[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:15

Beetje lui maar ik heb m even gequote uit het andere topic Tong uitsteken. Heb nog veeeel meer foto's maar die heb ik nog niet online staan....

evdpanne schreef:
Nou hier komen een paar foto's van vanmiddag....

1. Het haflingerveulen. Nog nat van het zweet door al het rennen...
Afbeelding

2. Daar gaan ze samen op stap...
Afbeelding

3. Met één van de andere dr bij...
Afbeelding

4. Sjaan maakt Kennis met één van de veulens...
Afbeelding

5. Het groepje 'vaste' bewoners.
Afbeelding

6. En toen zat de chagerijnige merrie ze achterna dus was het even rennen.... Had zo'n stoere foto geweest als het hoofd dr helemaal op zat...
Afbeelding

7. Nog een crossfoto.
Afbeelding

8. Sjaan is ook grote vriendjes met dr weidegenootje!
Afbeelding

9. Van al dat rennen krijg je natuurlijk wel dorst...
Afbeelding

10. En we stormen weer verder Lachen
Afbeelding

De rest moet nog even ge-upload worden Knipoog.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:16

Bianca,leuk zeg! Yippie vind het ook wel prima he?
Utixo, tjee, wat heeft dat paard wel niet meegemaakt zeg... arm dier..
evdpanne, leuk zeg!
Zal me zo maar even naar buiten wagen, even kijken of de paarden niet verzopen zijn hihi (staan 's nachts nog buiten en heeft flink gespoeld hier)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:07

Ik wilde vandaag met Utix een fijne strandrit gaan maken. Maar ik denk niet dat het hem word, zowel Utixo als ik houden niet van nat weer Haha!.
Evdpanne: Veulentjes! Daar ben ik gek op, wat een leukerds!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:36

Ze zijn zeker leuk Lachen. Vooral het haflingerveulentje... Dat is echt een donder, nergens bang voor... Echt ik kijk er niet vreemd van op als die de leiding nog is overneemt in de groep... Ze was er net een dag en stapte al op alles af en durfde zelfs nog een bok richting één van de vaste bewoners te geven (dat heeft ze wel geweten...) de ander is echt heel lief is juist heel onderdanig tegenover de rest. Maar dat haflingertje.... Daar gaan de eigenaars hun handen nog mee vol krijgen...

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:19

so vandaag alweer tweede dagje thuis. Boos!
moet eind van de week weer dokter bellen en als mijn rug klachten dan nog niet over zijn dan zit ik in een begin stadium van hernia :'(

verder met janske echt super en met Monse ook ben zo trots op mijn paardjes.

zal snel weer bij reageren Haha! Kusje Kusje

sorry voor mijn ego berichtje Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:36

Zo, ik heb alleen maar leuk nieuws ineens! Haha! Ik ga morgenavond gezellig naar Jasmijn, om daar een nachtje te blijven slapen, en een dagje paarden met zn tweeën Haha! Haha! . Heb ik echt super veel zin in! Wordt vast weer heul gezellig hihi.
Via bokt ga ik ook een K&K dubbelgebroken bitje ophalen in Den haag, bij een bokker. Die heeft zelf ook een lusitano, en er staat een PRE hengst daar op stal Haha! . Wordt dus helemaal leuk!! Weer even leuke & mooie paarden kijken haha Pling .

En niet te vergeten, donderdag Chico weer zien leuk hoor Haha! Haha! Haha! . Sorry voor ego berichtje, maar ga nu ff filmpje kijken met vriendin, reageer straks wel bij Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:44

Leuk hoor Lachen

Ik lees even niet bij meiden en heer, want het gaat op het moment erg slecht met me...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:49

Benthe: Jeetje wat een brokkenpiloot Ach gut
Hopelijk krijgt hij snel een beetje meer vertrouwen in je!

Esther: Ik ben uiteindelijk met de auto naar het treinstation gegaan Vork
Het was overigens wel droog Haha!
Oeh leuk, bij een ruitersportzaak werken! Wordt dat dan je vaste baan of een bijbaantje?

Ilona: Ik ben jaloers Bloos Ik wil ook gezellig komen logeren! Wel uitgebreid verslag doen he!

Jolijn: Ach gut sterkte! Echt balen dat je steeds zo'n last hebt!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:00

Jolijn Veel sterkte meis Ach gut

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:52

Flamon: oei dat klinkt niet echt goed! Hopelijk gaan je rugklachten snel over!

Prinslover: Gezellig lekker logeren en samen paardjes doen! En veel plezier bij Chico donderdag!

Zasread: Ik had vandaag lekker de auto om naar mijn sollicitatie te gaan en naar school ben ik lekker met de bus gegaan Lachen. Die halte ligt lekker dicht bij mijn huis Haha!. En toen ik Sjaan ging doen had ik echt geluk toen ik dr uit het land ging halen was het droog en toen ze stond te eten onder een afdakje ging het keihard regenen en toen stonden we allebei droog. En terug naar het land was het ook alweer droog Haha!.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:03

jolijn: beterschap meis!! we leven met je mee hier hoor.
fanny: ook voor jou het bovenstaande, hopen dat het allemaal nog met een sisser afloopt
Ilona: lekker! dat moet wel gezellig worden. foto's en verslag he. *waarom word ik nou niet gevraagd voor logeerpartijtjes bij barokke bokkers?* Tong uitsteken

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:28

Soeske: Ik heb een hele leuke foto van Goya gezien!! Knap hoor dat je al zover bent Haha! . Moest stiekem wel lachen, het is net of hij zn eigen worteltje gaat pakken hahaha.

Fanny: Ojee, sterkte maar! Ach gut .

Bianc: Oh wat stoer zeg!! Jij op Yippes, eindelijk!! En wat is ze braaf zeg, houden zo!! Pling

Eshter: Gave foto's hoor, van de wei en veulens. Haha, dat die haf nu al zo brutaal is, dat zal wat worden hihi Haha! . En duimen dat jij het wordt bij de sollicitatie, spannend!

Sanne: Jaa, zou wel heeeeeel erg leuk zijn geweest als jij ook kwam Haha! . Maar helaas... al gaan we nog wel een keer een bokt meeting doen hoor!! Pling

Jolijn: Beterschap.. Ach gut

Frank: Hahahaaha, jij bent echt een man met humor, geweldig Haha! .

Ik zat is te denken, misschien is het wel heel erg leuk om ergens volgend jaar zomer te gaan meeten, met zoveel mogelijk mensen uit dit topic!! . Dat zou me echt geweldig lijken. Iedereen IRL meemaken, mét of zonder paarden. (Met paarden zou dan wel zo leuk zijn natuurlijk!! En dan het liefst in de buurt bij een manege waar ze eventueel paarden verhuren, zodat de mensen zonder paard ook mee kunnen rijden!! Haha! Wat denken jullie ervan Haha! ? haha.

Zo net filmpje gekeken, was wel erug spannend hoor. Was de film; Butterfly on a wheel. Hele goede film vond ik het. Natuurlijk ook gezellig bij gekletst met vriendinlief! Pling
Oja, nog een leuk nieuwtje, er staat weer een andalusier bij ons op stal. Leuk dier, moet alleen weer even bijkomen op gewicht en in spier.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:32

iloon ik ga mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:34

Ik ook... Als ik beter ben tegen die tijd Huilen van het lachen

Sorry hoor, ik wordt een beetje moedeloos!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:35

he kopop meis hier een knuffel voor je

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:36

Petra -> De tondeuse heb ik binnen en staat in de oplader.
Morgen maar eens kijken tot hoever ik kom, fototoestel gaat mee! Clown

Sanne -> Bedankt voor de tip!
Ik wacht eerst even af wat mijn huisarts zegt en of het daadwerkelijk wel tennisarmen oid zijn.
Moet nog wel een afspraak maken en aangezien ik deze week geen tijd meer heb wordt het pas volgende week dat ik kan......
Overleef ik wel! Haha!
Volgens mij begrijp jij mij verkeert met dat foefje. Vork
Dat wijken voor druk deed ik door haar van voren tegen te houden met de teugels of looptouw.
Net als bijv. wanneer je erop zit en je paard bij elkaar wilt rijden.
Op gegeven moment wil ze onder die druk uit en gaat ze vanzelf opzij of achteruit.

Amanda -> Ziet er leuk uit op de foto's!

Suzanne -> Ik was in Donkerbroek.
Hahaha! Goya is idd wel heul erg enthousiast! Haha!

Benthe -> Oh daar had ik overheen gelezen dat het hoofdstel nog maar 2 maanden oud is.
Ja dan is het niet zo gek dat je gewoon een ander krijgt lijkt mij!

Michelle -> Ik wil bij Rints haar baard en kaken scheren, haar oren en haar benen en voorste knieën.
Verder heeft ze een enkel verdwaalde lange haar onder aan haar hals en kort ik de tastharen iets in.
Vrijdag komt de hoefsmid en de VA om te enten en een wormenkuur afgeven, en dan heeft ze haar APK en grote beurt er weer opzitten. Haha!

Jolijn -> Ben ik totaal met je eens, van achter naar voren rijden, het stuur en de moter zitten achter.
Zo rij ik Rintske ook, ik rij ook klassiek, alleen dan op de Spaanse manier en jij blijkbaar op de Duitse manier.
Persoonlijk ben ik van mening dat een paard wat alleen maar voorwaarts wordt gereden geen goed ruggebruik heeft en de achterhand niet goed onder kan zetten.
Zeker een (barok) paard met een lange rug heeft hier moeite mee.
Barokke paarden zijn boegtrekkers.
Maar dat is, zoals ik al zei, een persoonlijke mening.

Bianca -> Yeah! Eindelijk foto's van jou op Yippie!
Gaaf joh!

Cloris & Malin -> Jullie hebben gelijk, ze mogen niet sloffen, maar vooral in het begin is het net of ze sloffen, ook omdat ze het dan nog erg moeilijk vinden.
Je hebt in het begin nog maar korte stukjes waarin ze dan goed lopen, maar langzamerhand worden die korte stukjes steeds langer.
Als ik Rintske zo laat lopen en ik ga na een poosje met mijn hand over haar broekspier dan is die gloeiend heet, dat is voor mij een teken dat ze 'm goed heeft gebruikt.
Ik ben nu 3,5 maand met haar bezig en kan al duidelijk verschil merken en zien! Pling

Esther -> Leuke foto's!
Succes met je sollicitatie!

Fanny -> Beterschap! Ach gut

Frank -> Jij mag gerust een nachtje komen logeren bij mij, hoor! Ach gut

Vandaag is Jasmijn bij mij en Rintske op bezoek geweest!
We zijn eerst even bij Ooteman binnen gewipt en daarna gelijk door naar Rintske.
Ik heb haar manen even losgemaakt en geborsteld en wilde haar even in de binnenbak laten rennen, maar mevrouw had er geen zin in.
Daarna zijn we doorgereden naar Mayke en kon Jasmijn haar 4 andalusiërs zien waar ik het wel eens over heb.
Mayke liet ons stukjes film zien van haar bezoeken aan Spanje bij de fokkerij waar de moeder van Nombrado is gedekt en de vader van Nombrado staat.
Jasmijn vond Nombrado en Goloso ook wel erg leuk! Haha!
Toen was het al weer tijd voor haar om naar huis te gaan, helaas......
Ik vond het gezellie Jasmijn! Volgende keer een keertje bij jou?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:38

we zouden toch op de kamasutrabeurs gaan meeten...??? haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:38

Tja, dan zit ik zowiezo met een moeilijk paard, een kruising tussen een barok beestje, en een kwpn-er Clown

En met voorwaarts heb ik het niet over over zijn tempo he Knipoog
Ik ga een poging doen tot het uitleggen...

Veerle maakte als ze gestresst was heel erge kleine pasjes, en ging onder me vandaan lopen... Dan moest ik haar toch door het voorwaartse (op mijn been, en niet door vluchten), ruimer laten worden, en daardoor juist weer kalmer Vork

Moeilijk uit te leggen, maar ik hoop dat je het snapt Nagelbijten / Gniffelen

Klinkt als een gezellige dag iig Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:44

Jolijn heel veel beterschap!

Bianc echt supercoole foto's!

Saida volgens mij doen wij zo'n beetje hetzelfde!

Benthe wat een problemen, maar ik herken het wel een beetje want Suev was ook zo'n pechpaard. Hopelijk gaat het snel de goede kant op met hem. Ik vind het ook knap van jou dat je je voor hem inzet!

Jasmijn en iloon veel plezier! Ik kom ook naar die meeting hor!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:55

[i]Zoo ik heb weer alles op me gemakkie bij zitten lezen Haha!

Ik ga alleen niet bijreageren, ben een beetje moe dus me hoofd wil niet echt meewerken en dan ga ik weer verkeerd zitten reageren haha.

Wil alleen ff 1 ding zeggen, leuk ideee ilonaa Haha!

Robijntjah : heeel veel sterkte !

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 23:58

hahaha Iloon, ik zat al te wachten op zo`n opmerking Knipoog Doet ie altijd als we aan't VD'en zijn.
Saida, die film heb ik idd ook een x bij Mayke gezien, wel grappig ja. Leuk dat jullie gemeet hebben!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:15

Tjeeeeeeeemig wat veel mooie, stoere, schattige en zielige (gebroken arm) foto's zijn er op gezet. Ik scroll me een muisarm! Maar ga vooral zo door Haha! Vingers aflikken

Citaat:
Als ik Rintske zo laat lopen en ik ga na een poosje met mijn hand over haar broekspier dan is die gloeiend heet, dat is voor mij een teken dat ze 'm goed heeft gebruikt.
Ik ben nu 3,5 maand met haar bezig en kan al duidelijk verschil merken en zien!

Saida, terug in tempo is idd erg goed om een paard sterk te maken, idd wel met een actief achterbeen. Maar het is ook heel zwaar. Als de spieren echt gloeiend heet zijn, vindt ik eigenlijk (vooral voor een jong paard) dat het net even te ver is gegaan, verzuring kan dan makkelijk optreden waardoor het werk niet meer leuk is voor het paard. Vergeet niet tussendoor je paard vaak te belonen door haar weer naar haar eigen makkelijke tempo terug te laten keren, dat is het tempo waar ze zelf het lefst in lopen. Daarin werken ze niet hard, maar is zeker toch belangrijk als is het maar voor hun gemoedstoestand, maar ook kun je er prettig aan de lenigheid van je paard in werken, zonder dat ze het ook nog eens heel zwaar hebben.

Omdat jullie toch foto's aan het plaatsen zijn.... heb ik er ook nog een paar, gemaakt door Soeske;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:48

Prinslover: Het lijkt mij ook wel leuk mensen te gaan meeten uit dit topic. Volgend jaar zomer gaat vast wel lukken Tong uitsteken.

Saida: Dat klinkt wel als een gezellig dagje Lachen.

Cyrina: Mooie foto's Lachen. Die zijn nog genomen toen de zon scheen... Die is nu helaas ver te zoeken!

Ik zit nu *heel hard* aan een schoolopdracht te werken Tong uitsteken. Vanmiddag ga ik langs bij Atlas, hopelijk is het dan wel droog... Wat een regen valt hier zeg! Zaterdag ga ik gelukkig nog even een weekje naar Turkije Haha!. Nog even genieten van de zon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:51

Mooie foto's Cyrina! Ik ga dalijk toch maar even iets met paardje doen... Losgooien en grondwerken ofzo, maar iig IETS!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:43

frankiej schreef:
we zouden toch op de kamasutrabeurs gaan meeten...??? haha

mag ook hoor geef maar aan wanneer Haha!