[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:04

Heey

Sorry even ego berichtje, heb wel bijgelezen.

Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Ze kunnen niet veel meer doen. Morgen moet ik bloedprikken en vrijdag moet ik weer terug voor een hartfilmpje en longfoto's, ook moet ik dan naar de psychologe zodat ik om leer gaan met mijn klachten. Verder is het afwachten.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:06

jus schreef:
Ja hij is nog vrij maar nog maar 16 jaar oud , grappige is dat ik een leerlinge heb meisje van 15 jaar en die nu in haar pubertijd een beetje laks is met alles dus ook een beetje met haar paardje , maar als hij de hoek om komt is het gelijk haar best doen te paard , als ze les heeft zegt haar mama altijd nodig Manuel even uit dan doet ze dus extra haar best , was ik nog maar 16 :D

hahaha
Nou, 16 is te jong ;)
Ook iets van rond de 22 rondlopen?? Hahaha
Mooie paarden zijn ook leuk hoor, die mogen wel jonger zijn ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:51

Hmmm, 16?
Soeske: Frank zegt al: Voor hem is het goed, want op een ouw fiets motte het leren hè? Dan mag jij de fiets zijn...

Sabrina is nu 7 en als ze op mij lijkt, zal ik toch moeten stoppen met vakanties boeken daarheen als ze gaat puberen.... hihi. Maar hij was toen al een erg leuke jongen van binnen, dus als hij nu ook nog knap is, dan is het een aanwinst voor de wereld!
Ja, nu ik deze zie, zie ik ook dat het niet Dardo is. Hij lijkt er niet eens op!
En spam maar raak hoor, een genot voor het oog. Bij die nieuwe mis ik het behang wel, dat hangt aan de andere kant. Daar ben ik ook altijd geïnteresseerd in..
Wordt wel tijd om een recente foto te plaatsen van hem hè?
Onze oppas is 14, die zal wel stil worden van hem? Mss wil ze mee om ook in Spanje mee te komen oppassen haha.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:53

moppielover schreef:
Heey

Sorry even ego berichtje, heb wel bijgelezen.

Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Ze kunnen niet veel meer doen. Morgen moet ik bloedprikken en vrijdag moet ik weer terug voor een hartfilmpje en longfoto's, ook moet ik dan naar de psychologe zodat ik om leer gaan met mijn klachten. Verder is het afwachten.

Oef, dat gaat niet meevallen dan meid. Q-koorts was het toch? Wat zijn dan de blijvende klachten verwachten ze? Sterkte hoor!!!

Hier goed nieuws: mijn zadel is binnen. En dan bedoel ik echt hier thuis binnen, 3 uurtjes geleden per post gebracht. Nou ja het is niet echt de mijne want die moet eigenlijk nog binnen komen. Maar deze is hetzelfde maar dan zonder suede zitting. Als dus mijn zadel binnen komt gana we de zittingen omruilen. :D Dus dit is dan toch wel mijn zadel haha. Op de foto's zullen jullie nog even moeten wachten, want ik ga niet rustig zadeltje passen en in orde maken met 2 drukke kids om mij heen. :P Maar hij is dus binnen!!! Met singel, beugelriemen en camarguebeugels.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:57

Zilfstar: Dankje :). Het is idd Qkoorts. Ze weten niet zeker of de klachten blijvend zijn maar het gaat in ieder geval lang duren voordat ik er vanaf ben. mijn klachten zijn : ben altijd super moe ( kan bijna niks meer met Shaddy, kan nog minder als mijn oma), heel vaak barstende hoofdpijn, bijna altijd koorts/verhoging, overmatig zweten, minder eetlust, misselijk, vaak spierpijn, soms pijn op de borst en benauwdheid. Niemand kan mij vertellen of het over gaat en hoelang het gaat duren als het over gaat.

Fijn dat het zadel binnen is :D. Kan je weer lekker aan de slag :D.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:28

Angela jemig zeg! Dat is een hoop ellende zo.. Hoop echt voor je dat het niet blijvend zal zijn.. Heel veel sterkte!

Soeske ieeeh lees het hieronder maar! We zijn helemaal verliefd! Alles ok gegaan bij de fysio?

Anouk het lijkt erop dat we ervoor gaan! Het was nog mooier dan verwacht 8-)

Branka balen van Frio, hopen dat hij over een paar dagen weer gewoon loopt..

Darius wordt ook bruin door de zon, onder z'n wintervacht kwam weer een prachtige glanzende zwarte huid tevoorschijn maar nu begint hij alweer te verkleuren := volgens mij blijven alleen homozygoot zwarte paarden echt zwart? Of klopt dat ook weer niet?

Jus nog meer mooie plaatjes...

Sanne wat leuk door een berber hengst? Is die dan niet voor jou gereserveerd?! ;)

Zilfstar jippie je zadel is er! Wel laten zien he!

Ik ben helemaal blij want het huisje+landje viel eens een keer niet tegen, nee het was zelfs mooier dan wat we verwachtten! We zijn er helemaal verliefd op geworden, het is een klein maar erg charmant huisje, de tuin is opgedeeld in 3 delen, er staan heel veel fruitbomen, groentes, planten en bloemen. Er zal wel een deel plaats moeten maken voor een paddock en wat boxen := hier wat fotootjes van het terrein, het loopt door tot op de bovenste foto de palmbomen en die daaronder de achterste witte muur. Er is geen water en elektriciteit 8-) maar er is een zoetwaterbron+put op het terrein dus verder heb je dat ook niet nodig, en zonnepanelen en gasflessen doen de rest.
http://www.mijnalbum.nl/Album=JCGJ7NWD

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:30

gaaf hoor Lakshmi!
Waar is het huisje? haha..
Kunnen we daar wel blijven slapen tegen die tijd? :P

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:33

Martine: Dankjewel :). Wat een gaaf plekje zeg :D.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:36

Haha het huis stonden we op! Dat moet wel kunnen, er staat achterin de tuin ook nog een bewakershuisje, we denken eraan om dat op te knappen, wc en douche erbij en dan moet dat ook een lekker plekje zijn :) en we hebben voorlopig ons huisje waar we nu wonen ook nog, vlak naast het strand, ook niet gek ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:37

nee, vlak aan eht strand is ook super! Gaan jullie het doen of weet je het nog niet? En heb je nu eigenlijk je paardjes aan huis? En waar ligt het, vlakbij je nu huisje zeg maar?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:41

Martine: Wat tof, ik ben heel benieuwd naar foto's van het huisje. Ziet er idd ruim uit voor 3 paardjes! Zijn er ook uitrijmogelijkheden?

Angela: Ik lees je verslagen hoor, maar ik weet er nooit zo raad met ziekmeldingen. Nogmaals beterschap. Van Q-koorts kan je levenslang last houden heb ik wel gehoord.

Wanda: Je zadel is gearriveerd super!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:43

Angela dank je!

Soeske ik denk dat we er wel voor gaan! Nu heb ik de paarden niet aan huis maar in pension bij vrienden van ons die een manege hebben, het is daar ook erg mooi maar het kost toch een stuk meer en daarbij vind ik het toch een beetje een rotgevoel dat iedereen steeds maar aan je paarden zit := het nieuwe huisje ligt op ik denk 4 km van waar we nu wonen, dikke 5 minuten met de auto ofzo, het ligt wel verder van het strand vandaan, maar dan graven we gewoon een zwembad! Daarnaast gaan we toch meestal naar een afgelegener strand, waar we nu zitten is het echt het toeristische gedeelte. Heb jij de paarden aan huis? Friesland is ook mooi trouwens!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:46

Anouk: Dankje :). Ik snap dat je niet zo goed weet hoe je erop moet reageren ;). Van Qkoorts kun je idd je hele leven last hebben :(.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:19

Ik weet niet zo goed wat Qkoorts is heeft waarschijnlijk andere naam in het Spaans ik wens je in ieder geval beterschap !!!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:26

jus wat verwen je ons toch weer met al die plaatjes van paarden.
ik denk dat die foto is van na ons bezoek, manuel lijkt daar in ieder geval langer als dat wij hem kennen. het was toch wel een geweldig dier hoor toen

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:31

Geweldig Jus,spam maar lekker door 8-) zoals ik eerder al vroeg,staat er nog een leuke jonge cremello/perlino ergens in de buurt in de aanbieding?Liefst een merrie?(1 of 2 jaar ofzo)

Angela; wat een ellende zeg...heb je ook daadwerkelijk contact met geiten gehad waardoor je de Qkoorts hebt gekregen?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:33

Anouk ik stuur wel wat door. Uitrijmogelijkheden zijn ideaal, op 15 minuten van het strand, kilometers zandweggetjes om ons heen, flamingo'eiland' ook dichtbij en zelfs de 'blue lagoon' (niet die waar de paarden nu voor staan) is met een flinke rit te doen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:58

Martine: dat klinkt ideaal! Wat een droomstulpje!

Jus: Q koorts (rickettsiose) is volgens mij een virus dat van geiten, varkens en schapen afkomt. Het heerst hier een beetje. In mijn buurt zijn volgens mij inmiddels 2 geitenhouderijen deels geruimd. Daar is het virus makkelijk te traceren. Het gaat dan om drachtige dieren, want bij het baren komt het virus naar buiten. Niet drachtige dieren mogen blijven leven. Er rust een fokverbod op de houderijen en eigenlijk zijn deze mensen gewoon failliet nu. Ook bedrijven waar ze ook komen, mogen dan niet meer fokken, dus het is echt heel breed. Er is grote discussie of ze wel moeten ruimen. De meeste schapen en geiten zijn namelijk geënt hiertegen. Bij onderzoek komt het virus dus altijd naar boven en men neemt niet de moeite om te checken of het dier echt ziek is, of dat het van de enting komt. Er zijn zelfs al ruimingen geweest, voordat echt de ziekte was vastgesteld. Alleen in NL, het zal weer eens niet, is de maatregel zo drastisch, terwijl het een wereldwijd probleem is. Er wordt gedacht dat we de ziekte hier zo zouden kunnen uitbannen. Ik zal wel te boers zijn om deze politieke zet te begrijpen. Ik kan het niet. Vind het echt vreselijk dat Angela er ziek van is, maar ja, ik vond dat onder narcose brengen van die geitjes, die eigenlijk helemaal niet ziek waren ook vreselijk.
Q staat voor question. Vragenkoorts, omdat er ontzettend weinig over bekend is.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:15

Angela, jeetje wat naar zeg, die Qkoorts.. ;( . Sterkte ermee, klinkt echt niet fijn, al die nasleep ook.. :(:) .

Jus.. wauw, wat een prachtige schimmel :D ! Kan wel merken dat ik je heb gemist in het topic, al die mooie spam :D !

Martine, wat leuk dat het zo goed beviel! Ik hoop dat het echt iets voor jullie is :j

Zilfstar, ohh fijn, eindelijk je zadel binnen! Nu lekker aan de slag ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:49

ah, oke, nou leuk voor jullie Lakshmi! Ben benieuwd!
Ik heb de paardjes aan huis, friesland is zeker mooi. Wij zitten op de vlakte, ik kan naar het strand maar ben ik wel een stukkie onderweg.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 23:55

zasread schreef:
Prinslover schreef:
Aline, ben even de draad kwijt. Had jij nu nog meer veulens dit jaar gehad? Al eerder of nog op de planning staan?

Ik ben zo brutaal om even te antwoorden O:) Maar Robert en Aline verwachten nog twee veulens van Ulises dit jaar. Een van de merries staat op het moment ook op springen! En ze verwachten van Igneo zijn mama, Fiesta dit jaar een veulen van een Perlino kleurige Berber, dus dat wordt als het goed is een valk of een palomino <3
In totaal 4 veulens dus, waarvan er 1tje inmiddels al geboren is.

*\o/* Wat leuk! Een berber hengst perlino gaaaaaf! Ik wacht met spanning af :D !

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 00:47

lakshmi schreef:
Soeske ieeeh lees het hieronder maar! We zijn helemaal verliefd! Alles ok gegaan bij de fysio?

Uhu, alleen hij raad me aan om toch weer een afspraak met de orthopeed te maken omdat ik er nog best last van heb.. Vooral tijdens het werk, en nu ook.. nu ik gewoon lig..

Vandaag rodeo met Goya gereden haha.. Had vanmiddag gewoon gereden, ging vanaaf nog ff met ma mee en de hond. Had zijn kaptoom om en gewoon zonder zadel. Stonden ze ergens te schieten, hij schrikt ze eige rot natuurlijk, dus stuiter stuiter.. Bleef gelukkig zitten, maar had niet te lang moeten duren haha..

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 07:42

zo ben er ook weer... kan niet slapen, heb oorpijn.
Moppielover: dat is nog wel wat! Beterschap en sterkte, dat het maar gauw over is..

Wat een mooie paarden heb ik voor bij zien komen! :D

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:29

Annash schreef:
Mja ik sluit niet uit dat er bij mij ook iets jongers komt hoor... maar brengt nog wat meer risico (en extra kosten) met zich mee, opfok he.

Risico heb je altijd, en die extra kosten vind ik persoonlijk wel meevallen, het zelf opleiden vind ik gewoon echt belangrijk, ik merk dat nu met Piropo, hij is ingereden en bereden in Spanje, niet slecht maar er zijn dingen die daar gewoon anders gebeuren dan ik het zou willen. Dat merk ik nu, een galopwissel (vliegend) is niet zomaar even aangeleerd, het kan niet meer spelenderwijs worden aangeleerd wat dat hebben ze in Spanje te snel gedaan en hij is in de war geraakt. Dus dat moeten we nu zo af en toe eens aanstippen, de pa-pi kan hij met groot gemak alleen om hem dat op de hulpen te laten doen? dat snapt hij niet, maar in Spanje hebben ze hem dat op een bepaalde manier laten doen (dat stond dus ook op de verkoop video) en dat heeft best veel impact gehad op hem, sommige dingen geven een soort van terugslag en dan raakt hij compleet in de war het arme dier.
Helemaal zelf opleiden, spelenderwijs dingen aanstippen die je dan later in de training kan uitbouwen, dat lijkt me echt geweldig.
idefix4 schreef:
Beda: Ik weet nog een heel mooie in de opfok in Finsterwolde. Volgens mij is er laatst ook nog een heel gaaf hengstveulentje geboren... ;)

Haha ja klopt maarrrrr ik heb hier een hele fijne opfok zitten op Texel, dat is dichterbij *D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:08

Beda hoe gaat het met je kleine shetje gaat zijn ballen ernog af.
met macho gaat het goed hij is weer erg bij gekomen.
tedik trouwens.

toen hij nog hengst was had ie een mooi figuurtje maar nu heeft ie een hangbuik.
zal wel erbij horen.