Onze jaarling. Van Auwert. Vind dr verschrikkelijk mooi, wel echt een karakter erop waar je u tegen zegt
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseloverl schreef:[ [url=m/GJ6nhI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze jaarling. Van Auwert. Vind dr verschrikkelijk mooi, wel echt een karakter erop waar je u tegen zegt
sannahtris schreef:@ynekes
Super mooi stuk in de phryso ben je er ondertussen uit welke hengst het nu echt word?
Ik ben ook gek van auwert zo veel luxe.
@absolem zo dat ziet er veel belovend uit super fijn lekker verder trainen wat is die toch knap!
Ik zag ook nog verschillende auwerts voorbij komen wauw wat zijn ze mooi zeg!
Vragen over keurings klaar maken hoe zit dat met een hengstje die gaan toch al met 2,5 de kooi zeg maar in? Dat zou dan toch beteken als ik die van mij keuringklaar wil laten maken dat dat volgend jaar zal gebeuren voor de zomer?
Sorry ben er niet heel erg in thuis!
Quick is van 7 maart 2021
Qua zadel heb ik een fryso en ben daar super blij mee dat van houding is inderdaad wel een dingetje maar er zijn speciale zadels waar je in een houding word gezet zegmaar !
Getty_Maan schreef:Horseloverl schreef:[ [url=m/GJ6nhI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een pracht beestje! Wat zit er bij moeders achter en hoe bedoel je het karakter precies?
Hier is het veulen ook totaal niet bang, eist alle aandacht en alle kinderen van de buurt knuffelen met haar.. Ben bang dat dit straks ook een 'probleem' kan worden. Iets met 'te' mak.
Dennenboom schreef:Hebben jullie ook ervaring met nakomelingen van Omer 493? En hebben jullie hem zelf ook gebruikt voor een merrie? En zo ja, wat voor merrie?
Nynkex01 schreef:Tot welke leeftijd mag je met een merrie naar de keuring? Ilse wordt dit jaar vier maar is echt ontzettend puppy, dus wil eigenlijk nog wel minstens twee jaar wachten, ook omdat ik zelf wel voorstander ben van niet al te vroeg rijden en ze dus waarschijnlijk volgend jaar nog niet heel vol in de spieren gaat zitten
Absolem schreef:sannahtris schreef:@ynekes
Super mooi stuk in de phryso ben je er ondertussen uit welke hengst het nu echt word?
Ik ben ook gek van auwert zo veel luxe.
@absolem zo dat ziet er veel belovend uit super fijn lekker verder trainen wat is die toch knap!
Ik zag ook nog verschillende auwerts voorbij komen wauw wat zijn ze mooi zeg!
Vragen over keurings klaar maken hoe zit dat met een hengstje die gaan toch al met 2,5 de kooi zeg maar in? Dat zou dan toch beteken als ik die van mij keuringklaar wil laten maken dat dat volgend jaar zal gebeuren voor de zomer?
Sorry ben er niet heel erg in thuis!
Quick is van 7 maart 2021
Qua zadel heb ik een fryso en ben daar super blij mee dat van houding is inderdaad wel een dingetje maar er zijn speciale zadels waar je in een houding word gezet zegmaar !
Sommige wel als ze heel veelbelovend zijn. Jelske gaat ook pas dit jaar. Die had vorig jaar zomer zo een klap gehad dat ik hem er niet op tijd boven op kreeg.
Ze mogen tot vijf geloof ik naar drachten voor de eerste bezichtiging. Maar vanaf het jaar dat ze vier worden moeten ze naast het straatje en de kooi ook onder het zadel of/en voor de wagen getoont worden om ster verklaard te kunnen worden (en dan moeten ze het dus ook wel echt goed doen al).
Mede daarom worden de meeste hengsten al met 2,5 er heen gebracht. Want dan krijgen ze sneller het voordeel van de twijfel zegmaar.
sannahtris schreef:Absolem schreef:
Sommige wel als ze heel veelbelovend zijn. Jelske gaat ook pas dit jaar. Die had vorig jaar zomer zo een klap gehad dat ik hem er niet op tijd boven op kreeg.
Ze mogen tot vijf geloof ik naar drachten voor de eerste bezichtiging. Maar vanaf het jaar dat ze vier worden moeten ze naast het straatje en de kooi ook onder het zadel of/en voor de wagen getoont worden om ster verklaard te kunnen worden (en dan moeten ze het dus ook wel echt goed doen al).
Mede daarom worden de meeste hengsten al met 2,5 er heen gebracht. Want dan krijgen ze sneller het voordeel van de twijfel zegmaar.
Oke bedankt voor je uitleg duidelijk!
Dan gaan ze volgend jaar in training, maarja wanneer zijn ze nou veelbelovend vind ik altijd lastig..
als ik het aan een trainer zal vragen zal die al gauw ja zeggen omdat je ze daar dan natuurlijk in training zal zetten