[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:50

hihi, en yippie noemen ze altijd een hij terwijl het een meisje is Ach gut Misschien hebben ze een identiteitscrisis? Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb net mijn eerste zadeltje gekocht Haha! Een KN symphonie, tweedehands voor een zeeer scherp prijsje.. dus ik ben erg blij Haha! Het gaat toch wel erg snel, volgend jaar rond deze tijd zit ik er gewoon op Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:19

Hahaha ja, geboren in het verkeerde lichaam! Haha!:D

Das mooi dat je je zadel voor een scherp prijsje hebt kunnen krijgen! Nieuw kosten die KN's een godsvermogen!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:37

Gave fotos!
Ik ga morgen naar Lowlands, vanmiddag nog even bij een trailer kijken, hoop dat hij goed is. Is van een kennis, vrij goedkoop dus op hoop van zegen..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:26

Yenneke: Wat een mooie foto's van X-tremo Haha! Jammer dat hij dat kleurtje niet altijd zal houden.

Bianca: Moet je het zadel niet eerst passen voor dat je het koopt, straks zit je met een zadel waar Yippie last van krijgt. Wel mooi dat je hem voor een scherp prijsje kon kopen Haha! Die zadels zitten echt heerlijk!

Soeske: Veel plezier op Lowlands, mijn nichtje gaat er ook heen, dus als je iemand ziet die op mij lijkt Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:03

@zasread: femke heeft ook twee KN's liggen, exact hetzelfde zadel, en die passen op heel veel paarden. Ligt ook op haar moeder, op wie ze qua rug en ribben erg veel lijkt. dus ik ga er vanuit dat het wel gaat passen (natuurlijk eerst femke uitgebreid geconsulteerd he, die kwam met de advertentie). Zal er hoogstens wat aan moeten laten vullen/aanpassen. Zo'n jong paard verandert en groeit toch nog, moet je toch regelmatig laten checken Lachen maar denk dat dit een heel goed zadel is om mee te beginnen (en ze zitten idd heeerlijk Haha! )

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:37

Bloos Uh, waar staat KN voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:51

Karl Nogwat Lachen Weet even niet meer precies waar de N voor staat. Is een Zwitsers/Oostenrijks merk. Erg goede kwaliteit.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:28

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:43

Even een ego bericht , ik heb echt helemaal niet bijgelezen, ik reageer binnenkort even op iedereen.

Gisteren naar B.hof geweest,op Jacolien gereden ,John ging met iemand anders bezig zodat ik op mezelf was aangewezen.
Ik was gelukkig totaal niet gespannen en ben gewoon mijn oefeningen gaan rijden ook in draf.

Later kwam John en gaf me een hand en felicteerde me omdat ik helemaal alleen , aan het werk was gegaan en zelfs de oefeningen in draf had gedaan terwijl hij zei ga maar stappen. Hij had het dus expres gedaan om te kijken hoe ik zou reageren en met haar zou gaan werken.

Ik heb eerst op mijn eigen zadel gereden maar dat was geen succes, ik heb daar steeds op een ander zadel gereden en kon qua stabilteit echt verschil merken. Dus ik kan me alles nieuw aan gaan schaffen. Eerst mijn andere zadel verkopen want hier groeit er geen geld boompje in de tuin helaas.
Ik heb een ander zadel van B.Hof geleent op dat moment en het rijden ging meteen stukken beter.
Het gekke is dat ik met mijn eigen zadel nog op Sally heb gereden zondag en dat ging prima. Maar Sally gooit ook niet zo hoog op, is kleiner en de ganger zijn vlakker.

Kreeg nog complimenten van John, dat ik ontzettend snel zelf leerde en dat wij het wel gaan redden.
We gaan haar deze week of begin volgende week weer ophalen.

Hij stond met mijn moeder te praten, en daar vertelde hij aan dat hij de eerste keer alle hoeken van de bak heeft gezien met Jacolien en dat ie dat nog nooit had mee gemaakt. ( denk dat rodeo Lientje even te voorschijn kwam).

Verder zei hij nog toen we naar de auto liepen dat ze in geen maanden zo'n moeilijk paard hadden gehad...

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:37

Wat super voor je joh OK dan!
Nu maar hopen (en vertrouwen daarin hebben) dat jullie deze vervelende periode achter je gelaten hebt.
En dan.....genieten!!!! Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:58

Leonietje: Wat een goed bericht zeg!! Ik hoop dat ze er flink van is opgeknapt! Wat een gedoe toch, het zat allemaal even niet mee. Maar we hopen nu op een betere start toch Knipoog

Yenneke: Ik heb even in je topic gereageerd Knipoog Lekkerding is het toch!

Kjoetie: Wat een mazzol zeg zo'n zadel voor een lekker prijsje Haha!

Soeske: Hopen dat de trailer goed is, ga je dan zelf met Goya op pad? Veel plezier op Lowlands trouwens Lachen

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:36

jaaaaaaaaaaaaaaaa ben weer thuis erg moe maar wel de hele dag bij mijn kanjer geweest
hij was eerst wel echt zo van he jij hier en toen hij even aan me had geroken likte hij me echt af
ik was zo blij om hem te zien en weer te knuffe

Haha! ik ga nu echt naar bed hadden iets vertraging en om 5uur lag ik pas in mijn bedje
en om negen uur was ik al op stal
dus truste allemaal en morgen lees ik verder en post ik de foto `s

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:39

Kjoetie : Mooi zadel Lachen Fijn dat je hem voor een scherpe prijs kon kopen Haha!
Peetisgreat1 : Fijn dat je weer thuis bent ! Lachen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:00

Peet: Heerlijk he om je ventje weer te zien.. Haha!

Mensen ik ben een weekje weg, heerlijk naar centerparcs in de Vossemeren. Heb er zinn annnn Haha! Haha! Tot over een week!!
Enne, niet teveel posten hoor, anders moet ik zoveel bijlezen haha ROFL

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:47

Veel plezier Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:30

Veel plezier!!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:35

nou meiden hier even de foto van de kameel

Afbeelding
Afbeelding

lachu hoor vooral het opstaan

hier ook nog super nieuws ik heb met tsjillert buiten gereden heb gewoon de stoute schoene aan gedaan en ben op hem geklommen en wat denk je hij was heerlijk
het was nu eigenlijk de eerste keer dat ik met hem naar buiten ging(ook dat ik hem eindelijk ging rijden na de val) hij had wel met de koetjes brrrrrrr die zijn eng en een plasje hahaha daar had hij wel en gekke sprong bij
maar verder het ging top ik ben zo blij als een kind hihihi
voor het eerst naar buiten met mijn kanjer
hier even een paar foto`s
Afbeelding
heb mijm beugels extrtawat korter hier hoor
Afbeelding
zo blij he die lach
Afbeelding

ik hoop dat jullie ze leuk vinden

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:04

Peet, welkom terug!! Gaaf hoor, zo'n kameel Haha! Wil ik ooit ook nog eens doen!
En super dat je met Tsjillert naar buiten bent geweest!!
Prinslover, fijne vakantie.
Kjoetie, gefeliciteerd met je zadel, ik heb (volgens mij) nog nooit op een KN gereden.

Zo, Dizo is vandaag gechipt, vond ie wel pijnlijker dan zn entingen, maarja, wat wil ej ook die naald is veel dikker. Vind het best een eng idee dat er nou iets metaalachtigs door zn lichaam zwerft.
Weet iemand hoe zo'n chip eruit ziet? Ik hou niet zo van naalden dus niet naar de naald met de chip gekeken.. Vind ik wel jammer nu ik thuis zit te knuffelen met mn pupje Clown
Morgen moeten we weer terug dan scannen ze hem kijken of de chip er nog inzet. Hij heeft ook een verdikking, weet niet of dat nou van de enting of chip was, maar dat zal ik morgen gelijk even vragen.

Fuur rijden ging gister gelukkig weer heerlijk Haha!
Laatste tijd gaat echt beter, ook al zijn we nog steeds op zoek naar een instructeur.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:16

Als je een zadel zoekt (of wil proberen), Jasmijn, dan denk ik dat je gewoon eens moet kijken of je een zadel mag lenen. Ik heb de KN van een stalgenootje mogen testen en ik ben een uitzonder, ik vond het een vreselijk zadel. Iedereen roept dat een Stübben knalhard is, die vond ik dus zalig zitten en de KN keihard en ik had er totaal geen grip en balans in. Stübben heeft wel mega-kniewrongen, maar dat vond ik bij het rijden wel prettig. Ik kon de Stübben die ik had geleend overnemen, ben er nog steeds erg blij mee Haha!
Maar Kjoetie, gefeliciteerd met je aankoop. Want een KN is gewoon een super zadel!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:24

kjoetie schreef:
KN staat voor Karl Niedersuss Lachen

Ik vind het zeker een mooi zadel, maar de naam zegt mij eerlijk gezegd niets...... Bloos

@ Peetisgreat: Wat is Tsjillert een beauty zeg!
Stoer dat je met hem naar buiten bent geweest.
Als het goed is dan ga ik morgen mijn eerste buitenrit maken met Trijntje!
Spannend! Heb er wel onwijs veel zin in!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:33

_Saida_ schreef:
kjoetie schreef:

@ Peetisgreat: Wat is Tsjillert een beauty zeg!
Stoer dat je met hem naar buiten bent geweest.
Als het goed is dan ga ik morgen mijn eerste buitenrit maken met Trijntje!
Spannend! Heb er wel onwijs veel zin in!

ik wens je heel veel succes en het gaat heus wel goed
als het bij mij goed ging dan bij jouw ook
morgen en zondag gaan we weer naar buiten zondag moet ik een buiterit begeleiden hahaha met mijn jonge paardje leuk he
ik loop echt de hele tijd ik de wolken zo mooi was het stukje gedraaft ook Haha!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:39

Peetisgreat1 : Die kameel geweldig Haha! Fijn dat het zo goed ging met je fries buiten Lachen
Furia : Ja het is een nogal dikke naald Tong uitsteken zo'n chip is net een vierkantje heel klein Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:46

peetisgreat schreef:
ik wens je heel veel succes en het gaat heus wel goed
als het bij mij goed ging dan bij jouw ook
morgen en zondag gaan we weer naar buiten zondag moet ik een buiterit begeleiden hahaha met mijn jonge paardje leuk he
ik loop echt de hele tijd ik de wolken zo mooi was het stukje gedraaft ook Haha!

Ik zie ook geen problemen met haar.
Op de wandelingen buiten de poort wil ze af en toe wel eens onrustig worden van brommertjes of bootjes, maar ze neemt niet de benen.
Op de drafbaan (op het terrein zelf) moeten we ook langs een stukje water en als ik dan op haar rug zit dan is het enige wat ze doet wat dribbelen.
Verder luistert ze goed naar mijn stem en beenhulpen.
Ik ga met nog een paar meiden die allebei een vrij rustig paard hebben, dus ik heb er alle vertrouwen in! Haha!

2x naar buiten en meteen al een buitenrit begeleiden; toe maar! Haha!
Ik wens jou ook veel plezier en succes zondag!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:01

BrankaZ schreef:
Als je een zadel zoekt (of wil proberen), Jasmijn, dan denk ik dat je gewoon eens moet kijken of je een zadel mag lenen. Ik heb de KN van een stalgenootje mogen testen en ik ben een uitzonder, ik vond het een vreselijk zadel. Iedereen roept dat een Stübben knalhard is, die vond ik dus zalig zitten en de KN keihard en ik had er totaal geen grip en balans in. Stübben heeft wel mega-kniewrongen, maar dat vond ik bij het rijden wel prettig. Ik kon de Stübben die ik had geleend overnemen, ben er nog steeds erg blij mee Haha!
Maar Kjoetie, gefeliciteerd met je aankoop. Want een KN is gewoon een super zadel!

Nee hoor, ben absoluut niet op zoek naar een zadel Knipoog Kon er alleen niks over zeggen omdat ik er nog nooit mee gereden heb.
Armyhorse, ja dat wil ik wel geloven haha Knipoog Heb gegoogeld voor een plaatje van een chip, maar kon niks vinden.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 09:48

Gister Piropo aan de dubbel gelongeerd en daarna nog even erachter gelopen, beetje terugnemen en wat bijtikken op het kruis en daar waren weer de eerste stappen naar de Piaffe, prachtig is dat altijd, je ziet hem echt helemaal zakken met die achterhand, benen onder de massa en poef Pling

Furia; ik wil die mooie schimmel van jou wel eens van dichtbij bekijken Haha!