[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:07

Heb dat ook ff nagemeten daarnet, en hij is ongeveer 1.56 nu. Beter wat groter nemen dan denk je? Zal ik proberen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:10

jeps, als 'ie al rond de 1.56 is en hij gaat straks wat ronder worden is 165 echt te klein hoor, zou zonde zijn als je met een paar weken weer om een nieuwe deken moet...

liesd

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:11

Ja, da's waar. Dan haal ik nu een 175, kijk of die veel te groot is (moet wel zeggen dat ik het vrij strak langs zijn lijf heb gemeten en uitkwam op 168 cm, dus dan zal jouw inschatting beter zijn), en kan hij volgend jaar wel een groter maatje krijgen :)
Thx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:15

Mo heeft 1.75 met haar 1.53 :+

Mooie Fif zag ik voorbij komen en brave paarden aan dubbele lijnen.
Goed idee om van het weekend eens met Mo te doen!

Mensen, ik heb gegalopeerd en opgestapt zonder krukkie :D
Mijn dag kan niet meer stuk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:15

ja zou ik doen, succes ermee!

maak je een foto? 8-)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:17

Tuurlijk :)

Jolijn, al gegaloppeerd intussen, super! Wel voorzichtig doen he :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:17

Ja, deze doet geen vlieg kwaad :D
Heb zijn bokken vermeden (ken hem wel dus dat kan ik)!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:34

Kijk je uit Jolijn :+ Ik zeg altijd tegen kleine meisjes die te snel willen gaan met jonge pony's dat ze ook zat leuke dingen op de grond kunnen doen met de pony's, maar denk dat dat advies voor jou misschien ook wel geldt haha :D
Voor jou ook lekker om weer aan de slag te kunnen met Fifi :)

Dekens vermijdt ik liever... Geloof dat Oba ook wel 185/190 heeft ofzo.

Trailers... Toen wij Fiëla anderhalf jaar geleden gingen ophalen heeft ze de hele trailer bij elkaar getrapt, waarschijnlijk staan steigeren, want ze had een wond boven dr oog. Weet niet hoe het nu zal zijn, maar de eerste maanden als ze al in de buurt van een trailer kwam liep ze debiel te doen en ging ze geluiden maken enzo. Maar goed, de eerste keer dat de hoefsmid kwam stond ze ook gewoon naar hem te grommen..
En nog terugkomend op dat expres doen van paarden etc. Fiëla is echt een geval apart.. Vandaag ook, dan kom ik in d'r stal om even een borsteltje over dr heen te halen, ze stond stro te eten, ik kom binnen en Fiëla loopt dan dus gewoon expres tegen mij aan. In het land doet ze dat ook. Mega land, alle ruimte, maar ze moet precies zo lopen zodat ze mij opzij beukt. En al geef ik dr een tik ofzo kijkt ze niet eens om... Daarom ben ik ook wat vrijwerk gaan doen, die moet respect krijgen en dat gebeurt dus echt niet zomaar ghehe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:37

haha ja, ik doe met mo genoeg op de grond maar wil gericht trainen op paardrijden, die spieren... dat doe je alleen met paardrijden :+

Zo rijdt ik nu ff rond:

Afbeelding

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:46

Stoer paardje :D Zo een wil ik misschien ooit ook nog wel :P
Ik heb altijd als ik een tijd niet gereden heb en ik doe weer wat, dat ik dan zuuuulke zere bovenbenen heb haha.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:48

:D Ziet er goed uit Jolijn.

Ik ga altijd naar Visdonk in Roosendaal, ben daar heel tevreden over.
En ik hoef me daar nooit voor te stellen :D

Wat betreft dekens, Boukje heeft XL vanwege haar omvang, zeer brede borst en kont. (ze heeft ook een boommaat 5 qua zadel)
Bram heeft nu een L van Dominick (net gehad) maar die heeft helemaal geen borstkas.
En mijn KWPN er heeft een 195 op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:50

Daar had ik ook op gerekend idd, spierpijn... Weet je.. geen greintje :')
Belachelijk!
Wel een beetje botpijn alleen... Maar dat hoort erbij!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:58

Wij zijn met Oba ook bij Visdonk geweest voor haar artrose. Ook goed bevallen, paard had volgens de andere veearts een spuitje moeten krijgen, en gelukkig zijn we bij visdonk terecht gekomen, zijn inmiddels ruim 7 haar verder... Al gaat het nu niet zo goed meer, maar ja, die tijd komt op een gegeven moment...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 09:03

Stoer, Jolijn :)

Martinique, jammer dat Oba niet goed gaat... Waar heeft ze nu precies last van?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:26

Nou! Ik heb 'n afspraak voor Tammetje. Aankomende woensdag ga ik met 'm naar Bodegraven. Dan krijgt hij een kreupelheidsonderzoek. Mocht blijken dat hij inderdaad OCD heeft kan hij gelijk donderdag geopereerd worden :D En dan mag hij waarschijnlijk na het weekend weer naar huis!! :):)

Ik mag van mezelf nog niet te blij worden, eerst dat onderzoek maar eens afwachten. Er zit in ieder geval schot in de zaak :D

Heb ook gelijk de DA gebeld en die zou zijn doorverwijzing ook naar Bodegraven sturen.. Snap er niks van waarom hij zo laks is.. Maargoed, voortaan neem ik dus sowieso zelf de touwtjes in handen, mocht er ooit nog zoiets voorkomen (wat we natuurlijk hopen van niet!).

Oehh dubbele lijnen wil 'k ook graag 's proberen, komt er elke keer niet van. Lijkt me zo fijn! :D
Haha snap wel dat ze 't raar vind als ze door die touwtjes op vreemde plekken wordt aangeraakt :P

Wat mooi zeg dat Ferro er verder weinig aan overgehouden heeft! Wonderlijk inderdaad!

Nu je 't over dekenmaat hebt Liesbeth, mijn regendeken is dus te klein ^) Gister voor het eerst opgedaan, voor vanacht en zn billetjes zijn bloot :(:) Mn Friesje van 1.63 moet dus dekenmaat 205 hebben :=
Mooi dat Figo zo makkelijk is haha :D

Hihi leuke foto van Fifi :D

Zoooooooooo Jolijn!!! Wat gaaf zeg!!! :D :D :D
Ahhh wat 'n supergave Tink zeg! <3

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:56

Jolijn, dat ziet er inderdaad super uit!

Pff, t is hier echt stormachtig nu... en over een half uur heb ik trailer-trainen!
Ga nu maar met een dikke jas aan naar buiten om alvast een stuk bak af te zetten e.d... mijn vader is pas op het nippertje thuis waarschijnlijk om de trailer klaar te zetten, dus dan wil ik wel gelijk beginnen!
Maar t regent ook steeds behoorlijk :( Alhoewel, misschien wil ze dan wel graag naar binnen! :Y)

Joh, Fifi geeft gewoon licht! Staat echt in het middelpunt van de belangstelling ;-)
Fijn om te horen dat ze zelf ook graag weer aan de slag gaat!

Figo en z'n dekens... Dat heb je met die kleine mannetjes die nog niet zijn uitgegroeid he?! Lastige verhoudingen, groeien hard en alles is duur....

Edit: Ook een afspraak bij de DA voor Tamme, goedzo!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:09

Ze heeft al jaren artrose in dr voorbenen en ik denk dat ze dat heeft op willen vangen met haar achterbenen. Momenteel heeft ze last van dr rechterachterbeen, en rug ook.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:42

Jeetje Jolijn, super dat je hebt gereden maar doe je rustig aan en voorzichtig!!! Lijf moet nog langer mee!

Dekens: Frío heeft 185 a 190. Laatste ligt vaak fijner. Is ook van de betere merken. En die maat ligt mooi over zijn billen en rond zijn hals en schouder.

Vandaag weer les gehad aan de lange teugel van Bianca Koevoets. Zij heeft een hele tijd met Piet Bakker meegelopen, dus geleerd van de beste ;)
Ging echt erg fijn en ga regelmatig les bij haar volgen. Lekker 'thuis' op stal *\o/*

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 00:18

Even EGO!

Afbeelding
Afbeelding

binnen 2 uur. toen zijn we gestopt want het weer was echt ECHT heel slecht... bovendien was natuurlijk precies toen de buurman begonnen met mais maaien, dus het was een druk lawaai ;-) goeie training...
Doordat ze zo gevoelig is reageert ze super snel op aanwijzingen, kan dat heel explosief gaan en heel heftig, maar verwerkt ze dingen ook weer heel snel en heeft ze zo vrij snel wat de bedoeling is.
Het ging natuurlijk niet zonder slag of stoot, en ik ga wel nog een les nemen ook voor mezelf, maar al met al is ze een aantal keren echt vrijwillig die trailer opgegaan om te 'ontkomen' aan het werk rondom de trailer... om rust op te zoeken dus!! Super fijn *\o/*
Wel echt volledig doorweekt en koud geworden, maar dat was het waard!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:09

Zo wil ik het ook graag leren. Helaas hier 1 die heel zwart-wit reageert. Of op de kleinste aanwijzing (en dan staat te stampen van ergernis als ik te veel doe) of op slot staan en dan moet je snel groot inkomen.
Gaaf hoor!!!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:19

Haha, deze foto's lijken super relaxed, en dat zijn ze hier ook, maar echt hoor, mijne is ook een tikkende tijdbom... super gevoelig, reageert heel snel en soms dus ook super heftig, maar verwerkt het ook weer heel snel, staat heel snel weer te kauwen en er eens over na te denken.
T is echt een kwestie van op precies het juiste moment stoppen met vragen... Wendy (zo heet mijn trainer) vraagt het altijd eerst met een tongklik, als ze daar niet op reageert gaat ze met de stick op haar schoft tikken, gewoon zachtjes maar in een gelijk tempo, als dat te lang duurt gaat ze iets harder tikken, maar de keuze blijft bij Chimanga omdat het niet zeer doet. Het is echter wel vervelend.. als ze dan ook maar 1 stap in de juiste richting doet stopt Wendy gelijk met tikken en geeft haar rust.... Op die manier reageert ze steeds eerder omdat ze weet dat het tikken niet op zal houden voordat ze voorwaarts gaat... Maar als ze terug gaat of wegdraait o.i.d. dan hangen daar nog net iets fellere consequenties aan.
Werkte echt prachtig... op den duur moesten we haar zelfs even corrigeren en gas terug nemen anders zou ze uit allerlei vreemde hoeken de trailer op springen!
Ik zeg niet dat ze nu volledig genezen is, maar we zijn toch een mooi eind opgeschoten!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 12:29

Geeske, klinkt als een hele fijne aanpak!

Ellis, je had helemaal gelijk over de dekenmaat. Kom net van de ruitersportzaak en er ligt nu een 175 op. Die sluit netjes aan aan zijn borst, en bedekt zijn billen net genoeg. Volgende deken zal wellicht een 185 worden. Paardje is dan toch al gevulder dan ik dacht :)
Nu ligt er een met fleece gevoerde regendeken op, volgende zien we dan wel.
Heb ook alvast een zak Pavoslobber meegebracht (subli kunnen we hier niet krijgen), dus Figo is all set voor de herfst!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:15

ow mooi die trailerlaadfoto's! *\o/*
met rust kun je een hoop gedaan krijgen, gaat vast goed komen...
fijn dat dit al is gelukt!

figo heeft z'n eerste jasje! *\o/*
fijn dat 'ie past! :j
heb je de deken er nu al op liggen en houd je 'm er op?
ik twijfel bij ferro, die staat nu nog bloot...

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:21

Net ff geprobeerd, maar hij voelt nu nog niet echt koud, dus hoeft er nog niet op te blijven! Wordt deze week wel kouder, op dit moment is het hier 9 graden, dus ik hou het ff in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 16:52

Mooi zo geeske!

Mo komt op een kalender, ik ben zo trots!!! :D