en zodra de papieren geregeld zijn kunnen we gelijk tekenen :=

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:28

*\o/* *\o/* *\o/*

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:38

Soeske jemig dat is balen, is het al zeker dat het in de botten zit? Pfff dat zou wel balen zijn..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:49

Nou, op de MRI scan was een scheur in me meniscus te zien. Maar er zaten geen botsplinters bij dus misschien was het van een eerder trauma of bij de geboorte.. weten ze niet.. maar als ik last hield moest ik weer ff bellen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:05

Nou voor mij geen Spanje, iig niet om te rijden. :\

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:16

Aline schreef:
Sanne, ik vind het héél erg _-:( :+

ojeej, hoe kan ik het goed maken ? ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:26

Annash schreef:
Nou voor mij geen Spanje, iig niet om te rijden. :\

jammer meid...

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:35

Van de week:
Afbeelding

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:40

jus schreef:
En wat dachten jullie van deze , kennis heeft hem te koop staan in Amerika PRE apto.

Afbeelding

OMG... daar word ik nou heul hebberig van <3

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:43

Ben ik dan de enige die hem eigenlijk niet zo mooi vind :o