Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jinthe1 schreef:Wat fijn dat hij het zo goed doet Absolem. Op de foto blijft zijn achterbeen inderdaad wat achter. Wellicht met balkjes trainen een optie? Een zadel is een moeilijk iets bij een steeds veranderend paard inderdaad. Toen ik een half jaar geleden begon met onze ruin lag mijn zadel perfect. Ondertussen is de zadelpasser al twee keer geweest maar ik moet toch ook aan een ander zadel gaan denken. De boom is netjes op maat maar de kussen liggen hem niet meer echt goed. Dat beperkt natuurlijk wel. Ik ben mij aan het verdiepen in de verschillende soorten zadelmerken. Denk nu aan een Fryso maar daar heb ik nog nooit opgezeten en twijfel over een Aviar. Die lag hem goed en zat ik ook goed in.
Ketly schreef:Ruige merrie Absolem! Als ze aan de voorkant al zo beweegt dan komt de achterhand ook vanzelf wel. Veel schakelen helpt bij onze fries.
Lijken hele fijne zadels Boemel! Ik wilde ook een Sella maar helaas is mijn paard ingeslapen. Op de fries heb ik een KM Custom zadel liggen (lijkt hier wat hoog te liggen maar is in het echt niet zo). Op de andere ligt een Arno Brandt.
[ [url=m/vMlKN4.jpg]Afbeelding[/url] ]
boemel schreef:Ik zou toch proberen je budget op te hogen naar eur 1000 en het via een zadelmaker doen.
Een zadel moet jou en je paard goed passen en anders heb je alleen maar risico op problemen, die je uiteindelijk meer geld en verdriet gaan kosten.
Ik weet dat zadelpasser Sangers in Wehl door heel Nederland zit. Ze heeft zelf Friese paarden en heeft zowel nieuwe zadels in een lage prijsklasse als goede gebruikte zadels.