[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:01

Jolijn, je paard wordt bekend :)

Er stond er gisteren eentje heel gelukkig met regendeken in de gietende regen :) Ook al eens wat slobber geprobeerd, en dat viel ook in de smaak.

We zijn ook eens langs de weg gaan wandelen en dat ging heel goed, tot op het moment dat een trucker het in het voorbijrijden nodig vond om eens goed op de toeter te drukken. Resultaat: geschrokken Figo die bijna bovenop mij sprong en daarbij op mijn voet terechtkwam, gelukkig zonder veel erg. Hij was gelukkig snel gekalmeerd en deed het verder nog heel flink.

evdpanne

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:57

Ik leef ook nog, momenteel erg druk :'). Maar gelukkig ook wel met leuke dingen! Vorige weekend wedstrijd gehad (die ik totaal verpest heb :')) en zondag heeeeerlijk kunnen ontspannen bij de enjoy the ride ([RIJ-ITP] Enjoy the Ride voor KWF - Ermelo).

Gister geschreven bij wedstrijd en vandaag even niks (nou ja studeren...). Volgend weekend staan ook weer leuke dingen gepland. Gaat lekker zo :D.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 14:24

Ohh wat ziet dat 'r gaaf uit zeg, met de trailer! Zo heerlijk relaxt!! Lijkt me fantastisch als je zo kan werken met je paard :D

Tammetje staat ook lekker onder 'n regendekentje. Ziet 'r ook heel gelukkig uit hihi.
Begin steeds zenuwachtiger te worden voor woensdag...

Wat gaaf Jolijn dat Mo op die kalender komt!! :D

Lekker handig van die trucker om te toeteren.. ^)

Gave foto's Es! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:53

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:27

Top, Jolijn!

Esther, klinkt als een heerlijke tocht, en dat je er nog geld mee hebt ingezameld is een heel mooi extraatje!

Utopia, hier ook duimen voor Tammetje!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:31

Super Jolijn.
Heb dit weekend ook geschreven bij een wedstrijd, was weer leerzaam.
Verder niet veel gedaan, gewoon relaxed weekend gehouden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:37

Thnx allemaal :) Doet me echt goed!
Hij staat vanaf gisteravond lekker binnen, 't begint nu zo koud te worden en ik wil 'm echt in topconditie daarheen brengen. Stel dat ie onder 't mes moet.. Maar volgens mij vind ie 't niet zo erg hihi. Hij kan nu rustig zn hooi eten, zonder gestoord te worden door mn kleine monster en zonder dat 't vertrapt wordt :P

Ohh woooowww Jolijnnn!!! :oo Ik ga gelijk ff je topic bekijken, wat ontzettend gaaafff zeg!!! :):) :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:52

Super gaaf Jolijn! Haha, je gaat toch steeds weer een stapje verder ;-) Maar op je eigen paard is het toch het fijnst!

Tamme al lekker binnen... ik begin ook te twijfelen of ik ze heel november nog wel hier ga houden hoor! T is hier nu steeds zo vervelend weer, Chimanga wil ook alleen maar naar binnen...
Vandaag weer hooi en stro wezen halen. paar keer met de trailer op en neer.. zolder ligt weer goed vol! Maar momenteel verbruiken we ook echt al aardig wat... Vooral het paard dat bij ons gestald staat vreet veel... die eet een stuk sneller dan Chim maar eet ook haar stal steeds leeg! En als Chim eventjes niet kijkt en ze ook die stal in kan komen vreet ze haar stal ook nog leeg... Super vervelend maarja!
Denk dat t ook veel verveling is, met haar wordt niet zo veel gedaan als er gedaan zou moeten worden... bovendien is ze 4 en begint ze te puberen, pakt ze alles wat ze pakken kan, bijt overal in, sleept alles mee enz enz... ik word er een beetje moe van want ook mijn spullen gaan er onderhand geregeld aan!
Aan de andere kant molt Chim haar dekens dus :Y)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:59

Ohh lekker dan, zo'n paardje bij je op stal! :oo Haha Chim pakt 'r terug :P
Ja, het was sowieso al 'n prutzomer, de grond heeft geen kans gekregen om te drogen zowat.. En nu staan ze echt tot hun knieën in de modder. Bah! Stom land :')

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:24

Gelukkig staan wij nog vrij hoog, het land kan het nog 'redelijk' droog krijgen maar het gras is gewoon zo kort dat het echt niet meer te plukken is voor de paarden... bovendien sopt het idd wel enigszins daar! De bak houdt het gelukkig wel goed!

Vandaag weer een heerlijke les gehad. Nog twee pogingen tot uitbreken gehad, die voordat ze door kon zetten weten om te zetten en daarna ging het heerlijk!
Staat nu weer op een lekker dik pak stro van haar hooi te genieten, tevreden paardje!! :D

Ellis, hoe loopt Fifi nu?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 20:45

:wave:

Hier is alles ook verschrikkelijk nat, echt niet leuk meer... -O-
Ferro heeft gisteren voor de laatste dag op de wei gestaan, maar die was meer zwart dan groen, echt helemaal kapot gelopen door het natte weer...
Ze staan nu weer in de paddocks, maar die zijn ook onwijs nat en glibberig, bah weinig aan...
Ferro vond het ook maar stom, alleen in een paddock, zonder zijn weidevriendjes...

Ben met Fifi op 't moment alleen weer aan het stappen.
Wel lekker voor de wagen, maar de bak staat blank, en op de harde weg mag ze nog niet draven, dus we stappen gewoon maar een stuk, is ze er in ieder geval even lekker uit!
en dan doen we maar wat langer over het opbouwen, het is niet anders...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:07

Vreselijk he... Heb net een uur staan lesgeven in de gietende regen en laat ons zeggen dat alles wat ik aanhad doorweekt was. Figo houdt er ook helemaal niet van, ik haal hem 's avonds ook gewoon op stal.
Hij heeft gisteravond wel een stuk omheining gesloopt toen hij doorhad dat er even geen stroom opzat...

Geeske, goed gevoel na je les zeker? :)

Ellis, wel fijn dat je zo met haar wat aan de slag kan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:36

ahh getsie, lekker zo doorweekt, bah...

ben hier gisteren ook 3x nat geregend, en vanavond toen ik van stal naar huis kwam weer... :+

Ik ben ook blij dat ze bij mij 's nachts binnen staan, zo door en door net worden en maar met die voetjes in de natte bagger worden ze ook niet beter van...
Ferro heb ik nog steeds zonder jas, heb nog niet het idee dat 'ie het koud heeft, hij begint wel nu wat meer haar aan te maken...

geeske, fijne les, mooi!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:19

Gelukkig was de les goed ja :) Kreeg uiteindelijk de complimenten van mijn instructrice dat ik me goed herpakt heb... was echt rillerig na de vorige les! Ze moest wel een beetje lachen dat ik mijn bodyprotector aan had, niet omdat ze dat stomme dingen vindt, maar omdat ik m nu ineens na de vorige les aan had getrokken ;-) "ze bokt en steigert toch helemaal niet?!" haha
Maargoed, ik zat wel gelijk lekker in m'n zadel en het ging dus ook weer veel beter gelukkig.

Vandaag hebben we toch nog weer een mooie dag cadeau gehad hoor! Lekker t zonnetje erbij en buiten koffie gedronken :9k

Fijn dat je wel gewoon nog op t harde met haar kan en mag stappen Ellis, dan kun je toch bezig met deze blubber bende!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:20

Iedereen last van de regen, hier nog een. Maar gisterenmiddag was het droog dus kon op mijn gemak uitmesten en de paddock schoonmaken.
Hopelijk vandaag meer tijd om er even 1 te laten lopen.

Geeske weer in controle, altijd fijn.
Ellis, rustig aan kan meestal geen kwaad dus gewoon lekker stappen op het harde dan maar.

gr. Ingird.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:15

goeiemorgen!

fijn dat je tussen de buien door nog even lekker bezig hebt kunnen zijn!

Hier is het ook zooo nat, en nu regent het weer... -O-

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:30

Gefeliciteerd met je verjaardag, Jolijn!

Mijn mannetje heeft zijn eerste eigen topic gekregen, klein overzichtje van augustus tot nu :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:02

Ik ga zo even kijken Liesbeth :)

Geeske een sloper op stal, die reed ik vroeger 1, strontirritant :+
Wel een fijne les gehad!

Ellis weer aan het stappen op de weg, weetje, beter 1 maand te lang stappen dan 1 dag te vroeg draven (wil iemand dat ook even tegen mij zeggen misschien? :+ )!

Ingrid druk geweest met mesten enzo. Hopelijk kun je snel weer met ze aan de slag!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:10

Gefeliciteerd met je verjaardag Jolijn. (en niet te hard van stapel lopen he met dat rijden :Y) )

Verder niets vanuit hier, zit op mijn werk en doe af en toe ff kijken wat er gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:12

Ik probeer mezelf errug te temperen (iig tot na de controle en foto bij de chirurg weer) maar dat is zooo moeilijk :o

Dankjewel :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:35

Jolijn gefeliciteerd! *\o/*
en doe voorzichtig... 8-)

Gelukkig droog geworden hier!
nu de grond nog... :+

Ferro vindt de paddock echt stom... :=
Kleine ruimte, heel erg nat en drassig, weinig te doen en vooral niks te klieren met andere paarden...
tja kerel dat is het grote paardenleven, wen er maar aan... :(:)

Fifi vanmorgen 10 minuutjes aan de hand gestapt, hoop dat het droog blijft zodat we eind van de middag weer even in kunnen spannen...

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:52

Gefeliciteerd Jolijn!

Zal Figo's topic zo kijken

Lekker dat je nog even aan de slag kon Ingrid! Het is echt even uitmikken nu... zo slecht!

Haha, Ferro moet wennen... Maar van t zomer komt hij wel weer in het land toch? Kan hij weer zat klieren... Hier staan ze nu ook maar wat in de bak en in de stallen... elkaar wat te vervelen! Heb wat takken met bladeren voor ze neergegooid en een dikke boomstam waar ze best druk mee zijn ;-)
Ben vandaag gemasseerd omdat mijn schouders volledig vast zitten maar dat gaat flink zeer doen! Moet de volgende keer echt eerder komen werd mij streng toegesproken! Dikke knopen in mijn spieren... En ja, dan kan ik de ontspanning ook echt niet meer vinden! Dan kan ik wel rustig zijn, dan is mijn lijf toch gespannen dus das wat jammer :( Maarja morgen een dagje vrij, maar hoop dat ik dan wat kan doen!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:51

Vies *** weer he! Hier ook hoor haha. Mogen het land nu niet meer op, maar hebben gelukkig nog een klein landje wat we tot 'het modderlandje' omgedoopt hebben. Groot zat om lekker in de lopen, met een klein heuveltje erin, en daar mogen ze dan met dit weer in. Maar ja, houdt dit weer lang genoeg aan dan wordt het een grote modderpoel, dus dan doet het zijn naam wel eer aan..... hihi.

Jolijn, happy birthday :) "beter 1 maand te lang stappen dan 1 dag te vroeg draven". ZO, Daar heb je 'm!! :P Geniet er maar van, ookal zijn de afgelopen maanden zwaar geweest, je gaat nu helemaal de goede kant op! En je hebt gelijk met die zin hierboven. Je gaat jezelf ZO ONTZETTEND HARD voor je kop slaan als je nu te hard van stapel loopt en daarmee je herstelproces e.d. in de weg zit;)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:50

Jolijn, Beter 1 maand te lang stappen dan 1 dag te vroeg draven!!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 23:07

_O- _O- _O-

en jij sterkte met je schouder... :(:)

Ja, volgend jaar gaan ze gewoon weer lekker overdags de wei op hoor waar Ferro staat! :j
dus hij moet er nu maar aan wennen dat het zo ook kan, ik gooi 'm af toe wel los met zijn vriendjes uit de wei, kan hij toch nog even spelen!