Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Getty_Maan schreef:Laatst Omer in harich gezien, viel me toch wat tegen, had veel meer paard verwacht. Zijn nakomelingen presteren wel goed in de sport, maar niet voor iedereen weg gelegd.
Keuringen blijft een lastig verhaal.
De nu 4-jarige Jurre merrie is vorig jaar 2x voor de keuring geweest, beide keer een 3e premie. Maar ze gaat er in mei nog een keer voor, ben benieuwd wat ze zeggen, denk zelf dat ze het net niet in zich heeft.
Wat nu wel haar voordeel is, dat ze veel sterker is geworden, maar haar mindere punten zijn er gewoon en kan je niet veranderen.
Jinthe1 schreef:Ook bij oudere veulenboekmerries wordt gewoon naar het paard gekeken op dat moment. Ze moeten niet aan hogere eisen voldoen ofzo.
Sannatris, jouw veulen was toen toch in Lunteren en kreeg een eerste premie? Is er niemand in je nabije omgeving die de beweging kan beoordelen? De eerste bezichtiging gaat natuurlijk om het ster predicaat. Jouw hengstje zat als veulen goed in elkaar en kon ook aardig bewegen. Zeker de moeite om naar de eerste bezichtiging te gaan denk ik. Wij beginnen meestal rond oktober met wat werk aan de longe. Maar het is echt per paard verschillend. Sommige hebben veel minder nodig omdat ze van nature al zo goed zijn dat er weinig aan getraind hoeft te worden. Andere zullen weer meer training nodig hebben. Je had een goed veulen dus als hij zich goed is blijven ontwikkelen zou ik er zeker iemand met verstand naar laten kijken.
Ketly schreef:Ik lees wel mee met jullie keuringspraat maar ben daar zelf te onervaren voorIk zie soms eentje lopen waar ik wel enthousiast van wordt maar de jury dan weer helemaal niet
Wij hebben gisteren foto’s gemaakt van de paarden. Samen met Xander:
[ [url=m/2WqEFO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rfglPD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ketly schreef:Ik lees wel mee met jullie keuringspraat maar ben daar zelf te onervaren voorIk zie soms eentje lopen waar ik wel enthousiast van wordt maar de jury dan weer helemaal niet
Wij hebben gisteren foto’s gemaakt van de paarden. Samen met Xander:
[ [url=m/2WqEFO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rfglPD.jpg]Afbeelding[/url] ]