[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:17

Wanda haha ja kan het ook niet helpen haha....
Leuke foto van die zwarte kat zo in die doos!

Suus jahoor gaat super haha... Dit doet mn kat ook bij mn werkstukken dan is het iets minder...

Anouk nee het is echt van het bos. Het zijn hier geen rulle zandpaden maar echt harde... ennuh hij rent niet iedere dag mee met fietsen hoor hahaha....

Heidi issie nou al net zo maf als zn mama :P hihi.... _O-

Elise dat ze jou nog niet bij voorbaat van top tot teen in het gips zetten is echt een wonder hahaha..... :=

Sanne spannend joh de laatste paar daagjes voor Dosie! Van het weekend wordt het beter weer hoorde ik...

Natalia ik heb gereageerd hoor in je topic!

Nou ik ben vandaag ook weer helemaal happy!
Vandaag echt lekker gereden en dat bij twee merries in de bak! Hij was echt braaf!
Na het rijden stapte ik af en was hij onder het zadel toch nog warmer dan ik had gedacht. Dus ik dacht dan stap ik nog ff een rondje aan de hand. Maar toen ging hij wel uithangen etc en lukte dus niet echt om netjes met hem te stappen. Zegt mn moeder dan ga je er toch opzitten??
Dus ik heb zonder zadel op Hincapie gezeten en dat ging echt goed! In het begin hing hij nog een beetje uit maar dat was zo over. Hij wilde alleen niet meer netjes halthouden.. Foto's/ filmpje komen zo!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:29

Eerst mn poezenbeest (een van de twee):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan te weten dat ze hier al een uur ligt/zit/staat/ achter dr staart aan zit/ achter mijn haar aan zit etc.......

En dan Hincapie zonder zadel!

Afbeelding

Afbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:43

laulau85 schreef:
excuses voor het berichtje net. Was aan het bijlezen toen mn kat over het toetsenbord liep en zich erop liet vallen om te knuffelen.
Ze heeft het zelfs voor elkaar gekregen te posten...

Ga nu verder met bijlezen om zo te reageren haha...

_O- Ik dacht hee een berichtje voor Jesse hahaha :P

heikedenise

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:47

Laura – fijn dat hincapie zo braaf was bij je moeder en ik lees dat ze lekker gereden heeft super hoor jij ook lekker gereden zo te lezen lekker hoor en het filmpje en de foto’s zijn super

Iloon – zodra ik iemand kan charteren om mee te gaan dan worden er foto’s genomen maar tot nu toe heb ik nog niemand kunnen charteren

Zilfstar – balen dat je nu zolang niet mag rijden maar gelukkig kan je grondwerk met hem doen kunnen jullie een nog betere band opbouwen
En een leuke foto van een leuke kat

Suus – jij lekker al weekend veel plezier iig :D

Naat – heb gereageerd in je topic

Eline – ja ben ook blij dat hij het weer doet :P

Sanne – nee mijn volgende wedstrijd is nog niet gepland ik zit nog met bepaalde dingen in mijn maag zodra die zijn ‘’opgelost’’ kan ik ze hier ook vertellen en dan hoop ik weer mijn wedstrijden te plannen
Ik kan best begrijpen dat je het rijden met Dosie nu mist daisy is toch heel anders maar daar wen je vast ook wel aan. Maar over een tijdje mag je weer lekker met Dosie aan de slag.
En hoe ging het bij iggie zijn enting

Heidi – Jesse is gewoon slim hij draait graag in zijn bed ;)

Elise – ook ik had die gezichten wel eens willen zien :P

Saida – ja gelukkig is er weer een kwartje gevallen :D

Lobke – ziet er wel heel goed uit allemaal :9 helaas hier ook geen geld over anders wist ik het ook wel

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:49

idefix4 ik kijk wel uit
als ik nu al moet oppassen met 2 ooievaars dat ze een 2 ling komen brengen laat staan dat ik naar de opvang komt dan zit ik straks thuis met weet ik veel hoeveel baby,s :+
een 10 ling of meer :P nee laat maar zitten hahaha aan 1 heb ik al genoeg :+

heikedenise Ja hij is zo slim om te kijken hoe hard ik aan komt rennen als ie zijn keel open zet :+
en dan mij uit lachen ;( :(:) :P :+

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:55

Wanda: Haha, straks is die weer te lang!! := Wordt vervolgd.

Suzanne: Hey gaaf. Ik heb ook van alles gespeeld, maar heb het uiteindelijk bij de elektrische gitaar gehouden. Bas lijkt me echt geweldig om te doen. Dat heb ik nou net weer niet gedaan.
Leuk van alles wat. ;)

Sanne: Thnks. De foto’s van Esther zijn zeker leuk. Alleen moet je niet naar mij kijken. Dat verpest de foto dan weer. Opperste concentratie. ;)
Spannend hoor. Ben heel benieuwd. Weet je al wat het wordt? Ik denk een merrie. :P

Elise: Wow de spagaat!! Gaat alles nog goed daaronder. Dalijk verrek je daar ook nog iets. Probeer wat minder koffie :9k te drinken. Haha. :D

Heidi: Nee!! Gewoon scannen en aan ons laten zien. LEUK!! :D

Anouk: Het ringsteken is in een smal straatje en wordt in diverse plaatsen hier in de buurt gedaan. Ik vind het zelf erg leuk. Met de kar is het met Atlas niet te doen, die kan niet stilstaan. En nu kon hij nog keren en heen en weer lopen. Het enige wat ik niet zo leuk vond was dat er gewoon auto’s tussen de wachtende paarden probeerde heen te rijden. Het waren hele smalle straatjes en we moesten om er te komen over een markt. Dus super druk en heel smal en dan daar rustig doorheen rijden. Doodeng. :o
Hmmm. Er is wel iemand naar mij toe gekomen, maar die vind ik niet zo. Heb er een beetje mijn twijfels over. Dus zoek toch liever zelf. ;)

Laura: Ik dacht dat je een lief berichtje naar alle babies hier stuurden. Het had natuurlijk gekund.
Dus dat is de poes die babytaal typt. :D
Zat het lekker zo zonder zadel?

Zijn hier nog mensen die hyves hebben. Ik vind het ook wel leuk om jullie af en toe op hyves te spreken.
Wie wil er mijn vriendje *\o/* worden www.eline-kuijt.hyves.nl

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:01

Nou, de vuurdoop dan maar, Daisy en ik, rijden....
Het zadel is te klein voor me, dat weet ik, het is Lisa´s zadel, want die van mij is te breed voor Daisy

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Daisy staat overigens te koop.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:11

Heidi: Ik kijk er zeker naar uit. A. omdat ik heel graag wil weten wat voor kleine er in zit en ze zijn altijd zo schattig :+: en B. omdat ik heel graag weer op haar wil rijden!

Saida: De tent ligt al klaar :P

Laura: Handig zo'n poes voor je computer.....
Wat is Hincapie toch ontzettend braaf!

Denise: :(:) Sterkte meis
Ik vind Daisy stiekem niet zo'n leuk paard O:) ligt niet aan haar, maar puur aan mij, het is niet mijn type..

Eline: Ik hoop een hengstje, want die verkoopt wat beter, maar ik verwacht ook een merrie..

Net heeft Iggie zijn prikkie gehad en hij was braaf! De dierenarts vond dat hij er erg goed uitzag en zijn hoesten beduidend beter was geworden, hij moest er veel meer moeite voor doen op de hoest op te wekken. Gelukkig maar :D
Daarna heb ik lekker met hem gespeeld, daar zal ik zo even een topic van maken :j
Iggie is vandaag 10 maanden!! *\o/*

En lieve knappe Doos :+:

Afbeelding
Samen lachen :P

Afbeelding
Lief

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:22

Snowy2004 schreef:
Wanda: Haha, straks is die weer te lang!! := Wordt vervolgd.

Zijn hier nog mensen die hyves hebben. Ik vind het ook wel leuk om jullie af en toe op hyves te spreken.
Wie wil er mijn vriendje *\o/* worden http://www.eline-kuijt.hyves.nl

Ja, ik heb die ander dan ook mooi nog in de kast liggen :Y) . Maar ja, hij staat nu wel al 4 weken stil (wat rijden betreft) en de hele dag en nacht op de wei. kan best wat aangekomen zijn straks.

Je hebt een uitnodiging :D

@ Zasraed: Mooie paarden hoor!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:40

Heidi Help mijn kat kan met Jesse praten haha :P ze spreken dezelfde taal hihi......

Sanne leuke foto's van jou en Dosie. En die andere is ook leuk om te zien zeg! apart kleurtje zo met al die witte appeltjes!

Eline ik kan je niet toevoegen nu want mn hyves doet stom! Ennuh nee zat nog niet zo lekker hihi. Hij moet ronder worden want voelde nu iets te veel schoft haha...

Zooooooo ik ben toch zo hard aan het werk voor school... heb net heel mijn profiel van bokt vernieuwd met leuke foto's in kadertjes hihi oepsie..

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:04

Heey
@ laura : Super dat het rijden heerlijk gaat :D En mooie kat zeg :D Gaaf profiel zeg
@ idefix : Ik geniet zeker van het hobbelen op prints :D. Alleen het begin van de les enzo is wel moeilijk maar als ik eenmaal bezig ben dan geniet ik echt :D.
@ denise : Super dat het goed gaat :D Hopenlijk blijft het zo doorgaan.
@ sanne : Spannend wanneer het veulen gaat komen zeg. Mooie foto's :D. Fijn dat het met igneo beter gaat :).
@ eline : Dat is idd te ver, en je mag ook trots zijn op atlas en jezelf want hij ziet er echt goed uit ;)
@ marielle : Jeetje wat een wonden zeg :(:). Gave nieuwe pony :D
@ wanda : Balen zeg :(:) Heel veel beterschap :(:)

Vandaag hadden we eigenlijk sportdag maar dat was vanwege het weer afgelast :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:17

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:35

Snowy; Ja dat is altijd zo :) Alleen het beste is goed genoeg. Daarom was ik blij toen ik die merrie nog had dat mijn vriendin daar ook op stal stond en ik haar gerust kon laten doen =) Wel lekker dat je de tijd heb, dan word het ook al een stuk rustiger om te gaan uitnodigen. Jaa ik ga nu zeker veel weg. Maar nog even 3 Juli en dan weer gewoon heerlijk thuis blijven. Nouja soms nog even de kroeg in ofzo, maar dan slaap ik teminsten wel thuis =)

Ilona; Ja ze heb nu nog 1 paard. Helaas was ik net een dag telaat om de pony nog even te zien. Die is donderdag ingeslapen. Die trok het allemaal niet meer.
Met pat ga ik naar Veldhoven toe, lekker chill hotel met alles erop en eraan. En winkels in de buurt zodat we even kunnen shoppen =) We gaan lekker met zijn 2e. Me ma komt morgen Sammie ophalen.
Ohh en je moet even medeleven aan Tessa tonen. Ze was gister hierheen gekomen, maar volgens mij kunnen we dr naar Parnas brengen. Helemaal gek door Dora gemaakt haha.

Mies; Ja word zeker nummeren. haha, dank je (K)

Jolijnp; Jaa het is echt heerlijk. Zoo rustig, en niemand heeft daar haast echt prachtig! Zelf voor mij is het te rustig denk ik :p

Idefix; Jaa maar natuurlijk kom ik langs. Het gaat zeker snel hier. Alweer aardig wat bijgelezen en natuurlijk ook weer beetje bij gereageerd.

Sanne; Leuke foto's =)

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:15

priscilla mijn dochter is 12 jaar .
en op onze nieuwe pony gaat priscilla rijden ,dat is teminste de bedoeling.
dit moet ik ff kwijt *D
vanavondt gingen wij kijken naar een PAARDT om er bij te kopen DONKER BRUIN MET ZWARTE MANEN ....
komen wij daar is het een E pony zwart met wat witte vlekken _O-
wij hadden van iemand gehoort dat dat paardt PONY te koop was en die ons dat vertelde er geen verstand van heeft..
we hebben de pony niet gekocht want hij liep niet goed..
fijne avond iedereen..

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:37

djemo, wat raar haha, je zal het maar meemaken :P hij was zeker kleurenblind :')
sanne, echt leuke foto's ! :D

hihi, gister heeft Heidi lekker een tongzoen van flip gehad, dé charmeur :P
en vandaag met boomloos zadel gereden, wat is dat raar zeg als je een engels zadel gewend bent! :j

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:46

zeg he Annick verklap het nou niet :o
dadelijk wil iedereen een tongzoen van flip :+

Hahhaa ja Ik heb letterlijk een tongzoen gehad :P
Ik was bezig met Flip en hij stond voor me en ik zei wat tegen Annick waarbij wij moesten lachen en voor ik het wist hup zat er een grote dikke tong in mijn mond _O-
ja toen lagen we echt dubbel _O- :')

Ja boomloos zadel is echt eventjes wennen :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:56

Zo, we gaan het weer proberen! Vanaf blz 272...

Heidi LACHE!! Ik doe mee...
Afbeelding Ik heb ook ooit iets met Schimmeltjes... Dit is Maybe. Ik zal 12 zijn geweest, hooguit 13. Maybe is New Forest x arabier. Toevallig had ik de foto even nodig, want iemand op Bokt lijkt mij te zoeken, omdat zij de pony heeft. Ze zou dan al 35 moeten zijn! Als ze het is, is dat natuurlijk al wel reuze oud!

Wat leuk hè die oude foto's. Ilona ziet er ook schattig uit! Ben benieuwd naar die op de boerderij. En tja, Sabrina was als dreumes dol op demente bejaarden! Ging ze dolgraag naar toe! :Y) Sindsdien is ze niet meer verlegen, dus ze heeft er wel wat aan gehad.

Ja, kleine kinderen zijn zo leuk en ze pakken je allicht in! Iedere leeftijd heeft charmes merk ik nu. Heel bijzonder!

Lobke De link doet het bij mij niet, maar ja, beter van niet, dan ga ik zo kwijlen...
Oew, het broertje van Licor mag er ook zijn! Gelukkig staat ie veel te ver weg... :~ :~ Jammer van zijn verleden. Ik vrees dat ik daar niet mans genoeg voor zou zijn. Heb nu mijn handen vol aan een 'simpele' KWPN.

niet om je te beledigen hoor, maar er vallen me 2 dingen op en wekken vragen op. Gaan ze een oude merrie van 1992 nog exporteren? Is dat niet te belastend voor haar? En één merrie is gereden. Ik dacht dat dat niet de gewoonte is in Spanje? Waarom dan uitgerekend deze wel?

Esther Trakehner? Da's iets heel anders idd. Veel taniger dan een P.R.E. o.i.d.

Angela Ik kom eigenlijk niet zo in die contreien. Toevallig was mijn concoursmaatje op zoek, maar die is sinds woensdag voorzien. Het is nog maar een meidje van een jaar of 14, maar ze doet er heel veel voor en ik gun het haar, dat het een succes wordt. Bij ons op stal staan er wel 2 die eventueel wat meer aandacht zouden mogen krijgen, maar dat is ook al meer richting Zaltbommel hè? Ik weet niet hoe ver je er voor wil reizen.

Snowy (en Esther) Mooie foto's! Tja, ik vind het altijd wel link. Ze kunnen flink uitglijden met ringsteken. Gaat soms ook nog wel eens mis. Maar ja, ach, overal zijn risico's hè? Wel stom idd dat auto's nog zo dichtbij konden komen zeg!
Ja, idd, ik heb ook hyves. Adres staat in mijn profiel hier...

Ellis Fijn dat je zo hard al betert! DAt valt dan weer mee. Dus jij zit er ook snel weer op om langs het strand te sjeezen.

Yenneke Mooie pony van je vriendin. Jammer dat ze het niet meer kan opbrengen. Helaas weet ik zo niemand.

djemo Beterschap met Patricia! Hopelijk valt het allemaal mee en stapt ze er toch weer op. Samen je hobby delen is bijzonder. Nou, dat noem ik nog eens horen van, horen van zeg! Haha, grappig wel dat het zo'n ander dier was, dan je dacht.

Elise Klinkt nie goe, al die ongelukken. Er was er één uit onze buurt bij, volgens onze krant. Tjonge en ik dacht nog wel dat jij zo'n gevaarlijke hobby had. Dat werken van jou klinkt veel gevaarlijker! Haha. *D Ze moeten jou snel weer op pad sturen, dat lees ik wel. Nog even en je breekt je benen over een stoeprandje!

Denise Je klinkt als bloed en zweet en traantjes met als eindstation een enorme roze wolk! Je gaat goed zo!

Laura Wat gaat Hincapie goed joh! Pas maar op, dat je moeder hem niet te fanatiek gaat rijden. :P Goh, leren rijden van een circusartiest en nu een kat met circus-ambities? hihi. De poes lijkt sprekend op de poes waar ik mee ben opgegroeid. Geinig detail: Die werd opgevoed door de Berner Sennenhond met pups. Moederhond vond moederpoes niet moeder genoeg en pikte haar gewoon in. Toen ze bij ons kwam ging ze vrolijk verder bij onze Berner, omdat die nog melk gaf aan 3 pups. Onze Blesje vond dat ook prima! haha. De pups zijn met 8 weken naar de baasjes gegaan en toen moesten we de kat afleren te blijven drinken bij de hond. Ze verraadde zich altijd, want dan lag ze keihard te spinnen onder de tafel!
Fijn joh, dat je Hincapie ook zonder zadel kan rijden. Sam vindt dat helemaal niks!
Mooi bijgewerkt hoor je profiel! Wat voor cijfer denk je er voor te krijgen. :D :D Nog even volhouden hoor. De vakantie is bijna..

Zilfstar Ja, echt BALEN! Herkenbaar gevoel. Ik ging 5 mei ook zo zalig en mijn hit schrikt van iets en bam daar lag ik! Onderste rugwervel gekneusd. Dat kan ook nog. Sinds gisteren kan ik weer echt pijnloos rijden, maar ik zat er met veel gekreun en gesteun na anderhalve week al weer op hoor. Zo'n singelfout maak je geen tweede keer zeg. Ik kan het ook weten: Ooit eens vergeten mijn Gelderse merrie aan te singelen. Nooit geweten overigens dat Friezen zich ook zo kunnen opblazen! Dat is wel een voordeel van een dressuurzadel. Daar zijn de riemen langer en dat werkt als een hefboom. De eerste keer dat ik het dressuurzadel aansingelde heeft mijn paard het heel benauwd gehad. Ik onderschatte mijn kracht. :o

Heerlijk zo'n kindvriendelijk paard! De mijne houdt stevig afstand. Is er echt bang voor om ze te beschadigen.

Suus Heel fijn weekend. Zo vliegt de tijd wel om zeg! Ook al basgitaar? Mijn oude bijrijdster ook al!

Sanne Zodra het veulen er is, foto's maken hoor! Ja, een ander paard is altijd wennen. Daar moet je echt weer op instellen. Maar het klikte ook best aardig toch? Voor je zit is het natuurlijk weer goeie training. Af en toe ene ander paard is heel leerzaam. Sanne op de foto's kun je idd wel wat spanning zien, maar met een te klein zadel kijk ik daar niet van op. Er zitten ook een paar heel mooie tussen, waar je meer ontspannen bent. Mooi paardje wel! Daisy is ook kleiner dan dosie? Ik vind Dosie beter bij je passen. Mooie foto's van haar ook!

Annick Wat zijn ze leuk hè? Paarden! Sam heeft eens mijn hoofdstel aangegeven. Doen ze maar één keer hè? Fijn dat je weer kon rijden en boomloos is idd anders. Ik vind dat met Dessie ook altijd. Hij heeft een Espagnola zadel op zijn rug. Zit lekker, maar wel anders!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 00:08

Zo en nu nog even egotrippen... :+ :D

Gisteren had ik les met Samaranch. Afgelopen maandag was ik al even gewezen op Sam zijn luiigheid met reactie op het been, dus ik had mijn sporen maar weer eens ondergebonden. Resultaat volgens Antje, mijn instructrice: "Als ik hem zondag zo rijd, loopt ie winst!!!" :P Ik ga me er natuurlijk niet op vastpinnen, maar zo goed gaat het dus nu weer. 8-) We boeken weer vooruitgang.

Vandaag was ik wat moegewandeld op de vakbeurs voor Champignons. Ja, ook die bestaat! Frank was vroeg klaar en hoppa daar gingen we! Kindjes mee, vooral Basje had veel bekijks wederzijds overigens.

's Avonds liep Sam best aardig en we besloten na dat iedereen de bak had verlaten om de proef alvast te oefenen. Ik raakte alleen de draad kwijt. Kom ik er achter, dat de letters niet op de goeie plek hangen! Haha. Net op dat moment komt er een traktor de hof op om te draaien en toen waren we allebei de concentratie kwijt. Ik meer dan Sam. :o Daarna toch weer de proef begonnen en we reden hem redelijk. Eigenlijk moet ik hem nog een keertje oefenen. Er waren stukken bij, dat ik hem zeer onder controle had!

Zaterdag rijdt Marjolein hem een keer voor mij. Marjolein doet de ruiteropleiding in Deurne en rijdt haar hengst op niveau ZZ licht. Verder traint ze paarden bij een Grand Prix-amazone. Marjolein is het niet eens met Deurne, maar ja, dat papiertje opent vele deuren. Ze is al zo goed als zeker geslaagd. Dat is een testje om te zien of ik kan 'meerijden' op haar kunnen. Mss is het net voldoende om hem beter aan de teugel te kunnen rijden. Een winstpuntje verwacht ik dan wel niet, maar het zou wel mooi zijn als er weer eens ééntje kwam, want het is lang geleden. Het zou me net kunnen helpen om die laatste drempel te overwinnen en minder zenuwachtig te worden. Maar ik wil het wel zien natuurlijk, want ik ben reuze-nieuwsgierig hoe zij hem rijdt! Ik denk dat ik ook maar even een fototoestel meeneem. *D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:14

Debby: Was dit je laatste kuur?!

Ilona: Goed he! hij gaat ook al mee naar het bos! Het is zo'n knapperd! Ik kan merken dat ze allemaal blij zijn met mijn vakantie...allemaal extra aandacht!

heidi: leuke foto's!

esther en eline: leuke foto's! ziet er maar moeilijk uit!

saida: Hij wordt in augustes pas 4 dus dan mag dat nog wel ;) In de omgang is hij ook heel leuk, zit vast in de familie ;)
Ik probeer toch minstens 1x in de 2 weken te longeren, bijgezet. Vind het wel fijn om dan ook is dr gangen te zien en dr verbetering ;)

denise: Ik verbaasde me ook even over de ruimheid van zn gangen ;) Wat voor kadoo verwacht je?!
Wat voor oefeningen deed je om die reactie te krijgen?!

elise: ja ons een beetje lekker maken en vervolgens niks zeggen! dat kan natuurlijk niet!

wanda: Wat erg! Heb je een eigen paard, wil je lekker gaan rijden gebeurd er dit! Hoeveel weken moet je nog?!

anouk: Scooby is het volle zusje van shannon, alleen een jaar jonger. Ik rij/help nu al zo'n 5 jaar bij kennissen op hun stal. Ben begonnen met encanto te rijden en af en toe 2 andere merries. Toen heb ik shannon van hun gekocht, een ander paardje ingereden die verkocht is en nu moeten scooby en shaggy ook aan de bak. Qua paardengebied kan ik me daar helemaal uitleven! rijden, stallen uitmesten, pensionklanten werven en noem maar op!
Wat een ontzettend leuk wit paardje!
Zeker een fototoestel mee! Ik ben ook wel benieuwd! Alvast succes zondag!

laura: leuke foto's! Leuk is dat zonder zadel uitstappen!

Sanne: leuke foto's! Je kan wel goed zien dat jullie nog aan elkaar moeten wennen ;) Komt vast goed! Blijf je haar rijden als doos weer goed is?!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:12

Heidi – hij vindt het gewoon niet leuk om alleen in bed te liggen :P
En een tongzoen van flip :9 ;)

Eline – ik nodig je wel uit

Sanne – ja iedereen heeft wel eens een paard waar het niet mee klik je kan niet altijd alle paarden leuk vinden. Gelukkig passen jij en doos wel bij elkaar :D
Nog gefeliciteerd met iggie en echt weer een super leuk topic

Angela – kan best begrijpen dat de sport dag was afgelast wat een slecht weer was het ook

Anouk – het koste ook een hoop zweet maar ik had me doel bereikt en daar ging het om
Super dat jij en sam ook zo goed gaan veel succes op concours iig en laat op concours zien hoe je deze week al rijd dan komt het helemaal goed

Mies – ik heb totaal geen idee wat voor cadeau ik verwacht ik weet alleen dat die heb samen gespand met mijn ouders dus ben echt reuze benieuwd
En die oefening die ik deed was voor reactie op het been eerst kuit geen reactie prikje met de spoor geen reactie tikje met de zweep en spoor en na dat een paar keer te hebben gedaan ging die alleen op druk van me kuit en voor de stelling toch iets wat strenger door vragen dan normaal en veel contrastelling en ik had toen een keer van jou gelezen veel 8ten rijden (klopt toch) dus we rijden nu heel veel figuren :P

Gisteren heike lekker los gezet en ben ik tussendoor gaan hardlopen, toen ik terug kwam van het hardlopen had die een leuke verassing voor me hij had lekker in de plas gelegen dus hij zag eruit als een varken :+ vandaag maar weer even rijden

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:40

Wanda -> Die conditie kunnen jullie straks ook weer opbouwen idd.
Eerst maar goed herstellen, en er voor zorgen dat het niet nog een keer uit de kom gaat.
Maar ik kan me jouw frustratie heel goed voorstellen!

Anouk -> Nou idd, de jury's mogen ze ook wel meer gaan aanpassen.
Of ze nou uit frustratie jureren of niet, er is bijna nooit een gelijke lijn in de jurering.
Als je 2 proefjes rijdt kan het zijn dat het proefje dat beter aanvoelde en volgens je groom er ook beter uitzag minder punten haalt dan het proefje wat slecht liep.
En bij sommige juryleden kan je merken dat ze een anti hebben tegen bepaalde rassen waardoor ze al standaard laag jureren, of helemaal gek zijn van één of andere hengst waardoor een nakomeling automatisch al hogere punten krijgt.
Ik denk dat het ook te maken heeft dat het in sommige regio's nogal eens moeite kost om geschikte juryleden te vinden, vooral voor de hogere klassen, en ze het 'maar moeten doen' met een bepaald persoon.
Hier op stal hoor ik ook regelmatig dat als er een bepaald persoon jury is, dat ze dan bij voorbaat al weten dat ze lage punten krijgen en niet hoeven te rekenen op een wp.
Als ik wel eens sta te kijken naar de combi's die rijden en dan het onnodig getrek aan die teugels zie en het onnodig geprik met die sporen, of dat ze met hun teugels het paard 'dragen' ipv dat het op z'n eigen benen loopt, en dan achteraf hoor dat ze ook nog eens 2 winstpunten halen dan zakt mijn broek af.
Maar toch hoor ik steeds meer geruchten, lees ik steeds meer artikelen dat de klassiek gerichte rijkunst steeds meer aanhang krijgt, en dat veel ruiters zich steeds meer bewust worden van het belang van goed lichaamsgebruik voor zowel jezelf als voor je paard.

Wat betreft het belonen van iemand die erg zijn best doet, maar een paard heeft met mindere gangen ben ik het niet helemaal eens.
Elke klasse heeft zijn eisen met wat jij in die klasse moet kunnen beheersen met je paard, kan je dat niet, dan ben je niet klaar voor de volgende klasse.
Als elk jurylid zo'n iemand gaat belonen met een wp, dan komen ze in een klasse waar ze nog helemaal niet aan toe zijn en wat het paard misschien helemaal niet aankan.
Als elk jurylid als beloning hogere punten maar net geen wp geeft dan geeft dat zo'n ruiter wel steeds goede hoop, en dan komt er in ene een jurylid die eerlijk zegt dat het paard geen goede gangen heeft en denkt dat die het nooit ver zal schoppen.....
Ik zou het meer waarderen als een jurylid op mij af zou stappen en dan verteld wat hij/zij denkt over mijn paard en eventueel wat tips geeft.

Frits en de buum verkopen via internet outlet baby- en kinderartikelen en opgekochte partijen.
Alles nieuwe spullen, alleen van oudere collecties.
Het loopt boven verwachting goed!
Kijk maar eens op http://www.babyspeen.nl

Laura -> Jouw kat spreekt ook al Jesse-taal! :D

Sanne -> Daisy is ook een leuke merrie om te zien!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:19

Woow.. Ik houd het zelfs niet meer bij! Ik lees iedere dag braaf mee..Maar even een beperkte reactie hoor !

Elise: :D :D :D Ik ga echt stuk om jouw verhalen! Wat een blunder zeg hihi, achja dat soort dingen overkomen de beste.. hihi, maar is wel erg lachen hoe je het opschrijft _O- .

Sanne: Gave merrie die Daisy! Ze moet nog flink uitgroeien vind ik, maar haar kleur is apart! Let je op houding, niet teveel voorover gaan hangen, en je handen netjes dragen, nu lijkt het of je ze vast zet! Lekker door oefenen komt goed!

Anouk: Wat goed van Sam en jou. Lekker bezig dus! :j En foto's maken ja, ben ook heel benieuwd hoe die morgen gaat lopen! En frank moet je zondag een camera in de hand drukken hihi.

Laura: Wat goed van Hincapie!! Vond hij het niet heel vreemd zo zonder zadel? Heb het bij Chico nog steeds niet aangedurft, maar wil het ook nog eens proberen! :D

Eline: Ach stel je niet aan, jij en Atlas staan er mooi op!

Esther: Succes vandaag! Je gaat kijken bij paardje toch?

Anick & Heidi: Haha, annick jij hebt een viezerik op stal staan haha! En heidi is ook een viespeuk, gewoon zoenen met een paard, jekkes :P .

Denise: Zo lekker sportief aan het hardlopen, wat goed! En heike lekker los gespeeld, haha, lekker in de modder, blehg!

Sorry als ik iemand vergeten ben :o . Ik houd het hier even bij... Nog 1 nachtje slapen, en dan de meeting in de Mol in Delft *\o/* Volgens mij gaat het heel gezellig worden.... :D Mensen die nu niet mee konden, moeten volgende keer ook mee hoor! *D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:37

hihi ik een vies puikje :P hoe kom je daar nu bij :P je moet het toch een keer uit geprobeerd hebben toch :+
ene nee niet echt voor een vervolg :o
ik hou het maar bij 1 keer anders word Marcel ook nog eens jaloers :P
tja zo een grote tong heeft hij niet :+

maar wie het uit wil komen proberen is welkom hoor :D
eerste keer is gratis en als je meer wil dan gaat Annick vast geld ervoor vragen :+

nou mensen wie wil er een gratis tongzoen van Flip :D
hij doet het wel voor zijn doen goed :+ met lekkere bij smaakje eraan _O- :Y)
nou wie o wie :P

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:38

ikkeeeeee :+
haha. uhm... nee.
maar inderdaad, geld vragen is een goed idee hahaha

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:33

@ Mies Apollo: ik ga volgende week beginnen met fysio en dan zien we wel. Advies is minstens 4 weken nog niet rijden. En verder in overleg met Fysio... Hoe lang het herstelk precies gaat duren: geen idee. De chirurg zei dat pas na een jaar (!!!) mits niet weer uit de kom gegaan tussendoor, je pas kunt kijken in hoeverre het genezen is/ goed herstelt is.

Nou ja, begin juli gaan we op vakantie voor 3 weken en dan hebben de kids nog 3 weken vrij. Dus voorlopig grondwerk etc. Ga niet mijn paard nu met longeren fit maken om hem over een paar weken weer op vakantie te moeten zetten. En meneer vermaakt zich prima op de wei. Heb zojuist grondwerk gedaan en merk wel dat ik niet de zacht moet praten of te hoog. Gewoon lekker stevig commando erop dan luistert ie prima. Zeg ik het te hoog of te zacht dan zie je hem twijfelen. Dus op zich is dit allemaal een prima kennismaking zo. Maar ja het was niet de bedoeling en baal nog steeds. Maar probeer dat niet te veel ruimte te geven. Het is nu eenmaal zo en daar moet ik het mee doen. Dus ik ga gewoon het beste ervan maken, geblesseerd en wel.